Chinese motorscooters

Ik bestel regelmatig hier, goede zaak.
Gebruik de zoekfuctie op de site, dan vind je meer onderdelen.
Ik betaal er zelf met de visa, wel zo makelijk.

suc6

geen aandelen, geen............ enz...........

Zie op de eerste blik alleen 50 cc onderdelen, maar een goede link is nooit weg.
Denk dat er niets anders op zit dan met pasen als mijn vrouwtje 2 weken vrij heeft de scooter zelf uit elkaar te draaien en onderdelen te vergelijken.
Met een beetje geluk past een bendex van een 50 cc ook.

IIG bedankt voor deze tip.
 
Ik heb een garage gevonden die mijn scooter wil repareren.
Na onderzoek op internet etc blijkt dat de startkoppeling een standaard koppeling is.
Onderdelen zouden dus een beetje universeel en dus te verkrijgen moeten zijn.

Garage Jos snijder in landgraaf is bereid mijn scooter uit elkaar te halen en dan de passsende onderdelen te bestellen.
Geraamde kosten voor uit elkaar en in elkaar zetten70 euro, dan nog de onderdelen.
Persoonlijk vind ik dit niet duur daar het mechanisme in het motorblok zit.
Dinsdag avond breng ik mijn scooter, afwachten hoelang de onderdelen op zich laten wachten.
Zal grappig uitzien, mijn 150 cc scooter daar staan tussen al die zware bakken. _O-
 
Hoi,

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van een Huatian ht150t-15 .
Een boekje met service gegevens was er niet bij, ook niet down te loaden op een van de sites.
Heeft iemand wat meer gegevens over deze motorscooter?

Alvast bedankt,

Groet Anton
 
Hoi,

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van een Huatian ht150t-15 .
Een boekje met service gegevens was er niet bij, ook niet down te loaden op een van de sites.
Heeft iemand wat meer gegevens over deze motorscooter?

Alvast bedankt,

Groet Anton

http://www.funracer.nl/FunShop/view_product.php?database=scooter&productID=97510300&groep=fun (Link)
 
Hoi,

Bedankt! die heb ik ondertussen op de pc staan maar ik zocht meer de handleidig hoe de kappen er af gaan om bv kleppen te stellen.
Klopt het dat de speling koud inlaat 0.1 en uitlaat 0.14 mm is?

Groet Anton
 
Hoi,

Bedankt! die heb ik ondertussen op de pc staan maar ik zocht meer de handleidig hoe de kappen er af gaan om bv kleppen te stellen.
Klopt het dat de speling koud inlaat 0.1 en uitlaat 0.14 mm is?

Groet Anton

Als je terug leest in dit onderwerp zal je meerdere linkjes zien naar webpagina's.
Ergens zal je daar ongetwijfelt aan een algemene beschrijving komen.
kappen etc is een questie van goed kijken en voorzichtig te werk gaan.
Kijk naar het type blok wat je hebt, dan vind je ook een handleiding.
Bij funracer op de download pagina heb ik bv die gedownload van een scoot met het zelfde blok als die van mij.

klepspeling kan ik je niet mee helpen, ik geef mijn scooter incl handleiding altijd aan de garage en doe zelf niets met deze gegevens.
 
Scooter is afgelopen week gerepareerd.
Nieuwe startkoppeling, startmotor en natuurlijk nieuwe olie.
160,- euro viel achteraf reuze mee.
Start weer super.

Heb echter in de tussentijd proef gereden op een gpz 500.
Je kan het al raden, het schakelen, de power, heerlijk.
Scooter is al zo goed als verkocht, slechts een questie van regelen nog.

Eind van de week krijg ik mijn gpz (afleverbeurtje moet nog gedaan worden).

Ik zal dit topic toch nog blijven volgen en hoop voor alle anderen dat er meer importeurs komen.
De chineesjes zijn prijs/kwaliteit bekeken reuze goed en onderdelen zijn goedkoop.
Helaas echter is geduld wel een schone zaak om aan onderdelen te komen.

Goodbye, drive Happy !
:]
 
Ik rij op een huatian 150cc sinds 17 juni, omdat ze mijn vorige 150cc (zedka) in puin gereden hebben.
Kan alleen maar zeggen dat de prijs kwaliteit verhouding super te noemen is.

De zedka reed heerlijk en starte ook in de winter meteen, heb helaas niet meer dan 2300 km er mee kunnen draaien totdat ie totaallos gereden werd.

Ik wil 4 a 5 jaar met hem rijden en heb dan een afschrijving van 250 - 200 euro per jaar, is niets vergeleken met de afschrijving van een "merk".
:] :] :]

Bijna 2 jaar verder blijkt dat ik een afschrijving had van 300,- per jaar.
Daartegen heb ik wel in vergelijk met de auto 1600,- verdient.
Positief resultaat van 1000,-

En had ik niet proef gereden op een schakelmotor, wie weet ............

Kortom: de chinees heeft zich betaald gemaakt en rijd nu rondjes door heerlen met een collega van mij.
 
Laatst bewerkt:
nou ik zal ook maar weer eens iets plaatsen op het chinese motorscooters onderwerp.

Het is hier eigenlijk erg stil de laatste tijd.
Komt dat omdat er niet zoveel chinesen meer zijn of gewoon omdat ze het gewoon doen zonder veel ge....k?
De mijn doet het overgens nog steeds prima en afgezien van een nieuwe teller kabel nog geen verdere problemen
staat inmiddels iets van 6800km op de teller.


Groet jan moto zeta 150cc /geely.
 
Nieuwe startkoppeling, startmotor en natuurlijk nieuwe olie.
160,- euro viel achteraf reuze mee.

Da's inderdaad erg goedkoop; meestal is de startmotor alleen al duurder dan dat maar eerlijkheidshalve moet daar bij gezegd worden dat die dan ook meestal een heel voertuigleven meegaan.

Ik heb overigens in de 90er jaren 8 jaar lang op een GPZ500S gereden; een héle fijne, probleemloze motor.
 
Ik rij nu 125cc! AGM LX

net paar maanden in bezit

rijdt 1 op 30 gemiddeld

topsnelheid op teller zonder tegenwind 85/90. Met tegenwind 80. Wind in de rug 95/100.

Geen probleem alleen beetje zwabberen in stuur. Moet nog opgelost worden.
 
succes met je scoot.

Die snelheden komen overeen met die van mijn oude Huatian 150cc.

Snel zat voor stukjes 80 km/h weg en de rest binnendoor.

Have fun.
 
Inmiddles 1700km gereden.

Ik vind de scooter prima rijden, maar ik rijd dan ook niet meer dan 35km per dag. Zal binnenkort eens een langere rit maken om te zien of ik dan nog geen houten bottom heb gekregen!

Nog even wachten en dan gaat er een 150cc kop en cilinder op, net als een sport nokkenas.

We keep in touch!
 
hallo,

ik heb bijna 5 jaar met een Chinees rond gereden (razzo) kijk maar eens op internet,
Nooit geen problemen mee gehad winter en zomer buiten en mee gereden
Het voordeel van zulke chinezen is als je er toch iets aan de hand mee hebt dat er gemakkelijk en goedkope stukken voor te vinden zijn zelfs stukken die van ander merk

Ik wist ook wel dat ik geen Bmw had gekocht maar voor mij was het een prima motortje en nooit last meegehad.. en prijs was 885€ belachelijk goedkoop
 
Inmiddels heeft mijn agm LX een 150cc zuiger+kop en open uitlaat.

Ook sterkere koppeling veer erin voor beter aangrijpen bij vertrek vanaf nul. Dat is een lekker verschil.

Nu met 3000km erop rijdt hij nu met gemak 100 km op teller dus 15km in de plus dankzij deze aanpassingen.

Is wel lekker nu ga ik ook wel over 100km weg, maar niet voor extreem lange ritten, want daarvoor maakt het blok teveel toeren en is niet bevorderlijk voor zijn zuinigheid.

Met de koude dagen op komst heb ik wel besloten om geen winterbanden aan te schaffen en de scooter dus bij lage temperaturen te laten staan en toch maar de auto te nemen.

To be contiued!
 
Hallo,
Ik heb ook weer een Chinees aangeschaft ,
En het lijkt mij dan ook leuk om dit topic weer nieuw leven
In teblazen als er nog scooterra's zijn die op een Chinees rondtuffen.
Laat dan eens weer wat van je ervaringen horen.

Gr. bisanfun voorheen scooterfun
 
Ik heb vroeguhh ook óp een Chinees gereden :]
Maar ga tegenwoordig op m'n Italiaan náár de Chinees :9
 
Niet helemaal Chinees, maar heeft iemand ervaring met de Daelim S3?

Lijkt me echt geweldig maar ik zou graag eens wat gebruikerservaringen lezen..

Hier de test
 
Terug
Bovenaan Onderaan