Schotland op de motor [Centrale informatie]

Goed bezig scheurneusje

Wij gaan 12 juni tot 19 juni.
hier:
Reisgezelschap: gevonden totaal met 4pers.
Hotels : geboekt
Veerboot ijmuiden new castle: geboekt
Veerboot mallaig armadaile: bekeken, moet nog boeken
Regenpak: ligt klaar
Motor : moet nog veel km maken voordat we gaan, final check komt later.

Km teller naar miles is handig, goede tip. En sticker linksrijden wellicht ook.

Ik heb er zin in, de routes zijn nagenoeg klaar, er zijn meerdere wegen die naar je hotel kunnen gaan:)
 
Hier nog 1 die aan het aftellen is, mijn planning in Juni ongeveer zoiets:

L2LGJsg.png


Erg grof overigens, het kan nogal gaan afwijken omdat ik nooit echt een vaste planning heb, ik rij van dag tot dag en zie wel. Uiteindelijk moet het ook gaan passen met de vakantiedagen.
 
Laatst bewerkt:
Spukkie lekker he dat aftellen.....ik post hier wel tussendoor wat om jullie vast lekker te maken...


JorisK zoooo wat een mooie ronde(ben niet jaloers....hmmm echt wel)hoveel dagen heb je??
en hoeveel km per dag maak je dan ongeveer???
 
Spukkie lekker he dat aftellen.....ik post hier wel tussendoor wat om jullie vast lekker te maken...


JorisK zoooo wat een mooie ronde(ben niet jaloers....hmmm echt wel)hoveel dagen heb je??
en hoeveel km per dag maak je dan ongeveer???

Ik heb een maand vrij, hoeveel km per dag ik maak weet ik niet echt, dat is helemaal afhankelijk van het wegdek/weer/wat er te doen is.

Ik sta meestal vroeg op en stop vaak met rijden rond 18:00 en ga dan op zoek naar overnachting. Overnachting kan camping/AirBNB/Hotel/Wildkamperen zijn, een beetje afhankelijk van het weer en hoe energiek ik me voel :)

TIP: gebruik RAMBLR, leuk voor het thuisfront om je progressie te volgen :)
 
Laatst bewerkt:
een maand pfieuuuuuuuuuuuu ik wil wel eigenlijk de wereld rond....maar ja mijn husband heeft gewoon een baan,en dan de kinderen en schoonmoeder waar we voor zorgen en hond.....dus zit er niet in....


Ik vind tegenwoordig (minder energie) vertrekken tussen half 9 en 9 uur en ergens weer aankomen tegen 17 uur wel fijner,maak ook routes van rond de 5 rijuren...


voorbeeld zie
dag 2 244 km maar veel binnendoor en passen.. en 5:25 rijuren

dag 2 vrijdag 11 mei New-castle naar Coniston

hier dag 8 313 km maar toch minder rijuren maar 4:38 buiten route hierboven,omdat we dan gebied al met rondrit hebben gehad en via wat grotere wegen naar bestemming kunnen...
dag 8 donderdag 17 mei van Drumnadrochit naar Edinburgh 313 km 4:35

We hebben het wel eens gedaan zonder te boeken,maar ik vind de voorpret al zo leuk,

en dit bv dag 4
dag 4 zondag 13 mei lake district , Doune,devils pulpit 305 km 5:30

deze route heb ik devils pulpit in verwerkt,dit staat nergens aangegevn,dus geen bordjes van of zo,maar dit wil ik toch niet voorbij gereden zijn!!!!


Google Maps


zomaar een voorbeeld ,zo puis ik meestal van alles uit wat we niet mogen missen of overslaan,er is natuurlijk teveel om alles te zien,dus schrijf ik de dingen op kladblok en kijk ik daarna wat wel of niet haalbaar is.........de helft van dan meestal af door te weinig tijd.....
Ben nu een maal een planner :P :]

ps ramblr ik zal eens kijken in verleden gebruikte ik regelmatig waarbenjenu...
 
Laatst bewerkt:
Bij de Noordkaap vind ik de rit er naartoe nog mooi, bij John O'Groats vond ik dat tegenvallen. Het Westelijke deel van de kustlijn is veel mooier dan de Oostkant.

Beetje late reactie (zie het topic nu pas) maar idd, wat is die westkust mooi.
Niets mis met oostkust........maar man die westkust.
Wist niet dat er zulke mooie stranden in Schotland waren........als je de ogen dicht doet denk je aan Canarische eilanden.
(Met ogen open zie je het weer. 8-) )

Wij zijn met een georganiseerde groep naar de Outer Hebrides geweest.
Wel gehaast om elke keer de kleinere ferry's te pakken, maar absoluut onvergetelijk.
Wat een verschil ook tussen de eilanden zelf.

Wales zijn we al een keer geweest en gaan we komend jaar hopelijk weer doen in combinatie met Ierland.

Veel plezier dames/heren. :W
 
Laatst bewerkt:
ps ramblr ik zal eens kijken in verleden gebruikte ik regelmatig waarbenjenu...

Hier een voorbeeldje: klik

's Ochtends start zet je het aan, en 's avonds als je naar bed gaat weer uit. :)

Het leuke is dat de foto's die je ermee schiet gelijk zichtbaar worden voor de mensen die je volgen (zodra je hebt geupload), en ook op de kaart aangegeven staan.
 
Ik had de app al gedownload...
Ik moet nog wennen.
En hoe kan ik via bovenstaande link jou volgen dan..?
Ik kan via google tijdlijn ook fotos die ik gemaakt heb zien etc...
Niet zo uitgebreid natuurlijk en mensen kunnen je niet volgen...

Maar zit ook niemand op te wachten denk ik hihihi...
Dus moet nog even bekijken of dit wel een meerwaarde heeft..

Ik wilde bv offline map schotland downloaden maar moet je iedere keer per stukje doen!!! Teveel mb doet hij niet...

Toedeloe karin..
 
Laatst bewerkt:
Hier nog 1 die aan het aftellen is, mijn planning in Juni ongeveer zoiets:

[afbeelding]

Erg grof overigens, het kan nogal gaan afwijken omdat ik nooit echt een vaste planning heb, ik rij van dag tot dag en zie wel. Uiteindelijk moet het ook gaan passen met de vakantiedagen.


Die punt richting het noord-oosten, zegmaar John O'groats, vonden wij erg tegenvallen vergeleken met de rest wat Schotland te bieden heeft. In het vervolg zou ik eerder bij Helmsdale naar het noorden rijden en daarmee de uiterst oostelijke punt overslaan. Weinig boeiende wegen en een 'saai' landschap. Het noord-westelijke deel is werkelijk prachtig, ook de wegen zijn een stuk boeiender!
 
Die punt richting het noord-oosten, zegmaar John O'groats, vonden wij erg tegenvallen vergeleken met de rest wat Schotland te bieden heeft. In het vervolg zou ik eerder bij Helmsdale naar het noorden rijden en daarmee de uiterst oostelijke punt overslaan. Weinig boeiende wegen en een 'saai' landschap. Het noord-westelijke deel is werkelijk prachtig, ook de wegen zijn een stuk boeiender!

Ohja zeker, ik had al reacties gelezen hier dat o Groats saai is, maar ik rij de ronde in Schotland van oost naar west, dus ik weet zodra ik dat punt gepasseerd ben dat de echte mooie stukken komen :)
 
Vorig jaar m'n eerste motor roadtrip gemaakt richting de Dolomieten. Dat was zo'n mooie ervaring dat ik dit jaar graag weer wil. Schotland staat erg hoog op m'n lijst en van de week de knoop maar door gehakt. Qua boeken ben ik aan de late kant als ik de prijzen IJmuiden-Newcastle en retour zie. Voor >€580,- gaat dat 'm niet worden :X :W .

M'n plan is nu om via Duinkerken-Dover (€30,- *O* ) te gaan en dan meteen door te rijden richting New Castle. Retour vice versa. Inclusief een overnachting (of 2) scheelt dat toch een dikke €400,- en dat is me te gortig voor een dikke week vakantie. Zijn er meer mensen die dit zo gereden hebben?
 
Laatst bewerkt:
IJmuiden - Newcastle is inderdaad nogal prijzig, maar Schotland via Duinkerken - Dover is natuurlijk wel een enorme omweg, kost veel tijd voor "een dikke week vakantie" en de benzine is ook niet gratis.

Je zou ook eens kunnen kijken naar Rotterdam - Hull of Hoek van Holland - Harwich.
Op een site als www.aferry.nl kan je de verschillende mogelijkheden vrij snel vinden en vergelijken.
 
Dankjewel. Rotterdam-Hull en Hoek van Holland-Harwich had ik over het hoofd gezien. Hoewel die laatste in mijn geval niet zo veel voordeel biedt.

Als ik 15 14 augustus s'ochtends in de buurt van Newcastle wil zijn om te beginnen aan een route, dan heb ik volgens mij deze opties:
Calais/Duinkerken-(boot)-Dover-(motor, 6 uur rijden)-Newcastle: €140,- (overtocht €30, brandstof €40, overnachting €70)
Hoek van Holland-(boot)-Harwich-(motor, 5 uur rijden)-Newcastle: €176,- (overtocht €66, brandstof €40, overnachting €70)
Rotterdam-(boot)-Hull-(motor, 2,5 uur rijden)-Newcastle: €250,- (overtocht incl. overnachting €230, brandstof €20)
IJmuiden-(boot)-Newcastle: €290,- (overtocht incl. overnachting)

In Harwich zou ik pas midden in de nacht aankomen, in alle andere gevallen kan ik de nacht van tevoren in een fatsoenlijk bed slapen. Ik ga er nog eens over nadenken :) .
 
Laatst bewerkt:
Zijn er geen kortingen nu van motorbladen?

Hull heb ik ook aan zitten denken omdat eij in lake district beginnen...
Je kan ook enkele reis bv hull en terug via new castle....

https://www.acties.nl/dfds-seaways

Bellen wil ook ooit helpen om prijs naar beneden te krijgen...
Succes
 
Dankjewel. Rotterdam-Hull en Hoek van Holland-Harwich had ik over het hoofd gezien. Hoewel die laatste in mijn geval niet zo veel voordeel biedt.

Als ik 15 augustus s'ochtends in de buurt van Newcastle wil zijn om te beginnen aan een route, dan heb ik volgens mij deze opties:
Calais/Duinkerken-(boot)-Dover-(motor, 6 uur rijden)-Newcastle: €140,- (overtocht €30, brandstof €40, overnachting €70)
Hoek van Holland-(boot)-Harwich-(motor, 5 uur rijden)-Newcastle: €176,- (overtocht €66, brandstof €40, overnachting €70)
Rotterdam-(boot)-Hull-(motor, 2,5 uur rijden)-Newcastle: €250,- (overtocht incl. overnachting €230, brandstof €20)
IJmuiden-(boot)-Newcastle: €290,- (overtocht incl. overnachting)

In Harwich zou ik pas midden in de nacht aankomen, in alle andere gevallen kan ik de nacht van tevoren in een fatsoenlijk bed slapen. Ik ga er nog eens over nadenken :) .

Ijmuiden - Newcastle is vrij prijzig, maar je zit dan wel meteen in het beste gebied van de UK, je kan zo de Hooglanden in + je komt in de ochtend om half 9 uitgerust aan!
 
In Harwich zou ik pas midden in de nacht aankomen, in alle andere gevallen kan ik de nacht van tevoren in een fatsoenlijk bed slapen. Ik ga er nog eens over nadenken :) .

Hoezo midden in de nacht? Dagboot komt aan om 20:00, nachtboot om 06:00.

Nachtboot vanuit HvH vind ik altijd ideaal. Hij vertrekt rond 22:00 (volgens mij kan je inchecken tot 21:00), en komt 06:00 aan in Harwich. Dan heb je de hele dag nog om naar Newcastle (of verder) te rijden. Prima overtocht vind ik altijd, 10x beter dan die gammele schuit vanuit IJmuiden. Alle tijd om naar HvH te rijden, drankje aan de bar, nachtje aan boord slapen (een hut is wel verplicht op de nachtboot), en de volgende ochtend fris en fruitig weer opstappen.
 
Laatst bewerkt:
Ben er inmiddels wel uit :t : maandagochtend op de boot naar Dover, op m'n dooie gemak warm rijden richting Newcastle, overnachting in Newcastle en dinsdagochtend fris, fruitig en vol goede moed Schotland in *O* . Van het weekend beginnen met de voorpret en een globale route plannen :] .
 
Laatst bewerkt:
Vandaag begonnen met de route plannen en ik ben erachter gekomen dat Rotterdam-Hull inderdaad gunstiger is :$ O-) . De aansluiting op mooie routes richting Schotland is vanuit daar beter, dus Hull wordt nu m'n startpunt.

Ik heb inmiddels al een aantal stukken gepland, maar ik vraag me af wat jullie zouden doen bij het noordoostelijke gedeelte (John O'Groats). Ik lees hier dat dat stuk minder mooi is. Als ik wat foto's opzoek is dat inderdaad niet het meest aantrekkelijke stuk van Schotland. Wat is de beste/mooiste route om dat stuk af te steken? Bij Tongue gelijk over de A836 naar het Zuiden?
 
Laatst bewerkt:
Tickets geboekt, route globaal gepland, nog wat spullen in huis halen en dan kan in augustus het feest losbarsten :] . Tot die tijd de foto's in dit topic in de gaten houden (*hint* O-) ).


Heb nog een werkende 10% kortingscode gevonden voor P&O ferries. Bij interesse even een pb'tje sturen :t .
 
Oma weer opzouten aub.........

Nou na dus 2 keer gereserveerd te hebben(2011 en 2014 en hebben moeten anuleren)
en 1 keer willen gaan,maar manlief was aan twijfelen...

Nu dan toch eindelijk onze toch naar Engeland en Schotland bijna in zicht.. :}

Donderdag 10 mei vertrekken we vanaf ijmuiden en zaterdag 19 mei vertrekken we terug..
zoals je hierboven all ergens had kunnen lezen.


2 nachten in coniston in lake disctrict
1 nacht in doune
1 nacht in colbost (isle of sky)
2 nachten in drumnadrochit en
2 nachten edinburgh...

Routes inclusief to see dingen bv ,hardknottpas,aplecros,devils pulpit etc...=klaar,
hotels geboekt met booking=klaar
boot ijmuiden -new castle en back ,inclusief eten =betaald
veerboot mallaig-armedale= betaald

nog nodig stickers ---voor op spiegel links rijden!!!
kleine stickers op kilometerteller met miles......
koplamp afplakken,hoeft niet perse lees ik overal maar twijfel ik nog over...
regenpak check =liggen klaar :P
motor = klaar

ik ga nu de dagen aftellen en hopen dat er niks qua gezondheid of zo tussen komt :X
toedeloe :]

Wat leuk; we delen de boot op 10 mei (moet wel lukken, is volgens mij vrij groot *D ), dus als je twee Bulldogs en een gs 650 ziet :W
 
Wij vertrekken komende vrijdag om voornamelijk de meeste tijd te gaan besteden op de NC500 tegen de klok in. Heeft iemand nog wat tips voor locaties om wild te kamperen? Ik heb al hier en daar wat gevonden maar persoonlijke tips zijn ook van harte welkom.

Het weerbericht is top!
 
Wat leuk; we delen de boot op 10 mei (moet wel lukken, is volgens mij vrij groot *D ), dus als je twee Bulldogs en een gs 650 ziet :W


Hey leuk ,tja zullen wel meer motors zijn denk ik ....
Eerlijk gezegd kun je mijn motor heel goed herkennen
RxaojQb.jpg


en hier komen schotland en engeland bij zodra ik daar rijd...
jSUWLfm.jpg



Nog 4 weken en dan is het zover....................yiehaaaaaaaaaaa hebben er zin in.. :] 8-)

dus jullie zijn met zijn 3 en divdriver ,3 mannen of? 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan