VTR SP1&2 Topic Part 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heb wat geruchten gehoord dat het luilekkerland is voor de koper voor wat betreft overjarige 1098's en zelfs overjarige 999's. Ga er zelf niet achteraan, vind m'n SP'tje heel best.
 
Heb wat geruchten gehoord dat het luilekkerland is voor de koper voor wat betreft overjarige 1098's en zelfs overjarige 999's. Ga er zelf niet achteraan, vind m'n SP'tje heel best.

Waar? Heb in de tuin wel ruimte voor nog een motor... _O-
 
Vraagje voor de techneuten. Ik ben dus bij ten kate geweest vorige week met die storing. Ze denken dat de map sensor kapot is en de storing geeft. Als die het niet is kan het met de power commander te maken hebben. Om daar zeker van te zijn zou ze m een dagje moeten hebben, zodat ze de electronica kunnen bekijken. Ik viel bijna flauw van de prijsopgaaf die ze maakten...

Maar nou vraag ik me af, kan ik er nu wel op rijden? Ik ben alleen terug gereden en hij staat weer in de schuur. Maar ik heb volgende week een tourtocht en wil eigenlijk op mijn sp meerijden. Zou het kwaad kunnen? We denken jullie ervan?
 
Nou mijn bandjes zijn nu bijna aan vervanging toe. Het word sowieso een setje Pilot Powers.

Alleen wat is nou de beste maat? En waarom? Bv. hoe beinvloed het je rijeigenschappen, bredere band stuurt zwaarder etc?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje voor de techneuten. Ik ben dus bij ten kate geweest vorige week met die storing. Ze denken dat de map sensor kapot is en de storing geeft. Als die het niet is kan het met de power commander te maken hebben. Om daar zeker van te zijn zou ze m een dagje moeten hebben, zodat ze de electronica kunnen bekijken. Ik viel bijna flauw van de prijsopgaaf die ze maakten...

Maar nou vraag ik me af, kan ik er nu wel op rijden? Ik ben alleen terug gereden en hij staat weer in de schuur. Maar ik heb volgende week een tourtocht en wil eigenlijk op mijn sp meerijden. Zou het kwaad kunnen? We denken jullie ervan?

Ik denk dat je de diverse connectoren ff moet checken op corrosie en in moet spuiten met contactspray.
Vooral die 2 grote grijze blokken linksvoorin zorgen voor 'storing'.
 
Heb wat geruchten gehoord dat het luilekkerland is voor de koper voor wat betreft overjarige 1098's en zelfs overjarige 999's. Ga er zelf niet achteraan, vind m'n SP'tje heel best.
Do I need to remind you:

Untitled-025Small.jpg


:} :9~
 
Maar daar is wel mee te rijden?
I zou eerst eens doen wat Hansie zegt (contactspray), en kijken of het probleem blijft/weggaat. Gaat het weg, dan heb je waarschijnlijk de oplossing gevonden.

Dat vind ik het klote aan elektische problemen: je kunt er uren naar (laten)zoeken, terwijl het vaak iets heel simpels is. Succes ermee
 
Laatst bewerkt:
Vind t ook irri... Maar het FI lampje brand ook he. De foutcode die ze hebben uitgelezen bij ten kate zou te maken hebben met de baro sensor. Ik wou dat ik wat technischer was...zucht..
Maar ik zal die sensoren eens inspuiten met contact spray. Op goed geluk!
 
Vind t ook irri... Maar het FI lampje brand ook he. De foutcode die ze hebben uitgelezen bij ten kate zou te maken hebben met de baro sensor. Ik wou dat ik wat technischer was...zucht..
Maar ik zal die sensoren eens inspuiten met contact spray. Op goed geluk!

Vooral de stekkers! Kijk even naar die grote stekkers voorin de kuip, haal ze los en spuit die in.
 
ik ben vandaag dus even op en neer geweest naar ten kate. 350 km. heen op die leen motor. ik rijd weg en net buiten mijn dorp knapt de koppelingdraad. ik denk uu ja stoppen en bellen.
de knmv regeld een monteur en die kon het na 1,5 uur stil gestaan te hebben maken.
Ok ik kon hierna dus door rijden maar moest niet te hard in de koppeling knijpen.

dus ja rustig heen rijden en net toen ik daar aan kwam begon het te regenen. (er reed trouwens net een rode sp1 met Leo's erop dacht ik, weg met zijn vriendin .

na een uurtje in de winkel rond te lopen (moet ik niet doen) hahah. maar toch de regen maar ingedoken en nu met mijn eigen sp. na 75 km rijden komt de zon weer. heerlijk wat heb ik genoten.

ook onderweg nog een groepje ingehaald met verschillende motoren maar ook hier een rode sp1.

maar ja ben weer blij dat hij terug is nu kijken of ik dit weekeind nog weg kan.
 
Vraagje voor de techneuten. Ik ben dus bij ten kate geweest vorige week met die storing. Ze denken dat de map sensor kapot is en de storing geeft. Als die het niet is kan het met de power commander te maken hebben. Om daar zeker van te zijn zou ze m een dagje moeten hebben, zodat ze de electronica kunnen bekijken. Ik viel bijna flauw van de prijsopgaaf die ze maakten...

Maar nou vraag ik me af, kan ik er nu wel op rijden? Ik ben alleen terug gereden en hij staat weer in de schuur. Maar ik heb volgende week een tourtocht en wil eigenlijk op mijn sp meerijden. Zou het kwaad kunnen? We denken jullie ervan?
Ik val er even midden in hoor, sorry. Heb niet alles gelezen, maar heb je al geprobeerd de PC er tussen uit te halen?
Is niet moeilijk, stekkers eruit en 1 stekker weer terug in de CDI.
Als de storing dan nog optreed weet je dat het iig niet aan de PC ligt.
Kan zijn dat het hier al aan de orde is geweest en het lijkt mij dat ze bij TK ook wel zo slim zijn....
Enniewee, mijn 2 centen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik val er even midden in hoor, sorry. Heb niet alles gelezen, maar heb je al geprobeerd de PC er tussen uit te halen?
Is niet moeilijk, stekkers eruit en 1 stekker weer terug in de CDI.
Als de storing dan nog optreed weet je dat het iig niet aan de PC ligt.
Kan zijn dat het hier al aan de orde is geweest en het lijkt mij dat ze bij TK ook wel zo slim zijn....
Enniewee, mijn 2 centen. :)
Dat is wel goed idee idd. Was nog niet in mij opgekomen. Dat ga ik dit weekend eens even bekijken.
Bedankt voor de reacties trouwens!
 
Aiaiai, wat een openingspost weer, laptop kan het nog net aan. Vanmiddag maar eens wat dijkjes opzoeken, weersvoorspellingen zijn niet al te gek.
Van de week nog net op tijd de Performance Bikes van vorige maand kunnen bemachtigen in de UK :P. Die gixxer en rsv krijgen ff klop op het circuit (4 bochten ofzo :X ) van de SP1.
Ik heb de bandenstapel compleet, zaterdag een bt016 voorband uit duitsland besteld, dinsdag in huis. Achterband had ik al klaar liggen van mick85. Tis alleen nog ff afwachten of de oude sloffen mn 2 vakanties nog overleven.

gd weekend aan allen :]
 
Aiaiai, wat een openingspost weer, laptop kan het nog net aan. Vanmiddag maar eens wat dijkjes opzoeken, weersvoorspellingen zijn niet al te gek.
Van de week nog net op tijd de Performance Bikes van vorige maand kunnen bemachtigen in de UK :P. Die gixxer en rsv krijgen ff klop op het circuit (4 bochten ofzo :X ) van de SP1.
Ik heb de bandenstapel compleet, zaterdag een bt016 voorband uit duitsland besteld, dinsdag in huis. Achterband had ik al klaar liggen van mick85. Tis alleen nog ff afwachten of de oude sloffen mn 2 vakanties nog overleven.

gd weekend aan allen :]
veel plezier man .. morgen zal het mooi worden zeiden ze net op de radio
 
Dat is wel goed idee idd. Was nog niet in mij opgekomen. Dat ga ik dit weekend eens even bekijken.
Bedankt voor de reacties trouwens!
En voor de motor maakt het niks uit als je de PC er tussenuit haalt. Die loopt dan weer gewoon volgens zijn standaard programma. En dat kan helemaal geen kwaad met die rijke afstelling van een SP. Hij zal je dus niet in de soep draaien als je dat doet.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag tijdens een bruiloft in het zuiden Two wheel fanatic getroffen! Helemaal uit drenthe! Respect!
 
Zo, kabeltje van het alarm uit het balhoofd verwijderd. Gat opgemeten; 28mm.

Heeft iemand hier een hefgeval voor de voorkant van de motor? Moet ik nog ergens op letten met de beschikbare ruimte tussen balhoofd en spatbord, of past dat allemaal zonder problemen bij een SP?
 
Mijn 'hefgeval' gaat er alleen pijnloos in als ik eerst het spatbord verwijder. Ze is nogal krap tussen voorkuip en spatter. :o
 
Mijn 'hefgeval' gaat er alleen pijnloos in als ik eerst het spatbord verwijder. Ze is nogal krap tussen voorkuip en spatter. :o

Bij mijn 'hefgeval' gaat het met spatbord. Maar wel een vaste hand vereist. Eerlijk bij zeggen dat 'hefgeval' een klein beetje gemodificeerd is
 
ik kan mijn voorkant wel opheffen maar die gaat met twee puntjes dus onder in de voorvork.
ik kan dan alleen goed bij mijn voor wiel maar niet de voorpoten er uit paken.
 
Ik ben vandaag trotse bezitter geworden van een.. jawel.. rode sp1 uit `01.
Gekocht bij kerimotoren in Volendam voor de prijs van 5250,- welke ik erg schappelijk vond kijkende naar o.a. de uitlaten ( welke trouwens erg luid zijn. eerst wat het nog wel leuk, maar begon al snel te vervelen. Heb de db killers gemonteerd en zal is kijken hoe dat bevalt).

Het is mijn 1e 2 cilinder ervaring. Wat is deze motor bruut zeg! Het is nog erg wennen. rechtuit lukt nog wel, maar met bochten heb ik nog wel wat moeite. Komt vooral denk ik doordat ik nog niet goed met het gas kan werken. Af en toe ben ik echt aan het hobbelen (net zoals iemand die voor `t eerst in een auto leert rijden :') ). Magoe, hoop dat ik hier snel souplesse in krijg.

Ik kom btw van een Suzuki RF600R af, dus het is wel logisch dat het even wennen is.

Hoop veel van jullie te leren!

Hier een pic van m`n bike:
1817502-1-2-2.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan