Schotland op de motor [Centrale informatie]

Hardknottpas
[afbeelding]

Grey Mare Tail
[afbeelding]

hekjes in t lake district!
[afbeelding]

En in 2011 gaan we weer...........nu ook de Applecross!

heeft iemand trouwens nog leuke overnachtingsadressen op Skye, richting Drymen en rond Callander? Alle info is welkom *D
Applecross zeker doen ja, is erg de moeite waard.

Wij hebben geslapen in Broadford, een B&B. Gerund door Nederlanders, gezellige lui. Riet en Piet van Barneveld *O* Wij wonen zelf in Barneveld, dus tja, daar moesten we gewoon heen. Maar ook prima bedden en naar wat ik er nog van weet ook een prima ontbijtje.

http://www.lochalsh.net/carrick/frameset.html
 
Laatst bewerkt:
nou en toen was ik uitgelezen,

ben druk met het voorbereiden bezig,
ben nog benieuwd naar de ervaringen van mensen die zijn geweest,
wat ze ervan vonden lees dat dutchy nog verhaaltje en foto's zou plaatsen,
en bmw is er geweest........

in ieder geval alvast bedankt voor de tips die overal vermeld staan,
moet een keertje alles opnieuw lezen en dan die tips even opschrijven bv hardknotpass,etc etc.heb al boekje van capitool over schotland,kaart van schotland en routes via mail gekregen,maar die worden voor tom tom te lang zodat 1 route van garmin,voor tom tom wel 5 routes worden...............hmmm moet ik nog effkes over prakkedenken of daar niet een converter of iets voor is..........

maar euh.... we hebben er zin in .......... :] *:)

Het is sowieso aan te raden de route voor de GPS in stukken te knippen. Een GPS slaat de route op in een soort tabel van punten. Er is een maximum aan het aantal tussenpunten dat de GPS voor een trajekt kan hebben. De GPS rekent dan telkens van punt naar punt uit hoe te rijden. Bij een langere route kan er dan wel een andere route uitrollen. Een tussenpunt waar je graag langs had willen rijden, maar door het schrappen niet in de tabel is gekomen.
Vorig jaar had ik voor mijn End-to-End de route opgedeeld in etappes van zo'n 300-400 kilometer, mede afhankelijk van hoeveel afslagen er onderweg mogelijk zijn.

EgbertO
 
Het is sowieso aan te raden de route voor de GPS in stukken te knippen. Een GPS slaat de route op in een soort tabel van punten. Er is een maximum aan het aantal tussenpunten dat de GPS voor een trajekt kan hebben. De GPS rekent dan telkens van punt naar punt uit hoe te rijden. Bij een langere route kan er dan wel een andere route uitrollen. Een tussenpunt waar je graag langs had willen rijden, maar door het schrappen niet in de tabel is gekomen.
Vorig jaar had ik voor mijn End-to-End de route opgedeeld in etappes van zo'n 300-400 kilometer, mede afhankelijk van hoeveel afslagen er onderweg mogelijk zijn.

EgbertO
:^ wij hadden onze route per dag ingedeeld, dan selecteerde je gewoon aan het begin van de dag de juiste en rijden maar. We hadden het hele reisschema van tevoren al thuis bedacht. Enige nadeeltje is dat je als je van de route afwijkt (of later/eerder een overnachting inlast) je dan halverwege een route begint de dag erna. Maar goed, dat heb je anders ook. De route per dag werkte in ons geval prima.
 
hey bedankt allemaal,
euh fototoestel heb ik altijd al in mijn schoudertas,en mijn man heeft videocamera aan zijn riem bevestigd(bij regenweer natuurlijk in mijn tas)....zodat je idd niet altijd hoeft af te stappen....,
verder nemen we in in 1 van mijn zijtassen een jerrycan benzine mee.....,
maar ik ga van tevoren routes maken,dus dan zoek ik via google earth wel uit waar de tankstations zitten.'
we kunnen allebei zo'n 290 a 300 km met 1 tank rijden dus.......lijkt me dat dat wel te plannen moet zijn.

nou gaan wij in augustus en lees toch dat het er druk kan zijn,maar neem aan dat er altijd wel ergens plek is om te slapen??of moeten we toch boeken???

in het voorjaar ga ik routes maken................nu eerst allerlei info verzamelen....... :]
 
hey bedankt allemaal,
euh fototoestel heb ik altijd al in mijn schoudertas,en mijn man heeft videocamera aan zijn riem bevestigd(bij regenweer natuurlijk in mijn tas)....zodat je idd niet altijd hoeft af te stappen....,
verder nemen we in in 1 van mijn zijtassen een jerrycan benzine mee.....,
maar ik ga van tevoren routes maken,dus dan zoek ik via google earth wel uit waar de tankstations zitten.'
we kunnen allebei zo'n 290 a 300 km met 1 tank rijden dus.......lijkt me dat dat wel te plannen moet zijn.

nou gaan wij in augustus en lees toch dat het er druk kan zijn,maar neem aan dat er altijd wel ergens plek is om te slapen??of moeten we toch boeken???

in het voorjaar ga ik routes maken................nu eerst allerlei info verzamelen....... :]
Jerrycan met benzine hebben wij niet gedaan, was ook niet echt nodig, alleen maar zonde van de ruimte. Wij konden allebei ongeveer 200 km met een tank en hadden ook geen problemen met op tijd benzinestations vinden. Plus, is dat verstandig? Jerrycan met benzine boven een hete uitlaat?

Wat boeken betreft, wij hadden niet geboekt en geen problemen met vinden van slaapplaatsen in de periode juni / juli. Hier en daar zat het vol, maar in elk stadje / dorpje waar we waren hadden we binnen een kwartier een slaapplek gevonden. Enige wat we af en toe moesten doen was bellen als we verwachtten ergens vrij laat aan te komen. We hadden dus wel een lijst met B&B's en telefoonnummers meegenomen.
 
oke,dat ben ik ook van plan om de route die we rijden wat adressen van b&b mee te nemen,
maar omdat er in augustus blijkbaar heel veel toeristen rijden????
en jerrycan boven uitlaat.......ach ja dat valt wel mee hoor,hebben wel eens gekker meegemaakt en toen geluk gehad hihihihihihi }) ,
nee maar ik kan zowel links als rechts in tas jerrycan kwijt,en mijn uitlaten zitten allebei rechts namelijk ;)
 
Applecross zeker doen ja, is erg de moeite waard.

Wij hebben geslapen in Broadford, een B&B. Gerund door Nederlanders, gezellige lui. Riet en Piet van Barneveld *O* Wij wonen zelf in Barneveld, dus tja, daar moesten we gewoon heen. Maar ook prima bedden en naar wat ik er nog van weet ook een prima ontbijtje.

http://www.lochalsh.net/carrick/frameset.html

Thnx! Ik heb Riet en Piet (hoe verzin je het :+ ) een mailtje gestuurd *O*

~[edit] en al een mailtje terug ook; Riet en Piet zijn snel *D
 
Laatst bewerkt:
Thnx! Ik heb Riet en Piet (hoe verzin je het :+ ) een mailtje gestuurd *O*
Ah, leuk, ben benieuwd wat je ervan vindt!

Maar die namen zijn erg bijzonder inderdaad, en wat het in ons geval dubbel grappig maakte is dat ze ook nog eens 'van Barneveld' heten.
 
hey bedankt allemaal,

nou gaan wij in augustus en lees toch dat het er druk kan zijn,maar neem aan dat er altijd wel ergens plek is om te slapen??of moeten we toch boeken???

in het voorjaar ga ik routes maken................nu eerst allerlei info verzamelen....... :]

ik zou niet boeken ,wat een verplichting , :N
bij elke touristinformation hebben ze lijsten met beschikbare b&bkamers in de regio
en nasluitigstijd hangen ze op het prikbord buiten *O*
 
...muziek is van Jan Morgenstern (zie het eind bij deel 6)...
...en de bijbehorende site van die meneer : www.wavemage.com



...op YouTube vind je zijn muziek ook...
 
Laatst bewerkt:
Cool topic! Gwen en ik gaan begin juni 10 dagen naar Schotland. Alle info hier helpt zeer goed bij het plannen en bij de voorpret *O*
 
...ons krijgen ca. eind maart / begin April de nieuwe toerbrommer overhandigd, dan FF gauw de eerst 1000 km er op joekelen, beurtje laten geven, en als het gaat zoals het gaat zitten we de eerste week van mei ook weer ergens daarboven...

...heb er zin in...
 
Hey lui, heeft iemand een kortingscode voor DFDS die nog werkt? de MP10 en moto73 codes werken niet meer via de site :(
 
RoLoo krijgt er geen genoeg van....:
...ons krijgen ca. eind maart / begin April de nieuwe toerbrommer overhandigd, dan FF gauw de eerst 1000 km er op joekelen, beurtje laten geven, en als het gaat zoals het gaat zitten we de eerste week van mei ook weer ergens daarboven...

...heb er zin in...

*O* Dan loop je redelijk synchroon met mij....... ;) Vorig jaar ook de nieuwe brommeRT in April overhandigd en na de inrij periode ook maar gelijk heeeeerlijk "uitgelaten" in Schotland... :]
Dit jaar iets noordelijker? Heb nog wel wat mooie routes liggen voor je.... ;) Vanuit Invergarry. Leuk hotelletje trouwens daaro :Y (je hebt mn e-mailadres, dus roept U maar...)

Na 2 jaar op rij dit jaar, eind augustus, maar eens even in Zuid Noorwegen gaan kijken..... Samen met de vrienden van BMW Motorclub Noord Nederland.....
 
Laatst bewerkt:
1)

Heb nog wel wat mooie routes liggen voor je.... ;)
Vanuit Invergarry. Leuk hotelletje trouwens daaro :Y (je hebt mn e-mailadres, dus roept U maar...)

2)

Na 2 jaar op rij dit jaar, eind augustus, maar eens even in Zuid Noorwegen gaan kijken..... Samen met de vrienden van BMW Motorclub Noord Nederland.....

1) Thanx Henk !
2) groooooooote kans dat wij aankomende zomer wederom richting Dolomieten rijden, en het zou ook maar zo Spanje kunnen zijn (pa wordt hard minder, en die ouwelui wonen in Spanje, vandaar).
Maar in principe de Dolomieten dus, want de zomer van 2009 is eigenlijk aan mij voorbij gegaan voordat ik er erg in had..., en van de tocht naar de Dolomieten toen is mij toen niet goed bevallen (ziek enzo... :r )
 
Hoi Danny,

Interessant deze korting. Hoe maak je gebruik van deze korting als ik vragen mag. Als ik bij DFDS de boeking doorloop, kom ik nergens een mogelijkheid tegen om van deze korting gebruik te maken. Of werkt deze code niet via een boeking per internet?

Ben benieuwd naar je reactie.

Groeten,

SKL
 
thanks,maar waar kan ik die code invoeren?????

heb al vanalles geprobeerd,staat er niet een link bij ?

bv www.dfds.nl/mp11
 
Ik heb deze code net als verleden jaar uit de MotoPlus gehaald , Daar ik zelf verleden jaar niet naar Schotland ben geweest en dit jaar waarschijnlijk ook niet weet ik niet hoe je de code moet gebruiken , Als het niet lukt met de PC probeer het eens de old skool way en reserveer via de telefoon.
Danny :W :]
 
Meestal staat dat onderaan je online formulier op het moment dat je moet betalen, of persoonlijke gegevens in vult. dus je boekt je reis gewoon via de website, en dan staat er bij je gegevens ergens een vakje waar de actiecode ingevuld moet worden
 
Terug
Bovenaan Onderaan