[Intruder] AME frame plaatsen

xAndyx

Rookie
17 sep 2007
4
0
Warnsveld
Hey hallo,

Ik wil mijn intruder iets gaan aanpassen door het originele frame te vervangen door een frame van de fabrikant AME.

Op de rdw site staat hierover het volgende geschreven:
"Een voertuig dat is samengesteld uit een seriematig vervaardigde, dragende constructie en nieuwe of gebruikte onderdelen van één of meer andere voertuigen krijgt een nieuwe identiteit. Hieronder vallen onder andere voertuigen met een niet door de oorspronkelijke voertuigfabrikant geleverd chassis.
Motorfietsen bestaande uit een niet origineel frame in combinatie met onderdelen van bestaande, andere motorfietsen krijgen eveneens een nieuwe identiteit
."


Nu belde ik net naar de RDW met de vraag wat betekend een nieuwe identiteit nou precies.
Nou zegt de man: "dat de motor geen suzuki meer is, maar een AME motor. En dat betekend voor ons dus een compleet nieuwe motor. Je mag alleen een origineel suzuki frame plaatsen.

En je hebt wel zelfbouw motoren maar dan moet je een helemaal naar eigen ontwerp frame hebben met tekeningen. En daar voldoet dit AME frame niet aan."


Kan je dan helemaal niks met die AME frames in Nederland? :?
Lekker glas helder is het in iedergeval allemaal niet helaas.
 
:^ maar er zijn ook nog vele andere manieren om "legaal" hiermee aan de slag te gaan. Keuringen zijn te omzeilen door b.v. de keuring via het buitenland te laten doen en daarna te importeren naar NL.

Ik zou even zoeken er zijn wel topics over.
 
Laatst bewerkt:
het kan alleen als je kunt bewijzen dmv foto's dat je het frame zelf hebt gebouwd.
of dat je kunt bewijzen dat je een framebouwer de opdracht hebt gegeven om een frame naar jou specificaties te maken.
met een "seriematig" gemaakt frame zoals de AMEframes kom je de zelfbouwkeuring niet door.
 
deze regels voor de zelfbouwkeuring zijn er om het ombouwen van gestolen motoren die dan met een dergelijk frame worden uitgerust, tegen te gaan.
voor de echte zelfbouwers is deze regel geen probleem.

een motor met een dergelijk frame valt dus onder de noemer 'samengestelde' voertuigen met een keuring die hetzelfde is als bv honda of yamaha voor de kiezen krijgen.
deze keuring is aanzienlijk zwaarder en duurder dan de zelfbouwkeuring.
en is voor de particulier niet te doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan