Honda Magna V65 1984

ikke50

Rookie
25 mrt 2009
7
0
Affligem Belgie
Deze Magna is nu 3 jaar in mijn bezit en stilaan geraakt die helemaal compleet. Enkele onderdelen ontbreken nog, zoals de originele bagagedrager, valbeugels en eigenlijk zou ik heel graag die kabel van het origineel alerm hebben. Ben benieuwd of ik dat ooit terug kan doen werken.
De beugels voor de zij-tassen ben ik nu zelf aan het maken want absoluut nergens te vinden. Een ronde volle metalen staaf van 6 mm dik en wat plooiwerk, nadien laten vercromen, zou een heel proffesionele look moeten kunnen geven. De eerste plooisessie is mislukt maar we leren van onze fouten en als ik nog wat oefen komt er iets heel moois uit. :-)))
Vorig jaar hebben we Nederland, Duitsland en Luxemburg gedaan in een dikke week tijd en de bagagetassen werden door middel van een stevige rekker van het wiel weg gehouden. Gedurende 1500km ging het goed maar ik moest wel op tijd kijken. Dit jaar staat tsjechie op het programma dus wil ik iets deftigers dan die elastieken.

Wie onderdelen heeft, goede adressen kent (FD-Motoren in Hillegom ken ik al) vragen over deze prachtige motor heeft, enzo meer .... schrijf er maar op los.

Oh ja, ondertussen ligt er een nieuw Corbin zadel op (op de foto nog niet) en ook al was het behoorlijk duur, iets meer dan 400€, het is een aanrader, zit fantastisch.

Groeten allemaal en hopelijk wordt die een plaats waar de echte Magan liefhebbers terecht kunnen.

Succes
Herman

full
 
Zo iets?

Wel ff onderhandelen over de verzendkosten! € 7,- in Duitsland, en €35,- naar Nederland lijkt me wat overdreven.....
 
Hi Bugeater .... ben hier nog niet lang op de site maar volgens mij heb je een foto willen zetten die ik niet kan zien.
Die zoiets zal dus wel betrekking hebben met een foto die ik niet zie :-)))
 
Even de link volgen die onder het woordje 'zo' staat geplaatst. Als er een streepje onder een woord staat is het een zgn hyperlink....

[Internet voor dummies modus uit]
 
Goed, oké die had ik niet door :-)))) ik ben dan ook niet zo slim als ik eruit zie hé :-)))
Anderzijds was het wel een mooie bagagedrager die je me doorstuurde maar het is er eentje voor een VT en niet voor een VF. Als ikdie bagagedrager bekijk is er een groot verschil blijkbaar.
Ik ben vanavond wel vrij inventief bezig geweest en ben die zadeltasdbeugels zelf aan het maken. Denk als ze af zijn dat ik er een patent op ga pakken ... lol .... moeten nog wat stukjes aankomen maar in grote lijnen is die klaar, ik probeer een foto van mijn constructie erop te zetten en als het klaar is dan zet ik nog wel een paar foto's, misschien heeft er iemand wel iets aan.
 
En nu staat er een bagagedrager van een virago op, denk dat ik die ook wat ga aanpassen vermits ik de originele toch niet kan vinden.
full
 
Nadien moeten ook de voetsteunen voor de pasagier nog naar voor gezet worden want met de zadeltassen erop kan de dame enkel nog haar hielen op de voetsteuntjes kwijt.
Dus nog wat laswerk om de bovenste bout van de diehoekige steun, te vervangen door een bout waar een voetsteuntje op kan gezet worden.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan