Chinese motorscooters

12kW uit een 300cc. Een watergekoelde 125 haalt dat soms nog wel.

Honda SH125i 8,7kw €3299
Honda SH150i 11kw €3399
Suzuki sixteen 150 11kw €2549

Die van mij is inderdaad voorzien van een carburateur. Verbruik gemiddeld 1 op 25 met sportieve rijstijl (lees: overal volgas waar het kan :)).

Aangezien de topsnelheid ongeveer 125km op teller is en 110 op GPS, kan je de prestaties wel vergelijken met de 150cc motorscooters met Japanse techniek.

Waarom is (bijna) iedereen hier zo negatief over Chinees eigenlijk? Zoveel Chinese motorscooter rijders kom ik hier niet tegen, dus hoe kan je het dan beoordelen?

Ik rijd al bijna 5 jaar chinese brom- en motor scooters en heb geen een keer stil gestaan vanwege technische mankementen. Alleen 1 keer met lege tank en 1 keer met lekke band. Oja, 1 keer met een defecte bobine.

@nutty: Ja, heb ook keer gebroken klep gehad, maar dat was met de 150cc met race nokkenas van ebay die voor zwevende kleppen zorgde en dus de zuiger doorboorde :)
 
Laatst bewerkt:
Wat de boer niet kent.....

Moet bekennen dat ook ik, en niet alleen met gedrag, maar ook bij de scooterkeuze tot de boer-categorie behoor. Heb geen Chinees maar een PCX gekocht.

Zo'n 40 jaar geleden waren de reacties hetzelfde over Japanse motoren/auto's.

Wat niet wegneemt dat je met een Chinese scooter met minder plezier scooter rijdt. Per Euro omgerekend biedt deze misschien wel het meeste rijplezier.

Ik bezit een DT125 van 1983, gekocht voor een habbekrats en kan me niet voorstellen dat een peperdure enduro die het 20-voudige gekost heeft, evenredig veel meer plezier opleverd. Je moet er de waarde van kunnen inzien en je niet te veel storen aan de mening van anderen.
 
Laatst bewerkt:
Honda SH125i 8,7kw €3299
Honda SH150i 11kw €3399
Suzuki sixteen 150 11kw €2549

Die van mij is inderdaad voorzien van een carburateur. Verbruik gemiddeld 1 op 25 met sportieve rijstijl (lees: overal volgas waar het kan :)).

Aangezien de topsnelheid ongeveer 125km op teller is en 110 op GPS, kan je de prestaties wel vergelijken met de 150cc motorscooters met Japanse techniek.

Waarom is (bijna) iedereen hier zo negatief over Chinees eigenlijk? Zoveel Chinese motorscooter rijders kom ik hier niet tegen, dus hoe kan je het dan beoordelen?

Ik rijd al bijna 5 jaar chinese brom- en motor scooters en heb geen een keer stil gestaan vanwege technische mankementen. Alleen 1 keer met lege tank en 1 keer met lekke band. Oja, 1 keer met een defecte bobine.

@nutty: Ja, heb ook keer gebroken klep gehad, maar dat was met de 150cc met race nokkenas van ebay die voor zwevende kleppen zorgde en dus de zuiger doorboorde :)

De watergekoelde 125cc van Piaggio's zitten (bijna) allemaal op 11kW en 12nM.

Wat iedereen tegen Chinese scooter heeft? Belabberde kwaliteit, de gekste dingen gaan kapot, vaak al na een paar honderd km. Onderdelen niet of nauwelijks te krijgen. "Dealers" die geen garantie afhandelen. Kijk eens op markplaats. Die " rommel" wordt alleen door louche handelaren verkocht. Even later staat de ellende weer op marktplaats met slechts een paar kilometer op de klok. Een Chinees met meer dan 5.000km op de klok is echt zeldzaam. Een Japanner of Italiaan loopt normaliter makkelijk 50.000km zonder problemen.
 
@Olifant: Ik denk dat je je mening eens bij mag schaven. Er is inderdaad een tijd geweest dat veel chinese scooters door jan en alleman verkocht werden. Handelsondernemingen genoeg die van alles en nog wat willen verkopen, snelle handel, korte termijn politiek. Echter, deze praktijken zullen er nog wel zijn maar steeds minder, omdat ze het gezeur van de consument niet aan kunnen, dus zien ze er weer vanaf. Wist je trouwens dat peugeot, kymco en piaggio ook een stickertje "made in China" hebben? En een Chinees met 5000km op de klok is echt zeldzaam? Mijn zwager rijdt op een agm retro 50cc. Staat in 3 jaar tijd 23000km op. 1 keer lekkende klep gehad. Ik ken ook een belg die een 125cc motorscooter rijdt, in half jaar 15000km, geen problemen alleen normaal onderhoud. Mocht je zelf een Chinees hebben met 5000km en je hebt alleen maar problemen, dan heb je gewoon de verkeerde Chinese kwaliteit scooter gekocht. Vaak ontstaan deze verhalen op internet omdat het heel makkelijk is om melden wat slecht is. Of je het nou over scooters hebt of over bankstellen, maakt niet uit. Het komt wel goed met de Chinezen, even geduld, net als bij de jappaners inderdaad.
 
Ik denk dat China wel goede producten kán maken. Enkel, goede producten kun je in Europa overal kopen. Gevolg is dat wij Europeanen enkel de goedkope Chinese spullen hierheen halen. En vervolgens gaan klagen over de kwaliteit.

Dénk ik.

De ellende is dat ik van buitenaf niet kan zien wat een degelijk Chinees product is en wat Chinese troep is. Dus ik heb het lef niet me eraan te wagen.

Ps. Bericht getypt met een "Made in China" iPhone van €700,00....
 
Laatst bewerkt:
Ps. Bericht getypt met een "Made in China" iPhone van €700,00....

Bewijs genoeg zou ik zeggen _O-

Ik heb alleen ervaring met Hyosung en die was na 1 jaar al gaar liep snel warm en meer onzin in Azie. Nu met Honda en Suzuki geen problemen kun je zelfs buiten laten staan zonder dat het metaal ineens bruin word
 
Laatst bewerkt:
Bewijs genoeg zou ik zeggen _O-

Ik heb alleen ervaring met Hyosung en die was na 1 jaar al gaar liep snel warm en meer onzin in Azie. Nu met Honda en Suzuki geen problemen kun je zelfs buiten laten staan zonder dat het metaal ineens bruin word

Hyosung komt uit Zuid-Korea. In de jaren '90 had je al brom/snorscooters, de Hyosung Rush. Dat waren geen slechte scootertjes. Ze zitten wel wat apart in elkaar (de metalen benzinetank is integraal deel van het frame) en de onderdelen worden lastiger verkrijgbaar, maar ze waren wel betrouwbaar.
 
Hallo ik heb een zedka maar wegens omstandigheden geen cvo verklaring erbij weet iemand een inporteur van deze morors zodat ik deze daar weer kan aanvragen vg dennis
 
Als je een vraag dubbelpost is het op z'n minst zo netjes om dit te vermelden.

Heb je hier iets aan?
ZEDKA BENELUX
Kapittelhof 4F
3920 Lommel
Telefoon: 089 492848

En anders staat er in je woonplaats nog een Zedka te koop met kenteken.
 
Ps kan iemand mij uitleggen waarom het zo erg is om dubbel te vragen dit is nieuw voor me nu schijn ik ook een eigen topic gemaakt te hebben en daar heeft men nog al last van.niet de bedoeling uiteraard maar ben zeer benieuwd waarom dat is.
 
Iets met fatsoen t.o.v. de mensen die je willen helpen. Maar leg eens uit waarom 2 x vraag stellen volgens jou beter resultaat geeft.
 
Helemaal vergeten hier ff te melden...

Ik heb de chinees van Melvin overgenomen, doet nog steeds wat ie moet doen.
Mij, inclusief al m'n meuk naar m'n bootje brengen *O*

 
heb een mash 75 scooter is ook chinees en steekt een suzuki blokje onder natuurlijk oude technologie maar zeker betrouwbaar hoor nog geen miserie bij gehad en ken er nog paar mensen die er eentje hebben en zelfde geen problemen en ze zie er leuk uit en grootste voordeel de prijs hier in belgie kosten ze nieuw 2000 euro
full
 
heb een mash 75 scooter is ook chinees en steekt een suzuki blokje onder natuurlijk oude technologie maar zeker betrouwbaar hoor nog geen miserie bij gehad en ken er nog paar mensen die er eentje hebben en zelfde geen problemen en ze zie er leuk uit en grootste voordeel de prijs hier in belgie kosten ze nieuw 2000 euro[afbeelding]

Leuk ding!
 
Leuk ding! 75cc? Origneel Suzuki blokje of replica? Netjes met voor en achter een schijfrem. Ik zou voor het mooie iets doen aan de kentekenplaathouder en het achterlicht, iets strakker. En goed het chroom blijven poetsen, dat is kwalitatief niet altijd super dus goed bijhouden.

Maar het model is echt leuk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan