Ik wil een Magna, V65 vs Super Magna 87?

Een Intruder is een 2-cilinder de V-serie zijn 4-cilinders, dus veel minder last van trillingen.

Even zien hoor, uit mijn hoofd; een V30 is een 500 cc (heb ik ook gehad)
een V45 is een 750 cc en een V65 is een 1000 cc (of was het nou 1100?) Dat ben ik effe kwijt
 
Allright, bedankt.
En dan nog iets, is het een gedoe om een uitlaat te spuiten? Ik dacht, mischien dat door de hitte van de uitlaat de verf los laat. Is dit zo? Of valt allemaal mee?
Hittebestendigekachelzwart/BBQ-verf(geeft schoolbordkleureffect) of matzwarthittebestendige-verf(matzwarte-effect) werkt prima
 
Hittebestendigekachelzwart/BBQ-verf(geeft schoolbordkleureffect) of matzwarthittebestendige-verf(matzwarte-effect) werkt prima

Ok zoiets hoopte ik al, bedankt!

Een Intruder is een 2-cilinder de V-serie zijn 4-cilinders, dus veel minder last van trillingen.

Even zien hoor, uit mijn hoofd; een V30 is een 500 cc (heb ik ook gehad)
een V45 is een 750 cc en een V65 is een 1000 cc (of was het nou 1100?) Dat ben ik effe kwijt

Ok, maar technisch ben ik niet echt. Zit er veel verschil kwa snelheid tussen de 750 & 1000cc? Ik bedoel, de v65 gaat sneller lijkt mij. Omdat die me veel lichter kwa gewicht lijkt. Maar weet je toevallig ook wat voor snelheden ik met deze motoren kan halen? Niet topsnelheid, maar gewoon snelheid dat het lekker blijft rijden. Topsnelheid mag je ook wel vertellen hoor haha.

Wat voor bike heeft hij te koop dan, v45 of v65? En mischien een linkje naar advertentie ofzo? Kleine kans dat ik nu iets koop hoor, maar zeg nooit nooit natuurlijk. :9
een V65 :W


Okeuj leuk, maar ook een linkje naar een advertentie of iets dergelijks? Of foto's en een prijs? :+
 
V45;
1988 Honda VF 750 C Super Magna V45

V65;
1983 Honda VF 1100 C - V65 Magna

Gewicht doet niet echt ter zake denk ik, die paar kilo.
Denk het verschil in vermogen dat je dat wel goed merkt.

Edit 79 pk tegen 116 pk, ja dat merk je :Y

Oh bedankt!
De v65 heeft een grotere tank dan de v45 zie ik, had ik eerlijk gezegd niet verwacht haha.
Denk dat ik voor de v65 ga uiteindelijk, maar ik heb nog alle tijd om rustig rond te kijken.
Trouwens, iemand die een v65 heeft en weet of ie ook een beetje geschikt is voor "langere" mensen? Ik ben 1,98 en weeg zon 100 kilo. En de v65 ziet er opzich wel klein uit, vergeleken met de v45 in ieder geval.
 
Oh bedankt!
De v65 heeft een grotere tank dan de v45 zie ik, had ik eerlijk gezegd niet verwacht haha.
Denk dat ik voor de v65 ga uiteindelijk, maar ik heb nog alle tijd om rustig rond te kijken.
Trouwens, iemand die een v65 heeft en weet of ie ook een beetje geschikt is voor "langere" mensen? Ik ben 1,98 en weeg zon 100 kilo. En de v65 ziet er opzich wel klein uit, vergeleken met de v45 in ieder geval.

Valt wel mee hoor met het formaat, de V65 is ook best een flinke machine. Ik denk dat het een beetje vertekend op de fotoos. De V65 is gewoon ook een wat ouder ontwerp dan de V45.

Edit; V65 is dus een 1100 cc.
 
Is de v45 ong even groot als de v65?
Iemand die bij mij werkt, zag ik regelmatig aan komen tuffen op een v45. Tof dingetje dat.
Dus zit er veel verschil kwa grote tussen die 2 motoren? Ik zal zowiezo binnenkort even met hem praten, even kijken of ik een testritje kan doen. Heb ik meteen een idee hoe zon magna een beetje rijdt.
 
Dabeerman.

Ik ben me ook aan het verdiepen in de Magna, er is verschrikkelijk veel te vinden op het net.

Qua looks is de supermagna de mooiere vind ik.
Maar de V65 is de eerste echte powercruiser en een tijdje de snelste produktie motor tot de V-max uit kwam.

Waar je alleen rekening mee moet houden is het mogelijke nokkenasprobleem.
Om een lang verhaal kort te maken:

Er komt niet voldoende olie bij de bovenliggende nokkenassen als je onder de 3500 toeren draait en hij is wat gevoelig voor oververhitting.

Dat kan behoorlijke schade veroorzaken.
Dit alles is op te lossen door extra olie leidingen aan te brengen en de ventilator een handmatige schakelaar geven.

Klinkt ingewikkeld maar schijnt in de praktijk wel mee te vallen als je een beetje handig bent.

Sommige modellen draaiden een ton zonder problemen en andere kregen problemen met 10.000km. Vooral de rustige rijders die niet genoeg toeren draaiden.

Als je magna v65 bij google intikt heb je genoeg leesvoer.


Lengte is aan te passen door een ander stuurtje en evenueel forwardcontrols.
Ik ben 1.92 en kan er prima op zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor je reactie!
Dat van nokkenassen had ik wel eens gehoord, verder niet echt naar gezocht. Zal ik dus even doen.
Vindt de super magna zelf kwa looks ook wel wat mooier, maar de v65 heeft ook wel wat vindt ik. Ook super gaaf ding.
Maar als ik dus een motor haal, later voor het gemak zeggen een v65. Is het slim als ik niet boven de 50.000km haal? En hele stomme vraag mischien, maar wat zijn forwardcontrols? Kan me niet herinneren dat ooit gehad te hebben, mischien had ik het wel hoor. Maar nooit bewust ofzo.
En ik ga zowiezo meteen langs de garage als ik de motor heb gehaald, om alles even na te laten kijken en eventueel reperaren.
En is motor kleding verplicht geworden? Nee toch?
Ik had vroeger altijd gewoon me spijkerbroek, en een leren jas aan.
Ben nu eigenlijk ook niet van plan een heel pak aan te schaffen, mischien alleen een jas zodat het een beetje warm is. En een toffe helm natuurlijk.
 
Is de v45 ong even groot als de v65?

Zou ik zo niet durven zeggen.

Beetje fatsoenlijke kleding is nooit weg he, je zit met een spijkerbroek zo gauw op je huidje als je op je plaat gaat. B|

Forward-controls heb je vast wel eens gezien (zonder dat je misschien weet hoe die dingen heten). je zet als het ware je steps en bedieningen (achterrem + schakelpook) verder naar voren, zodat je je benen minder moet buigen.

Niet te verwarrren met highway-steps( :r ) waarbij je alleen twee steuntjes van voren ergens neerzet, zodat je je voeten weer op je originele stepjes moet zetten als je wilt remmen of schakelen, ziet er imho niet uit (highwaysteps bedoel ik dan)
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt voor je reactie!
Dat van nokkenassen had ik wel eens gehoord, verder niet echt naar gezocht. Zal ik dus even doen.
Vindt de super magna zelf kwa looks ook wel wat mooier, maar de v65 heeft ook wel wat vindt ik. Ook super gaaf ding.
Maar als ik dus een motor haal, later voor het gemak zeggen een v65. Is het slim als ik niet boven de 50.000km haal? En hele stomme vraag mischien, maar wat zijn forwardcontrols? Kan me niet herinneren dat ooit gehad te hebben, mischien had ik het wel hoor. Maar nooit bewust ofzo.
En ik ga zowiezo meteen langs de garage als ik de motor heb gehaald, om alles even na te laten kijken en eventueel reperaren.
En is motor kleding verplicht geworden? Nee toch?
Ik had vroeger altijd gewoon me spijkerbroek, en een leren jas aan.
Ben nu eigenlijk ook niet van plan een heel pak aan te schaffen, mischien alleen een jas zodat het een beetje warm is. En een toffe helm natuurlijk.


Forward controls zijn steppies die op een beschermbeugel voor je motorblok zitten.
Dat kan altijd, is lekker voor toeren. Maar als je je schakelpook en rempedaal daarnaar toe verlengt zijn het forwardcontrols.

kilometerstand is niet zo van belang of je 40 of 50 er op hebt staan bij zo'n oude bike maakt niet zoveel uit.

Houd er wel rekening mee dat het vaak miles zijn omdat het import fietsen zijn.
Naar de garage rijden kan geen kwaad maar het nokkenas probleem kan je alleen zien
door je blok open te maken. Maar goed luisteren naar het blok verteld je ook al een hoop.

En een pak?......

Ik rijd geen meter zonder pak. Heb nu al 3x het asfalt mogen bekijken en zelfs met pak kneuzingen en schaafwonden. En zomers is het verleidelijk om geen pak te dragen maar juist dan is het noodzakelijk.

Dus alleen als je gek bent op zelfgemaakte rosbief, zou ik geen pak dragen.
 
Ik hoor wel meer verhalen met mensen die keihard op hun bek gegaan zonder pak, tjah pijnlijk maar kan gebeuren. Zolang ik niet op een racer rij, draag ik geen pak. Het is gewoon niks voor mij, geef mij maar mijn simpele jeans, mijn kisten en mijn leren jack. Ik rij liever comfortabel haha.

En heel erg bedankt voor die uitleg over forward controls! Het ziet niet standaard op de meeste motors neem ik aan? Heb er zelf namelijk nooit mee gereden volgens mij.
 
Het is jouw lijf he. Maar ook met een shopper kun je hard op je bek gaan. Denk dat je dan wel anders lult.

Zeker de V65 is niet een standaard sjoppert he, deze motorblokken zaten ook in racers, enigzins aangepast uiteraard. Zijn geen gemoedelijke twinnetjes.
zoals gezegd heb ik een V30 (500 cc) gehad en daar zat al behoorlijk pit in, aanzienlijk meer dan de intruder 700 die ik gehad heb, die reageerde veel lomer.

Maar goed ik ga hier de moraalridder niet uithangen.
 
Laatst bewerkt:
Weet ook wel dat ik hard op me bek kan gaan met zon ding.
Maar ik vindt het gewoon niks, en ik zie mijzelf ook niet elke dag dat pak aantrekken als ik op de motor rij. Verder er niks op tegen ofzo, gewoon niks voor mij. En tjah, als ik een keer lelijk val en helemaal open lig of whatever, is het gewoon me eigen dikke schuld, had ik maar een pak moeten dragen. :+
 
De VF700C van ons gaat de klok uit , dus 125 mijl :}

Maar dat doe je maar 1 keer :Y

Trek elke supersport eruit , want die stijgeren , en als een supermagna stijgerd , dan ben je vlot weg _O-

bij normaal gebruik 100 mijl [160 kilometer met een tank ] kan meer , maar nooit gedaan _O-

Zit zelf al een half jaar te twijfelen of we hem weg doen , of gewoon 2 jaar wachten en is ie een oldtimer _O-

maar het blijft een leuk stuk techniek uit die tijd *O*

zo mijn 2 cnts
 
Zon vf700 is mischien ook wel een optie.
Had even rond gekeken op marktplaats, en zag maar 3 v65's te koop staan! De 700 staat er vele malen meer op, en aangezien ik pas over een tijdje een motor ga halen is het maar afwachten of er dan toevallig 1 te koop staat.
Maar de 700 ben je dus wel tevreden over hoor ik, dat is mooi haha. Hoor eigenlijks bijna alleen maar goeds over de Magna. Dus als het moet ben ik mischien ook wel tevreden met een 700. (v45?) Alhoewel ik hoop een v65 te kunnen krijgen, gewoon voor dat extra beetje power! Is er verder nog veel verschil tussen de 2?
 
Goede avond,

voor het halen van een rijbewijs moet je ongeveer 1000,- berekenen. dit is gebasseerd op geen ervaring. Je hebt dan alle examens en theorie en een lesje of 18. losse les is gemiddeld 45,- per les. kleding enz kan er bij komen maar de meeste rijscholen hebben kleding die je tijdens het lessen kan gebruiken. ik heb er zonder ervaring 3/4 maanden over gedaan met vaak 1 les in de week. 2 keer rijden is wel beter en heb je het sneller.

examen is verdeel in 3 delen;

praktijk, praktijk kunstjes(remproef,achtje enz) en theorie. De kunstjes zijn vrij makkelijk te halen en theorie is gewoon goed leren. praktijk is tegenwoordig een klein stukje rijden wat niet ecth veel voorsteld, zenuwen niet meegerekend.

ik hoop dat je genoeg informatie hebt.

edgar
 
Zon vf700 is mischien ook wel een optie.
Had even rond gekeken op marktplaats, en zag maar 3 v65's te koop staan! De 700 staat er vele malen meer op, en aangezien ik pas over een tijdje een motor ga halen is het maar afwachten of er dan toevallig 1 te koop staat.
Maar de 700 ben je dus wel tevreden over hoor ik, dat is mooi haha. Hoor eigenlijks bijna alleen maar goeds over de Magna. Dus als het moet ben ik mischien ook wel tevreden met een 700. (v45?) Alhoewel ik hoop een v65 te kunnen krijgen, gewoon voor dat extra beetje power! Is er verder nog veel verschil tussen de 2?

Marktplaats heeft er 7 staan.
Maar je moet zoeken onder v65 magna en gewoon onder magna dan komt de rest boven water. Staat er ook een waar de buddy vanaf is.

En een canadese import wit met rood erg mooie fiets maar vraagprijs te hoog.
Wel een zeldzame kleur.

Het verschil tussen de 700 en de 1100 is dat de v65 een dikker dus sterker frame heeft.
Merk je aanzienlijk in de bochten ivm stijfheid van het frame.
Maar wil je een beetje lekker sturen zal je toch de vering moeten aanpassen.
Ben er nu ook achter dat de Canadezen andere kleurstellingen hadden dan de Yanks.
Veel meer oldskool met de tank in 2 kleuren.

De meeste hebben ook een sissybar(rugsteun voor de passagier) terwijl ik hem zonder wat standaard is veel mooier vind.
 
Laatst bewerkt:
Ok bedankt mensen!
@ Eddy, bedankt voor deze info. We gaan van de week waarschijnlijk even bellen en rondkijken voor een goede school. Maar het is nog maar even afwachten met hoe ik straks zit met het geld.
En of ze er natuurlijk niet vanaf ziet, dat is nog best eens goed mogelijk..

@Bane, zit nog steeds te twijfelen tussen beide motoren. Ik kijk nog even een beetje rond over die 2 bikes, moet dus nog even zien. De v65 lijkt mij gewoon heel vet, omdat het een lekkere "snelle" bike is. Voor een cruiser bike in ieder geval. De 700 zal ongetwijfeld ook wel hard kunnen, maar ik raak aardig snel verveeld kwa snelheden weet ik van mezelf.
Dus moet nog maar even zien, en kijken of ik ergens wat testritjes kan doen ofzo.

Cheers!
 
als de topsnelheid je interesseerd, hierbij ontlopen ze elkaar weinig, beiden kunnen 200+ (al is dat nou niet comfortabel meer :P )
ook met "sprintjes" laten ze iig elke auto flink achter zich en ook redelijk wat sportiever ogende motoren.
De V 65 zit een flink stuk ruimer, de zithoogte is ook beduidend hoger als bij de supermagna. Ik persoonlijk vind de V65 veel fijner rijden, o.a. door de zithouding, al moet ik daarbij vermelden dat ik een lager, breder stuur had gemonteerd. Hierdoor had je minder de "cruiser' zithouding en zat je een stuk actiever. ook het bochten/weggedrag vond ik stukken prettiger. het frame is iets stijver (maar nog lang niet stijf genoeg voor z'n vermogen), de wielbasis is wat korter, maar belangrijker: de naloop is een stuk kleiner waardoor de motor veel beter in de bocht te leggen is.
gaan we het over uiterlijk hebben, dan wint de supermagna met een straatlengte met z'n 4 uitlaten, dicht achterwiel en agressieve look.
wat me in de V65 enkel aantrok is dat het puur KRACHT uitstraalt door het massieve blok.
 
Terug
Bovenaan Onderaan