BMW K1300GT

Ik heb nog even op de site van motorbandendiscounter gekeken: 290 euro voor een setje MPR3's. In oktober montage van en op de motor is 25 euro. Ben je dus voor 315 euro helemaal klaar!
Dat doet de BMW-dealer(t) je niet na! Die van mij ging niet lager dan 425 euro ...
De bandjes zijn een paar weken terug van MPR2 opgewaardeerd naar MPR3. Het bevalt ook mij prima. Licht en neutraal sturen bij lage en hogere snelheden.
Bij motorbandendiscounter in Waalwijk hebben ze het trouwens geweldig gedaan. Echte motorliefhebbers die je banden met grote zorg verwisselen. Een aanrader! Zeer scherpe prijs en hele goede service. :Y
 
geen storingen op de accu na, bj 07/2011, en na ca 25.000 nog steeds prima tevreden! Knipperlichtschakelaar 1 x vervangen maar deze geeft weer problemen. Oh ja en de cruise control ''zaagt'' een beetje.
Gisteren nog natweer-cursus gedaan op ANWB circuit Leleystad. Geen aanrader voor de geoefende rijder.
 
Het is hier helemaal stil zeg.....
Kan ook een goed teken zijn....
Geeeeen problemen met de K1300 GT...

Of zijn ze allemaal ingeruild voor de 6 cylinder....?
 
Ja, ik rijd er oa ook mee, en ben er nog steeds heel tevreden van. Gisteren terug 1ste rit van dit jaar gemaakt. En ging weer meteen heel goed.
Deze doe ik niet meer weg, ben nu heel rustig naar opvolger aan het kijken. Misschien is in de trend van een GS, maar dan een 4-cilinder... :)
 
De mijne rijdt ook nog steeds. Niks te klagen. (oh wacht even,.....even afkloppen,..klop, klop ,klop)
Zit nog wel te twijfelen of ik nog weer eens voor een proefritje op de 1600 ga. De 1300gt is met zijn drie jaar natuurlijk al wel een oud beestje. Maar het was nou niet bepaald liefde op het eerste gezicht met die dikke 6-cylinder. En door dat idiote GTL-zadel op het enige proefrij-model van den hollandschen dealers zat ik als een natte krant oftewel slappe vaatdoek rugpijn te kweken.
 
ik vond die 1600 helemaal niets waard. Vanuit stilstand 3 x stilgevallen, door die stom werkende electronische gas, die echt een aan/uit werking heeft. Instrumentarium indeling trekt ook op niets, met een knop draaien en dan op een knopje duwen om een instelling te wijzigen, en de ingebouwde GPS zat ook veel te laag. Dan die lelijke LED-verlichting langs voor, net een goedkope Japanner. Ik snap niet dat hier zo goed over gesproken wordt.

En dan zeggen ze tegen me, ben je wel zo een zware motor gewoon...

Nee, ik vind het een gemiste kans
 
En beste Dick, wat maakt die leeftijd uit? Ik ga deze nog heel lang bijhouden, zo een fijne motor. Tot nu toe nog geen vreemde kosten eraan gehad, doe wel heel goed mijn onderhoud etc. Mogelijk ligt het daar aan, bij de sommige pech gevallen?
 
ik vond die 1600 helemaal niets waard. Vanuit stilstand 3 x stilgevallen, door die stom werkende electronische gas, die echt een aan/uit werking heeft. Instrumentarium indeling trekt ook op niets, met een knop draaien en dan op een knopje duwen om een instelling te wijzigen, en de ingebouwde GPS zat ook veel te laag. Dan die lelijke LED-verlichting langs voor, net een goedkope Japanner. Ik snap niet dat hier zo goed over gesproken wordt.

En dan zeggen ze tegen me, ben je wel zo een zware motor gewoon...

Nee, ik vind het een gemiste kans
Daar kijkt ieder anders tegenaan...



... smaken verschillen.
 
Dirk,
Rijdt er überhaupt iemand op zo'n motor? :? Naast jou dan, natuurlijk ... ;)


Jaajaa Erwin...Jij hebt de 6 cylinder.......

Zonder gekheid....ik ben nog steeds blij en tevreden met de 1300 hoor... :)

Wordt trouwens ook weer eens tijd voor een boxerrit vind je niet??
Kun jij vast ook nog wel mee op de K..
 
Daar kijkt ieder anders tegenaan...



... smaken verschillen.

Zo is dat !!

Ik vind hem wel mooi. Althans de GT...De GTL vind ik net een maatje te groot......
Toch in de keuze tussen de 1300 en de 1600 kies ik bewust voor de 1300...
Gewoon toch sportiever en net wat handelbaarder...En.....vermogen zat !!
 
Zoals @win als schreef; smaken verschillen. Ook ik vind de 1600GT een mooie fiets. Zo mooi, dat ik de 1300 ingeruild heb en een 1600GT heb gekocht. Als het een beetje meezit staat hij volgend weekend voor de deur.
 
Zo is dat !!

Ik vind hem wel mooi. Althans de GT...De GTL vind ik net een maatje te groot......
Toch in de keuze tussen de 1300 en de 1600 kies ik bewust voor de 1300...
Gewoon toch sportiever en net wat handelbaarder...En.....vermogen zat !!


Dirk,
De GTL is niet groter, hoor. Verschillen GT - GTL zijn
Bij GTL
- eendelig zadel, lager dan GT
- langer stuur
- voetsteunen iets lager en verder naar voren
- chroom delen
- standaard topkoffer met wat groter rugkussen voor duo
- standaard wat rijkere uitrusting (audiosysteem)
Door het zadel, het stuur en de voetsteunen heb je een meer 'laid-back' zitpositie (beter voor je rijbewijs en portemonnee vanwege minder staatssteun ;) )

En het verschil in gewicht zit 'm in dat de GT zonder koffers is gewogen en de GTL met.
 
Laatst bewerkt:
Is hier nog iemand die op zijn k1300 GT een vervanguitlaat heeft ????

Ik vind de standaard pijp zo enorm groot en overweeg een andere...
 
mmmmmm.....ik ga ook voor het "model "....... en deze wordt het niet....
ik dacht meer aan een akra/bos etc....ovaal, rvs ...zoiets....

Ben alleen niet bekend of deze voor de GT beschikbaar is...
(ook nog niet bij de dealer geinfomeerd trouwens...)
 
gegroet iedereen....

en tijdje geleden dat ik weer eens op het forum kwam kijken, ik zal dus maar weer eens een abbootje nemen :)

ik heb mijn k1300gt nu een dikke twee jaar en ik ben nog steeds tevreden over de motorprestaties....

alleen, vraag ik me af wat een ander aan onderhoudskosten betaalt?
wat mij opvalt, ze rekenen hier in Belgie wel goed door moet ik zeggen.....

voor de minste prul worden er kosten aangerekend.....(aan de diagnose pc leggen,uitmeten batterij....)

zou het een leuk idee zijn, eens een topic te starten voor bmw rijders om zo de kosten te gaan vergelijken met land/streek/dealer....?

mijn vorige groot 10000km onderhoud heb ik 145 euro werk en 305 euro wisselstukken (olie cardan, remvloeistof voor+achter,oliefliter,motorolie,fiche, voorband), dus in totaal 450 euro (incl btw) betaald.

2 weken geleden is die binnengeweest voor een "kleine" beurt : 106 euro werk en 483 euro wisselstukken (motorolie,accu,achterband) totaal : 589 euro incl btw !

ter info : uurloon aan 65 euro per uur, ex btw !!! :) :o |(

een hoop geld dus.....

mijn vraag is dan als volgt, tss de 10.000 (eerste) beurt en nu, heb ik welgeteld net geen 2.000km gereden (ik heb weinig vrije tijd).Gezien bwm zegt, om de 6.000km of 12maand onderhoud......deed ik hem binnen....

zouden jullie ook de olie verversen als je maar 2000km op een jaar rijd....ze zeggen als er dan iets is voor de garantie gaan bmw dat niet indekken zelfs al doe je maar 2000 op een jaar....

ten tweede , is een topic kostprijs onderhoud bmw intressant om op te starten...?
 
Laatst bewerkt:
Ik ververs zowieso elk jaar de olie van elk voertuig, ongeacht de km's. En daarnaast om de zoveel km's. Kostprijs onderhoud weegt niet op tegen kostprijs onnodige herstellingen... :)
 
Ik kan je er eerlijk gezegd niet zoveel over zeggen.
Ik heb ook nog een gs1200 waar ik het meest op rij.
Ik heb mij voorgenomen dit jaar meer op de k1300 te gaan rijden dus de kosten die je noemt zal ik ook gaan krijgen......
Ik heb de K nu 3 jaar en ververs wel ieder jaar de olie en filter.....
Cardanolie nog niet....wiel en de uitlaat moesten worden verwijderd...veel werk dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan