Aprilia Atlantic 500

Ik heb op mijn givi scherm zelf een airflow gemonteerd,het kan wel maar het is wel een prutswerk
door de bolling in het scherm.
gr mart(x9 500)
 
De eerste 700km zitten er op.

Heb wel een givi scherm (zelf)geplaatst, ging redelijk snel en zonder al te veel problemen.

Het verbruik is volgens mij redelijk +/- 1 op 27,5.

De AA bevalt goed, was bang meer tijd nodig te hebben om te wennen.

Maar de AA voelde al na de eerste 100 meter vertrouwd aan.

Hier een foto van het plaatsen van de Givi scherm.

hallo , ben zelf trotse bezitter van eenaa 500. Wat kost het givi scherm of een groot aprilia scherm en heeft het de verwachtingen volbracht.

Havenboy[afbeelding]
 
Ik heb sinds enige tijd nogal last van condens op de binnenzijde van de grootlicht koplamp. :?
Is er een makkelijke manier om dit te verwijderen / te voor komen.
Het "glas" van de richtingaanwijzers is makkelijk los te halen maar die van de koplampen niet.
'(
 
Ik heb sinds enige tijd nogal last van condens op de binnenzijde van de grootlicht koplamp. :?
Is er een makkelijke manier om dit te verwijderen / te voor komen.
Het "glas" van de richtingaanwijzers is makkelijk los te halen maar die van de koplampen niet.
'(

De koplamp kom je alleen bij via het "luikje" onder je stuur.
Deze kun je er helemaal uithalen door de zij-geleiders iets naar binnen te drukken om vervolgens het hele component er uit te kantelen.
daarachter zie je de koplampunits al zitten.
(is dit duidelijk genoeg vraag ik mij af als ik dit zo lees?...)
 
@rvwijk
Die methode is er om de lampjes te vervangen maar ik bedoel het "glas" aan de voorkant die beslagen is.
Door het gat van het lampje kan je nog niet bij het buitenglas komen om het met een doek droog te maken.
Ik rij in te druk gebied om het te proberen door constant groot licht aan te hebben zodat het verdampt, dus is dat geen optie.
 
geachte AA liefhebbers,

heb een vraagje, onder het luchtfilter zit een dopje met olie er in.
weet dat hier in de olie word opgevangen.
moet ik nu deze olie er uit laten lopen of moet ik het gewoon laten zitten.
 
weg laten lopen,is residu wat via de carter ontluchting komt.
netjes schoonmaken en het dopje weer goed vast terug plaatsen(anders geeft het zo'n rommel
gr martin
 
Na 16 maanden staat hij nu op 34k km.
Bij de laatste beurt [30k] zag de monteur het vocht in de koplamp en zei dat dit niet mocht gebeuren en de koplamp zou proberen te claimen.
Ik zei dat ik al gaatjes gemaakt had, maar dat maakte niets uit.
Pas een mailtje gehad van motoport met de mededeling dat de koplamp binnen was en of ik een afspraak wil maken om het te vervangen onder garantie. :)
 
geachte mede scooter rijders,

het is al een tijdje geleden dat ik dit forum heb gezeten, je weet wel druk bla bla bla.

maar ik heb weer eens een vraagje, heden ochtend heb ik aardig wat water over heen gekregen, kwam met bakken uit de heeeeeemel.

zag toen dat het lampje van het antidiefstalsysteem heel zachtjes ging branden en s'middags had ik er geen last meer van.

heeft iemand van jullie enig idee hoe dit kan, hoor het graag
 
Het heeft een tijdje geduurd [ben meestal vrij op maandag en dan zijn zij gesloten], maar de koplamp is onder garantie vervangen. :)
 
Hallo
Is deze scooter geschikt voor mensen van mijn lengte( 189 cm ) of is hij net als vele italianen net iets te klein??
Je ziet ze net te weinig bij de dealers staan om het te proberen

Gr Spijker.
 
Hallo
Is deze scooter geschikt voor mensen van mijn lengte( 189 cm ) of is hij net als vele italianen net iets te klein??
Je ziet ze net te weinig bij de dealers staan om het te proberen

Gr Spijker.
Dit model heeft een (iets) meer actievere zithouding tov de concurrent als de Burgman, Majesty en SW. De actievere zithouding wordt ervaren als te klein, zekers als je lange benen hebt en bij het afleggen van lange afstanden iets te oncomfortabel.

Dit model (500-uitvoering) is niet meer in productie, heel sporadisch zal een occasion bij de dealer staan.

Mss contact opnemen met Brain, die de zijne in de verkoop heeft.
 
hey AA'ers,


heb er inmiddels alweer een flink aantal kilometers met mijn AA400 erop zitten. Ben aan de 12dkm-beurt toe. Al een tijdje niets geschreven...dus weer eens tijd voor een update.

Ervaringen:
Heb inmiddels een groter scherm van Aprilia gemonteerd. Werkt iets beter (tm 120km/u). Daarboven toch weer snel last van (weliswaar minder) turbulentie. Hopelijk zal een jet-helm ook wat schelen in turbulentie. Nadeel van het grotere scherm: gaat meer "zeilen". Merk je met name in bochten en met veel wind. Voordeel: handen worden uit de wind gehouden en de AA is zuiniger geworden!!! Op een toertocht naar Frankrijk: tussendoor 1:32 (circa 90km/u) op de rijksweg 1:27 (130/140km/u). Liefst zou ik een kleiner scherm willen dan het origineel; liever wind vangen dan turbulentie. Helaas nog niets gevonden in vervangingshandel.
Ik vind de AA nog steeds een fijne scooter: comfortabel, rijdt soepel, zuinig en praktisch.

Heb sinds een aantal kilometers wel een slinger in mijn stuur bij het uitrollen bij 80km/u en lager en vanaf 120km/u en hoger. Ik denk een slag/putje in de balhoofdlagers (schalen). De dealer denkt onbalans in het voorwiel. Wordt met de 12dkm beurt meegenomen. Heeft iemand dit toevallig ook al onder handen gehad?

Met de 12dkm laat ik overigens lichtere drukrollen (15gr) monteren van Malossi en voor de centrifugaalkoppeling zwaardere Malossi veren (sportief). Ik vind de AA bij het optrekken een beetje traag/sloom. Hoop dat de AA daardoor sneller zal optrekken. Iemand ervaring hiermee? Hou jullie in ieder geval op de hoogte hierover mijn ervaringen.

Rij ze

Catsan
 
Hallo
Is deze scooter geschikt voor mensen van mijn lengte( 189 cm ) of is hij net als vele italianen net iets te klein??
Je ziet ze net te weinig bij de dealers staan om het te proberen

Gr Spijker.


Nou ben ik maar 1.78m maar ik had ook niet korter moeten zijn met mn aprilia sr 300 max, want ik kan maar net bij de grond! Zo klein zijn die Italianen ook weer niet ;)
 
Beste Catsan,
Ik heb een Scarabeo 500 van hetzelfde merk. De onbalans in het stuur komt mij bekend voor. Ik heb hetzelfde, denk zelf ook aan het voorwiel (band). Volgende week gaat er een nieuwe op, ik hoop dat het dan verholpen is.

Zelf heb ik een Malossi Multvar Vario, daar zitten standaard 15 gr. rollen in. Mijn dealer adviseert mij om het hierbij te laten. Dit is een beproeft stukje techniek, liever geen andere trekveren of koppeling. Ik hou mij hier maar aan.

Gr. Michel
 
Hoi Michel,

Ik ben benieuwd of een nieuwe band de oplossing is.

Wat zijn jouw ervaringen met een andere vario?

Ik laat de standaard vario zitten en vervang alleen de bussen; worden 15gr en zijn nu 17,8gr EN de trekveren van de centrifugaalkoppeling. Alleen de bussen vervangen is geen probleem volgens Easyparts.

Zodra ik het allemaal heb laten monteren, deel ik mijn ervaringen.

Groet


Catsan
 
Terug
Bovenaan Onderaan