XS 750

Ik heb de spanband aan mijn achterwiel "geklooit" (lees een paar slagen om de band). Dit heeft als voordeel dat je motor stabiel blijft staan als je spanning zet op de veer.
 
@*% grrr :( :( :(
Wil ik een stukje rijden, slaat de hoofdzekering eruit :r . Zelfs een 30 Amp vliegt eruit. Dus is er iets goed mis.
Ook stonk het goed naar elektroproblemen, foute boel dus. Na enig zoekwerk verdenk (lees weet het haast zeker) ik de spanningsregelaar. Want als ik de spanningsregelaar los koppel blijft de hoofdzekering heel. En zo gauw ik de stekker van de spanningsregelaar aansluit vliegt de zekering eruit :/ .

Ik heb de spanningsregelaar verwijderd en op de achterkant zat een soort vloeistof en het ding stinkt een uur in de wind (z'n typische elektrolucht).

Dus nu op zoek naar een goede spanningsregelaar. Heeft iemand die nog liggen of weet iemand waar ik deze kan verkrijgen ?

Bvd voor het meedenken..

Wat overigens een geluk bij een ongeluk was, dat ik nog voor de garage stond en niet op 15 km van huis............. want dan was ik nu nog niet thuis :N
 
Ebay, ik heb er ook een paar maar weet niet of ze goed zijn...
Je kunt ze bijna niet doormeten, daar is een speciale kast voor nodig.
 
Wim, bel maar eens 0620323418
Man heet Toon en heeft heel veel yamaha spul
Suc6
Gr Peer
 
Misschien een wat onnozele vraag, maar bij het aanpassen van de tweede versnelling zie ik nergens dat er pakkingen vernieuwd of aangepast worden :?

Is dit zo, of mis ik iets ?

Dit omdat mijn projectfiets uit de tweede versnelling schiet en ik de versnellingsbak wil aanpassen (lees de bekende modificatie wil doorvoeren).

Alvast bedankt ;)
 
Als je voorzichtig het linker-ontstekingshuis van het blok afhaalt houd je de pakking vaak wel heel.
Om de versnellingsbakdeksel zit een o-ring.
Dus rustig en met beleid, komt alles goed.
 
Doei Oma,

Mijn project XS loopt nog steeds beroerd ;( . Ook nadat ik het originele luchtfilterhuis heb teruggeplaatst.

Dus nu de vraag wie weet in de regio Westland iemand met een ultrasoon apparaat om de carbs een grote schoonmaakbeurt te geven ?

Of zijn er andere methodes om de carbs een keer echt schoon te maken....

Bijvoorbaatdank voor een reactie
 
Gewoon met ouderwetse 'elbowgrease' en een fietspomp die dienst doet als compressor om sproeiers etc door te blazen.
Werkt prima.
Of je gooit een flacon 'Forté II' in je tank en gaat een stukkie rijden.
Weet je zeker dat de problemen carb-gerelateerd zijn dan?
 
Maak ik eindelijk een keuze om de carbs te laten reinigen. Kom ik het volgende tegen #X@& :(

Zie foto.

Er heeft iemand voor mij de sproeier zo vast gemonteerd dat deze niet meer los komt. Het brons/koper breekt af als je de sproeier probeert los te draaien.......

Wat nu te doen ?

Voor de rest niet veel bijzonders tegen gekomen. Maar hoe dan ook om alles goed schoon te krijgen en straks te kunnen beoordelen of het opnieuw gemonteerd kan worden moet het eigenlijk wel los. Zeker deze kleine, maar o zo belangrijke deeltjes.

Een andere optie is: heeft iemand een vlotterbak van een Mik I type carb over ?

Wel vastgesteld dat de naalden van de stationair sproeier nogal verschillen in vorm ?
Nog geen foto gemaakt, maar als ik beschrijf is de ene sproeier gelijkmatig puntig terwijl de ander een soort verjonging hebben (worden ineens iets dunner). Omdat ik geen ervaring heb met dit soort onderdelen (is namelijk de eerste keer dat ik een carb volledig demonteer) kan ik niet inschatten wat goed is.

full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog zát voor een Mik I carb: sproeiers en van alles.
Doe me maar een PM/ PB Wim, komt goed..

;)
 
Vlotterbak is goed overgekomen. En is ondertussen ietwat gekieteld........... *D

Laat even weten wat de schade is kan het overmaken.
full
 
Ik heb nu twee carbs schoon. Handwerk, kost de nodige tijd maar 60 euro voor alleen reinigen bij een motorzaak besteed ik lever ergens anders aan :P.

Het volgende gebruikt:
- cocktailprikker (kan je lekker met peuteren in kleine hoekjes)
- brillosponsjes
- vaatwasmiddel voor vaatwasser (maakt goed vetvrij zonder te schuimen)
- het nodige water om te spoelen
- kleine scherpe schroevedraaier om soms vastzittende stukjes vuil te lijf te gaan

En het allerbelangrijkste veel tijd............... (per carb tenminste 2 uur)

Maar het resultaat mag er zijn (tenminste dat denk ik :+ )
full
 
das nu toch echt een stukje huisvlijt
helaas kan ik daar niet het geduld voor opbrengen
maar ik heb nog een compleet carb setje liggen voor een 750
 
Tsja, ik eigenlijk nog op zoek naar een set Mik type II carbs. Zitten op mijn rijdende XS en deze bevallen erg goed.

Maar volgens Triple XS moet een XS ook goed rijden op een Mik typ I carb. Dus vandaar mijn actie om deze carbs te reinigen. Zodat straks als na mijn/onze vakantie de derde schoon is ik opnieuw kan proberen om het geheel in basis afgesteld te krijgen.

Want nadat alles redelijk loopt laat ik bij een motorzaak het geheel afstellen. Want ik weet wat ik wel kan en NIET kan. En afstellen behoort bij de NIETEN.

Dus na de vakantie meer informatie. Maar nu eerst richting Noorwegen (niet per motor maar per koekblik, want er moeten nog 3 anderen mee). Geen slecht vooruitzicht ;)
 
Natuurlijk loopt een driepiiter prima op de Mik I carb: er zijn niet voor niets 3 types uitgevoerd geweest met deze carb, en dan heb ik het nog niet eens over andere types XS...
Het vervelende van dit carbje is alleen dat de afstelschroef naar beneden wijst, en je dus erg kleine handjes (en een spiegeltje) moet hebben om daar met een schroevendraaier fatsoenlijk bij te kunnen komen...
 
Laatst bewerkt:
En daarom staat het zoeken naar andere carbs op een laag pitje. Eerst proberen mijn project XS goed te krijgen met deze.

Dus ik heb na de vakantie een hoop te prutsen.....

En voor de rest, prettige vakantie, veel plezier en geniet ervan.
 
Net terug van vakantie en dus nu even tijd om motor-forum te bekijken. :+

Ik hoop dat ik komende week wat tijd vind om de derde carb schoon te maken en dan alles opnieuw monteren. Wel ff kijken of ik nog nieuwe boutjes voor de deksels moet gebruiken.

En ook reacties laten weten aan een aantal personen om afspraken van voor of tijdens de vakantie in te vullen.

En voor wie nog niet op vakantie is geweest, veel plezier. Ik heb de vakantie eropzitten in Noorwegen. Mooi land maar de kilometers nemen veel tijd is beslag. Want iets wat 100 km verder ligt is toch gauw twee uur rijden, maar beschouw dit niet als klagen. :N Want de weg is toch altijd mooier dan bij mij in de buurt _O-

Wim
 
Nog wat meegekregen van alle ellende in Noorwegen Wim; wéér zo'n malloot die uit naam van het geloof anderen ombrengt?
Op dit moment zit ik nog in Engeland met de vrouw, helaas niet per brommert maar wèl in het perfecte voertuig voor engelse landweggetjes....

Foto-7HXBQ4FI-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
Kei geel man! Mijn overbuurman is ook helemaal gek van mini's en gaat alle meetings af.
Hij heeft er 2 op de oprit staan. Prettige vakantie overigens. Ik ben volgende week aan de beurt.
 
Net terug van vakantie en dus nu even tijd om motor-forum te bekijken. :+

Ik hoop dat ik komende week wat tijd vind om de derde carb schoon te maken en dan alles opnieuw monteren. Wel ff kijken of ik nog nieuwe boutjes voor de deksels moet gebruiken.

En ook reacties laten weten aan een aantal personen om afspraken van voor of tijdens de vakantie in te vullen.

En voor wie nog niet op vakantie is geweest, veel plezier. Ik heb de vakantie eropzitten in Noorwegen. Mooi land maar de kilometers nemen veel tijd is beslag. Want iets wat 100 km verder ligt is toch gauw twee uur rijden, maar beschouw dit niet als klagen. :N Want de weg is toch altijd mooier dan bij mij in de buurt _O-

Wim
Heb ook 3 weken in Noorwegen doorgebracht.
wat een land is het toch :} :}
Lijkt me best leuk om de Trollstigen met een horde Yamahaatjes te beklimmen *D
full
 
Stond op de kade voor de veerboot Olso/Kiel. En deze kade ligt ongeveer naast het centrum. We stonden denk ik op 10 tot 15 minuten lopen van waar de autobom afging. Dus binnen 1 kilometer. Het was een ongelooflijke klap. En je weet dan eigenlijk gelijk dat er iets fout zit. :(
Daarna nog wel naar het centrum gelopen, maar het voelde niet goed. En wat opviel was de ontreddering bij de inwoners. Iedereen aan de mobiele telefoon. En dan weet je dat het niet goed zit. En dan heb je geen informatie. Dus via Nederland achterhaald dat er een bom was ontploft.

Een raar effect is dat je dan aan jezelf gaat denken, gaat de boot nog wel ? En wat je ook merkt is dat je zo snel mogelijk weg wilt. Uiteindelijk had de boot maar een uur vertraging.

Voor de rest de Trollstigen was mooi. Zelfs met het koekblik, al had ik wel soms even een gedachte aan mijn gemotoriseerde tweewielers....... :+

Let op als je naar Noorwegen gaat 50 km in Noorwegen duurt ongeveer 1 uur rijden. Dus afstanden afleggen kost gewoon veel tijd. En dan vergeet ik nog even dat je soms moet wachten op een pontje.
Want even omrijden kan je wel vergeten........................ _O-
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan