K&N voor DragStar 1100 Classic

Ton

MF'er
24 sep 2001
143
0
Rijswijk
Een vraagje;

Als ik een K&N filter koop, YA-1199, moet ik dan nog iets afstellen aan de motor of kan ik gewoon gaan rijden ermee?

Ik heb een DragStar 1100 Classic van juni 2000 met 99.000 km op de teller.

Groetjes,
Ton
 
het beste is om de motor dan ook op een dynojetbank te zetten.
zeker als je ook al een open uitlaat hebt.

ik zou het gewoon proberen, en als je de motor niet naar behoren vindt lopen dan kun je deze alsnog op een dynojetbank zetten.
 
het beste is om de motor dan ook op een dynojetbank te zetten.
zeker als je ook al een open uitlaat hebt.

ik zou het gewoon proberen, en als je de motor niet naar behoren vindt lopen dan kun je deze alsnog op een dynojetbank zetten.

nee, bovenstaande is niet nodig. Je kunt van K&N een luchtfilterset (2 stuks) kopen, met bijbehorende dynojetkit, en carterontluchtingsfilter. natuurlijk heb je ook (half-)open pijpen nodig.

Zonder deze spullen loopt je motor of niet of waardeloos. Je hebt 2 luchtfilters nodig, want je hebt ook 2 carburateurs. In deze carburateurs komt een bij de luchtfilters passende set van grotere sproeiers en naalden te zitten. Normaal gaat je carterontluchting via een slangetje in je luchtfilter. Nu dit niet meer het geval is zul je dus een carterontluchtingsfilter moeten monteren.

Weet wel waar je aan begint. Bij het monteren van deze hele set zul je:
1 je benzinetank moeten demonteren.

2 Vervolgens je huidige luchtfilter demonteren

3 je carburateurs demonteren.

4 monteer je de nieuwe sproeiers en naalden in je carburateurs. De carbs monteer je weer aan je blok (let op dat er geen vuil tussen/in komt)

5 monteer je carterontluchtingsfilter en je nieuwe luchtfilters

6 monteer je tank weer.

(7 evt. monteer je nu andere uitlaten, omdat anders je motor de extra druk niet kwijt kan, en dus nog steeds niet of slecht loopt, en kapot gaat)

Dynobank is niet nodig omdat K&N zelf dus al een set heeft samengesteld die goed moet werken, ze hebben zelf namelijk dit getest op een Dynobank. In het bovenstaande verhaal gaat het om een stage 3 luchtfilterkit. Verder is er voor de dragstar een stage 1 kit verkrijgbaar, maar dit gaat in je orignele luchtfilterbehuizing. Dan hoef je geen carterontluchtingsfilter te monteren, je moet dan nog steeds andere naalden en sproeiers monteren.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Ton dit YA-1199 lucht filter kun je gewoon in je motor zetten je hoeft niets aan te passen en ook niks af te stellen alleen wel even voor je de filter er in zet even wat K&N filter olie er op spuiten niet te veel anders drupeld het er onder uit ,dan er inzetten en rijden maar , Als je het maar wel over het filter hebt wat je hier boven hebt beschreven met het onderd. nr YA-1199 REPL. AIR FILTER K&N veel rij plezier zou ik zeggen en geloof me heb er al heelveel in gezet :) ;) :]
 
Laatst bewerkt:
Mike,

Die K&N olie zit er bij?

Ik wil het wel proberen. Werkt het niet , dan kan ik um wellicht weer verkopen.

Ton
 
hoeft hem niet te verkopen kind kan de was doen dit is een gewoone vervangings filter
werkt supper ;)
 
Twee carburateurs dus twee lucht filters ha, ha, ha
Er zit gewoon één luchtfilter op een Dragstar en je kan het K&N filter gewoon toepassen zonder iets aan te passen.
Hij loopt dan beter en het gaat een leven lang mee!
Een olie setje is voor het jaarlijkse onderhoud!
 
Thanks DragStarman,

Die had ik ook al door :)

Heb jij ervaring met het K&N? Rijdt de bike ook zuiniger met het filter?

Pakketje ligt nu op het postkantoor, nu de pekelshit nog even laten weg regenen en dan kan ik weer eens rijden.

Groetjes,
Ton
 
Terug
Bovenaan Onderaan