VTR SP 1&2 Topic Part 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
ben vorig jaar voor het eerst geweest, wat een gekkenhuis :P
en @ prof, je hoeft zelf niets te doen wat zijn genoeg gekken die je dag maken hahahaha.

@ iedereen, morgen komt een koper voor de TL dus hopen dat het doorgaat zodat ik de vtr op kan halen, wish me luck O-)
 
ben vorig jaar voor het eerst geweest, wat een gekkenhuis :P
en @ prof, je hoeft zelf niets te doen wat zijn genoeg gekken die je dag maken hahahaha.

@ iedereen, morgen komt een koper voor de TL dus hopen dat het doorgaat zodat ik de vtr op kan halen, wish me luck O-)
succes man !!!! *O*
 
Als ik mij niet vergis is het bij de SP zo dat je wanneer je je koppeling inknijpt, je de motor wel kan starten en laten lopen met de standaard uitgeklapt, terwijl de motor in z'n versnelling staat.
Echter zodra je dan de koppeling loslaat (en de standaard is nog uitgeklapt), slaat de motor af.
Dit zou tevens verklaren waarom er twee draden naar de ecu gaan, het signaal van de koppeling override het signaal van de zijstandaard.

Zo...

Als je je standaard niet opklapt kun je niet wegrijden en zo. Daar zit electrisch het een en ander achter... Bij de SP ziet dat er als ik het goed gedaan heb, en dat denk ik eigenlijk van wel, zo uit:

[afbeelding]

Wat is nou de funktie van Pin 18 en Pin 19?

Ik snap zelf nog wel, dat ie onder bepaalde omstandigheden uit moet vallen. Maar waarom 2 pinnen?

Oke nog een paar "hints"
-Volgens mij, kan mis zijn, is met ingetrokken koppeling, de clutch switch dicht.
-Volgens mij, kan mis zijn, is met opgeklapte zijstandaard, de sidestand switch dicht.

Als ie neutraal staat, zal ie altijd cranken. Logisch, want da's altijd "safe"
Pin 18 kan dus niet massa zijn, want dan zou ie ook altijd willen cranken.
Wat is het dan wel?

Met de koppeling in, crankt ie volgens mij ook altijd wel. Ook als ie niet vrij staat. Als dat zo is, moet Pin 19 massa zijn, anders zou ie dat niet doen met de standaard uit.

Als pin 19 dan inderdaad massa zou zijn, dan maakt het geen ruk uit, hoe je zijstandaard er bij hangt, dus dat kan eigenlijk niet.

Dus, wat doe ik fout? help mij ff. -O-
 
Laatst bewerkt:
Zwaaitopicje




stickman-zwaaien.gif










O-)
 
Laatst bewerkt:
Als ik mij niet vergis is het bij de SP zo dat je wanneer je je koppeling inknijpt, je de motor wel kan starten en laten lopen met de standaard uitgeklapt, terwijl de motor in z'n versnelling staat.
Echter zodra je dan de koppeling loslaat (en de standaard is nog uitgeklapt), slaat de motor af.

Dit zou tevens verklaren waarom er twee draden naar de ecu gaan, het signaal van de koppeling override het signaal van de zijstandaard.

Hmmm, ja, dus dan is pin 18 koppeling override.

"Dit zou tevens verklaren waarom er twee draden naar de ecu gaan, het signaal van de koppeling override het signaal van de zijstandaard."

Oke, ga door... Wat doen ze dan?

Nee, wacht ff...

Als pin 18 massa is, who cares about pin 19, alles is oke. Starten, lopen.

But, if, pin 18 is not massa, en je hebt dus een versnelling ingezet, dan moet pin 19 massa zijn, anders hangt je sidestand nog uit.

Staat ie in de versnelling en heb je geen massa op je startrelais en je standaard is ook nog eens uitgeklapt, dan zal ie wel kijken of 18x19 dicht is, zodat ie weet, dat je je koppeling dus hebt ingetrokken en dan toch groen licht geven.

En om dit te testen: ff de stekkers van de koppelingsswitch er af trekken.

-Dan start ie alleen nog als ie vrij staat.
-Als je hem in zijn 1 zet met ingetrokken, koppeling en standaard uit, stopt ie meteen.
-Met de standaard op, blijft ie wel lopen, en rij je weg, dus.
-Met de standaard op, de motor in zijn 1 en de koppeling in, start ie niet.

Does es, test es, heb geen zin om met accu's te gaan slepen.

full
 
Laatst bewerkt:
De nieuwe zes-spaaks van PVM, net wat voor de SP: http://shop.durbahn.de/shop/en/products/PVM_Wheels/PVM (HIER)

Ik ben eind Mei jarig.....
 
De nieuwe zes-spaaks van PVM, net wat voor de SP: http://shop.durbahn.de/shop/en/products/PVM_Wheels/PVM (HIER)

Ik ben eind Mei jarig.....


Ik over 2 weken. dus ja als je wilt mag je ze opsturen naar me hahah.

zien er idd erg mooi uit.
 
De nieuwe zes-spaaks van PVM, net wat voor de SP: http://shop.durbahn.de/shop/en/products/PVM_Wheels/PVM (HIER)

Ik ben eind Mei jarig.....

Als je mooie en lichte aftermarket wielen wilt moet je de verkooptopics van de raceteams in de gaten houden. In het komende seizoen mag er alleen nog met originele wielen in de ONK gereden worden, om de kosten in de hand te houden. Gevolg is dat de fancy wielen tegen mooie prijzen worden verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een setje nieuwe Dunlop sportmax qualifier gekocht. Nu heb ik achter 180/55/17, maar lees net dat er 190/50/17 word aanbevolen.
Zal de motor er minder soepel van gaan rijden met deze afmetingen??
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan