GSX 750 E/ES/EF

Eens hij warm staat, zakt hij niet snel naar stationair toerental. Hij blijft rond de 2000 rpm hangen om na een tiental seconden naar 12000 te zakken. Ik zal de bougies zsm nakijken. Heb geen bougiesleutel thuis.


Dan trekt hij w.s. ergens valse lucht
 
Ik wil even vragen of iemand een rempomp heeft liggen voor deze motor?


Deze vraag had je al eens gesteld :+ , ik ben ook al even aan het zoeken geweest, ik moet er nog 1 los hebben liggen, maar heb hem nog niet gevonden.
Ik zal de komende dagen wel wat stapels overhoop trekken, kijken of hij zich daar heeft verstopt
 
Deze vraag had je al eens gesteld :+ , ik ben ook al even aan het zoeken geweest, ik moet er nog 1 los hebben liggen, maar heb hem nog niet gevonden.
Ik zal de komende dagen wel wat stapels overhoop trekken, kijken of hij zich daar heeft verstopt


haha sorry maar het is redelijk dringend :) Om een of andere manier heb ik geen originele rempomp op mijn moto waardoor ie helemaal niet remt langs voor. Wel een beetje, maar zelfs een spons voelt harder aan hoor :)

Heb er ondertussen eentje gevonden.



Ik heb gemerkt dat ik +- 10 liter verbruik op 100 km. Lijkt mij enorm veel. Waar moet er naar gekeken worden om hem zuiniger te maken?
 
Ik heb de voorrempomp gevonden, maar ik lees dat je er ondertussen 1 hebt, mooi zo.

1: 10 is wel erg veel, heb je bovenstaande tips al geprobeerd?
 
Morgen mij eens mee bezig houd. Ik vraag mij af waarom iemand grotere sproeiers zou steken? Zijn die makkelijk te vervangen?

Ja hoor goed te doen, carburateurs erachter weg, vlotterbak eraf, sproeier vervangen
 
Ik zoek nog een kuipruitje en een knipperlicht (alleen het glas is ook goed).. voor een 750ES.
De oude motor van me vader en moeder, ben hem wat aan het restaureren, Kan ik hem dalijk mooi gebruiken voor woon-werk verkeer :) / lange ritten..

Als iemand een werkplaatshandboek voor me weet te vinden, de distributie ketting moet gespannen worden, en ik denk dat olie vervangen en kleppen stellen geen overbodige luxe is.
 
Ik zoek nog een kuipruitje en een knipperlicht (alleen het glas is ook goed).. voor een 750ES.
De oude motor van me vader en moeder, ben hem wat aan het restaureren, Kan ik hem dalijk mooi gebruiken voor woon-werk verkeer :) / lange ritten..

Als iemand een werkplaatshandboek voor me weet te vinden, de distributie ketting moet gespannen worden, en ik denk dat olie vervangen en kleppen stellen geen overbodige luxe is.


Kuipruitje heb ik nog, maar is niet te koop })
Knipperlicht heb ik nog, compleet en alleen glas, wil ik wel verkopen
WPH is op het internet wel te vinden, ik heb er wel 1 in pdf.

Laat maar via pb weten wat je wil :P
 
He hallo mijn naam is Peter en rijd sinds een half jaar suzuki GSX 750 es.88
Ik vind het een fijne snelle motor voor z'n tijd.
Leuk te zien dat er nog meer liefhebbers zijn voor dit model!

Ik heb sinds kort een probleemje.

Accu laad niet meer bij!

Hoe kom ik er achter wat dit kan zijn? dynamo of spanningsregelaar of .......hoe check ik welke van de 2 het probleem veroorzaakt??????????

En hoelang kan je met een aardig lege accu nog door rijden???????????

Ik kon mijn motor alleen nog maar aanduwen de eerste keer dat ik het bemerkte maar toen hij starte reed hij prima niets te merken van stroom tekort voor de ontsteking!!!!
Bij accu meet ik met en zonder draaiende motor 12.6 volt.

Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.
 
Hoi Willem,
ik ben vrij nieuw op MF omdat ik nog maar net een GSX 750 e uit `81 gekocht heb.
het is wel een opknapper maar dat heb ik er wel voor over.(let op, opknappen is niet poetsen!)
voor mij wordt het een pekelfiets, er zit een dikke Windjammer op dus perfect voor woon/werk.
degene waar ik hem van gekocht heb heeft er nogal wat rare dingen mee gedaan, zoals 2 verschillende sproeiers in de carbs en rare powerfilters.
ook de bedrading moet ik nog goed nakijken want dat zit met kroonsteentjes aan elkaar vastgeknoopt.
ondertussen de carbs weer schoongemaakt en in originele staat teruggebracht.
ik zal binnenkort wat foto`s plaatsen.

gr. Cees
 
He hallo mijn naam is Peter en rijd sinds een half jaar suzuki GSX 750 es.88
Ik vind het een fijne snelle motor voor z'n tijd.
Leuk te zien dat er nog meer liefhebbers zijn voor dit model!

Ik heb sinds kort een probleemje.

Accu laad niet meer bij!

Hoe kom ik er achter wat dit kan zijn? dynamo of spanningsregelaar of .......hoe check ik welke van de 2 het probleem veroorzaakt??????????

En hoelang kan je met een aardig lege accu nog door rijden???????????

Ik kon mijn motor alleen nog maar aanduwen de eerste keer dat ik het bemerkte maar toen hij starte reed hij prima niets te merken van stroom tekort voor de ontsteking!!!!
Bij accu meet ik met en zonder draaiende motor 12.6 volt.

Hoop dat iemand me wat wijzer kan maken.

Hey Foxxxxx,

Dat heb ik (helaas) zelf ook net aan de hand.

Bij mij blijkt het de stator van de dynamo te zijn.
Daar kun je achter komen door de stroom te meten die de dynamo afgeeft.

Achter je linker zijkap zit een platte stekker met 5 draden er in en die zit vast aan de gelijkrichter.
3 x geel. 1 x rood en 1 x zwart/wit
De gele komen van de dynamo af. Zwart/wit is de aarde en rood is stroom van de gelijkrichter af.

Met een multi meter kun je meten wat er op de gele draden staat (met draaiende motor natuurlijk :X ) Dat moet iets zijn in de buurt van de 30 volt wisselstroom

Op de rooie moet iets van 14 of 15 V gelijkstroom staan.

Als je met een draaiende motor veel minder (of niets) op de gele draden hebt staan is de dynamo overleden. Staat er wel genoeg op de gele draden maar maar geeft de rode geen of weinig volts dan is het de gelijk richter.

Je kunt ook de weerstand meten van de drie gele draden t.o.v. de zwart/witte Meet je een weerstands waarde tusse de gele en de zwart/witte dan is de dynamo ook stuk. Meet je een oneindige weerstand (geen contact tussen de gele en de aarde draad) dan is tie nog goed.

Je kunt het aan deze stekker meten:
full


Heb er even een foto van gemaakt want hij stond er nog zo bij.
Voor 100 euro heb ik bij ROUKAMA een "imitatie" nieuwe dynamo stator besteld.
Volgens mij is een gelijk richter iets van 8 tientjes.

Ik hoop dat het duidelijk genoeg is. If not, laat het even weten.

Mazzels,
Zurp.
 
Hoi Willem,
ik ben vrij nieuw op MF omdat ik nog maar net een GSX 750 e uit `81 gekocht heb.
het is wel een opknapper maar dat heb ik er wel voor over.(let op, opknappen is niet poetsen!)
voor mij wordt het een pekelfiets, er zit een dikke Windjammer op dus perfect voor woon/werk.
degene waar ik hem van gekocht heb heeft er nogal wat rare dingen mee gedaan, zoals 2 verschillende sproeiers in de carbs en rare powerfilters.
ook de bedrading moet ik nog goed nakijken want dat zit met kroonsteentjes aan elkaar vastgeknoopt.
ondertussen de carbs weer schoongemaakt en in originele staat teruggebracht.
ik zal binnenkort wat foto`s plaatsen.

gr. Cees

Hoi Cees,

Waarom toch altijd weer die kroonsteentjes??
Ik koop altijd ouwe bagger en ik kom ook elke keer weer kroonsteentjes tegen.

Hou ons op de hoogte. Altijd leuk!!

Mazzels,
Zurp
 
hallo iedereen :]

ik ben danny en sinds kort ook eigenaar van een gsx750es bj85
moet zeggen dat ik er vrij tevreden over ben
er moeten nog wel enkele kleine dingen aan gebeuren
(nieuwe olie op de vorkpoten-nieuwe banden-slippende koppeling herstellen)
maar toch is dit best nog een pittig ding voor zijn leeftijd en mag ook nog best gezien worden


heb echter (mss een domme)vraag
met welke banden rijden jullie
heb ook al ondervonden dat er in 16" niet bijster veel keuze is

heb er nu vooraan 100/90/16 54H op liggen van bridgstone
en achteraan een 130/90/17 68V van dunlop
full
 
Ha Zurp bedankt voor je heldere uitleg!

Ik ga het gelijk morgen uitproberen. Tenminste....Hoe meet je ze door eigenlijk? Altijd 1 op de te meten draad en de ander op het frame?

En de dynamo bevind die zich in het linkergedeelte van het blok begrijp ik maar is dit een gedeelte waar olie is of is dit gedeelte droog bij de GSX 750 es?

groet,

Peter

P.S.Ojaa. Heeft er iemand op dit forum een werkplaatshandboek digitaal?? Ik heb er wel eens 1 gedownload maar deze lijkt niet compleet en bevat soms wat vage scheve copieen van een engelstalig werkplaatshandboek
 
Hoi Peter,

Je kunt op het frame meten maar je kunt ook de zwart witte gebruiken.
Het is inderdaad het linker deel van het blok. En daar zit inderdaad olie.
Door op die stekker te meten hoeft je blok niet open. Is de stator stuk dan kun je de motor ook lekker schuin naar rechts laten hangen en met het stuur tegen een muur zetten of zo iets. Dan loopt de olie naar de andere kant.

Als de stator stuk is en er een andere in moet kun je ook maar beter meteen een nieuwe pakking voor die deksel kopen.

En ik kan je niet helpen aan een WPH.

Succes.

Mazzels,
Zurp
 
Zurp dank voor je supersnelle reactie!!

Ik kan aan de gang zo! Morgen weet ik wat er aan de hand is goed gevoel!

Heb je project van de rode gsx es net ff bekeken trouwens. Ziet er zeer cool uit en vlot gedaan!
 
Hallo,
Ik heb pas een suzuki gsx 750 e of es gekocht uit 1983. geinig motortje maar het was een afgeragd beesie toen ik hem kocht en ben er dus op de terugrit naar huis al achter gekomen dat ie behalve een slechte koppeling (grijpt niet aan of doet het gewoon niet: rijd door als hij ingeknepen is...slipt niet) ook erg veel vloeistof lekt, nog niet gekeken of het vloeistof of olie is maar mischien weet iemand hier wat een veel voorkomend probleem is. ik ben geen ervaren monteur maar kan goed met een hamer overweg.......ik will hem nog graag een beetje rijdend houden om zeker komende winter als pekeliets goed rijdbaar te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan