Intapen van uitlaten

Dat is inderdaad dat gaas-tape voor onder andere gipsplaten en scheuren.
Het is zelfklevend dus aanbrengen is simpel. Gewoon wikkelen om de uitlaat. Het is dun gaas dus je zult wel een laag of 4, 5 nodig hebben om de boel een beetje dicht te krijgen.
Het effect is minder mooi dan met de glasvezelband van de HD dealert maar het kost ook maar een fractie.

De lijmlaag gaat uiteindelijk verbranden dus zet de einden vast met ijzerdraad of zo.

En zoek de eerste dagen routes uit zonder stoplichten. Het verbranden van de lijm stinkt en rookt enorm.
 
hier een linkje

daar kun je de tape bestellen vind het toch mooier dan dat spul van de gamma
en als je hem een laag of 4 in moet pakken met dat van de gamma word het toch bijna net zo duur of vergis ik me
 
Laatst bewerkt:
hier een linkje

daar kun je de tape bestellen vind het toch mooier dan dat spul van de gamma
en als je hem een laag of 4 in moet pakken met dat van de gamma word het toch bijna net zo duur of vergis ik me

Omwikkelen met dat gaas van Gamma (of elke willekeurige bouwmarkt) heb ik wel eens gezien, ziet er echt niet uit. Zeker niet als je zelf in de bouw werkt en direkt ziet wat het is :/ :')
 
ik snap zowiezo niet wat er zo mooi is aan het in pakken van je uitlaten :?


niet?? :?

mooi toch een mooier verboude chopper met ingepakte uitlaten komt er bij mij op het projectje toch ook echt op.

nu alleen nog even tijd zoeken om te kunnen beginnen een me project ;)
 
Weten jullie ook waarom er glasvezeltape om de uitlaat ging of was dit allemaal voor de show :? :? :? :?
 
Laatst bewerkt:
nu meestal voor de show *D

was iets met de racerij en warmere uitlaat gassen maar precies weet ik het ook niet. :? :?
 
Volgens mij zit het zo: door de tape er omheen te wikkelen blijft de wand van de uitlaat beter op temperatuur, als de wand warmer is dan koelen de uitlaatgassen minder snel af en is de 'flow' door de uitlaat sneller.
Misschien dat je je ook minder snel zal verbranden aan de pijpen als je het liefst in korte broek op de motor zit ;)
En ja, het ziet ook gewoon stoer uit.
 
Je isoleert inderdaad je uitlaat. Bij auto's is dat interessant omdat de temperatuur onder de motorkap lager blijft waardoor je koudere lucht (=meer luchtmolekulen) in je cilinders zuigt wat weer meer vermogen oplevert.

Ik denk dat dat voordeel bij motoren wel te verwaarlozen is. ;)
 
Ik ken het spul niet, maar het is waarschijnlijk beter om het te (laten) lassen, dan kan zo'n gaatje zeker niet groter worden? Of anders een plaatje tussen de tape en de uitlaat bij gebrek aan een lasapparaat?
Zou persoonlijk niet vertrouwen op de afdichtende werking van zulke tape...
 
weet er iemand of die tape ook kleine gaten in de uitlaat afdicht?

Wat is klein ? Met tape krijg je hem iig niet dicht. Lassen kan wel of "uitlaat cement" zoals gun gum. Ga naar een auto onderdelen winkel en vraag naar gun gum. Heel toegankelijk middel. Instructies staan op de achterzijde.

Ik heb gehoord, dat het eraf halen geen fijn werk is. Evenals de lijmresten die achterblijven. Ik denk ook dat de lijm+ hitte eventuele chroom of afwerking aanvreet, maar dat is slechts een vermoeden.
 
Je isoleert inderdaad je uitlaat. Bij auto's is dat interessant omdat de temperatuur onder de motorkap lager blijft waardoor je koudere lucht (=meer luchtmolekulen) in je cilinders zuigt wat weer meer vermogen oplevert.

Ik denk dat dat voordeel bij motoren wel te verwaarlozen is. ;)

Volgens mij heeft mithras gelijk. De uitlaatgassen blijven heter, hebben daardoor een lagere dichtheid en kunnen daardoor sneller/makkelijker uitstromen. De cilinder raakt 'leger' en kan beter gevuld worden met vers mengsel -> meer vermogen.

Kan me idd niet voorstellen dat je er in de praktijk wat van merkt... (ik rij ermee en merk het in ieder geval niet)
 
Terug
Bovenaan Onderaan