GSX 750 E/ES/EF

Aluminium hoekprofiel in de bekken om werkstuk te beschermen tegen die afdrukken
 
Hey,

Ik heb m'n spullen terug van de verchromer, maar nu is er een ring weg.
Zij zeggen hem in de doos te hebben gedaan en ik kan hem niet vinden.
Hoe dan ook, heeft er iemand misschien zo'n ring liggen?
Op de foto is hij geel omringd.
full
 
Het zegt me zo helaas niets, kan je er eens een close-up van maken, of omschrijven waar het zit. (onderdelen tekening wellicht?)
 
Klopt.
Sorry, ik had het er niet bij gezegd. Het is inderdaad de ring zoals KwaSuz het omschrijft.
En het is van een EX uit 1981.
 
Hoi Cardan, ik wil mijn blok graag verkopen en had al een bedrag afgesproken met een mede MF`er, maar die heeft helaas al 10 dagen niks meer laten horen......heb hem zojuist per PM laten weten dat hij tot vanavond 22.00 de tijd heeft om te laten horen of hij het blok echt nog wil kopen, daarna zal ik je PM`en.......of jij mij als ik het vergeet...

Hier een foto van de mooist verbouwde GSX750ES ooit, van Enrico op Xtremebikez.
helaas kan ik de foto`s van de uiteindelijke gespoten versie niet meer openen, maar geloof me....dit is echt een uniek mooie strakke fighter......en dat met deze basis
[afbeelding]

Bedankt. Beter laat als nooit dan maar?
bikepics-2485064-full.jpg

bikepics-2485060-full.jpg

bikepics-2485063-full.jpg
 
Ik heb het voortandwiel geplaatst, maar als de moer aan zit, heeft het tandwiel zo'n 2 á 3 mm axiale speling.
Hoort dit zo?
full
 
Hallo iedereen!

Ben Robbert, 25 en woon in Zwolle.

13-08 mijn eerste motor gekocht, een GSX750 ES uit 86 met 18xxx mile op de teller.

05-10 mijn rijbewijs gehaald dus rijd nu lekker rond zo lang het nog kan.

Nu was van begin af aan de accu al slecht en moest ik regelmatig de accu opnieuw opladen. Na wat meten aan de hand van het wph geen rare waardes gevonden dus maar een nieuw accu gekocht, een Motobatt en deze vorige week geplaatst.

Werkte allemaal prima! Tot ik zondag een rit ging maken met wat collegas en in een scherpe bocht de motor opeens uitviel. Poef, alles uit, deed niks meer. Bleek de hoofdzekering doorgebrand. Nieuwe geplaatst, loopt ongeveer 30-60 seconde en brand weer door.

Uiteindelijk de motor aan de zaak gekregen met een busje. Heb de spannings regelaar verwijderd en de weerstanden gemeten. Deze kloppen voor geen meter = kapot dus?

Nou ben ik aan het zoeken naar een vervanging maar kan er niet meer wijs uit worden. wat is op dit moment de meest betrouwbare oplossing? en hoe deze te monteren? Alles wat ik tegenkom heeft vast kabels bevestigd aan de regelaar en ik heb alleen een stekker die ik over 5 contacten heen moet schuiven. Moet ik met 1 van de nieuwe regelaars de stekker verwijderen en de kabels hier aan solderen?

Veel vragen, veel tekst, dus als bedankje een foto :P
12189798_1105438092799689_5115235849679516444_n.jpg

11884041_1066806996662799_4946090979652344738_o.jpg

11856514_1066807003329465_7654800764981341875_o.jpg
 
Mooi ding! Maar het zou heel goed kunnen dat je spanningsregelaar/gelijkrichter nog wel heel is. Die weerstandswaarden uit het werkplaatshandboek heb je niets aan, tenzij je een Suzuki-tester blablabla hebt.
Heb je de draden van de dynamo (2 gele draden) - met de stekker los van de spanningsregelaar/gelijkrichter- al eens gemeten ten opzichte van massa? De dynamo mag geen verbinding hebben met de massa, heeft ie dat wel dan vliegt de hoofdzekering eruit. (weet ik helaas inmiddels uit meerdere ervaringen :( )

Wat je eenvoudig kan proberen is de stekker van de spanningsregelaar loshouden. Accu opladen en dan de motor (zonder licht) laten draaien of evt een rondje rijden. (niet te ver uit de buurt gaan natuurlijk, accu wordt niet bijgeladen) Als de motor dan geen hoofdzekeringen meer opblaast weet je iig dat het niet aan andere dingen ligt. Dan dynamo sjekken op massasluiting.
Als je de dynamo moet vervangen motor schuin ergens tegenaan zetten, dan hoeft de olie er niet uit. Als de spannigsregelaar gelijkrichter toch (ook?) kapot is, dan kan je beter een ander type monteren. Alleen moet je dan iets aan je bedrading wijzigen.
Succes!
 
Bedankt voor de reactie!

Zal vandaag eens proberen of de zekering er in blijft zonder de regelaar.

Maar als ik het goed heb zijn er 3 gele kabels, een rode , en een zwarte? Zal nog eens goed zoeken en het wph doorlezen...
 
Bedankt voor de reactie!

Zal vandaag eens proberen of de zekering er in blijft zonder de regelaar.

Maar als ik het goed heb zijn er 3 gele kabels, een rode , en een zwarte? Zal nog eens goed zoeken en het wph doorlezen...

De 3 gele kabels zij de 3 fasen van je (draaistroom) dynamo. Hier komt als het goed is wisselspanning uit. Draden kan je bij lopende motor onderling meten wat de wisselspanning is. Waarde staat in wplh. Dit is dus de ingang van het kastje. De zwarte en rode is + en - uitgang.
Andere spanningsregelaar hebben vaak een extra draad + om 'em "aan" te zetten.
Succes.
 
Niets aan toe te voegen, dynamo en SR van een GSX750ES zijn altijd een dingetje en Kees weet het beste hoe dat in elkaar steekt :Y

Leuk een GSX750ES erbij in Zwolle *O*
 
iemand nog interesse in een goed en netjes lopend blok van een 750ES uit 1988??
Geen olieverbruik en compleet met dynamo.
Ook voorvork, achterbrug en wielen, achterwiel voorzien van een nieuwe band.
 
Nou ben ik aan het zoeken naar een vervanging maar kan er niet meer wijs uit worden. wat is op dit moment de meest betrouwbare oplossing? en hoe deze te monteren? Alles wat ik tegenkom heeft vast kabels bevestigd aan de regelaar en ik heb alleen een stekker die ik over 5 contacten heen moet schuiven. Moet ik met 1 van de nieuwe regelaars de stekker verwijderen en de kabels hier aan vastsolderen.]

Ik heb wel in de US een leverancier gevonden die ze maakt qua uitvoering volgens OEM.

Regulator Rectifier 750 GS750E Suzuki

De versies die je hier kan kopen met vaste draden zijn goed alleen moet je idd zelf een stekker verbinding maken EN letop: de afmetingen kunnen anders zijn zodat je eventueel een ander montage plekje moet vinden.
 
Bedankt voor de reacties!

Vandaag helaas geen tijd gehad om verder door te meten... Morgen maar even doen dan.

Wat betreft de regelaar koop ik dan wel een andere en zet ik er een degelijke stekker tussen.

Verder is de motor prima voor zover ik het tot nu toe heb gemerkt :)

Moeten binnenkort wel nieuwe banden onder geloof ik, snelweg is niet echt een pretje zo (heel onstabiel bij +-120 en hoger :(
 
Laatst bewerkt:
Dynamo is zeker weten kapot. Bij 5000 rpm mete ik maar 17-18v tussen de fase.

Dit hoorde 80 te zijn volgens het wph?

Daarnaast, nog een goede plek om die regelaars te kopen die je bedoelt? Ik kan alleen een paar op ebay vinden...
 
Dynamo is zeker weten kapot. Bij 5000 rpm mete ik maar 17-18v tussen de fase.

Dit hoorde 80 te zijn volgens het wph?

Daarnaast, nog een goede plek om die regelaars te kopen die je bedoelt? Ik kan alleen een paar op ebay vinden...
Dynamo is dus duidelijk kaputtt......
 
Terug
Bovenaan Onderaan