Welke (lichte?) chopper

BugsBunny

Die hard MF'er
7 sep 2008
632
38
Hallo iedereen.

Een kennis van mij is op zoek naar een leuke, niet al te prijzige motorfiets (en het liefst iets van een kleine chopper). Ik had hem beloofd een lijstje te maken met wat mogelijke kandidaten dus vandaar deze topic ;)

Hij vond zelf een Honda magna (Ik denk dat deze in verschillende cilinderinhoud varianten te koop zijn?) een erg mooie fiets, dus zou ik graag in ieder geval horen over de goede (en slechte) punten van deze

Ook Graag andere opties (andere merken/modellen) zodat hij een goed overzicht heeft van wat er allemaal te koop is.

Wat wil ik dus weten?:
-Wat is er allemaal goed/slecht aan de Honda magna.
-welke andere choppers zullen hem ook aanstaan.

De motor zal gebruikt worden voor het spreekwoordelijke rondje om de kerk, en het budget zal rond de 2000-2500 euro liggen.

Help me (ons *D )

~Bugs
 
Laatst bewerkt:
kheb zelf een paar dagen geleden een Magna V30 gekocht. 500cc, maar wel met 68 pk. rijdt super en ik ben er erg blijt mee. kostte nog geen 1000 euro. een Shadow VT500 of een Virago 500 is ook best mooi en goed.

verder is een Magna volgens mij prima motor.

kijk maar eens op www.freewebs.com/2wheels
 
Laatst bewerkt:
Naar zoiets is hij op zoek ja! Mooi ding, en een leuk muziekje op je pagina trouwens
 
Voor een beetje meer budget is mijn Dragstar uit 97 te koop

HzvJ9A.jpg
 
Klein?

Honda Rebel 450

Of gebouw u het uzelf zoals 't betaamt en sleutel een SR500 of XS650 in elkaar
 
Naar zoiets is hij op zoek ja! Mooi ding, en een leuk muziekje op je pagina trouwens

thx. nou, dan heb je aan 1000 à 1500 euro genoeg. zijn zat van dit soort choppers in deze prijsklasse te koop. hou je nog geld over ook. gewoon kijken op marktplaats of speurders.

als je geluk hebt, zoals ik, dan heb je al een Magna tussen de 500 en de 1000 euro en dan geen sloopding of zo. die van mij heeft ook maar 19500 mile op de teller staan. vandaag nog heerlijk mee gereden en ook in de stad (Hoorn) vlieg je overal tussen door en op de snelweg, kun je makkelijk constant 120 rijden.
 
@Johja

Oke, klinkt goed!

Maar op marktplaats vind ik alleen exemplaren met miles erop? Betekend dat al deze fietsen zijn ge importeerd?

Niet dat dat erg is zolang de onderdelen maar verkrijgbaar zijn
 
Niet dat dat erg is zolang de onderdelen maar verkrijgbaar zijn
Over beschikbaarheid: check out de Suzuki Intruder (700/750)

Zijn zoveel van gemaakt, geimporteerd en rijden er nog van rond tegen heel schappelijke prijzen.
Is een gigantische after-market voor (je kan 't enorm customizen) en ze zijn enorm betrouwbaar.

Als je het standaard-model truttig vind, kijk dan eens naar eentje die customized is! *O*
 
Zoek een mooie Honda Shadow VT600C (midden negentiger jaren); moet wel wat knaps in dat budget te verkrijgen zijn. Hele leuke fietsjes, niet te zwaar.. ;)
 
Een Suzuki Marauder VZ800, als je in de grensstreek woont tenminste.
In België namelijk veel goedkoper dan hier en een zeer mooie bike!
 
Honda VT600.
Betrouwbare fietsen, redelijk goed te verkrijgen. Geen bekende euvels behalve standaard onderhoud. Redelijk geprijsd. Volgens sommigen zien ze er ook nog eens goed uit.
 
Honda VT600.
Betrouwbare fietsen, redelijk goed te verkrijgen. Geen bekende euvels behalve standaard onderhoud. Redelijk geprijsd. Volgens sommigen zien ze er ook nog eens goed uit.

Deze sturen alleen niet lekker, en hebben weinig pit, terwijl een lichte chopper niet hoeft te betekenen dat het ding geen vermogen hoeft te hebben. Kep zelf wel eens op een gereden, die meer voelde als een opgevoerde brommer die de bocht niet om wilde t.o.v. een Yamaha XV 535. Dat is een goeie gooi en smijt motor met meer pit in het blok! Die rijdt ook als een lichte motor. Natuurlijk kan het niet tippen aan een XVS 1100 Dragstar, maar die zul je wel te zwaar/te duur vinden....
 
Honda VT600.
Betrouwbare fietsen, redelijk goed te verkrijgen. Geen bekende euvels behalve standaard onderhoud. Redelijk geprijsd. Volgens sommigen zien ze er ook nog eens goed uit.

Lol...

Maar ja, de VT 600 is een zeer betrouwbare fiets... Heb de mijne in Mei gekocht, en rijd echt veel... van 27k naar 45k geschoven! En geen problemen wse!

En met een gat in je uitlaat komt er ook nog eens een aardig geluid uit... ahem... plus het klepperen van mijn hitteschilden :+ (Moet een nieuwe uitlaat hebben)
 
Voor de mensen die hun motor hebben aangeboden, hij wilt pas einde winter/volgend voorjaar gaan kijken ;).

Sorry dat ik een klein poosje niet had gereageert, internet lag er tijdelijk uit
Iedereen bedankt!
 
Voor de mensen die hun motor hebben aangeboden, hij wilt pas einde winter/volgend voorjaar gaan kijken ;).
Maar dan zijn alle koopjes al verkocht! -O-
In het voorjaar zie je alleen nog maar de restjes van vorige najaar en te dure motoren te koop. En de prijs gaat alleen nog maar omhoog als de zon meer gaat schijnen.. (dan glimt-ie mooier..) :9
 
Maar dan zijn alle koopjes al verkocht! -O-
In het voorjaar zie je alleen nog maar de restjes van vorige najaar en te dure motoren te koop. En de prijs gaat alleen nog maar omhoog als de zon meer gaat schijnen.. (dan glimt-ie mooier..) :9

Idd, as je wat minder geld kwijt wilt zijn maar wel iets moois wil hebben, kun je veel beter gaan kijken in het najaar. Dan kun je voor het geld wat je bespaart je motor laten checken bij een dealer, en een paar keer de tank van vol donderen....
 
Ik weet niet waar jij je benzine vandaan haalt zeg....
Een beurt en een paar tank vol, kom op zeg, zo groot is dat verschil niet.
 
ik heb als eerste motor een Suzuki Intruder VS 600 uit '95 gekocht voor 2000 euries en rijdt perfect met weinig onderhoud (op het chroomwerk na :))
 
Terug
Bovenaan Onderaan