Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Hey tOOter, ik neem aan dat je rekening gespecificeerd is. Dan kun je toch gemakkelijk nakijken of de haal- en brengkosten gerekend zijn?
 
Hallo Breva rijders, ik heb een vraagje.
Ik rij momenteel een TDM en ben daar best tevreden over maar ik mis de cardan van mijn CX500.
Nu ben ik aan het kijken naar een andere motor en heb ik de BT1100 op mijn lijstje staan, hier pas ik goed op met mijn 1m98 en door de cardan en de twin config is dit een kandidaat.
Bij wat browsen kan ik de Breva 1100 tegen, ik heb wat testen gelezen en deze zijn allemaal erg positief over de motor, de motor en bak zijn veel moderner dan die van de BT1100 en mijn interesse is gewekt.

Kan iemand mij hier misschien vertellen of het een comfortabele motor is voor langere mensen? Is er misschien iemand van rond de 2m op zo'n apparaat? bij mij zit de lengte hoofdzakelijk in het bovenlijf en zijn mijn benen dus niet extreem lang.
Ik weet dat ik moet gaan proefzitten en dergelijke maar wat is er nou leuker in de winter om je alvast wat te oriënteren en uitzoeken! :)
Het zou dan gaan om de Breva 1100
 
Laatst bewerkt:
Hallo Breva rijders, ik heb een vraagje.
Ik rij momenteel een TDM en ben daar best tevreden over maar ik mis de cardan van mijn CX500.
Nu ben ik aan het kijken naar een andere motor en heb ik de BT1100 op mijn lijstje staan, hier pas ik goed op met mijn 1m98 en door de cardan en de twin config is dit een kandidaat.
Bij wat browsen kan ik de Breva 1100 tegen, ik heb wat testen gelezen en deze zijn allemaal erg positief over de motor, de motor en bak zijn veel moderner dan die van de BT1100 en mijn interesse is gewekt.

Kan iemand mij hier misschien vertellen of het een comfortabele motor is voor langere mensen? Is er misschien iemand van rond de 2m op zo'n apparaat? bij mij zit de lengte hoofdzakelijk in het bovenlijf en zijn mijn benen dus niet extreem lang.
Ik weet dat ik moet gaan proefzitten en dergelijke maar wat is er nou leuker in de winter om je alvast wat te oriënteren en uitzoeken! :)
Het zou dan gaan om de Breva 1100


Ik heb zelf de lengte van een gemiddelde Italiaan denk ik ;) 1.76 m. Maar een maat van mij is 1,90m. en kon goed op de Breva 1100 van mij zitten. Als de lengte niet zozeer in je benen zit dan heb je geen last van de cilinders en de tankuitsparingen . Tenminste mijn maat had dat niet. Je zal toch even moeten proefrijden,.. maar een Guzzi is onvergelijkbaar met alles waarop ik tot nu toe op gereden had,....en ik rij veel en beroepshalve ook nog,...

Zo onvergelijkbaar dat ik er helemaal verliefd op ben terwijl ik best verwend was op motorgebied. :]
 
Bedankt Ijzervreter, dan hoef ik hem in ieder geval niet meteen van mijn lijstje af te halen.
Natuurlijk ga ik proefrijden..maar daarvoor moet ik eerst nog even wat doorsparen want ik zit nog lang niet aan het benodigde budget voor zo'n toch best kostbare Guzzi.
Ik had begrepen dat ze bij koud weer nog wel eens vocht achter het glas hadden, zijn er meer dingen die je gaat tegenkomen met een Breva..laat ik ze eigenaardigheden noemen. ;)

Ik heb 3 motoren gehad van verschillende types en weet nu wat ik wil qua type motor, nu dat ik weet wat ik wil durf ik daar wat meer geld aan uit te geven..mijn volgende motor moet voorlopig DE motor worden voor mij en ik ben dan ook op zoek naar een betrouwbare tweewieler die niet teveel kost in onderhoud, cardan, naked, lekker koppel, mogelijkheid tot vakanties, redelijke tot goede duo en een lange levensduur...want ik zal haar waarschijnlijk vele jaren gaan rijden. :)

Opties;

BMW R1150R
Yamaha BT1100 Bulldog
en dan nu ; Moto Guzzi Breva 1x00
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Ijzervreter, dan hoef ik hem in ieder geval niet meteen van mijn lijstje af te halen.
Natuurlijk ga ik proefrijden..maar daarvoor moet ik eerst nog even wat doorsparen want ik zit nog lang niet aan het benodigde budget voor zo'n toch best kostbare Guzzi.
Ik had begrepen dat ze bij koud weer nog wel eens vocht achter het glas hadden, zijn er meer dingen die je gaat tegenkomen met een Breva..laat ik ze eigenaardigheden noemen. ;)

Ik heb 3 motoren gehad van verschillende types en weet nu wat ik wil qua type motor, nu dat ik weet wat ik wil durf ik daar wat meer geld aan uit te geven..mijn volgende motor moet voorlopig DE motor worden voor mij en ik ben dan ook op zoek naar een betrouwbare tweewieler die niet teveel kost in onderhoud, cardan, naked, lekker koppel, mogelijkheid tot vakanties, redelijke tot goede duo en een lange levensduur...want ik zal haar waarschijnlijk vele jaren gaan rijden. :)

Opties;

BMW R1150R
Yamaha BT1100 Bulldog
en dan nu ; Moto Guzzi Breva 1x00

Betrouwbaar en goedkoop in onderhoud, dat is de BMW zeker niet. De BMW is zeker niet een van de betrouwbaarste motoren.

De Breva is niet echt goedkoop in onderhoud denk ik als je er zelf niets aan doet.

Als je goedkoop wilt is de Bulldog de beste keus.

Maar goed dat is dan rationeel,...als je Guzzi wilt rijdt je niet met ratio maar met gevoel. Die van mij is bijvoorbeeld niet rood, maar rosso!!


Dat soort verschillen! :+
 
Ik kan zelf ook best wat doen, ik ga geen halve motor uit elkaar halen of kleppen stellen maar dingen als klein onderhoud en b.v. een remklauw revisie daar heb ik niet zoveel problemen mee.

Aan de ene kant hoor ik verhalen over de oerdegelijke Guzzi motoren en aan de andere kant mensen die ze echt totaal niet betrouwbaarvinden.
Het is voor mij een raadsel wat nou waar is..daar is wat lastig achter te komen. :)
 
Nou over het algemeen zijn ze zeer betrouwbaar. Verhalen over grote onkosten zijn er voor elke motor. Kijk maar eens op het bmw gs forum, daar vindt je verhalen over cardans die stuk gaan, problemen met versnellingsbakken startproblemen etc. Terwijl bmw bekend staat als een betrouwbare motor. Ook op het Vstrom forum zie je verhalen over roest, problemen met de injectie van de DL1000 etc. Terwijl ik zelf 30.000 km zonder één probleem ermee gereden heb.

Zelf rij ik sinds enkele jaren Guzzi en niet de jongste. Mijn Lemans is uit 1981 en mijn T3 uit 1975. Met de T3 ben ik afgelopen jaar zelfs nog op vakantie geweest naar Frankrijk zonder problemen. Beiden zijn in goede technische staat. Starten, rijden en op tijd wat onderhoud. Sinds kort heb ik ook een Breva en het lijkt mij een degelijke motor. Netjes in elkaar gezet, comfortabel, goede duo plek, bagagemogelijkheden, mooi afgewerkt, goede remmen en een prima weggedrag. Bovendien enorm veel rijplezier, net als de oude Guzzi's.

Dus ik zou zeggen maak een proefrit en laat je niet weerhouden door de mening van anderen. Kijk ook eens op het Guzzi forum www.mgcn.nl
 
Mijn ervaring is, dat je een motor gewoon elke dag moet gebruiken. Hij is dan vaak het meest betrouwbaar.

Vage storingen zijn vaak het gevolg van lang stilstaan,..of korte stukjes, even laten draaien,enz.
 
@CaptainSlow
De keuze tussen een Guzzi Breva 1100 of een Yam BT1100 is voor mij in het verleden niet aan de orde geweest. De BT1100 viel sowieso af.
Waarom? Kijk eens naar het verschil in vermogen en koppel. Dit is voor de BT1100 een stuk lager. Lees ook eens test- en rijverslagen! Ook het gedateerde cardansysteem van de BT1100 is zeker geen pluspunt in vergelijking met het aktuele systeem van de nieuwe Guzzi's.
Wat betreft de onderhoudskosten kan ik alleen maar zeggen dat die voor de Breva echt niet extreem hoog zijn. Ik heb een Honda CB600 gehad. Daarvoor waren de onderhoudskosten absoluut niet minder. En wat denk je van de onderhoudskosten voor een BT1100? Zullen zeker niet laag zijn voor een in lengterichting geplaatste klassieke V-twin.
Voor lange mensen is de Breva zeker geschikt. Vooral als je zegt dat de lengte niet in je benen zit. Mensen met lange benen kunnen in contact komen met de rechter cilinder. Zelf heb ik best lange benen, maar ik heb er geen last van.
Als de financiën geen probeem zijn, dan wist ik het wel.
GA PROEFRIJDEN EN JE WEET HET!
Grtz en succes met je keuze.
 
Mijn ervaring is, dat je een motor gewoon elke dag moet gebruiken. Hij is dan vaak het meest betrouwbaar.

Vage storingen zijn vaak het gevolg van lang stilstaan,..of korte stukjes, even laten draaien,enz.

Rust roest, Breva's niet.

Vorige week nog even bij Teo Lamers geweest en op verschillende Guzzi-modellen gezeten (niet gereden) en ik vind dat ik nog steeds de beste keuze heb gemaakt. Met koffers en windscherm is het een toermotor, en naked kun je er ook "sportief"mee rijden. Een echte allrounder. Het moterkarakter leent zich voor beide gebruiksdoelen. Rustig door een stadje tokkelen laag in de toeren en lekker doortrekken in de versnellingen op de Autobahn. U vraagt de Breva draait. En een fijne zitpositie.

Over koffers gesproken.... iemand ervaring met Hepco en Becker Journey koffers? De Juniors ken ik van mijn vorige Guzzi, maar zit te denken aan Journeykoffers. Ciao Dolf.
 
full


full



Om je lekker te maken..... :9~
 
Wow, dat zijn mooie foto's..
Denk alleen als ik zo de prijzen bekijk dat het toch wat buiten mijn bereik is..het is een mooie motor maar wordt niet veel gebruikt aangeboden en de Breva 1200 die nog wel redelijke gebruikt te krijgen is kost 2x zoveel als ik kan uitgeven..whoops! :)
 
Kijk ook eens op mobile.de Ik weet niet wat je uit wil geven maar daar vind je een breva 1100 vanaf zo'n €5000,-
 
Zo, eindelijk weer eens een paar keer op de Breva gereden. Koud maar lekker


Moet hem van de week ook maar eens aanslingeren, wat een slechte winter om motor te rijden, kan me zo slecht niet heugen sinds 1985? '(
 
Jow, heb afgelopen zondag en gisteren ook weer op m'n Breva gereden. :)
Starten -> Lopen. Perfect. :]
Maar vanmorgen was het helaas weer onder nul en konden ze het niet laten hier en daar weer wat zout op straat te smijten.
Voor die laatste paar dagen wil ik m'n fiets daar niet overheen sturen. Zou toch jammer zijn.
Net als waarschijnlijk iedere motorrijder hoop ook ik op een dagje warme regen met daarna temperaturen van ruim boven het nulpunt, zodat we onze hobby weer kunnen uitoefenen en alle opgekropte winter-stress op straat kunnen dumpen. :Y
 
Hallo mede-Brevarijders!

Ik had me vast voorgenomen om vandaag eindelijk weer eens lekker een eind te gaan rijden. Vanmorgen mijn wintervoering in mijn pak geklust, daar was ik afgelopen najaar nog niet eens aan toegekomen.
Bandenspanning en nog zo wat gecheckt en op de startknop gedrukt .... klik ... klik ...
'( motor hartstikke dood! Daar ging mijn voorgenomen ritje voor vandaag.

Tja, ik heb ook nog nooit een motor vier maanden stil laten staan. Nu de accu eruit gehaald en maar eens aan de druppellader gezet. Dat ding hebben we al jaren in huis en nog nooit hoeven gebruiken ... tot nu.
Iemand een idee hoe lang het duurt voor er weer leven in de accu zit?
 
Hallo mede-Brevarijders!

Ik had me vast voorgenomen om vandaag eindelijk weer eens lekker een eind te gaan rijden. Vanmorgen mijn wintervoering in mijn pak geklust, daar was ik afgelopen najaar nog niet eens aan toegekomen.
Bandenspanning en nog zo wat gecheckt en op de startknop gedrukt .... klik ... klik ...
'( motor hartstikke dood! Daar ging mijn voorgenomen ritje voor vandaag.

Tja, ik heb ook nog nooit een motor vier maanden stil laten staan. Nu de accu eruit gehaald en maar eens aan de druppellader gezet. Dat ding hebben we al jaren in huis en nog nooit hoeven gebruiken ... tot nu.
Iemand een idee hoe lang het duurt voor er weer leven in de accu zit?


Misschien nooit meer want daar is die druppellader nou juist voor.
 
Ligt er een beetje aan met welk aperage dat ding kan laden,.na een paar uren moet je wel weer kunnen starten als je accu niet helemaal dood gegaan is.
De precieze getallen weet ik niet, maar ik gebruik een Optimate III.
Morgenochtend ga ik het resultaat maar eens proberen en kijken of Guus wil starten, maar ik vrees het ergste... :/
 
De precieze getallen weet ik niet, maar ik gebruik een Optimate III.
Morgenochtend ga ik het resultaat maar eens proberen en kijken of Guus wil starten, maar ik vrees het ergste... :/

een etmaal laden met 0,6 amp gaat toch prima! Morgen weer gewoon starten denk ik.
 
Ik neem aan dat je zo'n Yuasa accu hebt. Als hij het nog gaat doen dan werkt het allemaal wel weer na een nachtje aan de lader.

Heb je pech dan kun je een nieuwe bestellen. Deze accu's kunnen er niet goed tegen als ze helemaal worden ontladen. Dus volgende keer wat eerder aan de lader, na een maandje ofzo.
 
Het is inderdaad een Yuasa-accu en .... hij doet het weer, pfjoe! Vanmorgen startte Guus weer, gelukkig. Straks eens een stuk rijden, eindelijk! *O*

En de volgende rustperiode komt er alweer aan, helaas (ik wordt geopereerd, nl.), dus dan zal ik de accu er gelijk uithalen en beter verzorgen :$. Weer wat geleerd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan