*Kawasaki ER-6 Topic*

Eerste echte er6 meeting!!

  • 20 Juni

    Stemmen: 3 18,8%
  • 27 Juni

    Stemmen: 10 62,5%
  • 4 Juli

    Stemmen: 1 6,3%
  • 11 Juli

    Stemmen: 2 12,5%

  • Totaal aantal stemmers
    16
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal morgenavond eens een poging wagen :P

En idd een goed idee om de actievelingen ff een nieuwe foto te laten plaatsen (in het nieuwe topic uiteraard ;) ) Dan is alles weer up-to-date.
 
Wat is niet moeilijk??

Die seatcover hebben ze bij motorcorner, denk ook dat ik hem daar ga bestellen...

Weet ook iemand waar ze crashpads hebben, die een beetje budgettair verantwoord zijn? Meeste beginnen pas vanaf 100 euro...

Heb je daar dan ook MF korting?? (dacht het niet) 8-)
 
Even een aantal vraagjes, ik ben van plan volgende week samen met mijn vriendin 2 a 3 dagen naar de Ardennen te gaan om te kamperen.

1. Als je met z'n 2en rijdt, en een hoop bagage mee hebt, dus bij elkaar zo rond de 160-170 kilo, hoe hard moet je de banden en de vering dan afstellen?
2. Hoe lang deden jullie met je eerste set banden? Achter is een beetje vierkant aan het worden. Ik zit nu op de 9500 km. Ik merk er niets van tijdens het rijden, maar ik ben bang dat ik misschien in de Ardennen met regen er opeens achter kom dat ze toch niet goed meer zijn. Wat is een normale afstand om met je banden te doen?
3. Is er iemand die zijn spiegels heeft vervangen en z'n originele spiegels wil verkopen voor een zacht prijsje? Zo ja geef me even een PM dan kom ik ze halen. Ik rijd met Rizoma's, maar met een passagier en bagage zijn ze te klein om er goed omheen te kunnen kijken en ik wil dus voor deze trip graag de originele.

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:
Even een aantal vraagjes, ik ben van plan volgende week samen met mijn vriendin 2 a 3 dagen naar de Ardennen te gaan om te kamperen.

1. Als je met z'n 2en rijdt, en een hoop bagage mee hebt, dus bij elkaar zo rond de 160-170 kilo, hoe hard moet je de banden en de vering dan afstellen?
2. Hoe lang deden jullie met je eerste set banden? Achter is een beetje vierkant aan het worden. Ik zit nu op de 9500 km. Ik merk er niets van tijdens het rijden, maar ik ben bang dat ik misschien in de Ardennen met regen er opeens achter kom dat ze toch niet goed meer zijn. Wat is een normale afstand om met je banden te doen?
3. Is er iemand die zijn spiegels heeft vervangen en z'n originele spiegels wil verkopen voor een zacht prijsje? Zo ja geef me even een PM dan kom ik ze halen. Ik rijd met Rizoma's, maar met een passagier en bagage zijn ze te klein om er goed omheen te kunnen kijken en ik wil dus voor deze trip graag de originele.

Alvast bedankt!

Ligt er aan welke band natuurlijk.. als je een sport band neemt gaat deze minder lang mee dan een toer band.. Die dunlopjes die er standaard op zitten waren op mijn er6 met 25kw op na 8000km en op de versys was ie lek met 9500 maar daar kon ik nog een stukje mee rijden.. Langste wat ik met een band heb gedaan die ik dus ook daadwerkelijk heb opgereden was een Michelin Pilot Road 2 en dit waren 17.000km op 25kw.

Als je nu nog maar 3mm profiel hebt dan zou ik ze maar vervangen voordat je met de duo gaat rijden.
 
Ik heb de bandjes vandaag laten vervangen op jouw advies. Heeft iemand toevallig nog antwoorden op de andere 2 vragen? (kortom: kickje;))
 
Wij hebben onze motor gekocht met 9200 km op de teller, de achterband was toen vierkant en de voorband nog goed.

Verder heb ik wel de originele spiegels erop zitten, inclusief spiegelverbreders... Maar denk dat ik ze zelf hou...
 
hehe groot gelijk! Ik ga vandaag maar gewoon een beetje proberen met die vering en dan kijken. In het boekje staat wel hoe je de vering strakker moet zetten, en dat standje 3 is bedoeld voor een normale bestuurder zonder accessoires en bagage, maar er staat niet hoeveel strakker hij moet bij een dubbel laadgewicht. Experimenteren is dan de enige optie denk ik.
 
Ik reed op mijn er6 altijd 1/2 puntjes onder het maximale (hardheid) anders veert de motor wel heel ver in bij bochten rijden.. Op mijn versys staat mijn voor spanning nu op 75% naar hard en ook een na hardste vering.. En dit rijd goed, alleen voel je de hobbels wel wat meer :)
 
Wie gaat er straks het nieuwe topic aanmaken?? bijna pagina 100 namelijk.

Misschien een idee om iedereen zich weer aan te laten melden met een foto zodat de OP wat overzichtelijker word met mensen die nog actief zijn?
Ik wil het ook wel doen heb gelijk wat ideeen ook voor de OP.
 
Ga jij m maken of doe ik het. ;)
I do not want to share my knowledge. :X :+

Foto's verkleinen en centreren zodat er 2 naast elkaar kunnen staan en de pagina snel laad.
De namen door linken naar het profiel van die persoon.

sectie maken van o.a. groepsfoto's enz (die nog komen gaan).
Stukje over tyre een progje om routes te maken om vervolgens door je tomtom of garmin te rijden.
 
Laatst bewerkt:
Maakt mij niks uit. Maar om eerlijk te zijn heb ik nog geen idee wat te doen met de OP :P Dus misschien toch beter dat jij het doet. Gezien jouw ideeën ;)
 
Laatst bewerkt:
Bijna klaar maar alle rijders in dit topic heb ik eruit gegooid dus iedereen 2 mooie pics zoeken en posten in het nieuwe topic of een pm.
Op deze manier ruim ik het topic ff op zodat er een goede overzicht is van de huidige er6 rijders.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan