XS 750

Het begin nog met spatbord......

full
 
Het resultaat....... :+

En nu verder met metaalbewerking (en dat is niet mijn vak) dus dat wordt pionieren.
full
 
And where it's ends now one knows...........



Alvast een hoop euro's armer...........
 
Vanavond een goed contactslot gemonteerd.
Want de vorige zat de sleutel zo los dat ik de sleutel gezekerd had met een tire-rap aan de motor............. :+
Maar een goed slot is toch wel makkelijker _O-

Ook aan de voorzijde kleine knippers gemonteerd en andere koplamporen. Morgen even een fotootje maken en plaatsen :Y

Zo kom ik met kleine stapjes toch weer een beetje verder, maar wanneer ik klaar ben :X
 
Fotootje met kleine knippers, ik vind het wel wat :P

Er ligt nu even een tank tijdelijk op. Kan ik beter de verhoudingen inschatten. Kleurenschema nog geheel niet bekend................ duurt nog wel even voor ik zover ben :+
full
 
Doei Oma :W

Vervroeger elektronische ontsteking heeft kenmerk 2F3.
Vervroeger puntenontsteking 1F7

Met dank aan TripleXS ;) want dat is de bron van deze info.

Hopelijk kan je hiermee verder. En hopelijk kan ik zelf ook weer eens frutten aan mijn project XS.
 
Doei Oma

Na een lange tijd niet gerommeld te hebben deze week een chokehandel van Triple XS mogen ontvangen, nogmaals dank hiervoor :} .
En gelijk gemonteerd, na de chokehandel in de meest fantastische kleur gespoten te hebben, Action mat zwart _O-

Maar ik ben heel blij met mijn chokehandel. Ik heb nu twee carbsets voor mijn project XS. Kan ik straks de beste gebruiken.

Deze is nog niet gepoetst eerst zorgen dat de projectfiets weer :] . En als dan blijkt dat deze set beter is kan ik altijd nog poetsen. Z

Plaatje bijgevoegd
full
 
Ja, dit is niet de staat waarin hij mij bereikte...
Maar dat is de lol van oude spullen, je kan ze opknappen.

Nu nog uitvinden of de motor op deze carbs lekker loopt........
 
Pascal, weet jij wat er precies bij komt kijken om mijn 850 blok van kickstart te voorzien? Gat is nu netjes afgedopt, ziet er naar uit dat het zo uit de fabriek is gekomen.

Edit: oeps sorry Wim, verkeerde topic.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het complete kickermechanisme nodig, dus kicker, as, hulpas en wormwiel.
Vervelender is alleen dat de tussenas (tussen bak en haakse tussenbak-cardanaandrijving) een hulplager nodig heeft.
Dit lager is gekrompen op een kick-model, dus eigenlijk moet je deze tussenas ook overzetten..
Dat betekent dat je het blok zult moeten splitsen, als jouw tussenas de mogelijkheid niet heeft het hulplager te borgen.

Dus..verwijder het koppelingsdeksel/ rechtercarter en doe me een fotootje van vooral de plek waar de kickeras zou moeten zitten.

FYI: ik heb met 'Kamikaze' dit ook willen doen en er uiteindelijk vanaf gezien door bovengenoemd verhaal.
 
Dank je voor je duidelijke antwoord. Ik ga pas van de winter het blok verder onderhanden nemen, maar tegen die tijd zal ik een foto maken. Als jij er al vanaf ziet denk ik niet dat ik eraan moet beginnen, tenzij het blok om een of andere reden helemaal uit elkaar moet. Is kamikaze ook een 850?
 
Heb op diverse XS geperforeerde remschijven gezien. En dat ziet er meestal goed uit :Y Maar heb begrepen dat het meestal eigen werk is.

Dus weet iemand hoe dit te doen, sjablonen ??
Mijn vermoeden is dat een kolomboor wel nodig is, ivm de rechtheid van de gaten.
Heeft iemand hiermee ervaring ??
Wat voor boortjes, niet die van de Gammel lijkt mij, want ik verwacht dat de remschijven van iets beters zijn dan pisbakkenstaal :+

Bijvoorbaatdank voor de info ;)

Overigens is mijn projectfiets niet verder dan drie maanden geleden ;(

Wel nog wat materialen verzameld, stuk polyester voor begin zitje, plaatstaal (zijkanten van een boileromhulsel) voor de dradenbak, spiegel voor aan het eind van het stuur ;( en een lasapparaat. En voor het laatste, ik ga oefenen met bakken en braden (en niet in de keuken _O- )
 
Heb me hier toevallig ook in verdiept omdat ik ook met het idee van geperforeerde schijven speel.
Er zwerven hier en daar wel wat sjablonen rond, maar zelf tekenen in CAD of op ruitjespapier is ook niet zo heel moeilijk.
Voor het boren: je hebt een goede (zware) kolomboor nodig, en als ik het goed begrijp zijn boren met kobalttip de enige die het chroomstaal enigszins aankunnen. Snijolie schijnt ook nodig te zijn. Ik zag laatst ook dat iemand de schijven op elkaar boorde, scheelt weer een rondje.
Laatst zag op ebay iemand die dit als dienst aanbood, maar dat koste omgerekend 120 EUR (excl verzendkosten). Ik vermoed dat het toch best een klusje is.

gr Ernst
 
gewoon met cad een layout maken, als je zelf niet de mogelijkheid hebt kan ik het wel even doen, moet je wel even een voorbeeld geven van hoe je het hebben wilt.
Ik kan hem als PDF file doorsturen.
 
Nils bedankt voor het aanbod :} . Ik ga ervan gebruik maken.

Ik ben zelf niet in het bezit van een CAD systeem (en heb er ook nog nooit mee gewerkt).
Dus dit is een hele mooie oplossing.

Nu opzoek naar een kolomboor, centerpen, goede boortjes en snijolie.

Bij het in uitvoering nemen van dit deelproject van mijn XS zullen plaatjes gemaakt worden. En deze worden dan op dit forum getoond :Y
 
graag gedaan, het is maar een paar minutjes werken. als je even aangeeft wat foor patroon je wilt, waaier of recht, en hoeveel rijen, kan ik het vanavond nog even doen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan