VFR '86 zonder tierlantijnen

voor de kont had ik zoiets in gedachten, is da wa?
full
 
ja, 'k denk het
zal me er eens in verdiepen als ik wat verder ben...
in ieder geval bedankt voor het kijken!
Snelheidsbegrenzing is dr volledig af te halen (incl het extra ontstekingskastje aan de rechterkant in de kont), ik moet je alleen even de precieze procedure schuldig blijven.
Heb het volgens mij wel ergens opgeschreven, maar dan moet ik dat eerst weer terug zien te vinden.
Het was niet al te lastig, alleen uitvogelen wat waar voor was heeft langer geduurd :+

Hebbes, even gekopieerd van mn toenmalige topic op het VFROC forum:
Maar ik ben er in geslaagd om het kastje dr tussenuit te halen
En het bedradingsschema is daar heel handig bij geweest, want daardoor kon ik heel makkelijk zien welke kleuren van de originele CDI waren en wat ze deden.

Maar goed:
wit-zwart en geel-zwart komen van de nokkenaspositiesensor af.
Dan gaan ze dat kleine CDI'tje in en dan komt wit-zwart er als wit-rood uit en geel-zwart als geel-blauw.
wit-rood en geel-blauw gaan daarna naar de grote CDI op de stekker van de gewone nokkenaspositiesensorstekker (scrabble).
Hier heb ik dus gewoon geel-zwart op geel-blauw en wit-zwart op wit-rood gezet van de grote CDI.
Even getest met de overige kleine CDI stekkers aangesloten en hij deed het nog.

Daarna de roze stekker losgetrokken van de kleine CDI: deed het ook nog, heb alleen geen flauw idee waar die van is.

Daarna kwam het laatste stekkertje aan de beurt:
zwart-geel, rood-blauw (bobine 3) en zwart-wit (gezamenlijke plus voor de bobines)
Na eventjes denken kwam ik tot de conclusie dat zwart-geel hoogstwaarschijnlijk iets met de 180km/h begrenzing te maken had en bij de 180 bobine 3 uitschakelde (verschillende mensen hebben, wat ik hier gelezen heb, al proefondervindelijk vastgesteld dat een VFR met 1 kapotte bobine nog maar 180 gaat).
Toen nog een stekkertje aan de voorkant doorgemeten wat van de tellerbegrenzing was en dat stond idd in verbinding met zwart-geel.
Daarna maar op de gok blauw-rood en zwart-wit losgeknipt en er bij de grote CDI weer tussen gefriemeld.
Even geprobeerd en hij deed het weer.

Hier is de rest vh topic, mn japannertje was dus op meerdere plekken begrensd
http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=5648&st=0

Owja, snorkel zou ik dr fijn op laten zitten, maar dan wel de grote van een normale RC24, hij loopt echt een heel stuk beter met iets van een kap over de luchtinlaat.
 
Laatst bewerkt:
voor de kont had ik zoiets in gedachten, is da wa?
[afbeelding]

zoals gezegd, iets steiler (niet overdreven hoor, maar gaat wel mooier zijn).
en je subframe mag veel kleinere driehoek worden als het toch een monozitje is, staat direkt mooier.

let er wel op, het subframe wordt onderaan op andere plaatsen vastgevezen, valt niet echt op, maar rechterkant of linkerkant van frame loopt anders!
 
Hey da's interessante info 4x2! Is het jou ook opgevallen dat die sensor 2x schakelt: bij 70 km/u en bij 180 km/u? Ik vrees dat 't nog iets ingewikkelder is. Nu ik de sensor los (dus zonder cockpit) heb liggen, zuipt 'ie echt veel en veel meer.
Dat RC##, zijn dat de eerste karakters van je framenr?

Bedankt voor het commentaar op de kont! Back to the drawing board.... 8-)
 
rc 24 is je type, zal het morgen eens bekijken, tenzij me iemand voor is ;)
 
tegenwoordig heeft hij last van delirium... :+
vroeger reed hij iets van 1:17, nu haalt hij 1:10 niet eens, nogal groot verschil voor met/zonder kuip, toch?
 
de mijne is ook zoiets hoor. maar heb nooit zonder kuip gereden
 
De mijne gemiddeld 1 op 19 en 1 op 21 op vakantie met zijn tweeen . VFR rc24 met 150.000 op het klokkie. Wel met kuip by the way . Wat zeg je : 1 op 10 zonder kuip (slik slik ) Toch maar terugbouwen naar brik dan ???? :) Shit heb al het kuipwerk opgefikt met oud en nieuw :)
 
Hey da's interessante info 4x2! Is het jou ook opgevallen dat die sensor 2x schakelt: bij 70 km/u en bij 180 km/u? Ik vrees dat 't nog iets ingewikkelder is. Nu ik de sensor los (dus zonder cockpit) heb liggen, zuipt 'ie echt veel en veel meer.
Dat RC##, zijn dat de eerste karakters van je framenr?
Nooit opgevallen, de sensor lag al los toen ik het ding kocht.
Maar dat zal wel zijn omdat je in japan nergens harder dan 80 mag (en een voertuig niet harder dan 180 mag kunnen), mn japanse VF400 had ook een lampje wat rond die koers begon te branden.

Ik weet ook niet precies wat die ontsteking verder doet met of zonder sensor, ik moet eigenlijk eens de ontstekingsunit van een europese RC24 hebben, maar dan moet het perse van een 86 model zijn, want de 87'er heeft weer een iets gewijzigde ontsteking (zonder nokkenassensor)
Zuipen deed die van mij overigens ook als je gas gaf, rustig rijden deed ie 1:15-1:17, steviger doorrijden 1:12-1:14 en voluit (overal en nergens 200+) 1:10 ofzo.
 
Poging 2:
Steiler wil ik niet echt, kein Deutsche Stil für mich...
Aansluiting op de tank vind ik lastig, meer chocola kon ik er niet van maken. Misschien dat de paintjob nog iets doet.

Anyway: schiet u maar!
24cegcg.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zooo, na de verhuizing de ombouw weer zachtjesaan opgepakt.
Vlakjes in de tank dicht geplamuurd:
9h2khy.jpg

En alvast een achterlichtje op de kop getikt:
xlb1qe.jpg

Als het goed is, snel meer!
 
zo even lekker de nerd uithangen :P (en dan komt dit topic ook weer eens uit het stof):
het subframe moet zo iets worden:
s3hh93.gif
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, even tussendoor:
De VFR komt dit seizoen niet meer af, daarom deze gekocht:
2vmd16u.jpg

Lekker, voor durbij 8-)
 
Laatst bewerkt:
:) leuk om weten.

vriend van me rijdt ook met dit model, rijdt echt soepel he
 
Zo, lekker paar dagen vrij gehad zodat ik de kont kon aanpakken :9 . Eerst alles eraf:
2464dp0.jpg

Nieuw subframe gemaakt (paar stukken hergebruikt):
w9dwqv.jpg

En alle elektriek (i.e. bobines, startrelais, knipper-relais, benzinepomp incl. relais, ontstekingsmodule (in 3 delen...), zekeringkastje, accu, spanningsregelaar) een plaatsje gegeven:
2ah6u83.jpg

En na wat boren, zagen en polyesteren de kont erop.
2ynsbpt.jpg
 
Laatst bewerkt:
Oh ja, koelvloeistofreservoir weet ik nog niet of ik dat zo laat:
f4mrf5.gif
.
En puur voor de fun (of het Sjonnie-gehalte, wat je wilt) bougiedoppen met lichtjes *D.
21j8381.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan