Het grote GSX-F topic - deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nette foto ja!! Vooral dat handje:P En natuurlijk een prachtige fiets:D

Heb al zin in de tocht jongens!!!

Heb gelijk ook even een vraag(je), Heb van mijn tanktas een paar kleine krasjes boven op de tank.... Weet iemand waarmee deze goed weg te poetsen zijn?
 
Ik onthoud deze eventjes, mocht ik t.z.t. niets te doen hebben dan sluit ik graag aan! :]
Zet me er dus maar bij o.v.b.



@black-katana; dit vind ik zelf de mooiste foto... weet niet wat voor foto je zoekt?
[afbeelding]

:W

Ik heb je toegevoegt.

toertocht.​

Even een samenvatting van het toertochtje waar we mee bezig waren. In principe willen we gaan op de 24 of 31 Mei en het wordt of een ronde over de Utrechtse heuvelrug, of een opgevoerde lek en Linge route.

Onder voorbehoud gaan de volgende personen mee.

bram C
Bok001
Tuffer
Michiel Jansen
Fluxburn3r
Black-katana
duncan
deejay
Chevalric
gsx zwolle

Ben ik nog iets vergeten?

wie wil er nog meer mee.​

:W
 
Nette foto ja!! Vooral dat handje:P En natuurlijk een prachtige fiets:D

Heb al zin in de tocht jongens!!!

Heb gelijk ook even een vraag(je), Heb van mijn tanktas een paar kleine krasjes boven op de tank.... Weet iemand waarmee deze goed weg te poetsen zijn?

Ik heb ooit eens een tube gekocht bij de Lidl waar ik nog wel redelijk wat krasjes e.d. mee weg kan halen... komt vanaf 16 maart ofzo weer terug bij Lidl.
Ik zelf heb een goedkoop antislipmatje gekocht bij de action die ik tussen m'n tank en de tanktas leg, zo ligt hij mooi vast en beschadigd hij ook niet.
De magneten pakken nog gewoon goed vast aan de tank door het matje heen!

:W
 
he gasten ik ben nog op zoek naar een origineel knipperlicht voor rechts voor van een suzuki gsx600f uit 91
ook zoek ik nog een 4 in 1 uitlaat en een dagteller knopje

als iemand hier wat van heeft liggen dan hoor ik het heel graag.

Guus
 
he gasten ik ben nog op zoek naar een origineel knipperlicht voor rechts voor van een suzuki gsx600f uit 91
ook zoek ik nog een 4 in 1 uitlaat en een dagteller knopje

als iemand hier wat van heeft liggen dan hoor ik het heel graag.

Guus

Ik heb nog wel knippers liggen. Van een GSX-F en een GSX-R. Waren toen hetzelfde.
Als je met afmetingen kan doorgeven, kijk ik even of het de juiste is. Lengte van het steeltje is ook belangrijk.

Grtz
 
Nette foto ja!! Vooral dat handje:P En natuurlijk een prachtige fiets:D

Heb al zin in de tocht jongens!!!

Heb gelijk ook even een vraag(je), Heb van mijn tanktas een paar kleine krasjes boven op de tank.... Weet iemand waarmee deze goed weg te poetsen zijn?


kleine krasjes kun je ook weg krijgen met commandant 4 (of hoe heet dat spul)

en een beetje ductape onder je tanktas of een extra zacht laagje stof eronder naaien...
 
hoi...
fluxie net wezen rijden.. niks aan de hand
kom in het paadje naar mn achtertuin.. zit een 90 graden bocht in.. dus afremmen en standaard rustig draai maken altijd... maar blijkbaar waren de tegels erg glad.. tyfus gemeentje diue zonodig moet herstraten wegens waterafloop... leuk dat ze het doen.. maar dan wel graag met tegels die niet spekglad worden als het geregend heeft.. nou is mn motor dus naar rechts gekanteld en spiegel afgebroken bovenaan (ding aan het kuipdeel is nog wel onbeschadigd)
dinsdag voor motorbeurs al me knipperlicht en nou me spiegel.. gvd

maar mn vraag.. iemand nog een rechterspiegel over?

goh had ik even iets eerder moeten lezen. Vandaag m'n motor neergelegd op de linkerkant en ook spiegel afgebroken. Gelijk nieuw setje besteld bij de motorzaak. Had ik wel gelijk links én rechts kunnen bestellen :X Maar nee, geen rechterspiegel over dus. Je vraagt ook waar je die kunt krijgen. Krijgen wordt misschien lastig maar ik bestel dus gewoon bij m'n motorzaak. Duurt even een dag of 2 voordat ze 'm in huis hebben en je bent paar tientjes kwijt maar dan is het weer als nieuw. *O*

wel balen he zo iets. Maar bij mij nu tweede keer en het gaat wennen :+
 
~
Ik kom maar eens kijken bij het Zwolle-topic. Ik ben nu een beetje topic-loos, ik heb geen F meer en het Thunderace-topic is ehh... dood zeg maar :( Op het moment lukt het niet helemaal lekker met bochtjes maken. Ik kan merken dat ik de hele winter door heb gereden en veel te voorzichtig ben geworden. Het wordt weer eens tijd voor droge wegen met 20 graden :Y[/quote

wel lekker he die dagen die er nu al af en toe tussen zitten met echt droge wegen. Rijdt ineens zo lekker ontspannen en soepel.
 
goh had ik even iets eerder moeten lezen. Vandaag m'n motor neergelegd op de linkerkant en ook spiegel afgebroken. Gelijk nieuw setje besteld bij de motorzaak. Had ik wel gelijk links én rechts kunnen bestellen :X Maar nee, geen rechterspiegel over dus. Je vraagt ook waar je die kunt krijgen. Krijgen wordt misschien lastig maar ik bestel dus gewoon bij m'n motorzaak. Duurt even een dag of 2 voordat ze 'm in huis hebben en je bent paar tientjes kwijt maar dan is het weer als nieuw. *O*

wel balen he zo iets. Maar bij mij nu tweede keer en het gaat wennen :+

tja mijne is al in bestelling door mn dealer als goed is...
hopen dat ie snel binnekomt want vandaga rijden zonder erchterspiegel is wel erg apart/lastig/wennen.. majah meost ngo even genieten na het werk.. helaas werd het al snel koud en ging ik toch maar terug.
 
wel lekker he die dagen die er nu al af en toe tussen zitten met echt droge wegen. Rijdt ineens zo lekker ontspannen en soepel.
Het is idd. wel lekker als je een mooie droge weg heb. Onmogelijk maar waar: ik heb dit jaar meegemaakt dat ik met twee wielen tegelijk begon te glijden :( Kan je melden dat het geen lekker gevoel geeft als je net een krappe rechterbocht aan het maken bent. Ik moet na een winter altijd weer aclimatiseren zeg maar :)
 
Het is idd. wel lekker als je een mooie droge weg heb. Onmogelijk maar waar: ik heb dit jaar meegemaakt dat ik met twee wielen tegelijk begon te glijden :( Kan je melden dat het geen lekker gevoel geeft als je net een krappe rechterbocht aan het maken bent. Ik moet na een winter altijd weer aclimatiseren zeg maar :)

dat gevoel ken ik :Y
gisteren mijn 2de ritje gemaakt dit jaar, maar ik zit er nog niet lekker ontspannen op..
vorig jaar de hele winter gereden door weer en wind en dan blijf je lekker soepel :]
 
Volgens mij ben ik langzaamaan toe aan nieuwe remblokken. Ik merk dat het remmen de laatste tijd een stuk "sponziger" wordt, ik moet verder doorknijpen voordat ik echt begin te vertragen.
Maar ik ben van plan om heel binnenkort ook even de tupperware er vanaf te halen en dan even een goede schoonmaakbeurt te geven (plus dat de motor hoe dan ook een kleine beurt nodig heeft). Is 't vervangen van de remblokken een ingewikkeld karwei, of is dat goed zelf te doen? (heb m'n werkplaatshandboek niet bij de hand).

Ik ben 't trouwens met jullie eens dat die droge dagen nu toch een stuk relaxter rijden dan zo'n dag als vandaag, met motregen en nat wegdek. Ik merk toch ook dat doorrijden me voorzichtiger gemaakt heeft, maar van de andere kant durf ik nu op droog wegdek wel platter door de bocht enzo.
 
Volgens mij ben ik langzaamaan toe aan nieuwe remblokken. Ik merk dat het remmen de laatste tijd een stuk "sponziger" wordt, ik moet verder doorknijpen voordat ik echt begin te vertragen.
Maar ik ben van plan om heel binnenkort ook even de tupperware er vanaf te halen en dan even een goede schoonmaakbeurt te geven (plus dat de motor hoe dan ook een kleine beurt nodig heeft). Is 't vervangen van de remblokken een ingewikkeld karwei, of is dat goed zelf te doen? (heb m'n werkplaatshandboek niet bij de hand).

Ja, is goed te doen. Ik raad je aan om de klauwen uit elkaar te halen en gelijk goed schoon te maken, ook de werking van de zuigers bekijken. Je schrikt hoeveel rotzooi er tussen zit. Is ff wat werk, maar het resultaat is er ook naar. In deel twee staat er nog een werkende link naar de Haynes WPHB (door mij aangepast)
[edit] en als je gelijk de remvloeistof vervangt ben je helemaal de goeiste :) [/edit]
 
het vervangen van blokjes en schoonmaken van je klauwen kun je echt wel zelf. Maar ik zou de vloeistof ff laten ontluchten door iemand die er verstand van heeft...

als je 1 luchtbelletje achterlaat in je systeem heb je wel een probleem...
 
he gasten ik ben nog op zoek naar een origineel knipperlicht voor rechts voor van een suzuki gsx600f uit 91
ook zoek ik nog een 4 in 1 uitlaat en een dagteller knopje

als iemand hier wat van heeft liggen dan hoor ik het heel graag.

Guus

orgineel knippertje heb ik nog liggen. en mag weg voor 7,50€+eventueel verzendkosten.
als je intresse heb moet je het maar even laten weten dan post ik even een foto.

Harm.
 
Al zit er ook maar één klein rotbelletje inzit dan merk je het al met remmen, blijft soppen zegt maar. Als je de remvloeistof van onderaf naar boven spuit met een injectie dan heb je er nauwelijks last van. Als je het van bovenaf doet dan moet je het met z'n tweeën doen, dat is wel zo handig. Het is goed te doen en je leert er ook nog wat van.
 
Laatst bewerkt:
ja prima dat knipperlicht wil ik wel van je overnemen, heb je toevallig ook nog een dagtellerknopje liggen ? zou helemaal perfect zijn
 
\
Ik kom maar eens kijken bij het Zwolle-topic. Ik ben nu een beetje topic-loos, ik heb geen F meer en het Thunderace-topic is ehh... dood zeg maar :( Op het moment lukt het niet helemaal lekker met bochtjes maken. Ik kan merken dat ik de hele winter door heb gereden en veel te voorzichtig ben geworden. Het wordt weer eens tijd voor droge wegen met 20 graden :Y[/quote

wel lekker he die dagen die er nu al af en toe tussen zitten met echt droge wegen. Rijdt ineens zo lekker ontspannen en soepel.
Is inderdaad heerlijk. Een dag zoals gister, terug komen van werk en het zonnetje die schijnt, de wegen lekker droog, heerlijk. Toen ik uiteindelijk thuiskwam was het een uur later als anders en stond er ruim 50km extra op de teller.
Lekker ontspannen gereden en durfde de motor ook veel platter te gooien als anders. Maarja, dan heb je vandaag weer...zeiken van de regen, dus rij ik weer een stuk voorzichtiger. Maar de mooie dagen komen eraan ;)
 
ja prima dat knipperlicht wil ik wel van je overnemen, heb je toevallig ook nog een dagtellerknopje liggen ? zou helemaal perfect zijn

dagteller knopje heb ik ook niet.

full


deze is het inc lampje, en orginele bedrading.

neem naar even contakt op via de e mail. Adres staat in mijn profiel.

harm jan
 
Beste F-ers;

Als ex-F-er, vond ik in mijn archief nog een zeer uitgebreide service manual van de gsx600F (het oude model gsx600f/j-k-l).
Verwacht geen blinkend boekwerk, maar wel een zeeeer uitgebreide kopie (detailfoto's en tekeningen van alle onderdelen, electrische schema's , etc)

Voor de sleutelaar zeker onmisbaar (alle onderdelen incl. motorblok, demonteren en monteren, koelsysteem, remsysteem, etc)

Het geheel verkeerd niet in nieuwstaat, maar is wel compleet.

Dus: gratis af te halen in Hoorn !
(mail adres staat in mijn profiel)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan