Sr500 stampertje

Ha die Frits!,hoest met jouw project?Zie hem niet meer langskomen.
Wat de uitlaat betreft,ik heb een setje dempers gekocht van een Monster s2r,precies dezelfde die op m,n eigen monster zitten.Ze zijn een beetje driehoekig van vorm en vrij kort.
Ga er van de week mee aan de slag,foto's volgen .
 
Heb de demper er op geknutseld,is een mooi kort dempertje.Doordat ie een beetje driehoekig is kan ie met een platte kant naar de schokbreker en daardoor steekt ie niet zo ver uit.
Heb hem nog niet gestart,dat ga ik zo doen.
full
 
Heb er inmiddels ruim 400km mee gereden en blokje loopt erg goed.Ik had een kettingsetje via MF gekocht voor een XT met een 520 ketting en 16x42 tanden.Ketting was alleen te kort om het 16t vtw te gebruiken,dus heb ik er een 15t opgezet.
In het begin dacht ik dat ie wel erg kort gegeared stond,maar haalde van de week wel 150 echte km's.Dat lijkt me dan wel weer in orde.
Ik heb geen toerenteller en 17"wielen.
Wat was de oorspronkelijke gearing van een SR?
 
Was ik van plan vanmiddag,maar moest volgas naar huis omdat het begon te zeiken van de regen.En om te poseren moet ie even buiten staan.
Kontje ben ik nog niet uit hoe dat moet worden.
Heb van de week trouwens je voorvork uitelkaar gehaald en de keerringen vervangen.Prima vorkje en de hele motor stuurt strak als een snaar,ook op hellingshoek.
Ga wel op zoek naar een andere remklauw,het is een enorm gepiel om de klauw op de schijf te krijgen,omdat er weing ruimte is tussen de schijf en de velgrand.
Remmen doet ie wel erg goed.
 
Heb het kontje ook een beetje aangepast en een ander lampje erop.Spiegel is tijdelijk van m'n monster geplukt.Heb ook een slijtblokje aan de onderkant van de ketting gemaakt.
full


Ook een kettingscherm gemaakt en de uitlaat onder een andere hoek gezet,ik had wat weinig ruimte voor mijn laars.
full


Wil nog een deksel maken voor de linkerzijkant en een spatscherm voor het achterwiel.
 
Voor een digibeet als mezelf is het al een hele kunst om foto's te plaatsen,dus een filmpje is een brug te ver.We hebben wel een camera,maar heb er nog nooit naar gekeken.
Maar neem maar van me aan dattie lekker klinkt.
Hoe staat het met jouw huskie-project?
 
Voorband 110/70 x17 Michelin Pilot Power en achter 140/70x17 Pirelli Sport Demon.Door het lage gewicht en het uitstekende rubber kun je er heel hard de hoek mee om.Heb m'n rempedaal al in moeten korten.
Op m'n vorige project (bmw f650)had ik ook deze achterband,maar die had het moeilijk.De achtervering was niet helemaal in orde en daardoor begon de band nogal te smeren.Werd ook loeiheet.
 
Heb het kontje ook een beetje aangepast en een ander lampje erop.Spiegel is tijdelijk van m'n monster geplukt.Heb ook een slijtblokje aan de onderkant van de ketting gemaakt.[afbeelding]

Ook een kettingscherm gemaakt en de uitlaat onder een andere hoek gezet,ik had wat weinig ruimte voor mijn laars.[afbeelding]

Wil nog een deksel maken voor de linkerzijkant en een spatscherm voor het achterwiel.

errug mooi!
 
Voor een digibeet als mezelf is het al een hele kunst om foto's te plaatsen,dus een filmpje is een brug te ver.We hebben wel een camera,maar heb er nog nooit naar gekeken.
Maar neem maar van me aan dattie lekker klinkt.
Hoe staat het met jouw huskie-project?

zal is ff updaten.
 
Heb van de week een zijdeksel gemaakt voor de linkerkant.
full


Blokkie komt al aardig los,vanmiddag met flinke wind in de rug 163km/h.Geen idee hoeveel toeren,maar hij gilde het uit.
 
Ga maar niet op straat oma,met al die sneeuw!
Heb de uitlaat onderlangs gemaakt,komt de achterbrug er wat beter uit.Bovendien stak de demper wel wat uit,nu niet meer dus.
full


Kom ik er iig niet meer tegenaan met aanschoppen.
full
 
He texoot nou word het wel een exoot hoor.
Lekker knutselen met buiten de sneeuw en pekel?
Hoe last het nwe tig-mach.? ac-dc?
Het bocht-trajekt wordt wel kort zo, maar YAM deed dat al op de srx, ben benieuwd naar de bank resultaten. De vorige positie van de uitlaat gaf wel het effekt alsof je in de motor zat, optisch dan.
Heb op vehikel een hoop old-stck onderdelen gevonden, xt/sr

Groeten uit O
 
Heb er gisteren ondanks de regen toch even mee gereden,maar de motor trekt duidelijk minder door.De dikkere bocht gaat er weer op en deze in de kliko.
Heb gisteren trouwens een andere remklauw gekocht.Een Brembo klauw van een Ktm.
Lasapparaatje doet het goed,beter als de vorige iig.

Dacht dat je juist van een hoop onderdelen af wilde?
 
Heb een Brembo remklauw van een Ktm gemonteerd,is een stuk slanker dan de vorige.Bovendien kan ik nu simpel de remklauw eraf pakken en weer terugzetten zonder eerst een remblokje eruit te pielen.
full

Is trouwens al de vierde klauw,maar nu pas naar m'n zin.
 
Ja,kontje moet nog aangepakt worden.Ben er nog niet helemaal uit hoe eea moet gaan worden.Het achterframe gaat nog de flex in.
Als dat klaar is kan het frame en de tank gespoten worden.
 
Heb je een paar dagen geleden een pb teruggestuurd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan