*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel jammer maar slechts 250km. Moet ik beslist vaker tanken (wel minder :) ). Zie je bij veel motoren; om ze licht te houden, doen ze er een kleine tank op. Bijv. de BMW f800ST heeft ook zo'n kleine tank. Ik heb liever 5kg meer brandstof bij me. Sta ik minder stil. 8-)
 
Ik denk dat de ER-6 een kleinere tank heeft, want 463 km ga je never nooit halen :N Je zult wat vaker moeten tanken, ik denk steeds rond de 250km. Ik heb laatst gemerkt dat mijn ER-6N gewoon ruim 1:20 had gelopen! Tijdens de pittige inrijdperiode dus :} Ikzelf vind de ER-6F echt schitterend! De N ook trouwens, maar de F is wel een stuk strakker geworden in 2009. Hij was al mooi, maar vooral de nieuwe blauwe uitvoering is echt om van te kwijlen :9~~

ER-6 heeft een tank van 15,5 liter. Bij mijn f ging het reservelampje meestal branden rond de 240 km, en op 280-290 km was het dan echt wel tijd om te gaan tanken. 300 km heb ik nooit gehaald denk ik.

Maar goed, dat is dan nog altijd beter dan met de Duc. Met een tank van 15,5 liter kom ik gemiddeld aan 180 km :/ Dan is de tank wel nog niet volledig leeg, maar brandt het reservelampje wel al 30 km...
 
78e bij de hema maar dan moest ik volgens mij een eigen risico hebben van 150e?? en bij de anwb heb ik een eigen risico van 0 euro, maar de anwb was duidelijker vond ik met de polis voorwaarden.. en hema blijft toch echt hema ;) vertrouw de anwb toch net iets meer met uitbetalen dan dat ik het via de hema zou doen. straks willen ze je nog met rookworsten uitbetalen :o


Ik heb bij de ANWB ook een eigen risico van € 150,- Is wel zo'n beetje standaard, maar je kunt het ook afkopen bij sommige maatschappijen. Die Hema polis is gewoon van London Verzekeringen hoor. Tenminste, ik dacht dat het London was, net als de ANWB eigenlijk Unigarant is. Het lijkt mij gewoon een goede verzekering en als de voorwaarden je aanstaan en de premie is goed, moet je het gewoon doen. Als er niks over diefstalpreventie in de voorwaarden staat, hoef je geen speciaal slot te kopen, maar ik zou er voor de zekerheid even over bellen.
 
Ik heb mijn verzekering bij de europeesche afgesloten hier kon ik voor meer eigenrisico kiezen (400e) dat scheelt weer premie. Het is maar net wat je voor een rijder bent en welke verzekeringsmaatschappij daar het beste bij past. Hoe meer keuzes je kan maken hoe meer maatwerk het is. Bij de europeesche kan je aardig wat kiezen.
 
Wat een drukte hier ineens...

Ik ga mijn er-6 lekker bij de unive verzekeren. Dit komt omdat al mijn verzekeringen daar klopen dus de totaal korting daar dan gaat gelden..

@ Motohaaglanden
ik ben niet aanwezig omdat ik geen kawa meer bezit :( alleen nog een soes :'(
 
Wat een drukte hier ineens...

Ik ga mijn er-6 lekker bij de unive verzekeren. Dit komt omdat al mijn verzekeringen daar klopen dus de totaal korting daar dan gaat gelden..

@ Motohaaglanden
ik ben niet aanwezig omdat ik geen kawa meer bezit :( alleen nog een soes :'(

ga je schamen! :')
 
Wat een drukte hier ineens...

Ik ga mijn er-6 lekker bij de unive verzekeren. Dit komt omdat al mijn verzekeringen daar klopen dus de totaal korting daar dan gaat gelden..

@ Motohaaglanden
ik ben niet aanwezig omdat ik geen kawa meer bezit :( alleen nog een soes :'(

Kawapatrick.... waarom hebje geen er6 meer dan? Huur er 1! ik ken nog wel een rijschool die ze voor weinig verhuurt :) hahaha
 
Een vraagje : Mijn nieuwe aankoop heeft een onderhoudsbeurt gehad bij aflevering en de olie is vernieuwd. Kan de olie al na 140 km heel donkerbruin zijn? bijna zwart? Of moet deze licht goud kleuren? Ik heb niet gekeken of de olie goudgeel was toen ik de motor ophaalde. Ik vermoed dan ook dat ze zijn vergeten de olie te verversen.

Vraag twee waar zit het luchtfilter en hoe kom ik daarbij? er-6f

Vraag drie ik heb een gebruiksaanwijzing in het frans, engels en Duits bestaat deze ook in het Nederlands?

Vraag vier hoe kom ik aan een werkplaatshandboek ? het liefst in het Nederlands als deze bestaat?

er6f.jpg
 
Laatst bewerkt:
Word dat niet doorzichtig als het warm is?? de vloeistof/motor.. en dik en donker als het nog koud is bijv als je motor lang heeft stil gestaan??
 
Een vraagje : Mijn nieuwe aankoop heeft een onderhoudsbeurt gehad bij aflevering en de olie is vernieuwd. Kan de olie al na 140 km heel donkerbruin zijn? bijna zwart? Of moet deze licht goud kleuren? Ik heb niet gekeken of de olie goudgeel was toen ik de motor ophaalde. Ik vermoed dan ook dat ze zijn vergeten de olie te verversen.

Vraag twee waar zit het luchtfilter en hoe kom ik daarbij? er-6f

Vraag drie ik heb een gebruiksaanwijzing in het frans, engels en Duits bestaat deze ook in het Nederlands?

Vraag vier hoe kom ik aan een werkplaatshandboek ? het liefst in het Nederlands als deze bestaat?

[afbeelding]

Als de olie is ververst, moet je er doorheen kunnen kijken. Conclusie: olie niet ververst B| Ik heb zelf twee boekjes: éen in Frans, Engels en duits en één in Italiaans, Spaans en Nederlands. Misschien weten de anderen de antwoorden op de rest van je vragen.
 
Hallo, ik heb even een vraagje.

Wil mijn Er6 van 02-2006 met kmst 5500 in gaan ruilen voor een nieuwe witte :9~

Motor is in perfecte staat en is verlaagd :Y

Weet iemand wat mijn motor zou moeten opleveren met inruil of

misschien heeft iemand interesse :?

gr Luna :W

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb even een vraagje.

Wil mijn Er6 van 02-2006 met kmst 5500 in gaan ruilen voor een nieuwe witte :9~

Motor is in perfecte staat en is verlaagd :Y

Weet iemand wat mijn motor zou moeten opleveren met inruil of

misschien heeft iemand interesse :?

gr Luna :W

[afbeelding]

Hallo, zal je foto nog in de op plaatsen ;) Ik denk(zonder kennis) dat je motor reeel rond de 5000-5500 euro mag opbrengen aangezien je lage km stand. Denk dat de dealer je 4500euro geeft.

gr,

ruben
 
Wil mijn Er6 van 02-2006 met kmst 5500 in gaan ruilen voor een nieuwe witte :9~

Als je ff een fototje met wat info print, kan je hem ook ophangen bij ons op de rijschool.
(kan je gelijk gebak brengen ;) )
 
Hallo, zal je foto nog in de op plaatsen ;) Ik denk(zonder kennis) dat je motor reeel rond de 5000-5500 euro mag opbrengen aangezien je lage km stand. Denk dat de dealer je 4500euro geeft.

gr,

ruben

Thanks voor de snelle reactie. Ook een vroege vogel dus.

Dit had ik ook wel een beetje in gedachte.

Hoor het volgende week wel bij de dealer :Y
 
Rubs88 Bedankt voor je antwoord.
Lady-M Bedankt voor je antwoord.
Mat_nl bedankt voor de link naar het werkplaats handboek daar heb ik veel aan en nog gratis ook :}

KawaLuna ik zou graag willen horen wat je bij de dealer terug krijgt voor je motor. Je moet natuurlijk altijd vragen hoeveel korting je krijgt op de nieuwe motor wanneer je niets inruilt dit bedrag moet je dan aftrekken van de inruilwaarde.

Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Dit ik ook mijn inschatting ik zelf ben geen motor kenner of verkoper :

inruil dealer :

3842,- zonder ABS
4222,- met ABS

verkoop aan particulier :

4400,- zonder ABS
4800,- met ABS
 
Laatst bewerkt:
Rubs88 Bedankt voor je antwoord.
Lady-M Bedankt voor je antwoord.
Mat_nl bedankt voor de link naar het werkplaats handboek daar heb ik veel aan en nog gratis ook :}

KawaLuna ik zou graag willen horen wat je bij de dealer terug krijgt voor je motor. Je moet natuurlijk altijd vragen hoeveel korting je krijgt op de nieuwe motor wanneer je niets inruilt dit bedrag moet je dan aftrekken van de inruilwaarde.

Hieraan kunnen geen rechten worden ontleend. Dit ik ook mijn inschatting ik zelf ben geen motor kenner of verkoper :

inruil dealer :

3842,- zonder ABS
4222,- met ABS

verkoop aan particulier :

4400,- zonder ABS
4800,- met ABS

Vind mijn schatting leuker, voor de verkoper dan :+ :P

Geen dank, ook al was mijn antwoord fout :$

Argghh %!@!&!@#$( zit ik binnen met dit lekkere weer... ergste is dat ik op mijn motor uitkijk en die kijkt mij zielig aan dat ze wil rijden :')
 
Morgen naar Duitsland :D :D als jullie mij zien rijden en ik zie er verdwaald uit dan gaarne de richting aan wijzen (film opname voor mijn na bestaanden met mijn laatste woorden voordat ik voorgoed verdwaald raak in duitsland mag ook) :9 :+ ik moet richting Cochem dus das ist mit der autobahne! legaal 150 rijden... joepie :P
 
Laatst bewerkt:
Hallo, ik heb even een vraagje.

Wil mijn Er6 van 02-2006 met kmst 5500 in gaan ruilen voor een nieuwe witte :9~

Motor is in perfecte staat en is verlaagd :Y

Weet iemand wat mijn motor zou moeten opleveren met inruil of

misschien heeft iemand interesse :?

gr Luna :W



Hee Luna, je hebt smaak :Y De witte zijn 't mooist :}
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan