Dick Mann replica

Omdat het lijkt alsof de tijd stiltaat en daarmee ook het project, even een kleine update.
De afgelopen tijd ben ik veel bezig geweest met het inventariseren welke onderdelen van aluminium nagemaakt konden worden om gewicht te besparen.

Ook heb ik het volgende onderdeel ineens thuis liggen.
Iemand een idee waar we hier mee te maken hebben?

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Deze rempomp heeft op de CB750 F1 gezeten. Ik heb er 2 (F1's) staan, 1 met deze rempomp die jij nu hebt volledig van alu, en 1 met een plastic reservoir..

Heb je de rempomp met het grotere reservoir al gevonden trouwens? Diegene die je nu laat zien heeft een normaal reservoir, bestemd voor een enkele remklauw.
 
Laatst bewerkt:
De merktekens op deze rempomp suggereren dat het van een F2 is. De revisie-set van een F2 past hier ook vlekkeloos in.

De foto's op de vorige pagina zijn ook van een F2 pomp ter vergelijking en deze is wat anders.
 
Ik heb het net even nagekeken inderdaad, er staat een merktekentje met F2 erin geslagen. De andere heb ik ook even bekeken en hier staat K2 op..

In eerste instantie verbaasd mij dit..

Ik denk dat ik al weet waardoor dit komt, Honda haalde alles uit het schap om brommers en motoren af te kunnen monteren. Zodat productie niet stilgelegd hoefde te worden. Wachtend op de productie van bepaalde onderdelen. Hierdoor komt het denk ik dan ook dat ik zowel een F2 en K2 rempomp ben tegengekomen op mijn F1's.

Ik heb namelijk ook nog een tweede hobby en dat zijn Honda brommertjes. Ik heb ook nog een originele Honda CD50-H staan. En doordat deze in zoveel verschillende landen en versies zijn uitgebracht, en de Honda's in verschillende fabrieken werden afgemonteerd kunnen er kleine verschillen te vinden zijn in de gebruikte onderdelen..

K2 staat gestempeld naast de rode stip..
full

full
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi project, mooi om weer eens een overzichtfoto te zien :)

Alleen check even je borgdraadjes, die van de vork staan precies verkeerd om ;)
 
De overzichtsfoto is helaas niet van mijn motor maar van het "origineel".
Over het gebruik van borgdraad ben ik nog niet uit, voorlopig komen die er nog niet op. Wellicht bij de volgende die ook wat meer pk's zal krijgen.
 
Racen was ik in eerste instantie niet van plan.
Het motorblok is intern ook niet aangepast hierop, maar dit kan later altijd nog natuurlijk.

Er zit een kenteken op en ik wou hem gebruiken om zo af en toe een ritje te rijden.
Het bouwen zelf is voor mij eigenlijk de hobby van een motor.
 
Als docent heb je het voordeel dat je verplicht vakantie op moet nemen.
Dus ik had 2 dagen in de werkplaats om te doen en laten wat ik wou.

Eerst maar even wat werk verricht aan de vorkpoten.
Er zit een klein (maar net groot genoeg) verschil tussen de linker en rechter poot.
Dit heb ik dus veranderd voor de dubbele schijfrem.
full



Verder kwam de postbode met een pakket uit de USA.
full

full



Dat lijkt al verdacht veel op het onderstaande....
D70_fixation_carenage_2.jpg

D70_fixation_carenage_3.jpg


Nu is het nog wachten op de franse postbode met moois van bovenstaande website.
Ondertussen kan ik weer verder met alle beugels voor het frame en kan de kuip vast.

Binnenkort weer meer.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben nog op zoek naar een voorspatbord.
Om precies te zijn de stalen beugel tussen de poten, de rest van het spatbord is niet zo interessant.

Mocht je nog iets hebben liggen waarvan de staat slecht is en dus niet zonde om te slopen bied maar aan.
 
Hi Nap,

Onderstaand spatbord heb ik speciaal bewaard.
Volgens mij is het zilver met brons:-)

Als je er wat mee kan hoor ik het graag en is ie voor jou.

gr
Coos
full
 
Dag Coos,

Past deze op een 750 met het nieuwe type remophanging?
Zo ja, als je die voor mij achter zou willen houden zou het erg mooi zijn.
 
Hoi Nap,

Deze komt van een voorvork waarbij de remklauwen voor de poten zitten.
Maar mogelijk heb ik deze onderpoten ook nog wel.

Ik laat hem voor jou liggen en als ik binnenkort de tank retour kom brengen zal ik hem zeker meenemen.
gr
Coos
 
Coos,

Dat is geweldig, maar heb geen haast met de tank hoor dus je mag hem nog wel een tijdje houden.

Ondertussen ben ik wel bezig met andere dingen en kwam dit uit de machine rollen.
 
Het lijkt stil aan het front maar ondertussen gaat de bouw gewoon door.
Mijn frame staat nu op school om weer wat te kunnen lassen. De beugels met snelsluiters voor de kuip zijn bijna allemaal klaar om geplaatst te worden.

Afgelopen zaterdag heb ik in Hardenberg het zadel bij Ronald opgehaald (nogmaals mijn dank hiervoor).
full

full


Gelijk heb ik nog een koppelingsbeugel met hendel kunnen scoren.
Het is origineel Honda, maar van welk type?
full

full
 
Laatst bewerkt:
En hier nog even een update rondom het blok:

Koppeling erin:

SNC00172.jpg


Zuigertjes erop:

SNC00174.jpg


En de cilinders

SNC00175.jpg


Eeeeeeehn de rest:

SNC00178.jpg
 
Zo even een updat na alweer een maand geen activiteit (hier in ieder geval).
Ik ben eindelijk verhuist en dat brengt nogal wat investeringen met zich mee. Geen mooie aankopen of gebouw aan de motor.

Maar het werk ligt niet geheel stil al gaat het tergend langzaam.
De kuip past voor geen meter (Airtech) en ik had deze tesamen met een andere bouwer uit Amerika laten komen. Bij deze man pastte de kuip ook totaal niet. Kortom veel gekloot, gepas en gemeet.

Vanwege de verhuizing heb ik wat overgebleven onderdelen in de opruiming.
Mocht er iets tussen zitten schroom dan niet mij een pb of mail te sturen.
Zoek je iets wat er niet tussen staat (bouten/moeren/klein spul/nieuw of 2e hands) geef het dan gerust aan er ligt hier nog genoeg.

Napoleonb in "Diverse Honda CB 750 onderdelen CB750"

Groeten,
Nap
 
Heey,

mooi topic, ik ben zelf bezig met het opknappen van een cb750k7 die ooit een caferacer moet worden. De zuigers die je hebt gemonteerd moeten die niet andersom? Naar mijn weten moet het deukje naar de inlaat wijzen. Ik vond het zelf ook al enigzins vreemd maar mijn WPH zei dat het zo moest. Normaal gesproken kijk je naar de pijl op de zuiger maar die was niet te vinden op deze zuigers.

Veel succes verder en ik hou je topic in de gaten ;-)

Twin4life

ps: je remklauw die je aanbiedt, is dat een k7 klauw?
 
Ik moet heel eerlijk zijn dat ik zelf niet aan het motorblok heb gesleuteld en ook niet naar de montage van de zuigers heb gekeken. Daar moeten we zo nog even naar kijken dan.

De onderdelen van de klauw zijn idd van een K7, ook heb ik nog een nieuwe afdichtingsring liggen voor om de remzuiger.
 
Hey Nap,

Goed om te lezen dat er ook nog aan de CR gesleuteld wordt.
Balen dat die dure kuip zo slecht past.

Het zitje ziet er wel erg gaaf uit.

Ik wil binnenkort de tank terug komen brengen en neem dan meteen het voorspatbord mee.
Dan kunnen we het er nog even over hebben.
gr.
 
Terug
Bovenaan Onderaan