Triumph Speed Triple-topic - Part 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je uw houder laat staan loop je kans dat ze uw houder van uw moto trekken want die houder is toch ook wat geld waard.
Ik zou mij niet op mijn gemak voelen als mijn moto ergens staat met die houder er op.

Het voordeel is ook dat bij regenweer de houder neit in de regen blijft staan. Fiche los, twee keer draaien aan de RAM-klem en je hebt alles wat waardevol is los gemaakt.

Gisteren ontving ik m'n nieuw speeltje en dus hield ik me gisterenavond oa bezig met de positionering ervan op de S3.
DJEEZUS die constructie ziet er niet uit !!
'k Probeerde verschillende posities, bol onder, bol boven, links, rechts, midden,... maar de Zumo hangt nog altijd een half uur van m'n stuur af en ik wil hem zo juist zo dicht mogelijk tegen het stuur.
Dat zal dus voorlopig nog een beetje experimenteren worden en dan eventueel uitkijken voor een alternatief vrees ik.

Ik heb ook geen zin om telkens de volledige houder op zak te steken, die plastiek sluitbout ben ik dus van plan te vervangen door een gewone moer en zo hoef ik enkel de gps mee te nemen.
En wat de regen aangaat ... 'k bang van de regen ! De enige keren dat die houder echt nat zal worden zal door het kuisen worden vermoed ik ...
 
Gisteren ontving ik m'n nieuw speeltje en dus hield ik me gisterenavond oa bezig met de positionering ervan op de S3.
DJEEZUS die constructie ziet er niet uit !!
'k Probeerde verschillende posities, bol onder, bol boven, links, rechts, midden,... maar de Zumo hangt nog altijd een half uur van m'n stuur af en ik wil hem zo juist zo dicht mogelijk tegen het stuur.
Dat zal dus voorlopig nog een beetje experimenteren worden en dan eventueel uitkijken voor een alternatief vrees ik.

Ik heb ook geen zin om telkens de volledige houder op zak te steken, die plastiek sluitbout ben ik dus van plan te vervangen door een gewone moer en zo hoef ik enkel de gps mee te nemen.
En wat de regen aangaat ... 'k bang van de regen ! De enige keren dat die houder echt nat zal worden zal door het kuisen worden vermoed ik ...


Bij zit ie links

full

full

full
full
 
Weet eigenlijk niet of er ook nog verschil zit in 2007 en 2008. Wat denkt Pina ervan?
Volgens mij zijn de bochten van 2007 en 2008 hetzelfde, en is alleen dat gelaste beugeltje net iets anders (maar dat kan net zo goed al tijdens 2007 zijn veranderd).

Zie hier die van 2007:
full
 
Wat ik wel eens las op een GPS-forum is dat je moet oppassen met eigen constructies voor de hoog frequente trillingen. Deze maken een toestel stuk.

De RAM mount klemmn en ballen zouden uit een dempende materiaal,gemaakt zijn die deze hoog frequente trillingen absorberen.
 
ik heb dat ook gelezen maar of dat ook echt waar is..... toch is deze universele van sw motech / bags connection zo te koop
full
 
Laatst bewerkt:
en de ktm dealer in de buurt verkoopt deze
full

ik bedoel, ik heb nog geen problemen gezien of gehoord... jij misschien?
 
Laatst bewerkt:
Sorry, ik zat fout, mijn geheugen liet me even in de steek! |( :$


Dus toch vooraan losmaken en achterover kantelen:
[afbeelding]

Pina, het is toch op een andere manier. Deze manier was niet zo bij de '08 modellen, maar nu wel op '09 modellen.

Achteraan losmaken en dan naar achteren schuiven.

Vooraan kan je dus niets losmaken, omdat die bevestiging echt onder de tank zit.
 
die ram mount zit ook niet erg flexibel.. ik bedoel je kan de motor er zowat aan optillen zo solide muurvast zit ie

Dat noem ik pas een uitdaging!
:}

Neen, ik denk gewoon dat het zéker geen kwaad kan om zo'n ringetjes tussen te steken. En als je dan toch zelf iets aan het maken bent, kan je dat er evengoed tussen plaatsen he.

Mijn vorige mount zat rechtstreeks in het balhoofd, dus de gps kreeg ook alle klappen te verwerken. Zo erg zal het allemaal niet zijn, maar absorberen lijkt me niet slecht...
 
Dat noem ik pas een uitdaging!
:}

Neen, ik denk gewoon dat het zéker geen kwaad kan om zo'n ringetjes tussen te steken. En als je dan toch zelf iets aan het maken bent, kan je dat er evengoed tussen plaatsen he.

Mijn vorige mount zat rechtstreeks in het balhoofd, dus de gps kreeg ook alle klappen te verwerken. Zo erg zal het allemaal niet zijn, maar absorberen lijkt me niet slecht...
nee natuurlijk niet :)
 
De tussenstand ...
maar zoals ik al eerder zei, ik moet nog een beetje experimenteren.

Misschien vind ik dan toch een gepast standje.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie dat je (net als ik) de originele spiegels niet meer hebt.

Misschien vindt je mijn oplossing wel een nette: ik heb m'n Garmin met een RAM-mount bevestigd in het gat van een van de originele (en dus verwijderde) spiegels. Wel eerst een nette rvs bout laten draaien met dezelfde spoed, die zet een losse rubberen RAM-bal vast aan het stuur.

Zo hoef je niet met klemmen om het stuur te werken. Misschien wat voor jou......


Groeten,
Cees
 
Pina, het is toch op een andere manier. Deze manier was niet zo bij de '08 modellen, maar nu wel op '09 modellen.

Achteraan losmaken en dan naar achteren schuiven.

Vooraan kan je dus niets losmaken, omdat die bevestiging echt onder de tank zit.
Zie je nou wel!!!......dan was ik toch niet zo verstrooid als ik dacht!!! :X

Dat was bij m'n '08 dus ook al het geval |( : van achter losmaken, toen naar achter schuiven, de voorkant iets optillen, achter weer vastmaken.....en toen pas achterover kantelen!!! :Y



Ik moet eens stoppen met koffiedrinken vrees ik, 't tast m'n hersenen aan!!! O-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan