Gooische Hooligans Deel 42, 't rubber onder houden!

Geen poll dit keer :N

  • saai

    Stemmen: 21 75,0%
  • goed plan

    Stemmen: 7 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    28
Status
Niet open voor verdere reacties.
M'n opleiding gaat niet door :N


Voor de KMA moet je naast je HAVO diploma ook een propedeuse HBO hebben.. En dat heb ik dus niet :N Wordt waarschijnlijk dus toch de politie (niveau 4/5) ipv de KMar. Maar ja ik heb nog zat tijd, misschien is de verkorte officiersopleiding wel wat voor me.
 
B| Seau!!!!! ff |( bijgelezen...stom..... Nutteloze info :P was verdorie 7!!!!! pagina's zeg pizza was ondertussen lekker :P

:W :W :W :W :W :W :W
 
Laatst bewerkt:
M'n opleiding gaat niet door :N


Voor de KMA moet je naast je HAVO diploma ook een propedeuse HBO hebben.. En dat heb ik dus niet :N Wordt waarschijnlijk dus toch de politie (niveau 4/5) ipv de KMar. Maar ja ik heb nog zat tijd, misschien is de verkorte officiersopleiding wel wat voor me.
Haal je toch ff propedeuse? Kun je versneld in een half jaartje doen, collega van me heeft dat gedaan, keine ahnung of t bij alle opleidingen kan tho
 
Haal je toch ff propedeuse? Kun je versneld in een half jaartje doen, collega van me heeft dat gedaan, keine ahnung of t bij alle opleidingen kan tho
'ff' een propedeuse? Ik weet niet, misschien kan dat wel.. Zal er een dezer dagen 's wat over opzoeken :Y Ben niet zo thuis in de opleidingen e.d. :')
 
Haal je toch ff propedeuse? Kun je versneld in een half jaartje doen, collega van me heeft dat gedaan, keine ahnung of t bij alle opleidingen kan tho
Als het niet kan hoef je er nog niet langer als een jaar over te doen. Als je graag KMA wilt doen zou ik me niet door zoiets tegenhouden.

Ik heb voor de KLS ook HTS nodig. Daar heb ik 4 jaar over gedaan om mijn uiteindelijke doel te bereiken.
 
Wie kan ik noteren???
1. E®nst
2. Michel
3. Xtra, kan wel geloof ik :Y
4. Poikie (kleine ovb)
5. Oh!


Even vergeten dat ik midden in mn tentamenperiode zit...... Dus een lang ritje zit er niet in. -O-
 
'ff' een propedeuse? Ik weet niet, misschien kan dat wel.. Zal er een dezer dagen 's wat over opzoeken :Y Ben niet zo thuis in de opleidingen e.d. :')
Propedeuse is een soort van 'test' of iemand het in zich heeft om de opleiding af te maken. Het is erg makkelijk... (Inhoud van de stof etc) Eerste jaar zijn t toch alleen maar algemene vakken, zal bij jou wel hetzelfde zijn... Of moet je gelijk al de stormbaan op? :+
 
Laatst bewerkt:
Propedeuse is een soort van 'test' of iemand het in zich heeft om de opleiding af te maken. Het is erg makkelijk... (Inhoud van de stof etc) Eerste jaar zijn t toch alleen maar algemene vakken, zal bij jou wel hetzelfde zijn... Of moet je gelijk al de stormbaan op? :+
Dat is een gevaarlijke uitspraak. Ik denk dat er bij ons op de opleiding na het 1e jaar al zeker 25% is uitgevallen! Daar zitten ook natuurlijk een aantal studenten bij die een verkeerde keus hebben gemaakt en daarom stoppen. Als je je een beetje inzet voor je vakken is het inderdaad makkelijk.
 
Laatst bewerkt:
Svijf je heb een PM. Thx de rest. Ik laat jullie de uitkomst wel even meelezen als het zover is. Nu nog even stil houden ;)
 
Propedeuse is een soort van 'test' of iemand het in zich heeft om de opleiding af te maken. Het is erg makkelijk... (Inhoud van de stof etc) Eerste jaar zijn t toch alleen maar algemene vakken, zal bij jou wel hetzelfde zijn... Of moet je gelijk al de stormbaan op? :+
_O- Bij ons mocht maar 45 % door, terwijl de helft daarvan ofzo niet eens zijn propedeuse gehaald had.
 
Dat is een gevaarlijke uitspraak. Ik denk dat er bij ons op de opleiding na het 1e jaar al zeker 25% is uitgevallen! Daar zitten ook natuurlijk een aantal studenten bij die een verkeerde keus hebben gemaakt en daarom stoppen. Als je je een beetje inzet voor je vakken is het inderdaad makkelijk.
Wat je vergeet is dat 50% van de studenten ongemotiveerd is.
Robin kiest hier duidelijk voor en komt op mij zeer gemotiveerd over, hij haalt het met 2 vingers in zijn neus - wel studeren etc, maar als je gemotiveerd bent wordt het echt 2 keer zo makkelijk.
 
Propedeuse is een soort van 'test' of iemand het in zich heeft om de opleiding af te maken. Het is erg makkelijk... (Inhoud van de stof etc) Eerste jaar zijn t toch alleen maar algemene vakken, zal bij jou wel hetzelfde zijn... Of moet je gelijk al de stormbaan op? :+
Propedeuse haal ik niet op de KMA hè slimpie :P En het is eerst een half jaar AMBV (algemene militaire basisvaardigheden), vervolgens de KMA en daarna nog 3 jaar de politieacademie.

Propedeuse is een soort van 'test' of iemand het in zich heeft om de opleiding af te maken. Het is erg makkelijk... (Inhoud van de stof etc) Eerste jaar zijn t toch alleen maar algemene vakken, zal bij jou wel hetzelfde zijn... Of moet je gelijk al de stormbaan op? :+
Dat is een gevaarlijke uitspraak. Ik denk dat er bij ons op de opleiding na het 1e jaar al zeker 25% is uitgevallen! Daar zitten ook natuurlijk een aantal studenten bij die een verkeerde keus hebben gemaakt en daarom stoppen. Als je je een beetje inzet voor je vakken is het inderdaad makkelijk.
De kans dat je als havist aan wordt genomen is al vrij klein, meeste opleidingsplaatsen gaan naar VWO-ers en interne. Maar er vallen inderdaad flink wat mensen af :P Wat voor opleiding doe jij dan?
 
Wat je vergeet is dat 50% van de studenten ongemotiveerd is.
Robin kiest hier duidelijk voor en komt op mij zeer gemotiveerd over, hij haalt het met 2 vingers in zijn neus - wel studeren etc, maar als je gemotiveerd bent wordt het echt 2 keer zo makkelijk.
Nee, met die 50% die jij noemt (als het niet meer is) heb ik ook dagelijks mee te maken :( :( :( Die 25% die ik noemde was misschien wat aan de lage kant maar ik schrok er zelf behoorlijk van hoe veel studenten er af vallen...

Ben blij dat ik alleen nog hoef af te studeren, niet meer dat gedoe met werken in projectgroepen *O* *O* *O*
 
Nee, met die 50% die jij noemt (als het niet meer is) heb ik ook dagelijks mee te maken :( :( :( Die 25% die ik noemde was misschien wat aan de lage kant maar ik schrok er zelf behoorlijk van hoe veel studenten er af vallen...

Ben blij dat ik alleen nog hoef af te studeren, niet meer dat gedoe met werken in projectgroepen *O* *O* *O*
Ben je nu bezig met die economische studie of met de HTS?
Qua projectgroepen heb ik me alleen kapotgeërgerd op de middelbare school... Bij mijn studie nu valt het mee, geen enkel ongemotiveerd projectiel.
 
De kans dat je als havist aan wordt genomen is al vrij klein, meeste opleidingsplaatsen gaan naar VWO-ers en interne. Maar er vallen inderdaad flink wat mensen af :P Wat voor opleiding doe jij dan?
Ik doe HTS autotechniek in Arnhem. Ik heb HAVO gedaan Economie en maatschapij en heb dus een aantal toelatingstesten moeten doen om hier uberhaupt te mogen beginnen. Ik denk dat als jij laat zien dat je echt gemotiveerd bent en dit is wat jij wilt er altijd mogelijkheden zijn. Liever een gemotiveerde havist als een minder gemotiveerde vwo-er.

Verschil tussen vwo en havo kan ook te maken hebben met (des)interesses uit je verleden. Hoeft niet veel te zeggen over wie je nu bent en waar je je nu mee bezig houdt. Als ik eerder net zo serieus met school bezig was als ik de afgelopen 3 jaar heb gedaan dan had ik ook met gemak VWO kunnen doen. Een aantal van mijn vrienden hebben dat gedaan en het is echt niet in eens een wereld van verschil.

Je kan er mijns inziens komen door veel aanleg/kennis te hebben, makkelijk kunnen leren of onwijs gemotiveerd zijn.
 
Propedeuse is een soort van 'test' of iemand het in zich heeft om de opleiding af te maken. Het is erg makkelijk... (Inhoud van de stof etc) Eerste jaar zijn t toch alleen maar algemene vakken, zal bij jou wel hetzelfde zijn... Of moet je gelijk al de stormbaan op? :+
Pas maar op met wat je zegt, niet iedere propedeuse is makkelijk.
Als ik genoeg motivatie had, had ik echt mijn HBO wel kunnen afmaken (qua niveau), maar ik had er geen motivatie voor, omdat het niet is wat ik wilde.

Hierdoor kan ook een propedeuse best moeilijk worden. ik weet niet wat voor propedeuse je in gedacht heb, maar als je alleen een propedeuse wil halen om daarna verder te gaan (ergens anders), lijkt het me moeilijk om genoeg motivatie op te brengen voor de vakken waar het propedeuse over gaat.
 
_O-

Ik zie trouwens genoeg animo voor een waterski dagje *O*

Lijkt me zeker leuk om te proberen... ik heb alleen ervaring met jetski's en dat is geweldig ! (75 mijl per uur over lake mead bij de hooverdam usa)



En ik kwam in het oude topic deze post nog tegen die geweldig grappig is buiten de context :+

Het starten is moeilijk, als je eenmaal staat gaat het wel :Y
Laat ik nou ook geen held met starten zijn :')
 
Pas maar op met wat je zegt, niet iedere propedeuse is makkelijk.
Als ik genoeg motivatie had, had ik echt mijn HBO wel kunnen afmaken (qua niveau), maar ik had er geen motivatie voor, omdat het niet is wat ik wilde.

Hierdoor kan ook een propedeuse best moeilijk worden. ik weet niet wat voor propedeuse je in gedacht heb, maar als je alleen een propedeuse wil halen om daarna verder te gaan (ergens anders), lijkt het me moeilijk om genoeg motivatie op te brengen voor de vakken waar het propedeuse over gaat.
Zolang je weet waar je het voor doet...
Maarja, das aan hem hè, heb het zelf 2 keer gehad... 2 keer in 5 vwo blijven zitten, had geen zin meer... Toen toch maar ff 2 in 1 jaar havo gedaan - toen 5 weken hbo, jaartje niks gedaan - daarna 2 in 1 jaar vwo... Ben er uiteindelijk wel blij mee dat ik dat gedaan heb. (das 2 keer een jaar constant met school bezig zijn :r )
 
Laatst bewerkt:
Zolang je weet waar je het voor doet...
Maarja, das aan hem hè, heb het zelf 2 keer gehad... 2 keer in 5 vwo blijven zitten, had geen zin meer... Toen toch maar ff 2 in 1 jaar havo gedaan - toen 5 weken hbo, jaartje niks gedaan - daarna 2 in 1 jaar vwo... Ben er uiteindelijk wel blij mee dat ik dat gedaan heb. (das 2 keer een jaar constant met school bezig zijn :r )


Toch moet ik wel lachen... loop te zeuren op school, maar dan wel 2!!! keer blijven hangen in de zelfde klas?? Sorry maare dat heb je zelf gedaan lijkt me, geen zin is wel het meest slechte excuus? nee sorry eerder smoes om dat te kunnen verdedigen... geen zin heb je 's morgens , daarna hoort het er gewoon bij :Y
 
M'n opleiding gaat niet door :N


Voor de KMA moet je naast je HAVO diploma ook een propedeuse HBO hebben.. En dat heb ik dus niet :N Wordt waarschijnlijk dus toch de politie (niveau 4/5) ipv de KMar. Maar ja ik heb nog zat tijd, misschien is de verkorte officiersopleiding wel wat voor me.

Das echt klote, maar als je een hbo opleiding kan vinden die je leuk vindt, zou je daaraan kunnen beginnen, en na je Prop kunnen beslissen of je doorgaat met die opleiding of probeert alsnog over te stappen naar de KMAR.

Maargoed ik ga voor jouw niet bepalen wat je moet doen.
Vind het kut voor je dat het niet doorgaat,
Ik zou jezelf even wat verder orienteren op de mogelijkheden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan