VTR SP 1&2 Topic Part 15

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voor degene die nog naar de meeting gaan, hier (amersfoort) is het iig droog.

@Don: hoe is het met het dremelen? kom je er een beetje doorheen?
Ga jij nog naar de meeting, zit zelf nog te twijfelen, is natuurlijk wel vlakbij.
 
Tevens vind ik die kleinere uitlaatjes het brute karakter een beetje weghalen. Ik ben meer in voor 2 mega grote :z

Dat die brute karakter weg is met die kleine uitlaten zal ik je 9 mei wel even laten horen })



b1653c17.jpg
 
Voor degene die nog naar de meeting gaan, hier (amersfoort) is het iig droog.

@Don: hoe is het met het dremelen? kom je er een beetje doorheen?
Ga jij nog naar de meeting, zit zelf nog te twijfelen, is natuurlijk wel vlakbij.

dat dremelen van die binnenkuip gaat als een heet mes door boter. Je moet uitkijken dat je niet te hard duwt anders heb je een te grote hap eruit. Beetje subtiel aanpakken :P

Dat die brute karakter weg is met die kleine uitlaten zal ik je 9 mei wel even laten horen })



b1653c17.jpg

Smaken verschillen eh ;) Zal verder wel cool klinken. dat geloof ik wel ;)
 
Hallo ik ben Bart , heb mij net aangemeldt op MF.
Ik heb een silvere sp-1 gekocht maar heb er ook een probleempje mee !
Wat een enorm groot topic hebben jullie hier zeg , geweldig veel informatie zie ik ook , alleen ken ik niet zo makkelijk mijn probleempje hier in vinden .
Het is namelijk zo dat als ik sportief rijdt ( vanaf boven de 7500 toeren ) en ik rem daarvanaf af op de motor naar plus minus 2000 toeren Net voordad je een korte haakse bocht instuurt , Net op het moment dat ik gas geef de bocht in ( zeg bij het aanleggen van het gas , 1% gas ) verslikt de motor zich . Het is maar één slag , je hoort het ook goed . Heel iritant en ik schrik er soms een beetje van , het zorgt toch even voor onstabiel gevoel .( op het moment houdt hij echt ff in zeg 0.25 sec Er zit een powercommander op maar heb ik ook al afgekoppeld gehad en dan had de motor het nog . Heb al wat motorzaken afgebeldt maar die hebben nog nooit gehoord van het probleem , er is ook geen foutcode op me dashboard te constateren met het f1 lampje bij contact aanzetten . hopelijk komt het een van jullie bekend voor , voor nu begin ik maar vast met het verder doorspitten van jullie topic.
Alvast bedankt voor enige reactie .

Bart.
 
Hallo ik ben Bart , heb mij net aangemeldt op MF.
Ik heb een silvere sp-1 gekocht maar heb er ook een probleempje mee !
Wat een enorm groot topic hebben jullie hier zeg , geweldig veel informatie zie ik ook , alleen ken ik niet zo makkelijk mijn probleempje hier in vinden .
Het is namelijk zo dat als ik sportief rijdt ( vanaf boven de 7500 toeren ) en ik rem daarvanaf af op de motor naar plus minus 2000 toeren Net voordad je een korte haakse bocht instuurt , Net op het moment dat ik gas geef de bocht in ( zeg bij het aanleggen van het gas , 1% gas ) verslikt de motor zich . Het is maar één slag , je hoort het ook goed . Heel iritant en ik schrik er soms een beetje van , het zorgt toch even voor onstabiel gevoel .( op het moment houdt hij echt ff in zeg 0.25 sec Er zit een powercommander op maar heb ik ook al afgekoppeld gehad en dan had de motor het nog . Heb al wat motorzaken afgebeldt maar die hebben nog nooit gehoord van het probleem , er is ook geen foutcode op me dashboard te constateren met het f1 lampje bij contact aanzetten . hopelijk komt het een van jullie bekend voor , voor nu begin ik maar vast met het verder doorspitten van jullie topic.
Alvast bedankt voor enige reactie .

Bart.

commander terug aankoppelen en goed laten afstellen zou ik denken :?

Klinkt voor mij als een verkeerde benzine/luchtverhouding onderin.
 
Hallo ik ben Bart , heb mij net aangemeldt op MF.
Ik heb een silvere sp-1 gekocht maar heb er ook een probleempje mee !
Wat een enorm groot topic hebben jullie hier zeg , geweldig veel informatie zie ik ook , alleen ken ik niet zo makkelijk mijn probleempje hier in vinden .
Het is namelijk zo dat als ik sportief rijdt ( vanaf boven de 7500 toeren ) en ik rem daarvanaf af op de motor naar plus minus 2000 toeren Net voordad je een korte haakse bocht instuurt , Net op het moment dat ik gas geef de bocht in ( zeg bij het aanleggen van het gas , 1% gas ) verslikt de motor zich . Het is maar één slag , je hoort het ook goed . Heel iritant en ik schrik er soms een beetje van , het zorgt toch even voor onstabiel gevoel .( op het moment houdt hij echt ff in zeg 0.25 sec Er zit een powercommander op maar heb ik ook al afgekoppeld gehad en dan had de motor het nog . Heb al wat motorzaken afgebeldt maar die hebben nog nooit gehoord van het probleem , er is ook geen foutcode op me dashboard te constateren met het f1 lampje bij contact aanzetten . hopelijk komt het een van jullie bekend voor , voor nu begin ik maar vast met het verder doorspitten van jullie topic.
Alvast bedankt voor enige reactie .

Bart.

laat de sp niet onder de 2500tpm komen dat vind ie niet lekker.
probeer maar eens in zn 6e 2000tpm te rijden dan verslikt ie zich konstant en valt haast uit van ellende.
ook bij de mijne en die is afgesteld op de bank.
maar als je twijfelt kun je een vermogensrun doen of aan de vorige eigenaar vragen of de pc is afgesteld en waar.
en welkom hier :)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Bart welkom !

Ik ben vandaag naar de ducati club races geweest was leuk om alleen maar de 2 cilinders te horen. En vooral de sounds of thunder race. Alleen zag maar 1 VTR SP rijden en het begon te regen op het einde.
 
Ik hing daar gister ook rond. Heb je niet gezien, wel je oude sp2 uiteraard!


hahah ik heb jou motor wel gezien en ik heb je horen en zien weg rijden.
ik had de auto met mijn sp op de trailer aan de zijkant staan.

heb er trouwens die dag nog 3 gezien. een mat zwarte en een zilvere op de A50 en nog een rode bij deurne,
en dan die rode van timmerstyle bij tenkate.
 
hahah ik heb jou motor wel gezien en ik heb je horen en zien weg rijden.
ik had de auto met mijn sp op de trailer aan de zijkant staan.

heb er trouwens die dag nog 3 gezien. een mat zwarte en een zilvere op de A50 en nog een rode bij deurne,
en dan die rode van timmerstyle bij tenkate.
Ik heb een zwarte ;) Reed rond een uur of 2 weer weg, m'n vriendin achterop.
 
Hoi Bart welkom !

Ik ben vandaag naar de ducati club races geweest was leuk om alleen maar de 2 cilinders te horen. En vooral de sounds of thunder race. Alleen zag maar 1 VTR SP rijden en het begon te regen op het einde.

Dag Bart :W

Ducati club races waren idd leuk, vooral omdat Ferry van Rijn 1e en 3e is geworden in zijn klasse in de beide races (Sounds of Thunder).

Het schijnt een dikke traditie te zijn, maar ik zie de meerwaarde van zo'n clubdag niet zo. Veel rooie motoren en als je de koppeling intrekt schijnt er iets bijzonders te gebeuren.
Wel heel aardig is om op één dag (heel) veel races te zien met onderling een heel verschillend niveau. Dát geeft een heel basic gevoel van met racen bezig te zijn. Mooi *O*
 
Hallo ik ben Bart , heb mij net aangemeldt op MF.
Ik heb een silvere sp-1 gekocht maar heb er ook een probleempje mee !
Wat een enorm groot topic hebben jullie hier zeg , geweldig veel informatie zie ik ook , alleen ken ik niet zo makkelijk mijn probleempje hier in vinden .
Het is namelijk zo dat als ik sportief rijdt ( vanaf boven de 7500 toeren ) en ik rem daarvanaf af op de motor naar plus minus 2000 toeren Net voordad je een korte haakse bocht instuurt , Net op het moment dat ik gas geef de bocht in ( zeg bij het aanleggen van het gas , 1% gas ) verslikt de motor zich . Het is maar één slag , je hoort het ook goed . Heel iritant en ik schrik er soms een beetje van , het zorgt toch even voor onstabiel gevoel .( op het moment houdt hij echt ff in zeg 0.25 sec Er zit een powercommander op maar heb ik ook al afgekoppeld gehad en dan had de motor het nog . Heb al wat motorzaken afgebeldt maar die hebben nog nooit gehoord van het probleem , er is ook geen foutcode op me dashboard te constateren met het f1 lampje bij contact aanzetten . hopelijk komt het een van jullie bekend voor , voor nu begin ik maar vast met het verder doorspitten van jullie topic.
Alvast bedankt voor enige reactie .

Bart.

Hey Bart, welkom :)

Loopt ie misschien ook extreem langzaam stationair? Voor de Speen moet het zijn 1250-1500 toeren... Loopt ie minder dan 1250 zou ik hem wat opschroeven dan nog es kijken...

Wat je ook nog kunt doen, omdat het in principe toch nog niks kost...
Powercommander er tussen, laptop er aan en dan op je scherm kijken terwijl je aan het gas draait. En dan kijken of het onderin goed werkt of dat ie bijvoorbeeld ineens van 2% naar 25% schiet en dat daar niks tussen zit...

Weet niet wat voor PC je hebt, maar eventueel is dat nog te calibreren ook volgens mij.
 
Hey Bart, welkom :)

Loopt ie misschien ook extreem langzaam stationair? Voor de Speen moet het zijn 1250-1500 toeren... Loopt ie minder dan 1250 zou ik hem wat opschroeven dan nog es kijken...

Wat je ook nog kunt doen, omdat het in principe toch nog niks kost...
Powercommander er tussen, laptop er aan en dan op je scherm kijken terwijl je aan het gas draait. En dan kijken of het onderin goed werkt of dat ie bijvoorbeeld ineens van 2% naar 25% schiet en dat daar niks tussen zit...

Weet niet wat voor PC je hebt, maar eventueel is dat nog te calibreren ook volgens mij.


Dat stationair afstellen waar doe je dat?
 
Dat stationair afstellen waar doe je dat?

Aan de rechterkant, achter de punt van de kuip waar je met je knie zit ongeveer, daar hangt een soort slangetje met een stelknop, dat is hem.

Beetje scheef boven je magnesium koppelingsdeksel, op 2 o'clock ongeveer. :?
 
Laatst bewerkt:
damm had ik dat maar geweten, wist ik veel dat nr. 73 ferry was.
Ik heb ook niemand v/d team zien staan. Of was die alleen *D

Dag Bart :W

Ducati club races waren idd leuk, vooral omdat Ferry van Rijn 1e en 3e is geworden in zijn klasse in de beide races (Sounds of Thunder).

Het schijnt een dikke traditie te zijn, maar ik zie de meerwaarde van zo'n clubdag niet zo. Veel rooie motoren en als je de koppeling intrekt schijnt er iets bijzonders te gebeuren.
Wel heel aardig is om op één dag (heel) veel races te zien met onderling een heel verschillend niveau. Dát geeft een heel basic gevoel van met racen bezig te zijn. Mooi *O*
 
Laatst bewerkt:
Hey Bart, welkom :)

Loopt ie misschien ook extreem langzaam stationair? Voor de Speen moet het zijn 1250-1500 toeren... Loopt ie minder dan 1250 zou ik hem wat opschroeven dan nog es kijken...

Wat je ook nog kunt doen, omdat het in principe toch nog niks kost...
Powercommander er tussen, laptop er aan en dan op je scherm kijken terwijl je aan het gas draait. En dan kijken of het onderin goed werkt of dat ie bijvoorbeeld ineens van 2% naar 25% schiet en dat daar niks tussen zit...

Weet niet wat voor PC je hebt, maar eventueel is dat nog te calibreren ook volgens mij.

Hiermee ga ik eens aan de gang hij loopt tegen de 1200 toeren aan dus dat moet even omhoog , morgen de pc eraanhangen .

Bedankt voor reacties allemaal , als er nog andere ideen zijn ?

Bart
 
damm had ik dat maar geweten, wist ik veel dat nr. 73 ferry was.
Ik heb ook niemand v/d team zien staan. Of was die alleen *D

Beter het Westerman topic in de gaten houden, daar stond het aangekondigd .. Het viel idd niet zo op, het was immers een gelegenheidsoptreden op een 'leenmotor'. We deelden een pitbox met Atiba Belgrave en iemand op een Buell 1125. :9

Leuk hè, stelt niets voor dat fietsje .. en daarmee een 1:52 rijden ..

pierobon2.jpg
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Misschien wel juist daarom.

Wat is dat voor ding? een SV? Nee, denk het niet he...

Soort brommer met een tweepitter der onder. :? Wasdadan voor ding?

Je hebt een DS1000 blok (tweekleps luchtgekoeld, zitten o.a. in een multistrada), een monster voorvork, een kabelboom en wielen. Dan koop je van Pierobon (handmade in Italy) een frame, achtervork, subframe, kuipje en tank.

Voilá, een Pierobon F042. Rijklaar gewicht 140 kg, 90 pk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan