logo emblemen verwijderen

sleeër

MF veteraan
16 jan 2008
6.892
1
Ik heb op mn honda shadow van die emblemen op de tank. Volgens mij heeft de star van yamaha dat ook wel en vast nog wel een hoop andere fietsen. Maar ik wil ze er af hebben.

Wat is een goede beproefde methode om ze te verwijderen zonder dat ik natuurlijk de tank beschadig ? Ik heb al geprobeerd om het eraf te tikken zonder succes. Met een kleine houten wig er tussen lukte het me ook niet echt.
 
Ik heb op mn honda shadow van die emblemen op de tank. Volgens mij heeft de star van yamaha dat ook wel en vast nog wel een hoop andere fietsen. Maar ik wil ze er af hebben.

Wat is een goede beproefde methode om ze te verwijderen zonder dat ik natuurlijk de tank beschadig ? Ik heb al geprobeerd om het eraf te tikken zonder succes. Met een kleine houten wig er tussen lukte het me ook niet echt.


fohnen.

wel zorgen dat je tank zo goed als leeg is.
anders sta je over 3 dagen nog te fohnen.

werkt niet alleen voor stickers maar ook voor plastic of metalen emblemen.
idee is dat je de lijm of in jouw geval waarschijnlijk dubbelzijdige tape verwarmt waardoor deze los komt.
 
Heb op mijn VTX ook geprobeerd de stickers te verwijderen. Eerst warm gemaakt met de fohn. Echter wanneer ik ze er af haal kun je dit duidelijk in de lak zien. Lijkt net of er nadat de stickers geplakt zijn er nog een laag lak of zo gespoten is. Had een klein stukje geprobeerd en ben toen dus maar gestopt.
 
Heb op mijn VTX ook geprobeerd de stickers te verwijderen. Eerst warm gemaakt met de fohn. Echter wanneer ik ze er af haal kun je dit duidelijk in de lak zien. Lijkt net of er nadat de stickers geplakt zijn er nog een laag lak of zo gespoten is. Had een klein stukje geprobeerd en ben toen dus maar gestopt.


dat zijn de achtergebleven lijnmresten waarschijnlijk.
even met wat wasbenzine of lampolie wegpoetsen.
 
Wanneer je de sticker weg haalt zie je duidelijk dat de lak daar dieper ligt. Zijn naar mijn idee geen achtergebleven lijmresten. Ben na een klein stukje sticker maar niet verder gegaan.

Zou het niet kunnen dat er nog een laag gespoten is na het plakken van de stickers?
 
Wanneer je de sticker weg haalt zie je duidelijk dat de lak daar dieper ligt. Zijn naar mijn idee geen achtergebleven lijmresten. Ben na een klein stukje sticker maar niet verder gegaan.

Zou het niet kunnen dat er nog een laag gespoten is na het plakken van de stickers?


in sommige gevallen wel ja.
 
Voor de duidelijkheid, het gaat om een VT750 ACE / C2 uit 99. Het gaat echt om emblemen en niet om stickers.
 
Van mijn auto heb ik ze ook verwijderd door te fohnen. Daarna flink poetsen en je ziet er weinig tot niets van weer.

Sleeër succes!
 
Normaal gesproken zitten bij Honda de stickers .... onder de lak , dus weg met die föhn.
Nee , van dat embleem weet ik 't niet.
 
het is gelukt! bedankt.
Met de fohn warm stoken en dan met een touwtje erachter langs. Er zijn krassen in de richting van het silhout, maar echt storend is het niet. Het is wel een heel ander aanzicht. Enigzins naakt...

:)
 
Geloof direct dat het mooier staat. Zou het ook graag van mijn motor willen hebben. Heb echter stickers en die zitten onder de lak. Op de auto heb ik ze ook verwijderd.

Zonder staat gewoon veel mooier. Fijn dat het gelukt is.
Je hebt een toch een honda vt750? Wat voor uitlaten zijn het wie je eronder hebt?
 
janwatje: zie openingspost shadow topic. Ik zal binnekort een meer recentere foto posten. Cobra shotguns met de dB killer, of de rasp zoals ik het noem er nog in.
s4r3: inderdaad, likje commandant er tegenaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan