Kymco Downtown 300i

Dealer gaf aan dat er zelfs geen meerprijs is voor de ABS uitvoering.
Ik ben erg benieuwd, maar ben bang dat er sprake is van een misverstand.
Wat, als inderdaad géén ABS, wel iets aangeeft over de importeur...........!
 
Vandaag mijn ritje gemaakt op de demo Downtown van de importeur.
Motorscooter stond klaar bij een Kymco dealer, de plaatselijke brommer en scooterboer met de nadruk op boer.
Had duidelijk al een rondje om gemaakt, hier en daar schade en het achterdeel van de uitlaat miste.
Nogmaals navraag gedaan aan dealer wat betreft de ABS, deze antwoorde uit naam van de importeur dat ABS standaard en zonder meerprijs aanwezig is.........
Als de dealer de moeite had genomen om zich enigzinds in de Downtown te verdiepen had hij, net als ik kunnen opmerken dat er géén ABS op dit model aanwezig is.Maar dit moet een impoteur toch zeker weten!
Afijn rijden met die hap.
Het wegrijden viel voor de scooter niet mee,zeer veel onduidelijke geluiden uit het blok,alsof het elk moment onder de scooter vandaan kon vallen.
Misschien eerst nog wat opwarmen?Nee dus, dat maakte geen verschil.
Voor je benen is er ruimte, maar het houdt niet over.
Ondanks de kleine wielen is de scooter wel stabiel.
Maar de geluiden en het aanvoelen van het blok of de aandrijving, gaven mij een zeer onbetrouwbaar gevoel.
Zo zeer zelfs dat ik besloten heb om géén Kymco Downtown aan te schaffen.
Als de impoteur zij zaakjes beter voorelkaar heeft en de demo scooters goed onderhoudt zou dit wel eens in de verkoop kunnen schelen, maar na zo'n proefrit ben ik alles behalve overtuigd dat dit een betrouwbare scooter zou zijn.
 
Telefonies contact gehad met importeur.
Dit is hun enigste demo Downtown.
De dealer, die in eerste instantie niets wou weten van eventuele mankementen in het motorblok, scooter was in orde en niet zijken, was zijn korte en botte uitspraak!heeft na mijn proefrit de scooter ook bereden.
Importeur vertelde mij dat de dealer er nu zelf ook achter was gekomen dat er met de scooter wel degelijk het een en ander loos is.
Scooter gaat terug naar impoteur en wordt daar onderzocht, helaas is mijn vertrouwen in deze scooter en zeker de scooterBOER verdwenen.
 
....scooter was in orde en niet zijken, was zijn korte en botte uitspraak!...
Met zo'n dealer kun je inderdaad het best gelijk opstappen, hier word je zeker niet serieus genomen.
Wel goed dat je dat al weet vóórdat je er een scooter gekocht hebt; dat is beter dan er na de aanschaf nog een keer achterkomen.

Slordig dat zelfs een importeur z'n eigen spullen niet kent en je gewoon fabels staat te verkopen, zeker op dit punt; hij denkt zeker dat z'n klanten achterlijk zijn.

Maar jammer dat het zo loopt; ik had een heel goede indruk van de Downtown; leek me een heel goed motortje voor wat ik er mee doe maar ik kijk de kat nog even uit de boom.
 
Nog even wachten lijkt mij een goed plan, misschien wel op de uitvoering met ABS.
Dat kan geen kwaad, ik had de wieltjes al snel aan het piepen.
De huidige demo wordt naar zeggen nagekeken, misschien gaat het hierna wat beter met hem/haar.
Maar niet bij de Kaasstad dealer!
 
Na het lezen van jullie reacties,en de kritiek op de kymco leverancier,wil ik hier het nodige op kwijt!Ik ben dealer van Kymco,Piaggio,Peugeot,Yamaha,Sym,Vespa en Gilera,
wij verkopen ook de motorscooters,en moet zeggen dat Kymco nederland nog niet zo lang geleden is begonnen met het leveren van motorscooters,dus weinig ervaring!
Dat neemt zeker niet weg dat het een slecht bedrijf is!
Dat je misschien een slechte ervaring hebt met de Downtown kan de oorzaak zijn dat
er 1 demo DT ingezet wordt voor alle dealers,en jan en alleman er op mag rijden!
Dat kan de oorzaak zijn van slecht inrijden!
Mijn ervaring is dat de DT loopt als een zonnetje!
Heb zelf al veel km afgelegd op een Vespa Gt200,Gts 250,Gts300,Piaggio x9,Gilera nexus 500,Kymco xciting 500,Yamaha t-max 2002,2005,2008,dus kan wel zeggen dat ik de nodige ervaring heb!
Was bezig met een Gp800,maar krijg van Piaggio ned. weinig feedback,zoals levering,kleuren etc.[arrogantie ten top]
Met de firma Kymco[bromscooters] doen wij al jaren zaken,en ze zijn nooit moeilijk met
service en garantie!Alleen de ervaring met motorscooters hebben ze nog niet genoeg!
[wordt heel hard aan gewerkt![
En Bmw laat niet voor niets motoren bij Kymco maken!
Mijn top5 van leveranciers[dus feedback,garantie afhandeling]:
1 Kymco
2 Sym
3 Peugeot
4 Yamaha
5 Piaggio/Gilera/vespa

Mijn top 5 van beste rijervaring,
1 Yamaha t-max 500
2 Kymco DT 300 en Xciting 500
3 Gilera nexus 500
4 Vespa gts 250/300
5 geen ervaring met motorscooter van Peugeot en Sym
 
Helaas heb ik met Kymco minder goede ervaringen... Al moet ik toegeven dat het hierbij om een bromscooter (New Dink) gaat.
Ik denk echter dat dit type gebonden problem zijn en niet merk gebonden.
Kymco heeft in alle opzichten leuke en betaal bare producten, zeker de overweging waard.

Gr Guido
Dutch Big Scoots :: Index
 
Dat artikel kan beter. Goed, het is een buurtkrantje, maar ik kom eigenlijk weinig verder dan dat het een fijne scooter is en dat je zo op de 100 zit, dat ie een gasdemper heeft onder het zadel en een antidiefstalbeveiliging (jammer dat daar geen foto van is gemaakt, ben benieuwd of het gelijk is aan het antidiefstalslot van diverse Suzuki's/Yamaha's).

In het artikel staat een prijs van 5000 euro, daarvoor zou ik persoonlijk een X-Max 250 kiezen.
 
Ja, och. Het gaat ze er toch alleen maar om dat je je scooter bij de zaak op de hoek gaat kopen, bij dit soort media.

En dan meestal met tekst in de trant van: onze zaak bestaat al 25 jaar en hebben een hoop ervaring....bla,bla...
 
De Kymco Downtown 300i is inmiddels verlaagd naar €4499 dus de moeite waard :-)
en de Xciting 500i met ABS voor maar €6399, lijkt me zeker geen miskoop en een stuk goedkoper dan een Yamaha
 
~
Na het lezen van jullie reacties,en de kritiek op de kymco leverancier,wil ik hier het nodige op kwijt!Ik ben dealer van Kymco,Piaggio,Peugeot,Yamaha,Sym,Vespa en Gilera,
wij verkopen ook de motorscooters,en moet zeggen dat Kymco nederland nog niet zo lang geleden is begonnen met het leveren van motorscooters,dus weinig ervaring!


waar kan je de motorscooters uberhoupt zien

in de dealerslijst staat 90% bromfietstoko's
 
\
Na het lezen van jullie reacties,en de kritiek op de kymco leverancier,wil ik hier het nodige op kwijt!Ik ben dealer van Kymco,Piaggio,Peugeot,Yamaha,Sym,Vespa en Gilera,
wij verkopen ook de motorscooters,en moet zeggen dat Kymco nederland nog niet zo lang geleden is begonnen met het leveren van motorscooters,dus weinig ervaring!


waar kan je de motorscooters uberhoupt zien

in de dealerslijst staat 90% bromfietstoko's

http://www.kymco.nl/dealerm.php
 
Eindelijk het besluit genomen na maanden twijfelen vandaag mij zelf een DT 300i kado gedaan naast de B1200s. Ik was al een tijd aan het kijken naar een chinees, want die dingen kosten bijna geen drol :) Ik heb toch maar gekozen om wat meer te investeren in een scooter die een stuk moderner is en ook betere prestaties leverd, zodat ik niet het gevoel heb om met 120 km alles uit het motortje te persen.
Ik heb deze in Noordwijk gekocht bij een bromfiets/scooter zaak die als een van de weinige deze in de showroom had staan, helaas wel op de eerste verdieping zodat er geen proef rit gemaakt kon worden. Er kon wel een proefrit geregeld worden maar pas over zes weken, omdat de demo model voorlopig was vol geboekt pfffff. De eigenaar van de zaak zag dat ik behoorlijk was teleurgesteld en om mij toch over de streep halen bood hij mij gratis een top koffer met beugel aan omdat ik al aangaf dat er een rugleuning op moest voor de duo en die helaas nog niet beschikbaar is voor dit model.
De ABS versie is mischien pas in 2011 beschikbaar en dat is ook nog niet zeker.
Die ring met gleufjes zit ook op het model in de showroom waar op ik vroeg is deze met ABS, dat dus niet het geval is. Wat ik mij heb laten vertellen is dat het vanaf 2010 verplicht is dat iedere nieuwe motorscooter een gecombineerde voor en achter rem moet hebben en dat die ring iets te maken heeft met druk verdeling of zo.
Ik hoop dat ik geen spijt krijg van deze aankoop ook omdat ik eigenlijk nog nooit op een motorscooter heb gereden. Als ik mijn verstand opzij zet en mijn gevoel op z,n loop laat dan is het wel een plaatje en dan kan ik haast niet wachten tot volgende week wanneer ik hem kan gaan halen :) Ik begin nu ook een ruimte probleem te krijgen en ook welke motor moet ik vandaag weer kiezen. De garage en die is echt niet klein die gaat nu wel aardig vol staan met een Bandit 1200s, twee maal een MZ etz 251 een solo en een met zijspan. vier bromscooters en dan komt de DT 300i er nog bij pffffffff Ik denk dat de mztjes verkocht gaan worden, wie heeft belangstelling??? :)

Ik zal mijn ervaringen en gevoel met de DT 300i als een nog nooit op een motorscooter gereden motorrijder de komen weken vertellen.

grt Myo
 
Proficiat! Ik ben erg benieuwd naar jouw "real life ervaringen". De DT 300i lijkt me een heel leuke machine. Maar op de een of andere manier is hij nog niet zo "ingeburgerd". Wie weet gaan jouw ervaringen meer mensen over de streep trekken?!
 
Gefeliciteerd met de aanschaf. Wel jammer dat je geen proefrit kon maken. Ik zou zelf geen nieuwe motor kopen zonder proefrit te hebben gemaakt, maar qua vermogen moet die Downtown prima mee kunnen met het verkeer, ook op de snelweg. Op een half uur afstand van je huis stond een demo van de Downtown in De Hoef. Topkoffer heb je eigenlijk niet nodig bij de Downtown, maar bij gebrek aan een 'sissybar' is het wel een oplossing.

Wanneer mag je 'm ophalen?
 
even voor de weet
ik lees hierboven over iemand die problemen had met een bromscooter van kymco de newdink.
dan moet diegene er ook even bijschrijven dat de met name vochtproblemen in de helmbak en het beslaan van het dashboard opgelost is de de importeur.
op deze wijze krijg je een verkeerd beeld van de op zig zeer goede bromscooters.
daarnaast is het zo dat het desbetreffende model ook als 200 cc motorscooter is te verkrijgen en die kan ook schade hebben van een half verhaal.
ik weet dat je ondertussen met een gerust hart een newdink kan aanschaffen.
50 of 200 cc maakt niet uit.
dit is wel even of-topic maar vind het voor de kwaliteitsbeleving van de kymco scooters in het algemeen wel belangrijk.
trouwens deze down town is een erg mooi model.

roelf
 
Proficiat met de Downtown!. Tijdens mijn ritje op een afgesloten terrein(max 80km/h), was ik erg onder de indruk van de Downtown, reed gewoon erg lekker en heeft een enorme bak onder het zadel. We zijn benieuwd als je hem hebt...hopelijk een fotootje te zijner tijd.
 
Eindelijk het besluit genomen na maanden twijfelen vandaag mij zelf een DT 300i kado gedaan,...

..., een rugleuning op moest voor de duo en die helaas nog niet beschikbaar is voor dit model.

Ik zal mijn ervaringen en gevoel met de DT 300i als een nog nooit op een motorscooter gereden motorrijder de komen weken vertellen.

grt Myo

Proficiat met je nieuwe aanwinst, naar je ervaning met de DT300 zijn we zeer benieuwd.

De rugsteun voor de duo-passagier is al geruime tijd beschikbaar, niet van KYMCO zelf, maar van GIVI, zie hier.
 
Die ring met gleufjes zit ook op het model in de showroom waar op ik vroeg is deze met ABS, dat dus niet het geval is. Wat ik mij heb laten vertellen is dat het vanaf 2010 verplicht is dat iedere nieuwe motorscooter een gecombineerde voor en achter rem moet hebben en dat die ring iets te maken heeft met druk verdeling of zo.
grt Myo

Is gewoon de signaalgever voor de km-teller :P
 
en tot en met aankomende dinsdag te berijden in Rotterdam, wij hebben de demo DT op dit moment.
 
Gefeliciteerd met de aanschaf. Wel jammer dat je geen proefrit kon maken. Ik zou zelf geen nieuwe motor kopen zonder proefrit te hebben gemaakt, maar qua vermogen moet die Downtown prima mee kunnen met het verkeer, ook op de snelweg. Op een half uur afstand van je huis stond een demo van de Downtown in De Hoef. Topkoffer heb je eigenlijk niet nodig bij de Downtown, maar bij gebrek aan een 'sissybar' is het wel een oplossing.

Wanneer mag je 'm ophalen?

Ik weet dat het inderdaad in sprong in het diepe is zonder proefrit. De rede om de DT bij deze zaak te kopen is voornamelijk dat die dicht bij is. De eigenaar stelde zelf voor om bij Floor Verbrugge een proefrit te maken, maar dat vind ik weer erg lullig als ik dan toch de DT ergens anders zou bestellen. Het is ook een kwestie van gunnen, het is een mooie zaak hij doet z'n best.

Proficiat! Ik ben erg benieuwd naar jouw "real life ervaringen". De DT 300i lijkt me een heel leuke machine. Maar op de een of andere manier is hij nog niet zo "ingeburgerd". Wie weet gaan jouw ervaringen meer mensen over de streep trekken?!

Ik ben al een tijd aan het kijken voor een motorscooter en mijzelf een budget opgelegt van 4000 euro omdat het iets erbij was naast de Bandit 1200s. De scooters die daar binnen vallen vooral de modelen uit china zijn toch verouderd kwa motortechniek en eigelijk net te weinig vermogen voor de snelweg. De Downtown 300i kost wel iets meer maar ik denk dat dit model meer rij plezier geeft en meer kan vergeleken worden met de grotere motorscooters. Ik ga zeker mijn ervaringen delen :)

~
Proficiat met de Downtown!. Tijdens mijn ritje op een afgesloten terrein(max 80km/h), was ik erg onder de indruk van de Downtown, reed gewoon erg lekker en heeft een enorme bak onder het zadel. We zijn benieuwd als je hem hebt...hopelijk een fotootje te zijner tijd.[/quo]

Die foto's komen er zeker :Y

Proficiat met je nieuwe aanwinst, naar je ervaning met de DT300 zijn we zeer benieuwd.

De rugsteun voor de duo-passagier is al geruime tijd beschikbaar, niet van KYMCO zelf, maar van GIVI, zie hier.

Dit is info waar ik wat mee kan :) Er komt nu een topkoffer op en als die rugsteun past op de DT dan ga ik die zeker bestellen, vind ik toch vlotter staan dan een topkoffer.

gefeliciteerd met je downtown ,
plaats eens een foto van je volle garage

Lol als zuunig mij kan beloven dat mijn garage niet wordt leeg geroofd :X dan zal ik zeker een foto plaatsen :)

De DT is vandaag al rij klaar gemaakt. het is nu even wachten op de RDW. Ik vewacht dinsdag of woensdag dat ik kan de DT 300i kan gaan halen pffffff dat is best wel lang wachten he ;)
 
Is gewoon de signaalgever voor de km-teller :P

Dat dacht ik ook eigenlijk. Maar klopt het dat dit model een gecombineerde voor achter rem heeft??? Uit de technische gegevens van dit model kan ik dit niet vinden.

en tot en met aankomende dinsdag te berijden in Rotterdam, wij hebben de demo DT op dit moment.

Ik heb hem al gekocht. Voor mij is deze info helaas te laat '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan