netgeslaagde met vele vragen

spree

Die hard MF'er
15 nov 2008
930
1
twente
Hoi ik ben nieuw hier. Ik heb net mijn motorrijbewijs gehaald.
Nu ben ik op zoek naar mijn eerste motor. ik wil een goedkope motor die ik zelf een beetje wil customizen. nu dacht aan een oude honda cb. en vroeg ik me af hoe die eruit
zou zien als je er een recht stuur op zou zetten. en eventueel verlagen ofzo

Dus ik zoek fotoos plaatjes zelbouwprojecten etc. etc. ik heb gegoogled maar kan weinig vinden. Ook andere oldskoolombouwprojecten zijn welkom.


Alvast bedankt voor jullie reacties
 
ik weet niet of mijn mening voor meerderen geld:
Maar ik zou eerst een goeie "leer" fiets kopen om daar eerst een jaartje op te tuffen,en ervaring doen op meerdere motoren.
en als je dan gaat customizen en rijeigenschappen gaat veranderen op een fiets, dan weet je een beetje hoe het voelt en werkt.

ik mag het mis hebben hoor maar dat is hoe ik er over denk!

succes!
 
ja is wel de goede prijsklasse. maar ik zoek toch meer iets aan de chopper kant.
 
Ik weet een honda shadow 600 te koop. vermoed rond de 2000 euro. Ziet goed uit, heeft rond de 15.000 gelopen en is onderhouden door de dealer(wat dat dan ook voor meerwaarde heeft???) mocht je interesse hebben stuur me dan maar een PM

Maar als je redelijk handig en wil je het leuk doen koop een brik fiets die je zelf leuk ombouwd op een low budget style.

Kijk bv eens bij brikken, daar zie je denk ik wel leuke dingen staan.
Ook zul je hier verbouwingstopics zien als je wat zoekt(meeste zijn van enkele jaren terug)
Je ziet ook een voorbeeld op mijn site van eeb tr1, en bij links ook meer info om verder te zoeken.
 
Laatst bewerkt:
Ik weet een honda shadow 600 te koop. vermoed rond de 2000 euro. Ziet goed uit, heeft rond de 15.000 gelopen en is onderhouden door de dealer(wat dat dan ook voor meerwaarde heeft???) mocht je interesse hebben stuur me dan maar een PM

Maar als je redelijk handig en wil je het leuk doen koop een brik fiets die je zelf leuk ombouwd op een low budget style.

Kijk bv eens bij brikken, daar zie je denk ik wel leuke dingen staan.
Ook zul je hier verbouwingstopics zien als je wat zoekt(meeste zijn van enkele jaren terug)
Je ziet ook een voorbeeld op mijn site van eeb tr1, en bij links ook meer info om verder te zoeken.


Dat is de ultieme beginners fiets voor een chopperliefhebber volgens mij Spree
 
anders moet je is kijken naar een honda magna, veel type's en een leuke fiets om dingen te veranderen. is ook qua vaste lasten niet duur.

succes in iedre geval.

mzl edgar
 
ja een magna is idd wel een mooie motor en nog iets betaalbaarder. Iemand ook een foto van zo'n ding met een recht stuur?
 
heb eventueel nog een honda shadow vt700c chroom uit voering staat hier ook tekoop.
staat in shadow topic
 
Laatst bewerkt:
Ik kenook heel veel plaatsen waar choppers te koop staan.Vor weinig en zo.Vaak is dat bij een motorhandel.Probeer het daar eens.
 
voor die magna moet je anders ff kijken op www.magnamotorclub.nl daar staan alle types op en aan aantal customs dacht ik.

als je verder nog vragen hebt horen we het wel, succes
 
Oudere lichte Japanse choppers zijn vaak vrijwel niets meer waard. Ik zou zoiets als een oude Savage, een Virago, Magna of een Intruder zoeken.

De keuze is werkelijk enorm maar let wel een beetje op de conditie van het voertuig.
Voor een motor van €1000,- is een set verse sloffen al een diepte-investering.


Eigenlijk kan je van vrijwel iedere motor een chopper maken. Ik ken een chopper op basis van een CX500 die echt geslaagd is. Waar je wel rekening mee moet houden is dat jij bij wat apartere motoren wat meer handigheid met metaalbewerking moet hebben. Als je alleen met het monteren van aftermarket-onderdelen wil werken kan je het beste de meer gangbare choppers kiezen.
 
zoiets....
full
 
het eerste plaatje. een caferacer vind ik niet zo
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan