Triumph Speed Triple-topic - Part 7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zit al een tijdje mee te lezen (ook met de vorige topics) en ik begin een groeiende interesse te krijgen in de speed triple, maar eigenlijk ook in de street triple, op dit moment rijd ik de yamaha thundercat en deze begint nu op leeftijd te raken dat ik zo langzamerhand eens uit moet gaan kijken voor een vervanger.
Nu kan ik hier natuurlijk in het speed triple topic geen obejctieve meningen verwachten, maar ga mijn vragen toch hier parkeren met jullie goedvinden uiteraard.

Vraag 1 is de triple nou echt een naked of heb je wel enige windbescherming?
vraag 2 wat zijn nu de duidelijkste verschillen in rijkwaliteit tussen een speed of een street.
vraag 3 onderhoudsintervallen gaan om de hoeveel kilometer ?
vraag 4 after market spul is daar makkelijk aan te komen ?
vraag 5 is er nog knap met een duo mee te rijden?
vraag 6 kan ik mijn zijtassen ook nog knap meenemen als ik een weekend weg ga ?
vraag 7 wat zijn nou concreet de verschillen met rijgedrag tussen de speed en de thundercat (als er zo een overstapper rondwaart hier)?
vraag 8 gemiddeld benzineverbruik is ?
vraag 9 waar kan ik het beste terecht in noord holland als ik eens een uurtje met een speed triple wil sturen ? (en dan bedoel ik gewoon een stukje sturen geen scheurwerk geen knie aan de grond maar gewoon een stukje toeren)

ik weet het, een hoop vragen, maar het blijft toch je zuurverdiende geld wat je op een gegeven moment moet gaan uitgeven.

:W

1: ik vind dat ie een betere windbescherming heeft als m'n vorige Hornet, maar tis toch ne naked

2: heb vorige maand op een street gereden "zie hier"

3: eerste x op 1000 voor de rest op de 10.000 km

4: :Y

5: euh, niet echt, het gaat wel maar...

6: alles gaat, maar het zal niet gemakkelijk zijn met de orginele uitlaten

7: weet niet eigenlijk niks over een thundercat maar ik vermoed dat er al een klein verschil in KOPPEL :} :9~ is vanuit de onderste kan

8: bij mij net geen 6 l op 100 km

9: weet ik niet :N

je zal er geen spijt van krijgen om je zuurverdiende centen aan een Speed uit te geven.
 
Vraag 1 is de triple nou echt een naked of heb je wel enige windbescherming?
Een naked. De flyscreen biedt wel wat bescherming maar 180 is geen cuise-snelheid maar dat scheelt je wat bekeuringen. Trouwens snel rechtdoor kan je ook met de trein. De fun beleef je in de bochten en ZEKER met de Speed Triple.
vraag 2 wat zijn nu de duidelijkste verschillen in rijkwaliteit tussen een speed of een street.
De Street lijkt mij iets politiek correcter. De Speed is ruwer, agressiever, heeft iets meer karakter.
vraag 3 onderhoudsintervallen gaan om de hoeveel kilometer ?
1.000km, 10.000km, 20.000km, ...
vraag 4 after market spul is daar makkelijk aan te komen ?
Absoluut. Aftermarket uitlaten bij de vleet. Nummerplaathouders naar ieders smaak, enz...
vraag 5 is er nog knap met een duo mee te rijden?
Hangt er een beetje van af hoe groot je duo is. Het nieuwe model 2008 is een beetje meer geschikt (enkele centimeters) voor duo-rijden. Het model ervoor iets minder en het model daarvoor (fat-ass) lijkt mij het meest geschikt. Maar eigenlijk is rijden zonder duo zoveel leuker. Ga je zeker begrijpen zodra je een Speed zal hebben. :]
vraag 6 kan ik mijn zijtassen ook nog knap meenemen als ik een weekend weg ga ?
Tanktas is heel goed. Zijtassen moet je eens testen. Extra makkelijk als je een lowmount Arrow of Zard plaatst.
vraag 7 wat zijn nou concreet de verschillen met rijgedrag tussen de speed en de thundercat (als er zo een overstapper rondwaart hier)?
Niet te vergelijken denk ik. Wat is het verschil tussen een Opel Kadet en een BMW M3? :+
vraag 8 gemiddeld benzineverbruik is ?
Ik rij 180 km met een tank, dan floept het reservelampje aan. De Speed heeft wel een ruime reserve. Veel hangt af van de rijstijl. Op de meeting was er een Belg die 250km met een tank rijdt.
vraag 9 waar kan ik het beste terecht in noord holland als ik eens een uurtje met een speed triple wil sturen ? (en dan bedoel ik gewoon een stukje sturen geen scheurwerk geen knie aan de grond maar gewoon een stukje toeren)
Bij TC Moto in Zaventem nabij Brussel :9
ik weet het, een hoop vragen, maar het blijft toch je zuurverdiende geld wat je op een gegeven moment moet gaan uitgeven.
Dat klopt. Maak zeker een testritje.
 
Zit al een tijdje mee te lezen (ook met de vorige topics) en ik begin een groeiende interesse te krijgen in de speed triple, maar eigenlijk ook in de street triple, op dit moment rijd ik de yamaha thundercat en deze begint nu op leeftijd te raken dat ik zo langzamerhand eens uit moet gaan kijken voor een vervanger.
Nu kan ik hier natuurlijk in het speed triple topic geen obejctieve meningen verwachten, maar ga mijn vragen toch hier parkeren met jullie goedvinden uiteraard.

Vraag 1 is de triple nou echt een naked of heb je wel enige windbescherming?
vraag 2 wat zijn nu de duidelijkste verschillen in rijkwaliteit tussen een speed of een street.
vraag 3 onderhoudsintervallen gaan om de hoeveel kilometer ?
vraag 4 after market spul is daar makkelijk aan te komen ?
vraag 5 is er nog knap met een duo mee te rijden?
vraag 6 kan ik mijn zijtassen ook nog knap meenemen als ik een weekend weg ga ?
vraag 7 wat zijn nou concreet de verschillen met rijgedrag tussen de speed en de thundercat (als er zo een overstapper rondwaart hier)?
vraag 8 gemiddeld benzineverbruik is ?
vraag 9 waar kan ik het beste terecht in noord holland als ik eens een uurtje met een speed triple wil sturen ? (en dan bedoel ik gewoon een stukje sturen geen scheurwerk geen knie aan de grond maar gewoon een stukje toeren)

ik weet het, een hoop vragen, maar het blijft toch je zuurverdiende geld wat je op een gegeven moment moet gaan uitgeven.


ga proefrijden,en neem het meisje mee. :Y
verkjocht! ;)
 
Luitjes, dit is waarschijnlijk tot woensdag mijn laatste post: morgen een feessie in Amsterdam }) , en daarna 4 dagen met de brommert naar Duitsland :]


Tot woensdag :W
@Pina Uram en Ad/z1000

Duidelijk!!!!!! Die cursus kan beter ook maar stop geZet worden, gaat niet lukken denk ik!?!?!?
Nope :N , 't heeft totaal geen zin, maar 't blijft wel leuk dat Ad en consorten het blijven proberen! :+
Ja, en met spo(e)ed !
_O- _O- _O-
nou zeg, wat een vertrouwen -O-

je gaat triple rijden zeker :?


en mijn naam is met een grote Z (en een streepje)
:X


:+
Voor een doorsnee wc-potten-verkoper ben je best wel een beetje een kniesoor! :+
full


Hoi, daar is ie weer!!!!!
Update:
Vandaag gereden met een Z............... was niet echt helemaal onder de indruk. Stuurt wel goed maar toch..............kan het niet helemaal plaatsen.

@Ruby
Is die mooie van jou nog vrij??????
Alvast een hartelijk welkom hier dan!!! *O* *O* *O*
He mannen, heb hier nog een filmpje van afgelopen zondag.


Ik was wel aanwezig bij het vertrek met mijn zoontje, maar heb helaas niet mee kunnen rijden
maarja volgende keer beter.

Grtz Ruud
*O* *O* *O*


Volgende keer ga je gewoon mee dus hè!? :Y
@ Pina .
Je hebt idd lange en korte jaren :Y
ik persoonlijk vier mijn vakantie altijd in de kelder op een stoel met 2 poten met te kleine schoenen aan ( en vergeet het getik van de wekker niet)
Zo duurt de vakantie in ieder geval lang. *D
hoop dat de rest vant jaar dan wel weer snel gaat :P
Pffff, ik hoop voor jou dat je elk jaar niet te veel vakantiedagen hebt! :+
Zit al een tijdje mee te lezen (ook met de vorige topics) en ik begin een groeiende interesse te krijgen in de speed triple, maar eigenlijk ook in de street triple, op dit moment rijd ik de yamaha thundercat en deze begint nu op leeftijd te raken dat ik zo langzamerhand eens uit moet gaan kijken voor een vervanger.
Nu kan ik hier natuurlijk in het speed triple topic geen obejctieve meningen verwachten, maar ga mijn vragen toch hier parkeren met jullie goedvinden uiteraard.

full
Daar is dus inmiddels al afdoende op gereageerd :Y ...........ofwel: we verwachten je hier binnenkort als Speed-owner! :Y


Om je nog even aan 't twijfelen te houden, hier de Speed + Street:
full



he mannen,

Ik heb ook nog wat foto's van afgelopen zondag. Ik hoop dat het werkt.

http://picasaweb.google.nl/the12tri...?authkey=Gv1sRgCLqavp3Z-Y7VBA&feat=directlink

Grtz Ruud
It works 4 me! *O* *O* *O*
 
Laatst bewerkt:
1: naked pur sang, windschermpje scheelt iets, maar vind 'm zonder mooier
2: looks en vermogen (dubbel plus voor de speed dus)
3: om de 10 K
4: daar weten ze je op dit forum meer over te melden;-)
5: heb laatst geprobeerd zadel van een 09 model op een 07 model te monteren: conlusie; 09 model is ongeveer tien cm langer en ook breder. Mijn lief ziet niet graag achterop, is erg kort.. vooral de hoge voet steunen zijn geen aanrader. 09 model is volgens mij stuk comfortabeler voor een duo, qua zadel dan.
6: heb mooie zijtasjes voorbij zien komen op dit forum;-)
7: aanschaffen dat beesje, zul je geen spijt van hebben. Je kunt er rustig mee toeren, maar draai je het gas eens goed open.. wouw... dat is de Tripe! Je had geen vermoeden dat dit in je motor zat;-)
8: 1:18. Meer gas, meer verbruik. Rij gemiddeld 200 km's op een tank.
9: Kat? - de dealer voor Noord-Holland toch?

Zit al een tijdje mee te lezen (ook met de vorige topics) en ik begin een groeiende interesse te krijgen in de speed triple, maar eigenlijk ook in de street triple, op dit moment rijd ik de yamaha thundercat en deze begint nu op leeftijd te raken dat ik zo langzamerhand eens uit moet gaan kijken voor een vervanger.
Nu kan ik hier natuurlijk in het speed triple topic geen obejctieve meningen verwachten, maar ga mijn vragen toch hier parkeren met jullie goedvinden uiteraard.

Vraag 1 is de triple nou echt een naked of heb je wel enige windbescherming?
vraag 2 wat zijn nu de duidelijkste verschillen in rijkwaliteit tussen een speed of een street.
vraag 3 onderhoudsintervallen gaan om de hoeveel kilometer ?
vraag 4 after market spul is daar makkelijk aan te komen ?
vraag 5 is er nog knap met een duo mee te rijden?
vraag 6 kan ik mijn zijtassen ook nog knap meenemen als ik een weekend weg ga ?
vraag 7 wat zijn nou concreet de verschillen met rijgedrag tussen de speed en de thundercat (als er zo een overstapper rondwaart hier)?
vraag 8 gemiddeld benzineverbruik is ?
vraag 9 waar kan ik het beste terecht in noord holland als ik eens een uurtje met een speed triple wil sturen ? (en dan bedoel ik gewoon een stukje sturen geen scheurwerk geen knie aan de grond maar gewoon een stukje toeren)

ik weet het, een hoop vragen, maar het blijft toch je zuurverdiende geld wat je op een gegeven moment moet gaan uitgeven.
 
hmm. vandaag wezen kijken voor een speed triple uit 99. was toch niks(te veel kleine beschadigingen.)
Als iemand nog een keer ergens een triple ziet voor max. 5000 euries (jaja is weinig ik weet het) dan mag hij mailen of pb sturen.

cheers.
is dit misschien iets is in achterveld gld
Selektie uit onze showroom
is wel een mooie heb hem al gezien als je wil kun je zijn nummer wel krijgen :W
 
Laatst bewerkt:
@ Pina Uram

Ik wens jou/jullie heel veel rij plezier en we zien de pics wel verschijnen!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan