Harley Davidson FXRS Super glide 1973

sonofodin

Rookie
7 feb 2009
10
0
Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik voor een Harley-Davidson FXRS Super glide 1973 zou moeten betalen... bij benadering?

Alvast bedankt!!!
 
In redelijke staat zonder revisie die pas gebeurd is 5500e.Een topmodel(gespoten,blok bij vakman gereviseerd etc) 8500 e.
 
Ook uit dat andere topic is niet helemaal duidelijk welk bj bedoelt wordt.
Denk dat de prijzen elkaar trouwens niet eens zover ontlopen , toch?
 
5500 - 6500 = gewoon , rammelbak en daarboven met reserve delen erbij, want vers kopen is bij hd aan de prijs!
 
Moet je mooi doen zo een oude brik koppen gaat je ten eerste handen vol geld kosten. en dan later zeggen dat een 35 jarige H-D een kut motor is dat er altijd iets mee is

als je dit wil doen koop er dan een die kompleet gereviezeerd is want anders word het een doffe elende als je niet teveel uit wil geven :? :?
 
Moet je mooi doen zo een oude brik koppen gaat je ten eerste handen vol geld kosten. en dan later zeggen dat een 35 jarige H-D een kut motor is dat er altijd iets mee is

als je dit wil doen koop er dan een die kompleet gereviezeerd is want anders word het een doffe elende als je niet teveel uit wil geven :? :?

zou ik juist niet doen....
je weet nooit wat anderen onder volledig gereviseerd verstaan....
heb verhalen genoeg gehoord over mensen die een "compleet gereviseerd" (dus erg duur) blok kopen..... blijkt later dat de verkoper onder volledig gereviseerd niet veel meer verstaat, dan een grote beurten kleppen stellen.......

als je een barrel koopt en zelf reviseert (of in eigen beheer laat reviseren) weet je precies wat je hebt!
 
Dat klopt wel gijs maar niet iedereen kan een blok reviseren, of het geld om het te laten doen ;) ;)
 
nee... dan moet je wellicht niet aan zo'n motor beginnen....
zo maar iets kopen.. zonder dat je echt goed weet wat er dan gereviseerd is.. is een grote gok lijkt ,
 
@Murph @Jozef... Volgens de RDW is het een FXRS, 1e toelating in Nederland is 1973.
Een FXRS uit 1973 kan niet?
 
Ik dacht dat de 1340 in '78 voor het eerst uitkwam.
En de FXR pas in 1982.

Maar ach , bij de RDW kijken ze echt niet zo nauw en/of worden ze gehinderd door enige vorm van kennis.
Voorbeelden te over.
Maar als de fiets er goed uitziet , loopt , klinkt en rijdt , de prijs én het gevoel goed is ............
 
Het VIN-nummer begint met 2C... dat zou een FX 1200 superglide kicksart moeten aanduiden

Maar:
- ik neem aan dat de RDW aanduiding niet veranderd is sinds 1973, en die zullen toch niet zelf "FXRS" bedenken (aannemend dat dat toen nog niet bestond)??
- duidt 1200 op het aantal CC, want dat is een 1340...
 
FXR is bij mijn weten in '82 geintroduceerd.Totaal ander frame dan een FX.Dat is feitelijk hetzelfde swingarmframe sinds 1958 op paar bijna onzichtbare veranderingen na.
FXR frame heeft achter ronde hoeken.Ziet er totaalanders uit.
 
Laatst bewerkt:
Het VIN-nummer begint met 2C... dat zou een FX 1200 superglide kicksart moeten aanduiden

Maar:
- ik neem aan dat de RDW aanduiding niet veranderd is sinds 1973, en die zullen toch niet zelf "FXRS" bedenken (aannemend dat dat toen nog niet bestond)??
- duidt 1200 op het aantal CC, want dat is een 1340...


2C is idd een fx1200

eerste fxrs is uit 1982 en begint met EB.
dat zou dan een 1340 shovel zijn.

ik zou de boel eens goed laten controleren want er klopt geen ruk van.
zou me niks verbazen als de boel omgekat is.
 
Van de andere kant zouden me die nummers totaal niet boeien als de papieren legaal zijn.Als het ding goed loopt en stuurt en betaalbaar is zou ik hem zo kopen.
 
Van de andere kant zouden me die nummers totaal niet boeien als de papieren legaal zijn.Als het ding goed loopt en stuurt en betaalbaar is zou ik hem zo kopen.


ik zou toch wel willen dat de boel klopt,
ik heb afgelopen weekend een andere auto gekocht, een peugeot 306 2.0 s16

als daar papieren bij hadden gezeten van een peugeot 106 1.4 sport
dan had ik hem ook niet gekocht, jij wel?
komt op hetzelfde neer toch.
 
was jij trouwens nog van plan om te wisselen tussen priketting en belt?

ik twijfel nog om de belt te vervangen voor een ketting.
wat vraag je in dat geval voor het spul?
 
ik zou toch wel willen dat de boel klopt,
ik heb afgelopen weekend een andere auto gekocht, een peugeot 306 2.0 s16

als daar papieren bij hadden gezeten van een peugeot 106 1.4 sport
dan had ik hem ook niet gekocht, jij wel?
komt op hetzelfde neer toch.

niet helemaal maar ik snap je punt, toch zou ik me bij zo'n oud beessie meer zorgen maken over kwaliteit van wat je koopt dan de bijbehorende papieren. Het merendeel is al dusdanig verbouwd dat die papieren toch voor geen klote kloppen.
 
Laatst bewerkt:
Het VIN-nummer begint met 2C... dat zou een FX 1200 superglide kicksart moeten aanduiden

Maar:
- ik neem aan dat de RDW aanduiding niet veranderd is sinds 1973, en die zullen toch niet zelf "FXRS" bedenken (aannemend dat dat toen nog niet bestond)??
- duidt 1200 op het aantal CC, want dat is een 1340...

Als dat er staat ga ik er van uit dat het om 'n ingevoerde fiets gaat.
Dan is het nog steeds vaak zo dat bij het invullen v.d. papieren aan de eigenaar v.d. fiets gevraagd wordt wat er ingevuld moet worden bij type e.d.
 
heb die fxrs gevonden.

http://motoren.marktplaats.nl/motoren-harley-davidson-en-buell/227620351-harley-davidson-fxrs-super-glide-1973.html?return=eJw1y9tqwzAQBNB%2FCURvvsnkYhlRnH6JaqlYRJdFuypJS%2F%2B9a9o%2BzZmBMWpQX171MyopL%2BqAzpR1mzciUF13z%2BBSG025EwRjCNsUupgpF5f%2Bs9lMCe7ZWPPhLebU8PRWXQjdep5O7UYxvDyCHoRFTfk4LsNxvEFl9IzAbTlfrjvlzunEtJ65T8T56YGJ7xZ%2FR6C%2Fb%2BR9STW64leuGfbXIACq7gVoKbCQhiogI63ZOj1eJ%2Fl6O8zfP8vvTZs%3D&df=1&fta=eNo1kc2O3SAMhd8li6zB%2FBtl0%2B77CleAyTRS7g3Kz5R2NO9eZ9Qu4GA4tj4dEnr8OHgbrn19vKf1GOKBEhQOfZ3kSMd0bihju1DEVaJ1Pq6ANphIC8b1xD9Li8dMB8Z2sufZ8HU9676UuHaU1oCScf2N2oMMOm5tQTm2dk1ibBOMx35O7RrbdpxlozopH%2BD7t5tB49DSWx3igsAlAy30BQcq4FCcNUHKTtpXyKlnIbNQuqcEyqjciyyUneikNIjZ9QLaFYBOVs9s6AQgZZl7UUWUzD4LTvvC6mqWrpMXKsjMWm1J863Ei%2Be4UH3gPknZ216KDynddbLesLqS9Wx64YHKe%2BbLIlTmdEYwSKcglZlZrSiacs%2FekAnAfboEmXqZITkRmFvkTKmTYVwLX5%2FCEZxbS3Q81vp6O3%2Fe0Yj7QXAe174%2FlhfV%2Fv%2BWQ3qm%2Frgz5NgIwd%2FZ4ZB%2BDfHHv%2BP7EBMK%2FPj8%2FAvluJ6W&fta_ind=24&fs=1

mooi bouwpakket.
 
Terug
Bovenaan Onderaan