Racen op een oude GSXR (86 t/m 00)

Met kortere dogbones de achterkant omhoog gooien. Met mijn oude gixxer had ik ook altijd problemen met de grondspeling, uitlaat + stepje + kuipwerk aan de grond '(.

Na het ophogen geen enkel probleem meer gehad, en hij stuurt ook nog eens een stuk sneller in :)

Heb ik wel eens geprobeert,een setje bij mdi gehaald bleken die van een bandit 600 te zijn,lengte was goed,alleen de gaten te klein(M12 ipvM14),ze hadden geen gsxr liggen,toen.
Maar idd ik ga eens informeren :Y
 
Morning sradérs!

Leuk spul zo de oldscool fietsen!

Aanstaande donderdag mag ik eindelijk een volle circuit dag doen!
Nu heb ik er een nieuwe voorband op laten zetten gisteren, maar hoe druk moet ik me er om maken? nog ff inrijden op straat of is die gladde rommel er zo vanaf?
 
Morning sradérs!

Leuk spul zo de oldscool fietsen!

Aanstaande donderdag mag ik eindelijk een volle circuit dag doen!
Nu heb ik er een nieuwe voorband op laten zetten gisteren, maar hoe druk moet ik me er om maken? nog ff inrijden op straat of is die gladde rommel er zo vanaf?


Wat voor band heb je erop laten zetten? Race banden kan je in principe gelijk mee knallen (alleen ff warm rijden), straatbanden hebben nog een extra beschermlaagje, maar als je in groep 1 of 2 rijdt wordt het tempo rustig opgebouwd en hoef je je nergens druk om te maken.
 
Je beantwoord meteen me volgende vraag :Y
vroeg me al af hoe het zat met circuit/qualifiers bandjes, maar ik heb speciaal voor groep 1, echte straat band eronder zitten :+

Maar goed in principe niets om druk te maken, thanx
 
Laatst bewerkt:
Valdoppen gister gemonteerd, afgesproken met eenmaat om vanavond te gaan testen op een zeer afgelegen dood lopende weg met 1 bocht.
(word daar wel vaker getest en door mensen wheely's en KD's geoefend)
gaat het net regenen, hopen dat het straks verdampt is met deze hitte.

toch al pech, rij ik met de 1000 naar Antwerpen naar een grote sportzaak, blijkt 21 Juli eennationale feestdag in Belgie en is alles dicht -O-
 
voor het testen gelijk de soes op een ander vlak getest.
donderd die om in de aanhangwagen, al zo vaak met die maat verschillende motoren vervoerd op dezelfde manier met dezelfde spanbanden.
afijn zal wel pech zijn, we redenmaar 20 meer want zagen al dat er een bandje niet lekker zat.

rechterkuip is iets ingescheurd, en lak wat gesprongen maar heb het gister avond gelijk losgehaald en verstevigd met en nieuw stuk polyster.
je blijft het wel zien omdat het niet meer gelijk is van buiten, maar goed.
eerst maar wat daagjes op rijden en dan eens kijken voor een andere kuip.

Testen zelf ging perfect blok loopt perfect.
Fan doet het netjes (zal je niet snel nodig hebben maar laat hem lekker zitten)
niks geen lekkage's en ook de spanner hoor je niet *O*
gelijk met een ZAC man de veering afgesteld, dus een goede basis setting zal er nu wel op staan.

ben benieuwd 2 Aug 8-)
 
voor het testen gelijk de soes op een ander vlak getest.
donderd die om in de aanhangwagen, al zo vaak met die maat verschillende motoren vervoerd op dezelfde manier met dezelfde spanbanden.
afijn zal wel pech zijn, we redenmaar 20 meer want zagen al dat er een bandje niet lekker zat.

rechterkuip is iets ingescheurd, en lak wat gesprongen maar heb het gister avond gelijk losgehaald en verstevigd met en nieuw stuk polyster.
je blijft het wel zien omdat het niet meer gelijk is van buiten, maar goed.
eerst maar wat daagjes op rijden en dan eens kijken voor een andere kuip.

Testen zelf ging perfect blok loopt perfect.
Fan doet het netjes (zal je niet snel nodig hebben maar laat hem lekker zitten)
niks geen lekkage's en ook de spanner hoor je niet *O*
gelijk met een ZAC man de veering afgesteld, dus een goede basis setting zal er nu wel op staan.

ben benieuwd 2 Aug 8-)


Hmmmm, John, Kwalitatief Uitermate Teleurstellend dat je Sradje omgelazerd is.... naja... In ieder geval mooi dat je nu een goede basisafstelling hebt. Ik denk dat ik de mijne binnenkort eens een echte grote beurt laat geven. Begint-ie bij mij meteen vanaf 0, zullen we maar zeggen.

Ik keek er wel effe van op dat je je nick veranderd hebt! Gelukkig herkende ik je avatar anders was het niet meer goed gekomen! :P Maar je zit nu wel forever aan GSX-R vast, hè...
 
Valdoppen gister gemonteerd, afgesproken met eenmaat om vanavond te gaan testen op een zeer afgelegen dood lopende weg met 1 bocht.
(word daar wel vaker getest en door mensen wheely's en KD's geoefend)
gaat het net regenen, hopen dat het straks verdampt is met deze hitte.

toch al pech, rij ik met de 1000 naar Antwerpen naar een grote sportzaak, blijkt 21 Juli eennationale feestdag in Belgie en is alles dicht -O-

Blond....! :P :)
 
haha bedankt.
ja zonde van de srad, schade is beperkt hoor en sterkte is volledig terug.
Nieuwe stickers zijn besteld, dus dan is het nog maar net zichtbaar.

Verder loopt die als een kogel, wel bneem ik het orginele luchtfilter mee voor de zekerheid, inlaatgeluid lijkt vrij hard (wel mooi :9 ).
verder blijft de toerenteller even wat schommelen rond de 8000 rpm, om daarna weer perfect verder te lopen.
net of de naald wat los zit rond dat toerental zeg maar
blok heeft nergens last van, want dat loopt perfect door.
Heb de stekker van het instrumentenpaneel ingespoten dus even afwachten.
Verder heb je er geen last van, want het blokje loopt perfect en nergens lekkage etc *O* jullie zien de foto's van volgende week zondag wel verschijnen tegen die tijd.

En ja nickname komt omdat mensenme Johnny gingen noemen terwijl ik John heet.
En voor altijd aan een gsx-r ziten is geen probleem, staan er nu 2.
Moet alleen zorgen dat er altijd minimaal 1 staat :+
 
Da's wel interessant (dat van die naald die blijft "hangen" bij 8.000rpm). Ik zit nl met hetzelfde probleem. Ik heb n behoorlijke dip rond de 8.5000rpm. Als ik daar boven blijf heb ik geen probleem. Vervelende is dat ik op Zandvoort in 2 bochten net onder dat toerental de bocht uitkom (o.a. de Tarzan) en ik dan dus echt tijd verlies om 'm boven de 9.000rpm te krijgen. Heeft iemand anders ook zoiets, of weet iemand misschien wat ik er aan kan doen?

heb het ook al in het techniek forum voorgelegd. Meeste lui hadden het gewoon over afstellen. Iemand ervaring mee?
 
Niet met deze :N

Blok is kapot gelopen. Haal zelf de velgen eruit en nog een paar andere onderdelen en de rest gaat weer in de verkoop
kuipsetje heb ik wel intresse in, in eider geval topkuip en evt onderkuip..
mcoht dat weggaan hoor ik het wel :)
 
Na mijn schuivertje op Zandvoort van een paar weken geleden afgelopen donderdag weer op Zandvoort gereden. MSL, groep 3 met begeleiding. Je krijgt één instructeur per 3 rijders. Dat is dus veel begeleiding voor je geld. De instructeur heeft een camera en de beelden worden na elke sessie bekeken en je krijgt tips over houding en lijnen. Erg nuttig om jezelf te zien rijden. :Y

Helaas twee natte sessies, maar niet nat genoeg voor regenbanden... :N

Laatste 2 sessies prima weer, maar helaas niet m'n beste tijd kunnen verbeteren... (beste tijd afgelopen donderdag 2:13.576).

Hier wat fotootjes van de opgeknapte motor (wel nog wat provisorisch, maar van de winter een mooi project om 'm weer helemaal picobello te maken) (met dank aan Frits voor het spuiten... aan het spuitwerk ligt het niet) en twee actiefotootjes van afgelopen donderdag.

full


full


full
 
Ik was eigenlijk op zoek naar een cbr600 pc31,maar ben nu tegen 2 600s-radjes aangelopen.
1 van 1998 en 1 van 2000,allebei circuit klaar.
Ik ga deze week even kijken bij deze fietsen,maar zijn er nog s-rad specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden?

Staat van onderhoud en of de boel recht is,lijkt me logisch en is redelijk makkelijk te controleren.

Ik hoop dat het wat wordt,want op de openbare weg circuit rijden wordt me wat te kostbaar :X
 
Ik was eigenlijk op zoek naar een cbr600 pc31,maar ben nu tegen 2 600s-radjes aangelopen.
1 van 1998 en 1 van 2000,allebei circuit klaar.
Ik ga deze week even kijken bij deze fietsen,maar zijn er nog s-rad specifieke dingen waar ik rekening mee moet houden?

Staat van onderhoud en of de boel recht is,lijkt me logisch en is redelijk makkelijk te controleren.

Ik hoop dat het wat wordt,want op de openbare weg circuit rijden wordt me wat te kostbaar :X
nokkenaskettingspanner, ben er zelf ook tegen een aangelopen met de spanner neit helemaal lekker.

eerst denk je die is niet goed, maar ik had wat ingelezen hier.
als de ratel stationair is geen probleem, als die bij 4 a 5000 rpm maar weg is (als de ketting spant) spanner kost 65, + een nieuwe pakking (1 €) en je bent klaar.
als de kuip er al af ligt en de tank is het 5 min werk.

@Gixru, mooie kleur en foto's :}
 
:W

Maar even melden dan, laatst Zandvoort gereden op m'n Gixxer uit '99. Binnenkort wil ik er weer op, eerst maar zorgen voor een eigen lederen pak!

leukopdefoto_583115.JPG

leukopdefoto_583151.JPG

leukopdefoto_583183.JPG

leukopdefoto_584608.JPG

leukopdefoto_583213.JPG

leukopdefoto_583778.JPG

leukopdefoto_583789.JPG

leukopdefoto_584123.JPG

leukopdefoto_583849.JPG
 
Nou, ik ga eerst kijken of ik het beestje weer aan de praat kan krijgen, als me dat lukt gaatie weer in 1 deel op MP
oke, mocht het niet lukken, wil ik het wel overnemen (kuipsetje onder en boven) :)

succes met het herstel van de 600, weet je al wat er mis is in het blok ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan