Het grote GSX-F topic - deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik moet remmen dan moet ik remmen. En dat kan dus ook in de bocht zijn. Je rijd wel wat rustiger in de blinde bochten. Maar als er plots iets onverwachts gebeurt "een wegrijdende auto of zo." Dan kan je ook moeilijk in de kofferbak op visite komen.
Het is de kunst op te weten hoever je kunt gaan. Ik heb zelf hiermee nog liever een natte weg waar ik op kan rekenen, dan een schone droge weg met bulten of andere hoogte verschillen. Één ding is een feit, als het rubber niet langer aan de onderkant van de motor zit dat ben je te ver gegaan. :X

Da's nogal logisch, je moet remmen als je moet remmen. In principe moet je voor de bocht klaar zijn en niet in de bocht zitten rotzooien. Als je in de bocht nog moet bijremmen dan heb je de bocht niet goed ingeschat (uitzonderingen daargelaten, zoals idd. die auto). Heel wat motorrijders weten niet hoever ze kunnen gaan met een fiets en dat is een beetje jammer. Als je dat wilt weten moet je bij de basis beginnen en dat zijn de remmen, veren en banden.

maar goed het ging in dit geval over het remmen bij lage snelheid. En hierbij moet je toch een goede remvertraging kunnen opbouwen met je achterrem.
Als ik zelf moet straatje keren doe ik dit eigenlijk op de koppeling. Ik weet ook wel dat het eigenlijk niet goed is. Maar zie maar iets af te leren wat je al jaren op een bromfiets hebt gedaan. :$
:W
Straatje keren, dat moet je toch steken? :X
 
Laatst bewerkt:
Nou, ff tijdelijk een Soes :) Mijn Ace staat bij de dealer voor een garantiegevalletje. Aangezien de motor vandaag er al een week staat en ze er nog niet uitkomen mocht ik een leenfiets(je) hebben. Een jawel... GS500 en nog geknepen naar 25KW. Pfff.... 130 km/u slipstreamen achter een auto :z
 
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk ;) Voor de bocht hoor je klaar te zijn met remmen, ideale lijn in, wachten.... gas erop :] :9~ :} Dat je soms van die Jan doedels hebben die geen bochten kunnen pakken is irri. In het groepje waar ik altijd mee reed was er eentje die geen bocht normaal kon nemen. Een dijkje pakken bestond uit bochten nemen en weer een twee minuten rustig aan doen, dan kon die gozer weer bijkomen :(

Hmm, als ik dat lees, word ik spontaan nerveus voor 't ritje dat we eind mei gaan maken... Ik pretendeer helemaal niet een goede motorrijder te zijn en zoals gezegd, m'n bochtentechniek kan absoluut beter... Maar goed, misschien leer ik het nog wel voor die rit ;).
 
Hmm, als ik dat lees, word ik spontaan nerveus voor 't ritje dat we eind mei gaan maken... Ik pretendeer helemaal niet een goede motorrijder te zijn en zoals gezegd, m'n bochtentechniek kan absoluut beter... Maar goed, misschien leer ik het nog wel voor die rit ;).

Heuhoor, ik pas me altijd aan de groep waar ik mee rij. Ik kan ook heel rustig ala 'driving miss Daisy' rijden. U vraagt, wij draaien ;)
 
zo ik ben ook weer even bijgelezen... het word nog druk hier...

alle nieuwe welkom *O*

Maar even over die remmen enzo... De remmen van mijn gsx werkten super, mijn achterrem ook :Y maar je moet ze natuurlijk wel onderhouden. Remschijven schoonmaken en ontvetten, niet bezuinigen op de goedkoopste blokjes, remblok houders netjes in de kopervet. Dat is super belangrijk allemaal en als ik hier lees dat de remmen niet goed zijn... dan ligt dat echt niet aan het soort motor, maar aan jullie onderhoud...

doe je dat zelf en hoe vaak doe je dat dan? (als in na hoeveel km's)

wij hebben een doos in het oost topic die dacht dat je niet mocht remmen in de bocht...ze reed een ritje achter mij...
:X _O-




enne ik heb iets gemist maar waarom sta je er als ex rijder bij? Tijdelijk motorloos of iets anders?
 
Je hebt duidelijk de tweede helft van deel 2 gemist, waar BK alleen nog maar over haar nieuwe liefde kon praten: een CBR... De GSX-F heeft moeten wijken voor zo'n scheurijzer, erg, he? (ja, ik ben jaloers op d'r :+).
 
Laatst bewerkt:
Je hebt duidelijk de tweede helft van deel 2 gemist, waar BK alleen nog maar over haar nieuwe liefde kon praten: een CBR... De GSX-F heeft moeten wijken voor zo'n scheurijzer, erg, he? (ja, ik ben jaloers op d'r :+).

ja duidelijk ja :Y

nou ja, mij maakt het niet uit waar iemand op rijdt eerlijk gezegd (alhoewel een CBR natuurlijk wel heel erg is :+ ) wel zo gezellig dat ze hier blijven hangen. *O*
 
ook jij hebt pb

----------------

nog even over het toerritje, op welke datum wordt die nu gehouden? Ik wil best mee, lijkt me erg leuk, maar ik kan niet elk weekend helaas.

toertocht.

Even een samenvatting van het toertochtje waar we mee bezig waren. In principe willen we gaan op de 24 of 31 Mei en het wordt of een ronde over de Utrechtse heuvelrug, of een opgevoerde lek en Linge route.

Onder voorbehoud gaan de volgende personen mee.

bram C
Bok001
Tuffer
Michiel Jansen
Fluxburn3r
Black-katana
duncan
deejay
Chevalric
gsx zwolle

Ben ik nog iets vergeten?

wie wil er nog meer mee.

Ik gok in eerste instantie op de 24e. Als het weer tegenzit of de opkomst te laag kunnen we nog uitwijken naar de 31e .
 
ik blijf hier zeker hangen... vind het gewoon een gezellig topic :Y

En mijn nieuwe liefde, ja zucht ze is ook zo mooi :Y

maar ik heb vandaag even gereden op de 900RR fireblade van mijn vriend. *zucht* dat rijdt pas lekker. een fijne tril in het blok, stuurt net als mijn oude gsx, ik kreeg er bijna heimwee van.... :')

maar dat komt denk ik meer omdat een 600rr zo anders zit en veel compacter is en stil in het blok... ik moet er gewoon even aan wennen... :$


en over dat onderhouden van die remmen
ik maakte bij het schoonmaken van mijn motor ook altijd de remschijven schoon met remmenreiniger... (gewoon met een doek, je moet het niet op de band krijgen) altijd ging even het kapje los van de remklauw om te kijken of de staafjes waar de blokjes aanhangen nog goed in de kopervet stonden... heb ze er zelfs al een keer uitgehaald om de staafjes even schoon te schuren...

de remmen zijn wel het belangrijkste op de motor... ik hoop dat dat niet vergeten word :N en om de twee jaar is je remolie aan vervanging toe, dus ik zou dan ook direct de blokjes vervangen.... ook al is het dan misschien nog geen noodzaak
 
Grote meid ;) Die pinnen kunnen behoorlijk vastzitten, zo erg dat je een gat een andere kant moet boren om ze eruit te kunnen tikken. Dan is insmeren met kopervet een zeer handige oplossing :Y

Ondertussen heb ik mijn fiets weer opgehaald bij de dealer en precies 100 meter gereden. Ik rij weg, geen vermogen onderin en gelijk foutcode voor de EXUP. Dat ding heeft er een week gestaan en nog geen 100 meter verder een foutcode :( Ik heb er met recht een klotegevoel bij :N
 
He, da's balen, Bok! Maar positief denken: je hoefde 'm maar 100 meter terug te duwen :+.
Alle gekheid op een stokje, ik hoop voor je dat ze 'm snel goed kunnen fixen, want het weer is veel te goed om niet te kunnen rijden. Succes!
 
wat gaan ze er aan doen bok001? en hoe lang moet je nu weer wachten?


en owja... ik ben zeker een grote meid :Y
 
wat gaan ze er aan doen bok001? en hoe lang moet je nu weer wachten?


en owja... ik ben zeker een grote meid :Y

*O* Fiets is weer gemaakt, ik ga 'm zo ophalen :) Monteur met 30 jaar ervaring heeft een beginnnersfoutje gemaakt. Iets half monteren, testen en daarna afmonteren: VAUDT! Hij heeft de EXUP-klep gemaakt, maar nog niet het afdekplaatje erop gemonteerd. Proefritje gemaakt en alles werkte, toen het plaatje gemonteerd. Omdat een boutje van de EXUP nog niet helemaal vastgedraait was zat deze tegen het afdekplaatje aan en dit zorgde ervoor dat de klep meer kon bewegen :(
 
lol, ach ja, iedereen heeft wel eens z'n dag niet, zullen we maar zeggen... Geniet lekker van 't mooie weer, zou ik zeggen :).
 
lol, ach ja, iedereen heeft wel eens z'n dag niet, zullen we maar zeggen... Geniet lekker van 't mooie weer, zou ik zeggen :).

Ja... ik heb 'm weer, we kunnen weer karren :) Ik vind het in ieder geval sportief dat hij het foutje toegeeft, dat mag ik wel. De monteur heeft gouden handjes en heb z'n best er wel op gedaan, de rammel is eruit en ik moet de straatstenen weer terugleggen als ik wegrij :9 TT motoren bedankt ;)
 
Laatst bewerkt:
Zet mij er ook maar bij voor het ritje, lijkt me wel leuk.
Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ook ik nog een beginner ben, pas een klein half jaartje mijn rijbewijs, maar tot nu toe elke werkdag (dus 5 dagen in de week) gereden en ook zeer regelmatig in het weekend, maar nog geen enkele tocht gemaakt samen met andere rijders. Daar gaat binnenkort wel verandering in komen hoor, maar als jullie het goed vinden wil ook ik wel mee.

@Bok, blij dat je je motor weer terug hebt voor de 2e keer, maareh wat is de "EXUP-klep"?
 
Zo zoals al aangegeven vandaag heerlijk nog even wezen :] Het is dat je een helm op je hooft hebt maar anders zijn je zeggen de je er een kleurtje van op je gezicht krijgt. Al is het wel jammer dat de zon nog zo laag aan de hemel staat.

Aangezien ik pas sinds de zomer op motorlaarzen rij is het altijd nog een beetje rijken naar de versnellingen. Vanavond eerst maar eens iets aan gedaan. Het pedaal staan nu net boven de schoen.

full

(dat het rubber even is weggevouwen heeft er niets mee te maken.)
Nu weet ik alleen nog niet of het in de praktijk ook daadwerkelijk beter rijd. Ik kan niet wachten om het uit te proberen.

@ zeug, Als het goed is heb je meel met het track en trace nummer. sorrie voor de vertraging.

:W Harm.
 
Laatst bewerkt:
Zet mij er ook maar bij voor het ritje, lijkt me wel leuk.
Maar ik moet wel eerlijk bekennen dat ook ik nog een beginner ben, pas een klein half jaartje mijn rijbewijs, maar tot nu toe elke werkdag (dus 5 dagen in de week) gereden en ook zeer regelmatig in het weekend, maar nog geen enkele tocht gemaakt samen met andere rijders. Daar gaat binnenkort wel verandering in komen hoor, maar als jullie het goed vinden wil ook ik wel mee.

@Bok, blij dat je je motor weer terug hebt voor de 2e keer, maareh wat is de "EXUP-klep"?


toertocht.

Even een samenvatting van het toertochtje waar we mee bezig waren. In principe willen we gaan op de 24 of 31 Mei en het wordt of een ronde over de Utrechtse heuvelrug, of een opgevoerde lek en Linge route.

Onder voorbehoud gaan de volgende personen mee.

bram C
Bok001
Tuffer
Michiel Jansen
Fluxburn3r
Black-katana
duncan
deejay
Chevalric
gsx zwolle
zwevvie

Ben ik nog iets vergeten?

wie wil er nog meer mee.
 
Laatst bewerkt:
Zo hehe, gevonden, ik kom duidelijk te weinig op MF.
't Gsxf topic.

Ben er ook weer, maar ik mis alleen m'n motor op de welkomst pagina.

Kan die er misschien nog bij
voor alle zekerheid nog maar even een fotootje

Foto-8VLJYOW3.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan