Breva 850 / 1100 / 1200 topic

Een uitlaat scheurt meestal alleen als hij onder spanning staat.
Hij kan op die plaats prima weer gelast worden. De bocht steekt aan de binnenkant een stukje door het conische gedeelte. Daarna komt de katalysator.
Een Agostini kun je inderdaad bestellen bij Stein-Dinse. Ook kun je hem bestellen bij Agostini-Mandello. Daar heb ik hem destijds besteld. Ze kunnen daar behoorlijk engels. Dus communicatie hoeft geen probleem te zijn.
Probeer deze link maar eens:
Breva 1200 - Agostini Mandello
 
Allen dank voor tips over agostini. Überhaupt wel een interessante website die ik niet kende dus dank. Ik ga eerst voor een nieuwe las met mijn originele uitlaat. Fijn weekend!!
 
Volgens mij ook nog de remvloeistof en smeervet,..loopt als de gesmeerde bliksem. :P

Ik heb vandaag de Mannol olie besteld, maar kwam er achter dat het olie voor de auto is. Normaal gesproken een no go (volgens mij dan tenminste) voor de motorfiets ivm kans op slippen van de natte koppeling, maar bij de guzzi is dit natuurlijk geen probleem met zijn droge koppeling.
Maar als ik het lijstje van Breva 1200 bekijk lijkt het wel (of ook) om motor olie te gaan.
Is mijn kennis achterhaald? zit er geen onderscheid meer tussen motorolie en auto olie? Of wordt deze olie alleen toegepast bij motoren bij droge koppeling?
 
Laatst bewerkt:
lijstje

full
 
De Jaso MA norm geeft aan of de olie geschikt is voor motorfietsen. Ik weet niet waar jouw lijstje vandaan komt maar het klopt dat die Mannol olie geschikt is voor de Guzzi. De Guzzi heeft geen Jaso MA olie nodig ivm de droge koppeling.Dat wil niet zeggen dat het daardoor motorfiets-olie is geworden. De mijne loopt er prima op en gebruikt nagenoeg geen olie.
 
Het lijstje had Breva 1200 geplaatst tijdens ons gesprek,

maar goed om te weten dat mocht het een motor betreffen met natte koppeling dat ik dan moet opletten of de Jaso MA norm vermeld staat.

wederom weer bedankt, wederom weer interessante informatie ;)
 
Je hebt me overigens al de vorige keer overtuigd en de olie dus ook al besteld, maar was opeens nieuwsgierig of er geen onderscheid meer is tussen motor olie en auto olie, dat het voor de guzzi niet uit maakt was al tot me doorgedrongen, maar ik sleutel hier en daar ook nog wel eens aan andere motorfietsen (japanners met natte koppelingen) vandaar mijn interesse.
 
Je hebt me overigens al de vorige keer overtuigd en de olie dus ook al besteld, maar was opeens nieuwsgierig of er geen onderscheid meer is tussen motor olie en auto olie, dat het voor de guzzi niet uit maakt was al tot me doorgedrongen, maar ik sleutel hier en daar ook nog wel eens aan andere motorfietsen (japanners met natte koppelingen) vandaar mijn interesse.

Voor bijna alle Japanners is die olie toch niet bestemd. Daar moet bijna altijd 10w40 in de laatste 25 a 30 jaar. ;)
 
Even voor de duidelijkheid:
Olie met een Jaso classificering is geschikt voor motoren met een natte platenkoppeling.
Hierin absoluut geen gewone 'auto'-olie gebruiken. Grote kans dat dan je koppeling gaat slippen.
Een Guzzi heeft een droge koppeling buiten het carter van de motor. Net zoals bij een auto. Dus mag gewone auto-olie gebruikt worden. De koppeling komt hier niet mee in aanmerking.

Het lijstje heb ik samengesteld aan de hand van de gegevens die de verschillende fabrikanten op hun websites vermelden. Het is een lijstje met oliën die gebruikt kunnen worden in onze Guzzi's waarin 10w60 voorgeschreven wordt.

Zelf gebruik ik in mijn Breva 1200 al een aantal jaren (40.000km) de Eurol Maxence RC.
 
Na wederom een mooie "Guzzi-meeting" gisteren, gaat de Bella, weer naar TLM voor een onderhoudsbeurtje. Na ruim 80.000 trouwe kilometers dik verdiend.

Gisteren in Brummen met de zwarte van Unificato....

full
 
:W
Tijd van komen en tijd van gaan.
Gisteren me Breva 850 ingeruilt voor een BMW K1200GT bij TLM.

Volgende week de Breva afgeven en de K1200 ophalen :)
 
Ik vind Guzzi's prachtig, maar moet er dagelijks mee naar me werk en wil er mee op vakantie met me vrouw. Dus ik miste power en wind bescherming.

Dan blijft alleen een california en een norge over.
California valt af vanwege het chroom wat roest omdat ik me motor buiten op de oprit heb staan. En de Norge vind ik persoonlijk niet mooi.

Dus helaas verder dan Guzzi moeten kijken. Zeker omdat er veel reparaties aan de Breva zaten zoals een lekke pakking, en een krom rempendaal vanwege een aanrijding die ik in aug gehad heb.

Inruilen was helaas goedkoper.
 
Smaken verschillen. Een K1200GT mooier dan een Norge? Maar ik kan me de verbetering van woon-werk comfort tov de Breva wel voorstellen. Geniet ervan!
 
Vanmorgen Bella weer opgehaald na de 80.000 km grote beurt. Om precies te zijn 80.240 km. Klopt ook niet helemaal, want op de terugreis van Tsjechië naar Nederland afgelopen vakantie, was het dashboard uitgevallen. Zo'n 800 km zonder snelheidsmeter en km-teller gereden. Gelukkig had ik de TT erop, zodat ik toch een snelheidsmeter had.(en nog nauwkeuriger ook).

Nieuwe oliën, V-snaar, filters, 4 bougies, oliekoeler weer goed vastgezet. Dat laatste was ik vergeten te vermelden, want afgelopen winter een beetje fanatiek gepoetst en daarbij de oliekoeler losgeschroefd en toen met mijn 2 linkerhanden de moer dolgedraaid. Hebben ze dan toch weer mooi gezien bij Lamers.... Vanmorgen hebben ze ook nog even de oliedruksensor vervangen, die bleek bij de proefrit door de monteur na de beurt gisteren de geest te hebben gegeven. De mijne pas na ruim 80.000 km. Verder nog een ontluchtingsslang op het luchtfilterhuis vervangen (poreus na ruim 8 jaar). Kan weer fris en fruitig naar de 90.000 km toe. Meteen maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om binnendoor, achterom over wat dijkjes terug te snorren... lekker rustig op een vrijdag eind oktober.


full


De deez wordt voorlopig niet ingeruild.... loopt nog zo mooi...
 
Mooi om te horen dat je nog zo tevreden bent na al die jaren / km's. En goed weer nog he om te rijden. Ik rij ook nog lekker woon-werk. Zelfs dat is genieten!
 
Vandaag op de Breva en de Norge gereden , beide bij TLM , kom van een FJR dus eigenlijk wou ik voor de Norge gaan maar bij binnenkomst viel ik toch ook zeker voor de Breva, deze in de 1100 uitvoering dus als eerste getest,en ik kan niet anders zeggen heel leuk, karakter (dat mis je op een FJR) en heel scherp sturen.
Daarna de Norge gehad , is fijner op de snelweg maar later dacht ik nog hoe vaak rij ik daar eigenlijk ?
In het voorjaar nog maar eens terug , dan die 1200 eens proberen met duo eeens kijken of hij nog zo bevalt.

Breva 1100
 
Ik heb gisteren mijn Breva 850 ingeleverd bij TLM.
Het was een hele fijne motor, en heeft me dagelijks overal gebracht. Toch binnen 4 jaar bijna 80000 km op gereden door weer en wind.

Let bij aankoop op de KMteller of die origineel is, want het lcd scherm wil nog wel is kapot gaan. evt olie sporen tussen blok en versnellingsbak want dat is een dure reperatie (1000/1500 euro).
Als je bij het aanzetten van het rode service lampje ziet branden kan het zijn dat je oliedruk sensor storing geeft, (vaak weer weg als je hem start, uitzet en opnieuw start)

Als je karakter zoek dan is het een prima keuze en zal je er zeker plezier aan beleven.

Al loont het wel om de fiets ergens anders dan TLM te kopen, en dan bij TLM in onderhoud te doen. Zeker omdat je een Yamaha wilt inruilen en ze al niet de goedkoopste zijn. Werkplaats nooit klachten over gehad.
 
Hallo allemaal,

Mijn Breva 850 heb ik verkocht omdat ik er geen hobby meer in had. Het motorrijden in het algemeen bedoel ik daarmee. Met gemengde gevoelens heb ik de Breva weggedaan. Telkens staat die motor je aan te kijken en deed ik er weer niets mee. Teveel hobby's, te weinig tijd.

De TomTom Rider 400 heb ik te koop staan op marktplaats. Mocht je geintresseerd zijn, hij is met balhoofdhouder die je nodig hebt voor een Breva.

http://link.marktplaats.nl/m1105163053

Hoor graag.
 
Jammer dat de tijd ontbreekt voor de Guzzi. Maar een etmaal heeft maar 24 uur. Ik dacht al dat die 850 sport bij Lamers op de site mij bekend voorkwam, of is dat een andere?
Ben nog tevreden met mijn Rider V.
 
Gisteren afscheid genomen van mijn vader en grote vriend.... Hij mocht 89 jaar worden.
Ik zal hem missen.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan