*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
duc(k) dat zijn toch geen motoren maar eenden? :+ Ik ben zum Cochem in deutschland ben op zondag weer terug. Allemaal veel plezier deze week en veel gezondheid gewenst:)
 
Rubs88 en Kickmuis,

Als het goed is, staat over 2 weken, mijn nieuwe Kawa :9~ klaar bij de Kawasaki dealer. Ik heb mijn huidige kawa kunnen inruilen met natuurlijk bijbetaling voor de Witte Er6n + abs. Best wel een goed deal :Y .
De taartschep gaat weg, daar komt een gelikte versie kentekenplaat, + verlichting en knipperlichten. Plus volledig verlaagd, voor en achter. Super super blij :) }) Plus gratis extra 2 jaar garantie ivm een actie van Kawasaki, als je tot 16 mei een nieuwe motor koopt.

Aftellen....

gr Kawaluna :W
 
Veel plezier met je motor als je hem hebt!
Hoeveel kost je nieuwe kentekenplaat eigenlijk? De standaard (taartschep) die ik heb wil ik denk ik ook wel veranderen.
 
Veel plezier met je motor als je hem hebt!
Hoeveel kost je nieuwe kentekenplaat eigenlijk? De standaard (taartschep) die ik heb wil ik denk ik ook wel veranderen.

Hoi Kawabeer,

Dank je wel, Kawabeer, ik zal natuurlijk foto's plaatsen.

Geen idee wat de gelikte versie taartschep kost, zat namelijk bij de deal. Ik weet zelf ook niet eens welk merk erop gaat, ben niet zo thuis hierin.

Ik neem aan dat je het ergens op de Kawasakisite kan vinden...
gr Kawaluna
 
Hoi Kawabeer,

Dank je wel, Kawabeer, ik zal natuurlijk foto's plaatsen.

Geen idee wat de gelikte versie taartschep kost, zat namelijk bij de deal. Ik weet zelf ook niet eens welk merk erop gaat, ben niet zo thuis hierin.

Ik neem aan dat je het ergens op de Kawasakisite kan vinden...
gr Kawaluna


Kawaluna, gefeliciteerd! Ik heb precies dezelfde :] Alleen niet verlaagd en mét Bagster zadeltje. Ook ik heb de taartschep laten verwijderen en dat ziet er zo uit:
full

full
 
Ik zou eigenlijk wel een paar van die gelikte Rizoma spiegeltjes willen hebben :9~ Ik zie op de foto's in de OP dat er meerdere mensen hier zijn die niet-standaard spiegels hebben. Ik vind die kleintjes die aan je handvat zitten erg mooi, maar ik vraag me af of je dan wel makkelijk met je hand tussen de spiegel en je handvat kan komen. De ruimte lijkt zo klein :? Ze zijn er ook in meerdere kleuren, maar voor een witte motor is zwart denk ik toch wel het mooist, alhoewel dat matte aluminium ook wel erg gaaf is :+

full
 
Laatst bewerkt:
Gaan er nog mensen hierheen ;)


Op 30 mei a.s. organiseert Nol Bikker Motoren in Noordeloos (ZH) een officiele (Guinness book of records) recordpoging om de meeste Kawasaki Motoren ter wereld bij elkaar te krijgen.

Hier de website waar je jezelf (met een Kawa) kan inschrijven.
http://www.nolbikkermotor...kawasaki_motorcycles.html

http://www.nolbikkermotor...kawasaki_motorcycles.html
 
Hoi Kawabeer,

Dank je wel, Kawabeer, ik zal natuurlijk foto's plaatsen.

Geen idee wat de gelikte versie taartschep kost, zat namelijk bij de deal. Ik weet zelf ook niet eens welk merk erop gaat, ben niet zo thuis hierin.

Ik neem aan dat je het ergens op de Kawasakisite kan vinden...
gr Kawaluna

Ik moet binnenkort toch weer een beurt hebben, ga ik wel ff shoppen bij de dealert.


@Sidderaal

Misschien dat ik wel wel naar toe ga. Tis een rit van 100Km dus dat valt op zich wel mee. Alleen jammer dat ik geen Lime Green kleur heb, anders mag je vooraan staan ;)
 
Hoi KAWALUNA

Alvast gefeliciteerd met je aankooop. :)
Waar ik je nog even op wil wijzen is dat ze je standaard ook moeten inkorten
als ie verlaagd wordt. Ongeveer 1 cm anders blijft ie te recht op staan.


Groetjes
 
Ik zou eigenlijk wel een paar van die gelikte Rizoma spiegeltjes willen hebben :9~ Ik zie op de foto's in de OP dat er meerdere mensen hier zijn die niet-standaard spiegels hebben. Ik vind die kleintjes die aan je handvat zitten erg mooi, maar ik vraag me af of je dan wel makkelijk met je hand tussen de spiegel en je handvat kan komen. De ruimte lijkt zo klein :? Ze zijn er ook in meerdere kleuren, maar voor een witte motor is zwart denk ik toch wel het mooist, alhoewel dat matte aluminium ook wel erg gaaf is :+

[afbeelding]


Hoi Lady-M, ff voor de duidelijkheid.
Ik ben de man van Kawaluna vandaar dat ik hier vaak mee lees.
Wbt de Rizoma bar end mirrors, heb ze zelf op mijn Z1000 en bevallen prima :Y
Heb denk ik wel grotere handen dan jij, maar heb geen problemen.
Zicht is zelfs beter dan met de originele omdat ze iets buiten de handvaten zitten.
Ik heb ze dan ook met de ronde kant naar buiten voor het beste zicht.
Hoort volgend mij ook zo :?

BTW, mooie Er6 heb je :9

full
 
ik ben ff benieuwd; ik werkte(!) bij Randstad Motors, waar we G&G uitlaten verkochten. Ik heb alleen nooit iemand gesproken over deze uitlaten voor de ER-6. Wat zijn jullie reacties op deze uitlaten?

er-6.jpg


ben wel benieuwd :Y
 
Hoi KAWALUNA

Alvast gefeliciteerd met je aankooop. :)
Waar ik je nog even op wil wijzen is dat ze je standaard ook moeten inkorten
als ie verlaagd wordt. Ongeveer 1 cm anders blijft ie te recht op staan.


Groetjes

Dank je wel Ladybiker,

Bedankt voor de tip, huidige motor is ook verlaagd en ook de standaard is lichtjes gebogen, maar helemaal niet aan gedacht om dit ook te doen bij mijn nieuwe motor. Ik zal Horeon hierover informeren.
thanks. :)
 
Ik zou eigenlijk wel een paar van die gelikte Rizoma spiegeltjes willen hebben :9~ Ik zie op de foto's in de OP dat er meerdere mensen hier zijn die niet-standaard spiegels hebben. Ik vind die kleintjes die aan je handvat zitten erg mooi, maar ik vraag me af of je dan wel makkelijk met je hand tussen de spiegel en je handvat kan komen. De ruimte lijkt zo klein :? Ze zijn er ook in meerdere kleuren, maar voor een witte motor is zwart denk ik toch wel het mooist, alhoewel dat matte aluminium ook wel erg gaaf is :+

[afbeelding]

Hoi Lady M,

zoals je al gelezen hebt, heeft mijn man deze spiegels op zijn Z1000. Alleen ik zelf zal niet zo gauw opzetten, want ik heb dan het idee dat ik misschien blijf hangen. Eerst maar km en veel ervaring doen op de nieuwe motor met gewone spiegels, is wel zo veilig.

Mijn man heeft juist geen moeite mee, maar ja, hij heeft vele jaren motorervaring...

gr
 
Ziet gelikt uit :9~

hoeveel mag dit kosten?

inclusief BTW, met E-keur en verwijderbare dB-killer voor:

RVS: 425 euro
Zwart RVS: 440 euro
Titanium: 475 euro
er-6%20part.jpg


zit een jaar vaste garantie op dacht ik. Helaas, Randstad Motors is opgeheven en ik werk daar niet meer, dus kan je er niet meer aan helpen. Zag er wel op Marktplaats nog wat van staan?

Nog andere meningen? :) Ben wel benieuwd... had gehoopt dat ik er ook nog wel wat van zou verkopen destijds, maar voor de ER-6 en de Versys hebben we er nooit iemand voor gehad. Toen ging de tent dicht (samengetrokken met andere vestiging) en had ik niet meer de kans om ze te verkopen :N
 
Laatst bewerkt:
kleine toelichting bij mijn fanatieke reactie; ik ben nogal druk bezig geweest met dit merk introduceren via Randstad Motors. Als ik daar langer had kunnen werken, had ik denk ik de meeste uitlaten nog wel een keer kunnen verkopen. Aangezien dit niet meer kan, probeer ik op deze manier toch mijn nieuwsgierigheid naar de reacties van andere motorrijders op dit merk te peilen :)
 
Hoi Lady-M, ff voor de duidelijkheid.
Ik ben de man van Kawaluna vandaar dat ik hier vaak mee lees.
Wbt de Rizoma bar end mirrors, heb ze zelf op mijn Z1000 en bevallen prima :Y
Heb denk ik wel grotere handen dan jij, maar heb geen problemen.
Zicht is zelfs beter dan met de originele omdat ze iets buiten de handvaten zitten.
Ik heb ze dan ook met de ronde kant naar buiten voor het beste zicht.
Hoort volgend mij ook zo :?

BTW, mooie Er6 heb je :9

Hoi Erix4, dankjewel :o

Als je naar het door mij geplaatste fotootje kijkt en die vergelijkt met jouw foto, zie je dat jouw spiegels inderdaad anders gemonteerd zitten. Op mijn fotootje zit de onderkant van de spiegel echt pal boven je hand, lijkt mij en op die van jou is er ruimte zat. Toch vind ik jouw oplossing wel creatief en het staat ook mooi :9~
 
kleine toelichting bij mijn fanatieke reactie; ik ben nogal druk bezig geweest met dit merk introduceren via Randstad Motors. Als ik daar langer had kunnen werken, had ik denk ik de meeste uitlaten nog wel een keer kunnen verkopen. Aangezien dit niet meer kan, probeer ik op deze manier toch mijn nieuwsgierigheid naar de reacties van andere motorrijders op dit merk te peilen :)


Ik vind het een mooie uitlaat, maar net als de standaard pijp, nogal onopvallend en om dan een dikke 400 euro uit te geven voor iets dat niet zo opvalt.....tenzij er natuurlijk een enorm bruut geluidje uitkomt, maar dat kan ik zo niet zien :+ Ik vind die gele sticker erop wel erg lelijk trouwens :X
 
Laatst bewerkt:
Ik vind het een mooie uitlaat, maar net als de standaard pijp, nogal onopvallend en om dan een dikke 400 euro uit te geven voor iets dat niet zo opvalt.....tenzij er natuurlijk een enorm bruut geluidje uitkomt, maar dat kan ik zo niet zien :+ Ik vind die gele sticker erop wel erg lelijk trouwens :X

dat geluidje kun je via www.youtube.com vinden ;)
Zonder dB-killer en catalysator (die is verwijderbaar):
1:
2:
Met dB-killer en catalysator:

de sticker zetten ze er tegenwoordig niet meer op. Die is vervangen door een gravure zoals op de Z750:
part.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik hoor trouwens bij 4000 toeren een vervelende resonantie, die volgens de dealer uit het dashboardje komt. Hij zegt dat daar dan binnenkort waarschijnlijk wel een modificatie voor komt, maar ik denk dat hij gewoon ff geen zin had om er verder naar te kijken op dat moment. Is er iemand onder de ER-6N rijders (2009 versie) die hier ook last van heeft?
 
Hey daar ben ik dan weer, was een heerlijk stuur weekje :)

Kawaluna gefeliciteerd :)

Die uitlaat ziet er mooi uit :Y geluid op youtube vind ik altijd verwarrend aangezien de opnames meestal niet optimaal zijn.

Lady-M bij 4000 toeren een resonantie? een trilling uit het dashboard??(tellers) mij nog nooit opgevallen, maar ik zal er op letten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan