Kymco Downtown 300i

Ik heb het bokken bij stapvoets rijden op de DownTown soms ook ervaren, het was dan vaak even over als ik de koppeling schoentjes wat opruwde, maar niet voor lang het kwam dan weer 'te' snel terug... wat de goede oplossing is weet ik niet maar denk dat het toch ergens in het achterste gedeelte van de cvt moet worden gezocht... want ook met dr. peetjes blijft het bokken voorkomen... overigens doet het zelfde zich ook wel eens voor bij de Kawa J300
Vond het trouwens soms wel wat vervelend want langzaam rijden ging haast niet.
M'n Xciting heeft er gelukkig nooit last van gehad die kan heel soepel stapvoets rijden.

Misschien kan marvelde iets meer vertellen over hoe het nu gaat met zijn Tech-Pulley X4 Kiss clutch en of hij eerder ook het bokken heeft gehad


Idd is het bokken even weg geweest bij de nieuwe koppeling.
Maar tevens heb ik ook de glijvlakken in de vario weer opgeschoond,en hierna enkele weken zonder bokken gereden.
Maar na een paar weken kwam het weer terug bij half gas of minder.
Ik ervaar niet dat ik niet rustig kan rijden,maar het zou vloeiender mogen.
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn als de riemspanning wat groter zou zijn?
Het nieuwe riemtype E01 is (ff uit m`n hoofd) zo`n 1,5mm smaller dan het oude type E00 wat volgens mij de spanning niet ten goede komt?
 
maxi scooter service beurten zijn duurder dan me auto en om de 10000km banden om de 10000km,auto service om de 20000km en 1x per 50000km banden reken maar uit.dit gaat natuurlijk niet op als je maar 3000km per jaar rijd,ik rijd er bijna 20000km per jaar op de scooter

Als je het zo bekijkt heb je wel gelijk, echter doe ik zelf het onderhoud en reparaties, rijdt hij 2x zuiniger dan m`n auto, en ik rijdt maar zo`n 5000 km p/j
Wat betreft de banden heb je op zich wel een punt,dit is iets duurder
 
Idd is het bokken even weg geweest bij de nieuwe koppeling.
Maar tevens heb ik ook de glijvlakken in de vario weer opgeschoond,en hierna enkele weken zonder bokken gereden.
Maar na een paar weken kwam het weer terug bij half gas of minder.
Ik ervaar niet dat ik niet rustig kan rijden,maar het zou vloeiender mogen.
Ik vraag me af of het niet beter zou zijn als de riemspanning wat groter zou zijn?
Het nieuwe riemtype E01 is (ff uit m`n hoofd) zo`n 1,5mm smaller dan het oude type E00 wat volgens mij de spanning niet ten goede komt?
af en toe lijkt het de riem wel en af en toe lijkt het wel de onsteking ik zal het zien na de sevice beurt het is niet heel hinderlijk bij mij en sporadisch.
 
Hier nog steeds de ellende van de grote dip tijdens het accelereren.

Nu te denken ook de Malossi Multivar vario te bestellen.
Maar die worden met alleen de kant van het vario huis geleverd. Kan je de buitenste vario helft gewoon origineel houden?
 
Yes dat is wel de bedoeling.
Ben er trouwens onlangs via Piaggio achtergekomen dat die kromme ring zo hoort,
en een borg functie heeft.

Mvg. Jan
 
Ok. Dan bestel ik alleen het huis met bijbehoren.
Maar is de kant van een "sport" vario niet schuiner as origineel? Of werkt dat dan anders?

Via Piaggo zelfs... idd via yourube gezien hoe hij erin moet.
 
Nee kant is het zelfde, het sportgebeuren speelt zich af in de helling van de glijbanen.... die hebben dus een ander type glooing.
Rollen zitten erbij en zijn uitgekiend verzorgd door meneertje Malossi, echter zijn Mallosi's HT rollen niet van een super kwaliteit.... gaan ongeveer 5000km mee. Misschien heb je mazzel en bij jou iets langer.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Nee kant is het zelfde, het sportgebeuren speelt zich af in de helling van de glijbanen.... die hebben dus een ander type glooing.
Rollen zitten erbij en zijn uitgekiend verzorgd door meneertje Malossi, echter zijn Mallosi's HT rollen niet van een super kwaliteit.... gaan ongeveer 5000km mee. Misschien heb je mazzel en bij jou iets langer.

Mvg. Jan

Laten we het eens hopen. Met mijn mazzel zal het weer weinig uitmaken 😎 Maar nooit geschoten....

Betekent wel dat ik dan niet meer de Dr Pulley rol sliders kan gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Idd. Passen de Dr.Peetjes niet omdat Malossi HT rollen een andere maatvoering hebben, echter is het wel mogelijk om Dr.Peetjes in een Malossi vario te proppen want ik rij ook die combinatie.
 
Idd. Passen de Dr.Peetjes niet omdat Malossi HT rollen een andere maatvoering hebben, echter is het wel mogelijk om Dr.Peetjes in een Malossi vario te proppen want ik rij ook die combinatie.

Maar haal ik dan 2 dingen door elkaar?
De Multivar is van Malossi. Je geeft eerst aan dat de Dr Pulley er niet in kunnen en zeg je dat je wel met die combinatie rijd. Of rij je met een ander Mallosi vario?
 
Ik had na zoekwerk uitgedokterd dat Dr.Pulley Sliding rolls + Sliding Pieces maat die je voor Yamaha Tmax standaard variator gebruikt zouden moeten passen in mijn Malossi vario.
De Sliding Pieces > (glijnokken) was nog een heet hangijzer en op de gok ook van de Yamaha Tmax genomen en verdraaid ze paste.

Jou vario is weer kleiner en daar is waarschijnlijk ook wel een dr. Peetje voor te krijgen. Kwestie van lengte en breedte van HT rol opmeten en het gewicht, aan de hand van dat uitzoeken wat past. Gewicht moet dan ook wel aangepast worden... Dr. Peetjes in sportvario kunnen iets zwaarder gekozen worden als de Malossi HT rollen.
De afmeting van jou Malossi HT rollen staan ook wel op het zakje of op de rollen zelf.
Dus niet vergeten voor montage dat te noteren.


Xciting 400 + Mallosi Multivar + Dr. Pulley Sliding Rolls & Sliding pieces
image.php


p.s.
enige reden van plaatsen Dr, Peetjes is de duurzaamheid ik heb je immers net verteld dat Malossi HT rollen een lachertje zijn, je kunt het natuurlijk ook never nooit winnen van composiet: "P.A. 4.6 & PTFE"
Desalniettemin gewoon eerst maar eens lekker gaan rijden met de HT rollen en kijk maar waar het schip strand en misschien valt het allemaal wel mee in een DT.
 
Laatst bewerkt:
@ Evil Knievel

ik heb het even uitgezocht voor jou.
De rollen die bij jou malossi multivar zitten hebben de afmeting:
23x18mm en dan met een gewicht van ergens tussen de 13 en 19 of 20 gram...dat gewicht staat op jou rollen geprint dus kun je zelf checken.

Malossi HT 23x18mm-20g-Kymco

Malossi HT 23x18mm-19g-Kymco

Malossi HT 23x18mm-16g-Kymco

Malossi HT 23x18mm-13g-Kymco

Waarschijnlijk zitten er 6 HT rollen in jou Malossi Multivar?

Als dat zo is dan zou je in aanmerking komen voor de volgende Dr. Pulley serie:

Vet gedrukt is het gewicht, jou serie loopt van 13 t/m 25 gram.

Dr.Pulley Sliding roll SR2318/6-13
t/m
Dr.Pulley Sliding roll SR2318/6-25

Verklaring voor de getalletjes van dr. P staan hieronder vet afgedrukt.

SR2318/6-13 ____ (Type rol: SR = Sliding Roll)

SR2318/6-13 ____ (Hoogte 23mm)

SR2318/6-13 ____ (Breedte 18mm)

SR2318/6-13 ____ (Aantal rollen:6)

SR2318/6-13 ____ (Gewicht 13g)

Enige voorwaarde voor Dr. P is dat de Malossi Multivar ook 6 rollen heeft.
En helaas kan ik er vooralsnog geen passende Sliding Pieces bij vinden, maar dat zou ik eventueel nog verder kunnen onderzoeken.
En anders probeer je jou huidige Dr.Pulley sliding pieces er eens op te schuiven als het goed is heb jij de volgende: SP2012-AA


Ook heb ik nog even gekeken of je in aanmerking kan komen voor
Dr.Pulley Round Rolls (RR), maar helaas die zijn er niet in de afmeting voor jou.

Mocht je ooit Dr. Peetjes in jou Malossi Multivar willen zetten koop dan minimaal 1 gram zwaarder als dat jou Malossi HT rollen zijn.

dawassum :)

p.s.
Losse HT rollen setjes zijn ook altijd voor enkele tientjes te koop bij b.v. Easyparts
 
Laatst bewerkt:
De tandjes wat heerlijk!

Er is wat dit betreft genoeg keus.
Maar waren ze bij Malossi eens zo duidelijk als dat jij dat bent.. Hulde.. :}
Het antwoord bij Malossi was, geen idee kijk op blok of er SK60 of SK60A op staat om zo uw keuze te maken... Toen gaf ik aan dat de drukveer voor de SK60 niet goed paste.. nu nog geen reactie gehad.

Wat is nu het verschil tussen de SK60 en de SK60A???
Heeft iemand überhaupt SK60A op zijn blok staan, vanaf 2012, wel te verstaan?

Ik heb inderdaad de SP2012
Als ik m binnen heb zal ik dat zeker eens proberen.
Ik zit licht met de handen in het haar met welke set ik nou moet aanschaffen aangezien ze dus twee verschillende sets gebruiken.

Set 1
Volgens Malossi voor type SK60 '09 - '11
onderdeelnr van de set: 5114238


3711338 3 SLIDERS for MULTIVAR 2000 € 6.04 Acq
66 9917.M0 6 HTRoll Ø 23x18 gr.18 For 200 cc € 23.33 Acq
66 9917.Q0 6 HTRoll Ø 23x18 gr.20 For 300 cc € 23.33 Acq
2514241B FIXED COVER for MULTIVAR 2000 € 40.87 Acq
6114240B MOVABLE HALF-PULLEY for MULTIVAR 2000 € 99.53 Acq
2314242B MULTIVAR 2000 HUB (Ø 27x19,3x62,2 mm) € 37.83 Acq
6611864B OIL SEAL Ø 27x35x4 € 7.93 Acq
2913316.WO WHITE VARIATOR ADJUSTER SPRING ext.Ø 67,4x107mm thread Ø 5,2mm 10,2k€ 13.07



Set 2: nummer 5114730
Volgens Malossi vor type SK60A 2012 -2014

Deze set is in principe hetzelfde op 3 dingen na...

gewichten rolletjes
66 9917.E0 6 HTRoll Ø 23x18 gr.15 For 200 cc € 23.33 Acq
66 9917.M0 6 HTRoll Ø 23x18 gr.18 For 300 - 350 cc € 23.33 Acq



variohuis heeft een ander nummer geen idee wat er anders is.

6114731B MOVABLE HALF-PULLEY for MULTIVAR 2000 € 99.55



Andere maat drukveer.

2914712.W0 WHITE VARIATOR ADJUSTER SPRING ext.Ø 68x120mm thread Ø 5,2mm 9,9k € 17.31


De drukveer uit set 1 heb ik reeds los besteld via Easyparts en hier kwam ik achter dat deze veer voor mijn koppeling te smal is aangezien de originele veer ook 68mm ipv 67,4 zoals in set 1. Hij zit wel gemonteerd maar de paar mm maken wel het verschil met dat hij dan goed passend is.
Dit geeft mij te twijfelen of ik niet gewoon set 2 moet bestellen ipv set 1, welke eigenlijk voor mijn bouwjaar is.

Heeft hier iemand meer voor de DT300 een Multivar besteld?
 
Laatst bewerkt:
1500km verder kan niet anders zeggen heerlijke woonwerk scooter.
op het harde zadel en dat half gas optrekken en de slechte bandenkeuze na zeer tevreden.
volgende week de 10000km beurt ga voor het givi hoge scherm of puig zit in twijfel.
en als winterupdate beenkleed en handvat verwarming en city winter of de k99 banden.
 
Citygrip Winter lag er bij mij ook om toen ik hem kocht. Inmiddels 1,5 jaar en 18.000km verder en aan de voorkant ligt er nog steeds dezelfde band om. Gewoon zomer en winter mee gereden, ik dacht die zal in de zomer wel snel slijten maar blijkbaar valt dat mee. Er staat wel winter op maar met mijn zeer beperkte bandenkennis ervaar ik het in de praktijk meer als een vierseizoenenband. Qua bandenkeuze kun je met een Citygrip eigenlijk niet echt de fout in gaan voor onze scooter. Achter ligt er inmiddels een Heidenau om en dat bevalt ook prima.

Hard of zacht zadel is mij eigenlijk nooit opgevallen, ik rij ook de 300cc versie.

En inderdaad een prima (woonwerk) sccoter. Gisteren weer lekker tochtje gereden. Ik heb de keuze tussen zwaardere motorfiets of de DT en heb toch de DT gepakt en heerlijk gereden.
 
denk dat het de citygripwinter gaat worden,was gisteren bij roke mijdrecht en gevraagd over dat inhouden. hun zeggen dat het de koppeling is en dat er niks aan te doen is. volgende week de 10000km beurt. en de bandjes gaan er pas aan het begin winter op.
ik heb er nu 2 verschillende op zitten hij val;t daardoor iets in de bocht.
 
ik vind het knap hoor 18000km met 1 band,of ik nu vespa of bmw c600 rijd ik doen niet meer dan 10000km met een set dan zijn ze echt op.ik vermoed dat het door het warm rijden komt en daardoor sneller slijt bv 4 dagen eifel met 500km per dag dan rul ik zo het rubber eraf?
 
Een C600 is natuurlijk een zwaardere scooter en die zal ook strakker sturen en daardoor meer uitnodigen om sportiever te rijden. De DT300 heeft een 14 inch voorwiel en de Vespa 12 inch dat scheelt ook. Verder rij ik misschien als een bejaarde op de DT300 want ik haal ook een verbruik van 1:30. Moet je ook niet zo moeilijk over doen, je kiest een band en als die op is vervang je hem. Scooters zijn geen supersport fietsen met kleefbandjes waarbij je blij bent als je de 5000km haalt. Oh ja en die 18k is alleen de voorband he.

Het is voor mij weer even geleden dat ik de zomer versie van de Citygrip heb gereden, maar zoals ik het mij kan herinneren vind ik het verschil tussen de zomer en winter versie minimaal. Ik moet op de band kijken om te weten wat er om ligt. Ik heb ook een keer Sava winterbanden gehad. Dat waren echte winterbanden dat voel je vanaf de eerste meter dat het totaal anders stuurt. Die zou ik er in de zomer niet om willen hebben.

Nu heb ik achter een Heidenau K66. Die had ik gekozen omdat ik er goede verhalen over hoorde. Het bevalt mij prima en heb er ook de hele winter mee doorgereden. Maar zoals ik zei Citygrip is ook goed.

Dat in de bocht vallen kan ook komen doordat ze wat vierkant zijn afgesleten waardoor je over een randje moet. Al kies je exact dezelfde band, een nieuw setje stuurt altijd weer anders dan de oude banden.

Nou nou het wordt zo een bandentopic, je zou bijna denken dat de DT alleen maar uit rubber bestaat...
 
bmw is volgens mij ook de enigste scoot waar je bovenop zit net als een motor.
t max zit je meer erin. daardoor rijd de bmw meer als een motor.
ik dacht dat mijn banden nieuw waren maar als je goed kijkt is alleen het midden gesleten.volgens mij heeft de vorige eigenaar 4000km recht door gereden.
werkelijk niks was aangeraakt op de zijkanten waardoor ik de indruk kreeg dat ze nieuw waren. en de achterkant is daardoor inderdaad iets vierkant.
dunlop scootersmart geloof ik.en voor bridgestone bat....
 
Goedenavond mensen,

Deze week is de dip die ik had totaal verdwenen. Oplossing: Euro 98! Nog nooit eerder heb ik met mijn eerdere motoren problemen gehad met 95. Ook niet met mijn Hayabusa en honda vtr.. ook de dealer heeft niet mij niet eens geadviseerd om 98 te gebruiken. Ik dacht ik zal dit hier met jullie eens delen. Waarschijnlijk weten jullie allemaal wel dat dit met de dt300 moet. Ik had er niet bij stilgestaan dat dit zo'n groot verschil zou maken. Tanken jullie allemaal 98?

Gr Joost
 
18000km. met een bandje, ik heb ook nog 1 inch groter achterwiel dan DT en heb 3 Pireli Diablo's achter nodig op 20.000km., en dat is dan nog met ABS ook.
Mag dan ook graag even de bocht door driften :]

95 is oké Teun doe gewoon eens op de 750/1000km een tankie V-power, omdat het een prima reinigingstechnologie bevat, dat kan o.a. geen kwaad voor de injector.
Injector inspectie staat niet in jullie periodiek onderhoud, maar laat hem gerust per 20.000km. even controleren op aanslag, het is maar een simpel klusje en is zo gepiept.
Rij je altijd zuivere knappe Nederlandse benzine dan loopt het in ieder geval allemaal wel los met het verontreinigen van b.v. de injector.
Bij mij staat hij wel in het onderhoud schema te boek als diagnose en als controle om en om per 10.000km.

Hier nog wat peut info voor in het buitenland op vakantie:

http://www.kymco.nl/voorpagina/e10-brandstof-leidt-tot-schade-aan-kymco-scooters
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan