Chinese motorscooters

Zelf heb ik twee jaar en 20000km met een Jonway 125cc gereden zonder noemenswaardige problemen (op een versleten remschakelaartje na). Voor een toenmalige nieuwprijs van €1800 en een verkoopprijs van €800 heeft dat ding me dus net €1000 gekost.
Nog even vermelden dat ik heb niet uit noodzaak verkocht heb maar omdat ik een superkoopje kon doen voor een hONDA250CC dat ik niet kon laten gaan.
Al met al is dit een goedkoop vervoermiddel geweest waar ik veel plezier heb aan beleefd.
 
Niet helemaal Chinees, maar heeft iemand ervaring met de Daelim S3?

Lijkt me echt geweldig maar ik zou graag eens wat gebruikerservaringen lezen..

Hier de test

Wat een ruktest. Nergens staat iets concreets. Potige scooter, meer dan behoorlijk windscherm, stevige treeplank, uitlaat en wielen (?) De 1-cilinder is bij de tijd. Dat komt zeker omdat het instrumenbord is uitgerust met een klokje. Pffffffff.

Daelim is trouwens Koreaans. Bisan is Turks. Die 20dkm met die Jonway vind ik wel netjes, da's een rasechte Chinees en niet één die bekend staat als een van de betere, zoals AGM, Boatian of Berini.

Van die laatste is overigens de merknaam gekocht door de Chinezen. "Vroegah" was Berini heel andere koek. Hetzelfde is Kreidler overkomen. Zonde van de naam.
 
Laatst bewerkt:
Ik volg dit topic ook al een tijdje en ben echt benieuwd naar verdere ontwikkelingen met deze chinese scooters. Ikzelf rijd met een honda pcx voor woon/werkverkeer maar mijn vriendin heeft ook binnenkort een scooter nodig. Door financieel gebrek zal dit waarschijnlijk een chineesje worden die iedere dag zal ingezet worden voor woon/werk en boodschappen.

Dit zal een Razzo Steed 125 worden, hij wordt volgende week afgeleverd en ben echt benieuwd hoe die zich gaat houden.
 
Ik volg dit topic ook al een tijdje en ben echt benieuwd naar verdere ontwikkelingen met deze chinese scooters. Ikzelf rijd met een honda pcx voor woon/werkverkeer maar mijn vriendin heeft ook binnenkort een scooter nodig. Door financieel gebrek zal dit waarschijnlijk een chineesje worden die iedere dag zal ingezet worden voor woon/werk en boodschappen.

Dit zal een Razzo Steed 125 worden, hij wordt volgende week afgeleverd en ben echt benieuwd hoe die zich gaat houden.

Hoi PCX rider

De Razzo Steed lijkt mij na dat ik de foto's van scooter heb gezien,een mooie scooter en zeker
geen verkeerde keuze!!!
 
Inmiddels agm LX150 ingwisseld voor aan agm VX125. Echt een hele leuke scooter en vlot zat dankzij lage gewicht van 98 kg!
 
Ik heb een groot gedeelte van het topic doorgelezen, maar omdat het grootste deel van de post redelijk gedateerd is lijkt het me handig om de kenners om meer info te vragen.

Welke chinezen zijn op dit moment qua prijs/kwaliteitverhouding aan te raden?
Zijn er chinezen die op de snelweg mee kunnen komen? (130km/u)
Waar moet je op letten bij aanschaf van een chinees?

Alvast dank voor de info.
 
Ik heb een groot gedeelte van het topic doorgelezen, maar omdat het grootste deel van de post redelijk gedateerd is lijkt het me handig om de kenners om meer info te vragen.

Welke chinezen zijn op dit moment qua prijs/kwaliteitverhouding aan te raden?
Zijn er chinezen die op de snelweg mee kunnen komen? (130km/u)
Waar moet je op letten bij aanschaf van een chinees?

Alvast dank voor de info.

Als je met een Chinees 130 wilt rijden, moet je toch minimaal een 300cc hebben. Maar zijn die er op de NL markt en voor welke prijs???
 
Hallo,

Vorig jaar had ik een Razzo Venice 125CC gekocht. Omdat ik nog nooit op een scooter of motor had gereden wou ik er niet teveel geld aan uitgeven.
In juli dit jaar bleek in de Alpen op 2.400 km de achterwiellagers al versleten te zijn.
Normaal gezien zouden die pas vervangen moeten worden op 10.000 km. Ik wacht nu af of Razzo in de kosten wil tussen komen. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik heel veel gereden heb in de bergen (ook veel bergpassen), maar wel op een relaxte manier.
Nu ben ik echter wat onzeker geworden over de kwaliteit van mijn Razzo. En dat maakt dat ik me afvraag of ik hem niet beter kan verkopen en bvb. een honda vision 110 zou kopen.
Hij staat nu op internet te koop voor 950 euro (staan nu minder dan 2.700 km op en is nog in garantie tot 6/2014). Er is al 800 euro geboden maar dat lijkt me iets te weinig.
Wat is een eerlijke verkoopsprijs volgens jullie?
En lijkt het jullie voorbarig om de Razzo nu al te verkopen (met andere woorden blijf ik er beter nog wat mee rijden?)
Bedankt voor jullie reacties
 
Hallo,

Vorig jaar had ik een Razzo Venice 125CC gekocht. Omdat ik nog nooit op een scooter of motor had gereden wou ik er niet teveel geld aan uitgeven.
In juli dit jaar bleek in de Alpen op 2.400 km de achterwiellagers al versleten te zijn.
Normaal gezien zouden die pas vervangen moeten worden op 10.000 km. Ik wacht nu af of Razzo in de kosten wil tussen komen. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik heel veel gereden heb in de bergen (ook veel bergpassen), maar wel op een relaxte manier.
Nu ben ik echter wat onzeker geworden over de kwaliteit van mijn Razzo. En dat maakt dat ik me afvraag of ik hem niet beter kan verkopen en bvb. een honda vision 110 zou kopen.
Hij staat nu op internet te koop voor 950 euro (staan nu minder dan 2.700 km op en is nog in garantie tot 6/2014). Er is al 800 euro geboden maar dat lijkt me iets te weinig.
Wat is een eerlijke verkoopsprijs volgens jullie?
En lijkt het jullie voorbarig om de Razzo nu al te verkopen (met andere woorden blijf ik er beter nog wat mee rijden?)
Bedankt voor jullie reacties


Een paar wiellagers kosten ongeveer 5 euro per stuk. Als je pech hebt gaan ze van een BMW Gs800 ook binnen 8000km kapot (heb ik meegemaakt) waren af fabriek van een onbekend merk.
Normaal gaan wiellagers wel meer dan 40000km mee.

Wel pech. ;(
 
Tsja, op dit moment wordt de markt overspoeld door Chinese scooters, vooral van die retro snorscooters. Vooralsnog blijf ik erbij, liever een gebruikte A-merk scooter dan een nieuwe Chinees. Maar da's persoonlijk.

Ik ben wel benieuwd naar Melvin's gebruikerservaringen met de 300cc.
 
Ik heb meer het gevoel dat Nederland vol zit met onverkoopbare Chinese motorscooters.
En dat men er toch vanaf wil met de bekende dump praktijken tot gevolg.

Ik heb al de vreemdste merken en creaties zien staan.
Maar geen moment gehad van kopen, de kater komt later.
 
Die van mij is zeker nog heel Nutty. Alleen heb ik niet veel gereden. Er staat nog geen 2500km op. Hij staat ook weer te koop trouwens, omdat ik voor mijn werk weer wat anders mag testrijden.
 
Die van mij is zeker nog heel Nutty. Alleen heb ik niet veel gereden. Er staat nog geen 2500km op. Hij staat ook weer te koop trouwens, omdat ik voor mijn werk weer wat anders mag testrijden.

Uit interesse, heb je een foto van die 300cc scooter Nutty?
 
Chinees behalve verpakt en met sambal is meestal rotzooi op de lange termijn.

Maar ik moet toegeven hij ziet er wel mooi uit hij is zeker niet lelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan