Is een Sportster betrouwbaar ??

op de motor om te passen

full
 
Bezoek zijn site even, je weet niet wat je ziet!!
Schitterend bezig geweest en met mooie duidelijke foto's!

Gijs, ziet er allemaal heel aardig uit!! 8-)
 
dacht ik inderdaad ergens gelezen te hebben. Is zwaarder dan aan een bike werken, weet er alles van, gelukkig al weer lang geleden.
Och is vaak ook fijn als het achter de rug is en de vrouw content, heb je erna weer ruimte voor hobby. Succes ;)
 
Heee Gijs, bedankt! Da's nog eens rap! Kan ik weer verder!

Nog een vraagje...hoe is het leer aan de onderkant van de plaat vastgezet?
 
Okido....zal tijdens de werkzaamheden wat fotootjes posten.....
eerst nog even het spul terugkrijgen van de poedercoater....
 
Om antwoord te geven op je eigenlijke vraag;

Mijn ervaring is dat de moderne Harleys betrouwbaar zijn.
Een moderne sportster is dus net zo(on)betrouwbaar als een andere motor.
Als je ze wil inzetten voor een rijschool is goed en verantwoord onderhoud voor je materieel natuurlijk atijd een must. ongeacht het merk motor.

Met groet en succes.
 
Een nieuwe sportster is best betrouwbaar, bovendien stuurt ie als een scheermes. Voor beginnende lessen lijkt ie mij niet geschikt, het hoge koppel kan wel eens tegen werken bij mensen die de motor nog niet onder controle hebben. Verder is het een fijne motor om mee te rijden, Wel eens over een Guzzi nagedacht?
 
ik heb er alleen maar goede dingen over gehoord (op 1 post in dit topic na), zelf helaas nog geen ervaring mee. Vind het wel geinige dingetjes om te zien, vind ze wel een beetje klein...
 
Erg betrouwbaar; ik heb m al van 1991 en hij(zij?) is nog altijd bij me! Zonder nukken afgelopen zomer naar Ierland (en terug...)!
Charles
 
Nou, er stonden vorige week hier twee voor de deur en mooi dat ze hun teratorium hadden afgebakend. ;)

Ik denk zelf dat iedere motor betrouwbaar is (ja zelfs een Dnepr of Ural) als je ze maar goed onderhoud.
 
Heb niks met HD en zal dat waarschijnlijk niet krijgen ook.

Vindt het wel reuze origineel dat je ermee een rijschool wilt beginnnen, denk dat er best veel mensen gecharmeerd zullen zijn dat ze op een Harley kunnen lessen.
Er zijn tenslotte genoeg liefhebbers.
Ikzelf heb in 1984 (trring das lang geleejuh) gelesd op een Suzuki GS450 en een Honda Rebel 250, ook niet de meest geschikte motorfietsen om op te lessen, dus waarom niet op een Sportster, de fiets is best handelbaar en makkelijk te berijden.

En denk als je goede afspraken maakt met een Harley dealer over onderhoud en reparaties e.d. zal dat allemaal best meevallen.

Suc6
 
Tis inmiddels 3 jaar nadat TS z'n openingspost schreef...

Vast al andere motoren gekocht/failliet gegaan of tevreden aan't rondrijden op z'n sportster... :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan