GSX 750 E/ES/EF

Ik reed altijd met Bridgestone BT45 (dé brikkenband) Toen ik haar kocht lag er een 130 onder, op advies van de leverancier heb ik er de volgende keren 120 onder laten monteren, en die rijden een stuk beter. Slijten doen ze even hard, dus dat maakt nix uit, maar bochtengedrag is echt veel beter.
 
Precies dezelfde ervaringen als Strikkie.
Als je er een 130 oplegt, dan ziet dat er stoerder uit (oke ietsje dan) maar er komt als snel een soort omvalgevoel in de achterkant, bij een 120 band blijft dat gewoon achterwege tot ie op is. Ook hier BT45 trouwens.
 
Afgelopen Hemelvaartsweekeind naar het Sauerland geweest.
Ca 1500 km met de GSX gereden, samen met 2 echte toerbuffels:
full

Op de terugweg naar huis bij een tankstop denk ik na het starten ineens "wat hoor ik nou" bleef de startmotor draaien, contact uit, bleef nog draaien. Hoofdrelaiscontacten bleven plakken. Accu pool even losgemaakt en hoofdrelais een paar tikken verkocht. Daarna werkte het weer goed.
Heeft iemand dit vaker meegemaakt, kan het relais open en van binnen schoon worden gemaakt?
full
 
b_4737.jpg

Is dit hem?
Als ik er zo naar kijk word openmaken lastig.
Denk dat de contacten wel aan het einde van hun latijn zijn.
Maar een beetje Jomanda spray (elektro cleaner) kan ff helpen.
Een nieuwe kost: Tadaa, klikkie doen
En een 2e hansje is ook nog wel te vinden: nogmaals Tadaa, klikkie doen En op marktplaats e.d. vast nog wel meer.
 
Laatst bewerkt:
Ja, dat is 'em.
Als ik er zo naar kijk word openmaken lastig.
Denk dat de contacten wel aan het einde van hun latijn zijn.
En een 2e hansje is ook nog wel te vinden: nogmaals Tadaa, klikkie doen En op marktplaats e.d. vast nog wel meer.
Ik heb er zelf ook vast nog wel paar liggen :o maar was ff nieuwsgierig of iemand hier zo'n ding wel eens succesvol heeft opengepeuterd. Ik had nou mazzel dat ik het hoorde, als je het niet hoort en je gaat rijden dan gaat of de startmotor eraan, of de accu leeg, wat het eerst is bereikt...dus vandaar dat ik eerst wil weten of ik er wat aan kan zien cq doen.
 
Ook een keer meegemaakt dat de startmotor bleef draaien, ook her en der een paar tikken gegeven, nooit geen problemen meer mee gehad.
 
Was ik weer :Y

Heb toch maar eens een goede blik op de achterband geworpen.
En gezien dat er helemaal geen fietsband op zit met de maten 120-90-17
Maar al een ''dikke vette'' 130-70-17 achterband.
Die inmiddels zo plat als een dubbeltje is, (en aan de slijt nokjes zit) maar gek genoeg er niks van merk in de bochten :? (geen val-angst)
Er zijn Dunlop arrowmax GT501 banden gemonteerd.
Wat ik zo in de testen lees zijn deze net zo goed als de BT45 (voor de young timers uiteraard)

Maar nu?
Die 120-90-17 BT45 is wel te verkrijgen maar, die 130-70-17 achterband word wat lastiger.
Nogmaals de vraag, welk merk/type/maat achterband hebben jullie mede bezitters op de GSX750es liggen? Ben dus in twijfel.
Ohja het is nog steeds de bedoeling om wat motogymkhana er mee te doen.
FF een
filmpje.
Niet lachen om de vering _O- En het belabberde stuurwerk, ben nog aan het oefenen :+

Morgenmiddag eerst maar eens een ander blok ophalen :]
 
Was ik weer :Y

Heb toch maar eens een goede blik op de achterband geworpen.
En gezien dat er helemaal geen fietsband op zit met de maten 120-90-17
Maar al een ''dikke vette'' 130-70-17 achterband.
Die inmiddels zo plat als een dubbeltje is, (en aan de slijt nokjes zit) maar gek genoeg er niks van merk in de bochten :? (geen val-angst)
Er zijn Dunlop arrowmax GT501 banden gemonteerd.
Wat ik zo in de testen lees zijn deze net zo goed als de BT45 (voor de young timers uiteraard)

Maar nu?
Die 120-90-17 BT45 is wel te verkrijgen maar, die 130-70-17 achterband word wat lastiger.
Nogmaals de vraag, welk merk/type/maat achterband hebben jullie mede bezitters op de GSX750es liggen? Ben dus in twijfel.
Ohja het is nog steeds de bedoeling om wat motogymkhana er mee te doen.
FF een
filmpje.
Niet lachen om de vering _O- En het belabberde stuurwerk, ben nog aan het oefenen :+

Morgenmiddag eerst maar eens een ander blok ophalen :]




Een 130/70x17 is wel een heel erg lage band, de GS500 en ER5 o.a rijden met die maat.
Ik denk eerder dan je een 130/90x17 bedoelde.
Ik heb nog een 1987 blok liggen voor een GSX750ES, incl. goede dynamo en geen olieverbruik.
 
Een 130/70x17 is wel een heel erg lage band, de GS500 en ER5 o.a rijden met die maat.
Ik denk eerder dan je een 130/90x17 bedoelde.
Ik heb nog een 1987 blok liggen voor een GSX750ES, incl. goede dynamo en geen olieverbruik.

Ben net nog ff in de garage wezen kijken, en het is echt een 130-70-17.
Dat de band wat lager is vind ik niet erg, als ik dus weer terug ga naar een hogere band zal ik de tandwielen moet aanpassen om onderin wat vermogen te houden voor de gymkhana.

Wat wil je voor dat blok hebben? (mag via PM)
 
Zal nog ff spammen hier ;)

Ben eruit, het gaat weer een 130-70-17 band worden.
En weer een Dunlop, maar dan de arrowmaxx streetsmart.
Heb me rot gegoogled naar al die verschillende maten, maar een band met wat nieuwere compounds is in deze maten lastig te krijgen. Laat staan in de 120 ''brede'' afmetingen.
Zo her en der wat testen en ervaringen gelezen, leert mij dat de BT45 gewoonweg verouderd is t.o.v. het nieuwe rubber.
Dat wil niet zeggen dat het een slechte band is, maar wellicht niet geschikt voor het doeleinde waar ik deze motor voor heb gekocht.
Lees dat de streetsmart weer een stuk beter is dan de vorige GT501, maar niet in de 120 ''breedte'' achterband te verkrijgen.

Ervaringen komen later :P
 
Was ik weer.

Ben al een tijdje aan het rommelen met de voorrem.
zag dat 1 remklauw iets zweet.
Dus inmiddels bijde remklauwen gereviceerd (nieuwe keeringen e.d.)
Maar de rem wil niet hard worden. Ja ontlucht enzo.
1 keer pompen en je trekt de hendel helemaal in, 2 of meer keer pompen en hij word hard.
Laat je de rem 5 seconden los, idem dito... kan je hem weer helemaal inknijpen tot aan de gas hendel.
Kan het zijn dat de oude remslangen dusdanig opzwellen dat je niet genoeg remdruk hebt met 1 keer pompen.
Of kan het antieduik systeem er wat mee te maken hebben, of moet de rempomp ook nog gereviseerd worden.
De motor staat nu met een tywrap om de remhendel heen stil.
En probeer morgen of dit geholpen heeft.
2
Lees graag jullie meningen over de remslangen (denk dat dat het is)

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Er zit ook nog een ontluchtings nippel aan de achterkant van de remklauw, deze moet je ook gebruiken tijdens het ontluchten.
 
Aan de achterkant? Heeft de remklauw 2 ontluchtings nippels?
Heb ik niet gezien tijdens het reviseren.
Wel die bij het antiduik systeem. Heb ze alle 4 gehad (inmiddels 2 keer)
 
Oeps, vergeet even dat ik GSX750f remklauwen heb op de ES. :o

Ontkoppel de antiduik even, enkele banje gebruiken ipv de dubbele. Dan kan je problemen met de remklauwen bevestigen of uitsluiten.
 
Als je hem op druk knijpt en vasthoudt, voel je dan dat de druk minder wordt of houdt hij goed de druk vast? Als je druk verliest is waarschijnlijk je rempomp aan revisie toe, als je gewoon druk houdt zou het lucht in het systeem moeten zijn.
 
Oeps, vergeet even dat ik GSX750f remklauwen heb op de ES. :o

Ontkoppel de antiduik even, enkele banje gebruiken ipv de dubbele. Dan kan je problemen met de remklauwen bevestigen of uitsluiten.
Hoe heb je dat gedaan dan? De bevestiging past niet 1:1, met een adapterplaat of heb je (net als ik) de voorvork compleet overgezet?
 
@frankenstein, goede tip.
Maar de fiets deed dit al toen ik hem kocht. (Vlot daarna al voorzien van nieuwe remvloeistof)
Dus bij het zien van de lekkage, hebbes!
Niet dus. Rempomp revisieset is inmiddels besteld ;-)
Het uitsluiten van het antieduik systeem word nog uitgeprobeerd ;-)
Maar die vol sinter remblokken!! (Van vesrah) dat remt echt wel een pak beter! Na 2 keer pompen dan...
 
Misschien dat dit al eerder is behandeld, maar kom het niet zo snel vinden.

Is er, naast de hele boel slopen/vervangen een mogelijkheid om de 2 schroefjes van het remvloeistof reservoir op een ES los te krijgen als deze helemaal vastgeroest zijn?
Enige wat ik kan bedenken is er een kleiner boutje op lassen, maar ben bang dat ik dan het plastic reservoir ga smelten.
 
Dat is toch een alu bakje met rvs schroeven? (Voorkant neem ik aan)
Als jij plastic hebt, hoe kan het dan vast roesten?
Al ingespoten met wd40?
En het geprobeerd met een drevel/centerpunt los slaan?
Evt is uitboren ook een optie.

Succes!
 
is dat alu joh, ben vanuit de auto wereld gewend dat t altijd plastic is, maar dan is et wel echt heel zacht alu zeg!
Maar idd al geprobeerd met wd40, centerpunt etc, maar t is nu meer een plat stuk ijzer/roest.
Dan maar uitboren :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan