Gevraagd: Beginnersmotor ruilen tegen...?

Bassow

MF veteraan
28 jan 2009
1.404
0
Utrecht
Je kent het probleem vast wel: als je begint met motorrijden zie je door de bomen het bos niet meer en kost alles geld. Immers, je hebt niks en je weet niks.

Nou ben ik druk doende om eea op Marktplaats te verkopen, om zo een eerste motor aan te kunnen schaffen. Maar misschien kan dat handiger...

Wie wil een beginnersmotor ruilen? Dat gaat sneller, er is aan beide kanten minder waardeverlies omdat een schakel er tussenuit gaat en wie weet zit je net op een van die spullen die ik op Marktplaats heb staan te wachten. Bovendien heb ik, na wat uurtjes bijlezen op dit forum, de indruk dat iedereen hier wel weet waar-ie het over heeft en over het algemeen goed met zijn motor omgaat. Dat mindert weer de kans op een miskleun. Het liefst heb ik een solide chopper/cruiser/custom, of anders een stevige naked, waarmee ik voorlopig veilig mijn woon-werk km kan maken (130 op een dag ;( ).

Op dit moment heb ik staan een complete PS3, een Alpine IVA-D 106R 1 din DVD-speler met scherm voor in je auto en een beamer. Bovendien heb ik ook nog twee prima laptops:

Een Dell XPS M170, 2,2Ghz, 2Gb, 80Gb, GeForce 7800GTX, 17" 1900x1200 etc <- Serieus desktop alternatief dat prima meekomt in games en zware applicaties

Een Fujitsu Siemens Tablet PC, 1,8Ghz, 1Gb, 40Gb, 12" <- Een licht laptop voor onderweg waarbij je het scherm 180' kan draaien en tegen het toetsenbord kan vouwen, waarop je met de bijbehorende pen op het scherm kan schrijven. Handig voor aantekeningen, presentaties, schetsen e.d.

Een hoop leuke dingen 'over' dus :) Ik hoor het graag als iemand hier wat in ziet. Bijbetalen van mijn kant is natuurlijk ook mogelijk en prima bespreekbaar.

P.S.: Mocht deze constructie op dit forum een raar verhaal zijn, dan mijn welgemeende excuses. Niet geschoten..., zeg maar. Laat in dat geval deze post lekker voor wat-ie is, en dan kom ik tzt weer terug met de scherven van mijn spaarvarkentje en wat ik aan euro's bij elkaar heb kunnen schrapen :P
 
Laatst bewerkt:
Een KZ700 voor de D90? Belastingvrij, rijdt super, start altijd, lekker zuinig, alleen optisch minder.

Laser 4 in 1 systeem, Marzocchi schokbrekers achter.

full
 
Dank voor de reacties! Het punt is natuurlijk wel dat de waarde aan beide kanten van de ruil ongeveer gelijk moet zijn. Kost je motor in het Te Koop forum EUR 600, dan kan ik mijn D90 dus beter verkopen voor de EUR 850 die er voor staat en EUR 250 in mijn zak houden :)

Mijn voorkeur gaat uit naar een naked of een chopper. Wat mij betreft zo basic en degelijk mogelijk, ook qua uiterlijk. Ik ga (nog even) geen wilde dingen doen en ben van plan er eens in de zoveel tijd mijn 130km woon/werk mee te rijden. Wat de ruil betreft kun je natuurlijk ook gewoon meerdere dingen aanwijzen of mij gewoon een verschil laten bijbetalen. Laat maar weten.
 
Mocht je die 600euro uit mijn verkooptopic hebben dan zijn dat de kosten die ik eraan heb gehad en dat zou de absolute minimumprijs zijn bij gedwongen verkoop ;)
 
Ah, mja, misschien zette jouw tekst "alles bijelkaar heeft deze 600 euro gekost, als iemand dat er voor over heeft dan kan ik om een Dr650" mij op het verkeerde been ;) Anyway, mijn voorkeur gaat uit naar een oude Shadow oid. Snap dat ik met alleen een camera er dan niet kom, maar wellicht al een eind :)
 
tis jammer, dat mijn GSX1100 nog niet af is.. O-) was nog op een quest naar 'n spiegelreflex & blu-ray speler (PS3).. 2 motoren is toch teveel van het goede..
 
Bij deze:

Ik heb...

Een Dell XPS M170, 2,2Ghz, 2Gb, 80Gb, GeForce 7800GTX, 17" 1900x1200 etc <- Serieus desktop alternatief dat prima meekomt in games en zware applicaties

Een Fujitsu Siemens Tablet PC, 1,8Ghz, 1Gb, 40Gb, 12" <- Een licht laptop voor onderweg waarbij je het scherm 180' kan draaien en tegen het toetsenbord kan vouwen, waarop je met de bijbehorende pen op het scherm kan schrijven. Handig voor aantekeningen, presentaties, schetsen e.d.

Beide natuurlijk met wifi, DVD DL writer en legitieme Windows XP.

Ik hoor het wel!


P.S.: Voor de rest is de D90 net verkocht, dus die is van tafel. Zal em ook uit de originele post halen.
 
Dan zou ik zeggen de Dell, maar dat is natuurlijk maar net wat jij er van vind.
Jij moet deze motor willen hebben, en dat moet jou wat lijken natuurlijk.
 
Uh, omdat ik dus echt een beginner ben: heb je een foto en wat kengetallen erbij? Een GS 500e zegt me (nog) niks :? *D
 
Kawasaki 440 a ltd chopper perfecte beginners motor
Hoi ik bied mijn motor te koop aan,hij heeft net een grote beurt gehad,en nieuwe voorband en ,achterband ketting en tandwielen recentelijk vernieuwd ongeveer 250 km mee gereden,

nieuwe accu ,bougie`s kortom klaar voor de zomer,wegenbelasting vrij ,en de verzekering kost ook maar rond de 5 tientjes per jaar.

heb je interesse


mvg Peter

je kan altijd een telefoontje wagen ,ik kan je foto`sturen van de kawasaki
0681252247
 
Dank voor de reactie, Peter en Michael. Maar het zijn beide niet echt motoren waar ik met een gerust hart de A2 en de A9 te lijf ga. Daarvoor heb ik net iets meer puf van het ding nodig, vrees ik :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan