Triumph Speed Triple-topic - Part 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok Solex,
Heel duidelijk verhaal, lekker kort ook!!! Ik heb wel al een paar keer 1050 gereden maar dan met het huidje van van de Tiger en Sprint. Ook het 675 blok ken ik van de Daytona maar dit allemaal is dan weer anders dan een speed en street.
Ervaring heb ik een beetje, eerste motor was gsxr 1100. Heb hier 10 jaar mee gedaan. Daarna heb ik een zx9r gehad maar hier heb ik niet lang van mogen genieten.
Dus .....................tijd voor een nieuw avontuur!!!! de triples boeien me al een paar jaar. Was op de triple days 2007 geweest en denk dat ik daar al een beetje besmet ben geraakt!!!!
 
Pina: ik heb je maatje wel zien rijden en opde parkeerplaats uiteraard de street bewonderd

pvanderzwaan: ik kom ook uit de buurt en kom zondag ook naar Groenekan

Dré: vandaag op Zandvoort met de bandenman gesproken en die vertelde dat de Metzeler sportec en de Pirelli diablo exact hetzelfde zijn, op de naam na natuurlijk

vandaag heerlijk rondjes gereden, met dank aan het weer
 
Hallo mensen,
Ik volg al bijna een jaar jullie topic. Zijn er hier ook mensen die ook andere fietsen hebben gereden en daar positief over kunnen zijn?
Ik heb voor mezelf een lijstje samengesteld maar kom er maar niet uit!!!! Ik hoop dat er hier mensen zijn die wat ervaringen/meningen willen delen.

Verlanglijst(volgorde is nog willekeurig)
-Speed triple (gebruikt)
-Street triple (nieuw)
-z1000
-B-king Street xtreme

Ik weet dat het redelijk verschillende fietsen zijn, maar zijn puur voor de zithouding geselecteerd.

Alvast bedankt voor alle reacties.
Ik mis nog de CB1000R in je rijtje :P

De Speed Triple en de CB rijden allebei fantastisch. De Triple is wel iets meer een hooligan, de CB een echte Honda, in de zin van gebruiksvriendelijkheid en zo. Het grootste verschil zijn de looks.

Met de andere motoren in je rijtje heb ik geen ervaring, helaas.
 
How about de KTM super Duke 990,

Ook een echte hooliganbike |(

Sowwy van het hele rijtje kom ik iedere x weer bij mijn eigen terecht en das niet eens een 1050

Cb1000R :N
Z1000 :N
Street :N
B king :N
Speed :Y *O*
 
Ja, die KTM.....en cb1000r...............Het lijstje wordt lang.
z1000 en B-King vallen dan af!!!!!

In Heerhugowaard staan leuke speed s te koop. alleen de kleur?!?!?!?!
 
Ja, die KTM.....en cb1000r...............Het lijstje wordt lang.
z1000 en B-King vallen dan af!!!!!

In Heerhugowaard staan leuke speed s te koop. alleen de kleur?!?!?!?!

Of een Benelli TNT Cafe Racer :9~ :9~ Stond/staat ook op mijn lijstje ware het niet dat er weinig dealers zijn (en het Italiaans is dus wat duurder) B|
 
Die is ook wel gaaf.........Italiaans..........duur..........onderdelen...........Duc!!!!!???
 
Die is ook wel gaaf.........Italiaans..........duur..........onderdelen...........Duc!!!!!???
Benelli zou ik niet zo gauw doen..........maar idd, die CB1000r is ook bij mij een serieuze optie.
Die KTM kent maar 1 kant van het gas......... :Y :9~

Proefritjes, proefritjes, proefritjes.........wat ik mooi, fijn, lekker etc vind, hoeft niet jouw ding te zijn.

1 ding (ondanks mijn gezeik) Speed is wel betrouwbaar, maar de engelsen kunnen niet op tegen de service van de jappen.
Maar een Speed staat nog steeds hoog op mijn "nieuwemotorverlanglijstje", want het blijft een lekker ding. :9~
 
Laatst bewerkt:
Oproepje :

Voor het Speed Triple treffen 10 mei, vertrekken wij (4Unlimited met duopassagier) vanuit Lichtenvoorde / Oost Gelre naar Vlijmen.

Over de N18 - > A18 -> A12 passeren wij de aansluiting met de A50 (A50 Zwolle -> Arnhem).

Nabij dit punt ligt het Mercure Hotel aan de Europaweg 25 (6816 SL Arnhem), daarbij is een Carpool-parkeerplaats.
Het is dan nog zo’n 80 km (50minuten) naar de Burgemeester van Houtplein in Vlijmen.

Is het een idee daar een verzamelpunt te maken en om gezamenlijk op te rijden??

Vanaf 07:30uur verzamelen en uiterlijk 08:00uur wegrijden, geeft volgens mij genoeg tijd om tussen 09:00 – 09:30uur in Vlijmen aan te komen.

Wat mij betreft is geen “officiële” aanmelding nodig:
Wij staan gewoon vanaf 07:30uur te wachten en rijden om 08:00uur weg.
 
@ Dewpro, Fave, Pjotr509: Zeker gezellig. Ik haak dan ook aan bij De Zuidpunt. 8:30.

@ Lost Rider:Gezellig, DOEN!! Zien we jou en je bike ook irl.

@ Pina:Huh, sta ik er niet meer op dan??? Tuurlijk kom ik. t Moet natuurlijk geen pokkeweer zijn... ;) Enne, zaterdagavond was ie alweer spik en span natuurlijk. :D :D
 
Proefritten maken is idd de meest logische volgende stap. KTM en CB1000R doen me toch ook wel wat.

Wat vinden jullie van die Yellow van de speed??
 
Hier ook even posten:
Nuttige info voor de Speed Triple Meeting BE/NL 2009 van zondag 10 mei:

Programma:
http://users.telenet.be/belgiantriple/TriumphSpeedTripleMeeting2.pdf

Garmin-bestand Speed Triple rit: http://users.telenet.be/belgiantriple/tripleroutedefinitief.gdb

Hoe geraak ik aan het vertrekpunt 1?
Vanuit 's-Hertogenbosch (maasroute A59)
Vanuit 's-Hertogenbosch pakt u op de Maasroute (A58) de afslag (43) Vlijmen / Crematorium. Daarna slaat u links af. Na een paar honderd meter slaat u weer links af en rijdt onder een viaduct door. Aan het einde van de weg vindt u links het Burgemeester Van Houtplein.
Vanuit Breda (Maasroute A59)
Vanuit Breda pakt u op de Maasroute (A58) de afslag (43) Vlijmen / Crematorium. Daarna slaat u rechts af. Aan het einde van de weg vindt u links het Burgemeester Van Houtplein.
Zie ook http://www.partycentrumdeapollo.nl/. Zij openen zondagmorgen extra vroeg voor zij die een kopje koffie wensen.

Tot zondag !

BelgianTriple
speedtriplemeeting@telenet.be
 
Die is ook wel gaaf.........Italiaans..........duur..........onderdelen...........Duc!!!!!???

Tja smaken verschillen, maar ook de dikte van je portomosnee ;)

Kijk een V2 rijd VET en Klinkt super VET, maar heb vandaag met Vrouwtje gereden "rustig" op de S3 en dat is mij nog nooit gelukt op een V2

Al dat Italiaanse spul is mooi en stuurt en rijd lekker, alleen komt dat woord betrouwbaar weer om de hoek, dan heeft Ducati en Aprilia het beter onder controle dan de rest. (zeker Morini niet, spreek uit ervaring, en vraag anders Patman maar )

en een Street is ook een zeer vette fiets voor zijn klasse, alleen als je zwaar gewent ben, zoals ik, was ik bang dat de street snel zou vervelen.. t.o.v. een speed

maar zoals de ander ook al aangeven, gewoon ff rijden, en als hij bevalt ff op het forum kijken of de type fiets wel probleem loos is (als je voor een italiaan zo gaan ;) )

want een Buell (X1 of XB) zijn ook vette fietsen, alleen moet je het wel treffen
want kwa naakte fietsen is er veel keus, zoals
BMW K1300 R (voor de snelle ouwe man) t/m de Yamaha MT-01 (koppel freaks)
oops vergeet ik de shiver/tuono :-(

oja en als ik geld had, deze voor erbij :-)
http://www.streetfighter.ducati.com/jspstreetfighter/accessori.jsp
*D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D *D
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Op de een of andere manier DURF ik geen italiaanse fiets te kopen. Ken heel wat Duc's Aprillia's. Ik ga van de week ff rijden met een Speed en Street en hoop nog met de KTM en CB1000R.

Bedankt alle voor het reageren. I'l be back!!!!
 
Inderdaad. Op de een of andere manier DURF ik geen italiaanse fiets te kopen. Ken heel wat Duc's Aprillia's. Ik ga van de week ff rijden met een Speed en Street en hoop nog met de KTM en CB1000R.

Bedankt alle voor het reageren. I'l be back!!!!

Yep, you'll be back .... on a Speed Triple :9~ :9~


:+
 
Oproepje :

Voor het Speed Triple treffen 10 mei, vertrekken wij (4Unlimited met duopassagier) vanuit Lichtenvoorde / Oost Gelre naar Vlijmen.

Over de N18 - > A18 -> A12 passeren wij de aansluiting met de A50 (A50 Zwolle -> Arnhem).

Nabij dit punt ligt het Mercure Hotel aan de Europaweg 25 (6816 SL Arnhem), daarbij is een Carpool-parkeerplaats.
Het is dan nog zo’n 80 km (50minuten) naar de Burgemeester van Houtplein in Vlijmen.

Is het een idee daar een verzamelpunt te maken en om gezamenlijk op te rijden??

Vanaf 07:30uur verzamelen en uiterlijk 08:00uur wegrijden, geeft volgens mij genoeg tijd om tussen 09:00 – 09:30uur in Vlijmen aan te komen.

Wat mij betreft is geen “officiële” aanmelding nodig:
Wij staan gewoon vanaf 07:30uur te wachten en rijden om 08:00uur weg.

:} :}
Als het weer het toelaat (maar daar lijkt het wel op) ben ik van de partij.
 
Ik heb een nieuwe jeans van Triumph te koop.

De reden dat ik hem verkoop is dat hij me eigenlijk toch net iets te krap zit. En na een paar maanden kon ik hem helaas niet meer ruilen.

Perfecte broek voor de zomer.
Deze broek heeft een goede casual snit en is verstevigd met Keprotec op knieen, heupen en kont. Keprotec is de tegenhanger van Kevlar. Met deze broek kan je veilig motorrijden maar ook normaal over de boulevard lopen. Daarnaast is de broek super koel.

Ik heb hem 1 keer gedragen. Gekocht in feb/maart 2009 bij Stan in Lisse
Maat US 34 / EURO 44 (medium). Absoluut onbeschadigd, en gloednieuw
Ik heb er goed gekeurde KNOX kniebescherming ingezet die ook makkelijk verwijderd kan worden.

Nieuwprijs € 150
Vraagprijs € 100

Specificaties

Ring-spun washed denim outer fabric
Dark Indigo wash
Relaxed fitting style
Large Keprotec reinforced panels - knee, thigh, seat
Pockets for protectors






VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
een uurtje of half negen lijkt me wel ok.....toch, dan kunnen we makkelijk rond negen uur in Vlijmen staan

(ook) peetja gezellig tot zondagik dacht aan half negen, het tankstation heet vlgs mij de Zuidpunt, het is de Texaco vlak vóór de Moerdijkbrug in de richting Breda


@Patman, zien we jou daar ook weer?



Half negen aan de koffie bij Texaco "De Zuidpunt".
Ik heb mooi weer besteld, dus dat moet helemaal goed komen lijkt me!






full
 
@ Dewpro, Fave, Pjotr509: Zeker gezellig. Ik haak dan ook aan bij De Zuidpunt. 8:30.

@ Lost Rider:Gezellig, DOEN!! Zien we jou en je bike ook irl.

@ Pina:Huh, sta ik er niet meer op dan??? Tuurlijk kom ik. t Moet natuurlijk geen pokkeweer zijn... ;) Enne, zaterdagavond was ie alweer spik en span natuurlijk. :D :D

Hoi Patman, rij jij langs Breda of schiet jij van 7bergen de A16 op ? Anders denk ik dat ik ook aansluit bij De Zuidpunt.
 
Mij lijkt het eigenlijk ook wel leuk om langs te komen.
Heb alleen niet genoeg centen om ook de tour-rit mee te rijden.

Maar ik zou wel naar MotorPlace Breda kunnen rijden om daarna deel te nemen aan de straffe verhalen en uiteraard het bewonderen van de Speed triples.
Nou, gewoon naar Breda komen dan!!! :Y :Y :Y .........Tot zondag! :W


Ziet er toch wel gaaf uit eigenlijk! :9~ .........maar ik denk dat dat ook is omdat het 'something totally different' is :/
Ligt een beetje aan je ervaring en rijstijl.

- Speed = top/funbike
- Street = geen ervaring mee, maar lijkt me niet veel onder doen voor een Speed
- Z1000 = (te)veel pk's (tov het stuurgedrag), mooie looks (het oude model), weinig grondspeling
- B-king = heel veel pk's met redelijk stuurgedrag.........maar tjesus zeg, wat een lelijk hok

Maar ga vooral veel proefritten maken, zoals je van plan bent te gaan rijden in de toekomst....succes met je keuze en als het een Speed geworden is, dan zien we je vanzelf hier terug. :W
Ik kan niet anders dan me hier volledig bij aan te sluiten! :Y

Ok Solex,
Heel duidelijk verhaal, lekker kort ook!!! Ik heb wel al een paar keer 1050 gereden maar dan met het huidje van van de Tiger en Sprint. Ook het 675 blok ken ik van de Daytona maar dit allemaal is dan weer anders dan een speed en street.
Ervaring heb ik een beetje, eerste motor was gsxr 1100. Heb hier 10 jaar mee gedaan. Daarna heb ik een zx9r gehad maar hier heb ik niet lang van mogen genieten.
Dus .....................tijd voor een nieuw avontuur!!!! de triples boeien me al een paar jaar. Was op de triple days 2007 geweest en denk dat ik daar al een beetje besmet ben geraakt!!!!
Nu maar hopen dat deze besmetting blijft! *D
Pina: ik heb je maatje wel zien rijden en opde parkeerplaats uiteraard de street bewonderd

...........

vandaag heerlijk rondjes gereden, met dank aan het weer
Ik had al van hem gehoord dat er helaas geen witte Speed bij hem in de groep zat :/

Je had inderdaad fantastisch weer op daar te rijden *O* , gelukkig geen regen, want dan is Zandvoort een verschrikkelijk glibberig circuit door het vele rubber dat de auto's daar achter laten B|
.........

@ Pina:Huh, sta ik er niet meer op dan??? Tuurlijk kom ik. t Moet natuurlijk geen pokkeweer zijn... ;) Enne, zaterdagavond was ie alweer spik en span natuurlijk. :D :D
Je hebt je nooit aangemeld, dus je staat nog niet in 't lijstje! :N

Mooi dat-ie weer schoon is, anders had-ie zondag in een zijstraatje moeten staan! :+
Proefritten maken is idd de meest logische volgende stap. KTM en CB1000R doen me toch ook wel wat.

Wat vinden jullie van die Yellow van de speed??
Yellow is absoluut een mooie kleur, al zie je ze niet zo veel, maar ik hou het toch bij een zwarte:
full

Ik heb een nieuwe jeans van Triumph te koop.

De reden dat ik hem verkoop is dat hij me eigenlijk toch net iets te krap zit. En na een paar maanden kon ik hem helaas niet meer ruilen.

.............
Is helaas net iets te ruim voor me ;( .........is wel lekker zo'n broek voor ritjes in de buurt :Y
 
jammer Ruby dat je 'm verkocht hebt, maar gezien de situatie inderdaad een logische stap die je hebt gezet.
Dat je bike er goed uitzag behoeft geen betoog , gezien de supersnelle verkoop....1 dag....
We komen je nog wel eens tegen hier hoop ik en over wat jaren weer op de motor..

enne het beste met kleine Tim :W
Thanks ...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan