Vance & Hines longshots

BennyG

Rookie
16 apr 2009
2
0
Tongeren - België
Hallokes,

Heb een Intruder met Vance & Hines Longshots. Wij zijn zinnens om dit jaar enkele toertjes te maken naar Duitsland waar deze uitlaat niet is toegelaten wegens geen EU keurmerk en .... te luid. Heeft er iemand een oplossing om deze pijpen (natuurlijk tijdelijk) iets minder decibels te laten produceren en... heeft er iemand een idee hoe er nu in Duitsland (Moezelstreek en Sauerland) op gereageerd wordt door de "Polizei"... men hoort hierover de wildste geruchten zoals... motor laten staan - boetes tot 1500 Euro.... enz...
 
Hallokes,

Heb een Intruder met Vance & Hines Longshots. Wij zijn zinnens om dit jaar enkele toertjes te maken naar Duitsland waar deze uitlaat niet is toegelaten wegens geen EU keurmerk en .... te luid. Heeft er iemand een oplossing om deze pijpen (natuurlijk tijdelijk) iets minder decibels te laten produceren en... heeft er iemand een idee hoe er nu in Duitsland (Moezelstreek en Sauerland) op gereageerd wordt door de "Polizei"... men hoort hierover de wildste geruchten zoals... motor laten staan - boetes tot 1500 Euro.... enz...


ik heb in die streken gereden met een Suzuki Savage met volledig open uitlaat (Raask Longshot) en nul problemen gehad met der Polizei, die we wel gezien hebben. Helaas zijn er van Vance and Hines geen "quiet baffles" voor jouw motor, wel kun je je huidige inwendige dempers aanpassen; je huidige demper is aan het uiteinde volledig open. Door deze opening te verkleinen gaat hij ook minder herrie maken. Wel even checken dat hij niet te dicht wordt. Helaas is bij deze optie niet te vermijden dat hij ook minder lekker gaat rijden, omdat hij zijn gas minder goed kwijt kan.
 
Ben zelf van de zomer een week door Duitsland en Oostenrijk aan het rijden geweest met mijn Intruder met Supertrapp dempers. Heeft 0,0 problemen opgeleverd. Eerlijk is eerlijk Supertrapps zijn wel wat beschaafder dan de Longshots.

Het is nog belangrijker hoe je je gedraagt in Duitsland, rijd je beschaafd, dan zul je van de politie niet zo veel last hebben. Is geen garantie, maar wel mijn ervaring....
 
Dank u voor de info. De V&H hebben geen EU keurmerk... doch... door mij goedgekeurd. LOL
De bafflers had ik ook reeds gevonden doch ben niet zeker hoeveel stiller hij hiermee gaat zijn en of het sop dus de kool wel waard is... en.. toch wel wat werk om deze te plaatsen denk ik.
Ik zal waarschijnlijk het voorbeeld van Savagepielk en Zoldier volgen en zo maar riskeren te rijden... en op't gemakje draaien aan die hendel... moesten ze me tegen houden heb ik nog steeds een pasje bij van Belgische politie... misschien is dat wel DE oplossing...
Toch eerst nog eens bellen naar Kobra motorgarage...
Dank voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan