*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
zo daar ben ik weer, tijdje offline geweest ivm verhuizing nu alles weer op de rit en vandaag weer internet aangesloten. mn Fje heeft niet stilgestaan lekker rond getourd, topkoffer bevalt erg goed hier :P zal zoals ik ooit al is beloofd had snel pics online zetten moet alleen nog ff een cameratje halen :P
 
Lekkere vakantie gehad? Beetje kort, of niet :? Vanaf donderdag komt de lente hier weer terug. Perfect, wat mij betreft; regen doordeweeks en mooi weer in 't weekend :}
gewoon een weekje weg geweest naar griekenland, worden om 7:10 opgehaald terwijl wij pas om 10:40 vliegen :N dus lekker :Z zo vroeg, en dan vanaf maandag een weekje touren in duitsland :+ en dan de eerste 6k beurt met 9k op de teller :o
 
Thanks. Uitlaatje klinkt vrij diep (voor zover een er6 diep kan klinken). Heb wel de db-killer erin zitten om zelf niet helemaal hoor en dol te worden. Een Powercommander bleek echt noodzakelijk om hem weer fatsoenlijk te laten lopen, weet niet of meer van jullie daar tegenaan zijn gelopen?

Mooie fiets dkoldewijn! En welkom hier :W Ik ben wel benieuwd naar hoe je uitlaatje nou klinkt
 
gewoon een weekje weg geweest naar griekenland, worden om 7:10 opgehaald terwijl wij pas om 10:40 vliegen :N dus lekker :Z zo vroeg, en dan vanaf maandag een weekje touren in duitsland :+ en dan de eerste 6k beurt met 9k op de teller :o


Kan dat geen kwaad dan? 3000 km teveel rijden voor de beurt? Ik vond het al rot dat ik op 871 km stond voor de 1e beurt i.p.v. op 1000 km. We hadden n.l. een ritje gepland op de dag dat mijn motor een 1e beurtje zou krijgen, maar dat ritje werd ingekort, omdat de Zumo de weg kwijt was en we in een motorzaak belandden waar we een helm hebben gekocht voor onze jongste spruit en later nog bij een andere motorzaak zijn wezen kijken. Manlief heeft ook eindelijk een nieuw pak gekocht! *O* Dat ouwe kreng kon écht niet meer en zijn broek was véél te groot. Nu heeft ie een mooi Difi pakkie bij Motoport Wormerveer gekocht. Nu nog een nieuwe helm en dan is hij ook eindelijk weer even klaar.
Het lijkt me geweldig om lekker in Duitsland te touren! Eerst moet mannie een andere motor, want met deze BMW rijdt hij echt verschrikkelijk. We gaan binnenkort eerst eens een Versys ofzo huren voor een dag. Eens kijken of hij daar wat vlotter mee door de bochten gaat, want nu verpest hij al mijn bochten of als ik voorop rijd, ben ik hem in no-time kwijt. Ik rijd echt niet als een imbeciel hoor, gewoon lekker vlot.
Ik heb trouwens een beugelslot (ART4) gekocht op internet dat nét onder de buddy past. Gereedschapssetje kan nu niet meer mee, maar dat stop ik gewoon in een van de koffers van de BMW. En als ik alleen rijd....ik ben én lid van de KNMV én van de ANWB, dus wie doet me wat? Het slot kostte overigens slechts € 25!!! Die van Kawasaki was rond de € 75 geloof ik en ik denk dat die niet eens ART4 is. Dat beugelslot kun je vinden bij ElsWare. Supersnelle levering!
 
Hey, nou mijn motor heeft zijn 1000km geloof ik over de 1000 gehad hehe, dus als volgens kawa je beurten om de 6000km moeten heb ik nog 1500km speling tot 7000 dus dan ga ik er maar 1500 over heen. maar ik heb ook verhalen gehoord van motoren die 12k zonder beurt hebben gereden en niks mee aan de hand was dus ik maak mij niet echt zo heel druk :) anders zijn er vast wel dealers in duitsland :+ Oh motor en rijder zijn herenigt zo weer het eerste stukje vliegen rijden jammer van dit weer dat was in griekenland toch wel wat beter :) 4 mei herdenken wij 5 mei vieren wij en waar zitten alle boosdoeners die zaten bij mij in het hotel.. (duitsers)

Dat slot is netjes lady, zelf heb ik gewoon een schijfrem die eronder past desnoods wel twee (voor achter) De Versys is een hele mooie motor :Y met wat meer geld was ik waarschijnlijk wel voor zo één gegaan.
 
k heb 2 weken geleden de er-6n gekocht, 10 000 km en hij is uit 2008

IMG_0093(Small).jpg
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand eigenlijk ervaring met andere spiegels monteren op een er-6f? Heb tot nu toe nog niet veel soeps gevonden en de vraag blijft ook of ze netjes passen op de originele punten.
 
Hi. Ik kijk hier ff rond. De er-6f van 2009 ziet er goed uit. Ook de tests zijn goed. Een kandidaat opvolger van mijn huidige ZR-7S.
Ik ben een doorrijder, dus mijn volgende moet in elk geval ABS hebben, goede bescherming tegen wind en regen en goede verlichting. Jammer dat de dubbele koplamp eigenlijk apart dim- en grootlicht is als ik het goed heb gezien. Het moet een echte snelweg fiets zijn, omdat ik nu eenaal veel op de weg zit (ongeveer 25000km per jaar). Ook lekker manoeuvreerbaar door de file, want die staat er dagelijks.
Hoe is eigenlijk het verbruik, want er zit nogal een kleine tank op? Met mijn ZR-7S rijd ik 1 op 20/21, zodat zonder de reserve te veel aan te spreken makkelijk 400km kan rijden (record is 463km dik in de reserve).
 
k heb 2 weken geleden de er-6n gekocht, 10 000 km en hij is uit 2008

[afbeelding]

Hey welkom, mooie motor is dat nu de kleur plasma blue of zo??
Hi. Ik kijk hier ff rond. De er-6f van 2009 ziet er goed uit. Ook de tests zijn goed. Een kandidaat opvolger van mijn huidige ZR-7S.
Ik ben een doorrijder, dus mijn volgende moet in elk geval ABS hebben, goede bescherming tegen wind en regen en goede verlichting. Jammer dat de dubbele koplamp eigenlijk apart dim- en grootlicht is als ik het goed heb gezien. Het moet een echte snelweg fiets zijn, omdat ik nu eenaal veel op de weg zit (ongeveer 25000km per jaar). Ook lekker manoeuvreerbaar door de file, want die staat er dagelijks.
Hoe is eigenlijk het verbruik, want er zit nogal een kleine tank op? Met mijn ZR-7S rijd ik 1 op 20/21, zodat zonder de reserve te veel aan te spreken makkelijk 400km kan rijden (record is 463km dik in de reserve).

Ergens hier moet mijn km stand staan met een volle tank maar toen had ik nog wel 4,5 liter benzine over gemiddeld in de stad met 25kw is 1 l 18 1 l 19 km (reserve erbij, maar wel op het onderste streepje) De ER6F is inderdaad erg mooi vandaag in het zwart gezien. Als ik nu opnieuw moest kiezen zou het moeilijk zijn hoor een N of een F'je maar goed bij mij komt er toch ook een ruitje op ooit als kawa nu eindelijk gaat leveren aan mijn dealer :(
De ER6 is vooral een stad en bochten machine maar ik heb er geen problemen mee om op de snelweg te rijden tot 140km (harder gaat ze niet :P ) staat nu 5600km ongeveer op waarvan een groot gedeelte snelweg.
 
Een vraag waar kan ik de er-6f het goedkoopst verzekeren? Of waar hebben jullie de motor verzekerd?
 
Een vraag waar kan ik de er-6f het goedkoopst verzekeren? Of waar hebben jullie de motor verzekerd?


Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Als ik naar mezelf kijk: ik vind het belangrijk dat ik mijn fonkelnieuwe motor 3 jaar tegen nieuwwaarde kan verzekeren en niet de een of andere belachelijke dagwaarde krijg. Verder wil ik best een ART4 slot kopen, maar geen alarminstallaties en weet ik veel wat nog meer.
Daarnaast hangt het ook af van je leeftijd, je opgebouwde schadevrije jaren en welke dekking je kiest (dus WA, WA+ of WA Casco) O ja, je woonplaats is ook van belang! In Amsterdam betaal je voor dezelfde verzekering meer dan in Den Helder.
 
Bedankt voor de tip ik had eerst de ANWB als winnaar naar uren zoeken maar de Hema verslaat de ANWB ook zonder de tijdelijke 15% korting actie die geldt alleen voor het eerste jaar.

In vergelijking met de Hema zou ik voor dezelfde verzekering bij FBTO 400% meer gaan betalen.
 
Hi. Ik kijk hier ff rond. De er-6f van 2009 ziet er goed uit. Ook de tests zijn goed. Een kandidaat opvolger van mijn huidige ZR-7S.
Ik ben een doorrijder, dus mijn volgende moet in elk geval ABS hebben, goede bescherming tegen wind en regen en goede verlichting. Jammer dat de dubbele koplamp eigenlijk apart dim- en grootlicht is als ik het goed heb gezien. Het moet een echte snelweg fiets zijn, omdat ik nu eenaal veel op de weg zit (ongeveer 25000km per jaar). Ook lekker manoeuvreerbaar door de file, want die staat er dagelijks.
Hoe is eigenlijk het verbruik, want er zit nogal een kleine tank op? Met mijn ZR-7S rijd ik 1 op 20/21, zodat zonder de reserve te veel aan te spreken makkelijk 400km kan rijden (record is 463km dik in de reserve).


Ik denk dat de ER-6 een kleinere tank heeft, want 463 km ga je never nooit halen :N Je zult wat vaker moeten tanken, ik denk steeds rond de 250km. Ik heb laatst gemerkt dat mijn ER-6N gewoon ruim 1:20 had gelopen! Tijdens de pittige inrijdperiode dus :} Ikzelf vind de ER-6F echt schitterend! De N ook trouwens, maar de F is wel een stuk strakker geworden in 2009. Hij was al mooi, maar vooral de nieuwe blauwe uitvoering is echt om van te kwijlen :9~
 
Het ligt eraan wat je belangrijk vindt. Als ik naar mezelf kijk: ik vind het belangrijk dat ik mijn fonkelnieuwe motor 3 jaar tegen nieuwwaarde kan verzekeren en niet de een of andere belachelijke dagwaarde krijg. Verder wil ik best een ART4 slot kopen, maar geen alarminstallaties en weet ik veel wat nog meer.
Daarnaast hangt het ook af van je leeftijd, je opgebouwde schadevrije jaren en welke dekking je kiest (dus WA, WA+ of WA Casco) O ja, je woonplaats is ook van belang! In Amsterdam betaal je voor dezelfde verzekering meer dan in Den Helder.


Wat je zegt telt allemaal mee maar dat zegt niets over waar de verzekering het goedkoopste is. De dagwaarde is de huidige marktwaarde. Maar Lady-M waar heb jij je motor verzekerd?
 
Wat je zegt telt allemaal mee maar dat zegt niets over waar de verzekering het goedkoopste is. De dagwaarde is de huidige marktwaarde. Maar Lady-M waar heb jij je motor verzekerd?


Voor jou kan de verzekering het goedkoopst zijn bij de Hema en voor mij bij Aegon of noem er maar een. Ik heb mijn motor(en) bij de ANWB (=Unigarant) verzekerd. Ik heb daar ook al een auto (tot voor kort zelfs twee auto's) en op alle voertuigen krijg ik maximale no-claim korting. Dat kan ook niet overal. Vaak krijg je op maximaal 2 voertuigen 75% korting en moet je met de rest gewoon bij 0% of 35% beginnen. Ik moet wel zeggen dat ik lid van de ANWB ben en daar krijg ik dan ook weer wat extra korting voor. Die Hema verzekering ziet er trouwens ook goed uit qua voorwaarden hoor. Ik zie nergens iets over diefstalbeveiliging, dus ik neem aan dat je de motor niet eens op slot hoeft te zetten?
 
Voor jou kan de verzekering het goedkoopst zijn bij de Hema en voor mij bij Aegon of noem er maar een. Ik heb mijn motor(en) bij de ANWB (=Unigarant) verzekerd. Ik heb daar ook al een auto (tot voor kort zelfs twee auto's) en op alle voertuigen krijg ik maximale no-claim korting. Dat kan ook niet overal. Vaak krijg je op maximaal 2 voertuigen 75% korting en moet je met de rest gewoon bij 0% of 35% beginnen. Ik moet wel zeggen dat ik lid van de ANWB ben en daar krijg ik dan ook weer wat extra korting voor. Die Hema verzekering ziet er trouwens ook goed uit qua voorwaarden hoor. Ik zie nergens iets over diefstalbeveiliging, dus ik neem aan dat je de motor niet eens op slot hoeft te zetten?

Bij de ANWB zou ik voor mijn auto weer 35% duurder uit zijn dan mijn huidige verzekering en 52% duurder dan de Hema. Ik stap dus over 9 maanden (einde contract) ook over naar de Hema met de auto

Of je de motor op slot moet zetten of niet en op welke manier zal wel staan in de voorwaarden (de kleine letters)
p.s. ik ben ook ANWB lid.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan in de voorwaarden van Hema niets vinden over dat je de motor op slot moet zetten.

Hoe zet de gemiddelde gebruiker hier de er-e op slot? Ik heb bij de motor een remschijfslot art-4 gekocht. Zal dat voldoende zijn?

Rubs88 100e is wel veel geld. En hoeveel zou je betalen wanneer je bij de Hema een verzekering afsluit?
 
Laatst bewerkt:
78e bij de hema maar dan moest ik volgens mij een eigen risico hebben van 150e?? en bij de anwb heb ik een eigen risico van 0 euro, maar de anwb was duidelijker vond ik met de polis voorwaarden.. en hema blijft toch echt hema ;) vertrouw de anwb toch net iets meer met uitbetalen dan dat ik het via de hema zou doen. straks willen ze je nog met rookworsten uitbetalen :o
 
Laatst bewerkt:
Dacht ergens gelezen te hebben dat de ER ongeveer 250km doet met een volle tank...

dat is wat ik er +- op rij (25kw 9 vand e 10 ritten met passagier en topkoffer er altijd op)

Ik kan in de voorwaarden van Hema niets vinden over dat je de motor op slot moet zetten.

Hoe zet de gemiddelde gebruiker hier de er-e op slot? Ik heb bij de motor een remschijfslot art-4 gekocht. Zal dat voldoende zijn?

Rubs88 100e is wel veel geld. En hoeveel zou je betalen wanneer je bij de Hema een verzekering afsluit?

hij staat bij mij buiten voor de deur aan een abus detecto 8000 met ketting aan een hekwerk,voorde snelle boodschap of bij kennisen voor de deur alleen stuurslot en uit het zicht met alleen de abus slot dr op.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan