VTR SP1&2 Topic Part 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
M'n achterbuurman heeft ook een SP1, een 2000 uitvoering. Hij zit ook niet op het forum, wel gezegd maar hij doet daar niet aan zeg ie.

Wil alleen maar knallen met dat ding, komt goed uit zei ik, geef ff een belletje als je nog een keer gaat, gaan we met z'n 2en herrie maken })

Hij heeft hi- mount ope pijpen, en ik die race pijpe van LEO, herrie zat denk ik.
 
Die kan idd wel.
Die van mij niet meer :(
Kunnen ze denk ik wel, qua afstellen. Maar je moet errug goed zoeken naar een Computer/ Laptop met een seriele aansluiting tegenwoordig. Dat stamt nog uit het 286 tijdperk.
Ik had bij mijn PC2 nog een USB-to-Serial converter gekocht maar dat mocht ook niet baten.... Blijkt niet te werken...
Seriele kabel was nergens te krijgen maar toevallig heeft mijn nog niet zo oude Laptop een seriele aansluiting. PC2 zonder kabel met een soort van spanband tegen de laptop aangedrukt en zo een andere map geladen.
Wat een gedoe.
Ik snap best dat ze zeggen dat ze PC2's niet meer kunnen afstellen.

Helaas...
 
ALs je meewilt dien je je wel op te geven via het meeting topic!
Zie mijn signature rechts naast mijn SP pic´s.

Dit om het een beetje gestructureerd te houden
Ja dat weet ik! Heb ik nog niet gedaan omdat ik me er nog niet zo in had verdiept... Als het definitief is dan laat ik het meteen weten! Ook aan jou tomaaz! Super dat ik met jou mee kan iig!
 
Kunnen ze denk ik wel, qua afstellen. Maar je moet errug goed zoeken naar een Computer/ Laptop met een seriele aansluiting tegenwoordig. Dat stamt nog uit het 286 tijdperk.
Ik had bij mijn PC2 nog een USB-to-Serial converter gekocht maar dat mocht ook niet baten.... Blijkt niet te werken...
Seriele kabel was nergens te krijgen maar toevallig heeft mijn nog niet zo oude Laptop een seriele aansluiting. PC2 zonder kabel met een soort van spanband tegen de laptop aangedrukt en zo een andere map geladen.
Wat een gedoe.
Ik snap best dat ze zeggen dat ze PC2's niet meer kunnen afstellen.

Helaas...
Blijft een treurig excuus als ze de serial poort als excuus gebruiken. Ik heb voor mijn werk ook een seriele poort nodig; vandaar dat er dan gewoon een laptop gekozen is @ work waar zo'n poort op zit. De meeste huidige, up-to-date business modellen hebben dat gewoon nog...

Vooral voor zo'n bedrijf, waar het hebben van een seriele poort dus gewoon nodig is, lijkt het me peanuts om een business model laptop van zeg 1500 euro aan te schaffen... :/


Als ik naar de weersvoorspellingen kijk zie ik de komende dagen alleen maar regen, regen en nog eens regen. Kan iemand eens naar boven bellen en wat ander weer bestellen?! :)
 
Laatst bewerkt:
Met de megasquirt kan je hem daar niet mee optimaliseren????
Zou toch geweldig zijn haar eens verwennen met de ideale afstelling bij alle toerentallen!

[afbeelding]

Ja project loopt nog. Hoop dat ik wordt ontslagen binnenkort dan heb ik meer tijd. Hehehehe.

Ik heb een los blok staan nu, daar heb ik een frame onder gelast. Radiateurtje der op van een ouwe Duc. Moet er nog wat dingetjes aan doen, zoals benzinepomp en filter er tegenaan schroeven. Dan moet het lopen op de orginele ECU. Dan weet ik dat het oke is.

Dan zet ik de MicroSquirt draadboom er op, die heb ik al in elkaar geflanst. En dan als het meezit, moet ie daar op willen lopen. Maar dan moet ik ff meer tijd hebben en zo. Als de zon schijnt moet ik natuurlijk een stukkie sturen...

Maar het zit er aan te komen....

En dan kun je er alles aan af stellen, inspuit hoeveelheid, onsteking, koudestart verrijking, acceleratie verrijking, lambda sonde correctie komt er op, dan moet het in principe altijd optimaal kunnen zijn...

Maar is ff afwachten nog...
De vier verstuivers op de SP gaan alle apart op tijd. Met de MS ga ik voor staged injectie, dus dan begint ie op twee verstuivers en komt bij xxx rpm het tweede setje er bij... Hoop ik... Ik zie wel...

En ik mag vanaf vandaag posten op ZS! finally.
 
Blijft een treurig excuus als ze de serial poort als excuus gebruiken. Ik heb voor mijn werk ook een seriele poort nodig; vandaar dat er dan gewoon een laptop gekozen is @ work waar zo'n poort op zit. De meeste huidige, up-to-date business modellen hebben dat gewoon nog...

Vooral voor zo'n bedrijf, waar het hebben van een seriele poort dus gewoon nodig is, lijkt het me peanuts om een business model laptop van zeg 1500 euro aan te schaffen... :/


Als ik naar de weersvoorspellingen kijk zie ik de komende dagen alleen maar regen, regen en nog eens regen. Kan iemand eens naar boven bellen en wat ander weer bestellen?! :)



Done
8-)
 
Ooowww 2 in 1 MotoGP setje :9~

Misc015-1.jpg


Misc001.jpg
 
Hé hallo, ik is er ook weer eens :z druk druk druk enzo bla bla..... Ik heb eigenlijk 2 dingen.

1* Ik ga m'n ketting en tandwielen vervangen, maar wil er een supersprox tandwiel op zetten, nu kreeg ik een mailtje van m'n leverancier dat ze alleen in 42 43 en 44 tands zijn... standaard dus 40... heeft dit grote gevolgen voor het rijgedrag (top, optrekken)
Het optrekken zal wel wat vlotter gaan (nog vlotter .... *O* )

2* Ik ben laatst ff met m'n maatje wezen spelen en we hebben toen een paar erg kikke foto's gemaakt })

[afbeelding]

De rest moet ik ff via een andere comp doen, deze heb ik ff snel gekopieërd

Zou dan meteen voor de 44 gaan. Rij zelf ook met 16-44. Het volgende setje wordt 15-44. Dan haal je geen 300 meer, maar da's toch al niet meer te doen met al die drempels tegenwoordig. *O*
 
Wij zijn beregezellig... *O* *O*

Dat had ik eigenlijk ook wel kunnen weten, dit is nr 16 van dit topic !

Heb het ook bij Ten Kate laten doen + op de bank afstellen. Professioneel, goed.

Met de PC pakt ie beter op, ook laag in de toeren. Echt beter rijden bij lagere snelheden doet ie overigens pas als je een paar tandjes meer zet in het achtertandwiel, of eentje minder vóór. Dan bokt ie minder in de stad en het optrekken gaat wat sneller ..

Wij zijn heel gezellig. Zo hebben ook wij laatst het 'waterboarden' afgeschaft voor de nieuwe leden .. })

Ik ga eerst de pc in laten bouwen en me ook door hen eens laten voorlichten over de tandwielen. Goeie tip. Is de snelheidsmeter daar ook op aan te passen?

Als je leven je lief is, doe het niet. Het is ons kent ons en willen alleen bekenden...








:+
Gewoon komen, ik ken ook iedereen alleen van namen en fotos :)

Stevig van plan om te komen. Ik ben alleen niet van het continu jagen en zo plat mogelijk. Die zullen er hopenlijk wel meer tussen zitten?
 
Die kan idd wel.
Die van mij niet meer :(

Ik heb mijn SP met PC2 af laten stellen bij Dynojet Jeroen v/d Meer in Uithoorn(http://www.dynojetvdmeer.nl/).
Hij was juist alleen maar positief over de PC2, omdat deze je ook de mogelijkheid geeft het onstekingstijdstip aan te passen.
Afstellen kosten mij toen 150 euro, en wat mij betreft de beste 150 geinvesteerde euro's in de SP. Pakt beter op, soepeler bij lage toeren, dus aanzienlijk minder bokkig. En daarnaast is zo'n grafiekje ook altijd leuk om te hebben.
 
Ook geprobeerd met een null-modem ertussen te zetten.
Ja, weet niet meer precies hoe het zat.
Maar die kabel had ik niet moest ik dus kopen, erg slecht verkrijgbaar, kosten, geld, moeite.. Je kent het wel.
Met de PC2 strak tegen de Laptop ging het ook, dus ik heb niet verder gezocht nadat ik die USB converter had gekocht en dus niet bleek te werken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn SP met PC2 af laten stellen bij Dynojet Jeroen v/d Meer in Uithoorn(http://www.dynojetvdmeer.nl/).
Hij was juist alleen maar positief over de PC2, omdat deze je ook de mogelijkheid geeft het onstekingstijdstip aan te passen.
Afstellen kosten mij toen 150 euro, en wat mij betreft de beste 150 geinvesteerde euro's in de SP. Pakt beter op, soepeler bij lage toeren, dus aanzienlijk minder bokkig. En daarnaast is zo'n grafiekje ook altijd leuk om te hebben.

Wat heeft ie aan de onsteking gedaan dan??? Dat zou ik dan wel ff willen weten. O-)
 
Stevig van plan om te komen. Ik ben alleen niet van het continu jagen en zo plat mogelijk. Die zullen er hopenlijk wel meer tussen zitten?~[/quote]



hahah ja hoor hier ben ik dan.
 
Ik ben op zoek naar een gebruikte map sensor. Als ik m nieuw bestel bij ten kate kost zo'n ding 250 ex btw!! Wat is een nette prijs voor een gebruikte? Kom je die dingen überhaubt wel eens tegen?
 
Stevig van plan om te komen. Ik ben alleen niet van het continu jagen en zo plat mogelijk. Die zullen er hopenlijk wel meer tussen zitten?

Ik citeer uit het SPmeeting topic:

"Ik wil de pret niet drukken, maar ik ga voor de veiligheid en de gezelligheid.... (Als je wilt knallen ga je maar naar het cirquit.) Ik ben van mening dat we onze gasten ook zo moeten behandelen: laat wat zien van de mooie omgeving waar we in mogen rijden, waar vooral "genieten" bovenaan staat in mijn lijstje.

We passen ons aan, aan de langzaamste rijder. "

Je bent (net als iedereen) van harte welkom
 
Nu baal ik helemaal dat ik niet mee kan met de meeting... Komt te dicht bij! Misschien moet ik maar weer op 't topic komen zo rond de 12e van juni, dan zijn jullie wel uitgepraat over de meeting toch..... Nee!! is ook geen optie, dan maar gewoon balen dat ik moet werken!
Kleine troost is dat ik die zaterdag jarig ben, dus zal me wel vermaken dat weekend!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan