Hoeveel BAR in mijn banden?

hehe ;) als je ff zoekt kom je vast wel een antwoord tegen... maar als ik mag raden.. voor 2.1/2.2, achter 2.7/2.8 ???
 
Ja die heb ik wel, maar die is italiaans... En het staat er volgens mij ook gewoon echt niet in. Heb op me banden gekeken en daar kan ik het ook niet op zien. Was wel in een garage waar het vrij donker is.
 
ik denk dat zo'n bandje wel een bar of 7 aankan, dan moet ze wel zorgen dat je niet binnen een straal van 100 meter staat, anders heb je au
 
Hmm, rare vraag en volgens mij heb je ook niet zoveel aan het antwoord. Het zal alleszins niet zo comfortabel rijden...
 
Heb toevallig vandaag mijn bandjes ff opgepompt.

Voor 2.4 / 2.5 achter 2.7 / 2.8
 
Laatst bewerkt:
FF een vraagje, hoeveel BAR gaat er gemiddeld in een (voor) 120/70 zr 17 en (achter) 180/55 zr 17 band???
Tegenwoordig bijna altijd: 2,5 voor en 2,9 achter.
maar heb je geen instructieboekje??
Daar heb je vaak niet zoveel meer aan. Daarin worden meestal alleen de banden genoemd die er in de fabriek op zijn gezet, en vaak zit er inmiddels een ander type op.
Het moet ook op je banden staan :Y
Dat is dan de maximaal toegestane spanning, en daar wil je echt niet mee rondrijden :N
Om welke banden gaat het overigens?
Precies, daar gaat het om. Kijk welk merk en type banden je hebt, zoek de website van de fabrikant op en kijk daar wat die opgeeft als bandenspanning. Let op: soms kan dit voor dezelfde banden nog per motortype verschillen!
 
Gemiddeld voor een sportfiets rond de: 2.5 voor en 2.9 achter.
full
 
Tegenwoordig bijna altijd: 2,5 voor en 2,9 achter.Daar heb je vaak niet zoveel meer aan. Daarin worden meestal alleen de banden genoemd die er in de fabriek op zijn gezet, en vaak zit er inmiddels een ander type op.Dat is dan de maximaal toegestane spanning, en daar wil je echt niet mee rondrijden :NPrecies, daar gaat het om. Kijk welk merk en type banden je hebt, zoek de website van de fabrikant op en kijk daar wat die opgeeft als bandenspanning. Let op: soms kan dit voor dezelfde banden nog per motortype verschillen!

Dank u!
 
Wat dacht je van 40 bar,is een test van geweest :P .

oh, nou ik maakte maar een schatting (totaal verkeerd dus :P) heb een keer gezien dat ze een vliegtuigband lieten ontploffen die stond op 64 bar ofzo dacht ik, volgens mij zat in die dingen iets van 20 of 40 bar
 
Laatst bewerkt:
In m'n boekje staat 2.1 voor en 2.2 achter. Stuk minder dan wat ik hier dus gemiddeld lees, hoe komt dat zo?

2.4 a 2.5 voor en 2.8 a 2.9 achter is gebaseerd op een bijrijder(meer totaal gewicht dus).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan