Honda shadow 600..Beginnende rijder.

Enne.. uitboren nieuw draad tappen??
Het is nu 8mm naar 10mm boren, zal niet makkelijk zijn, zal wel pokke hard wezen, maar alles is mogelijk

ben vandaag even langs motorhoek geweest, moest daar toch heen om me binnebandje te verwisselen...Uitboren zeiden ze eerst, maar na een goede inspectie van het kroonplaat zeiden ze toch maar opzoek gaan naar een 2e handsje....het zijn gewoon beunhazen geweest die aan de motor hebbe gewerkt bij de vorige eigenaar..ze kregen het voorwiel al bijna niet los, zo knoeperd hard vastegedraaid, de bougies zaten muurvast etc etc...
 
Laatst bewerkt:
Wat je anders nog even kan doen is Gerjan van Br custom bellen en vragen of hij nog een gebruikte compleet heeft liggen, en anders motorslopen bijlangs bellen, maar ik ben ervan overtuigd dat de bout er met een grabit uit wil.
Niet gaan uitboren en een helicoil erin gaan draaien, dat is niet sterk genoeg voor een voorvork vast te zetten ....... denk ik.
En anders stel je de vraag even op het Welkom bij Shadow Motorclub dit is HET forum over alle typen Shadow motoren, even een account aanmaken en dan de vraag stellen bij "techniek" en dan bij Frame/stuur e.d.
Meestal komt daar een gast om de hoek kijken die "Tech" en die heeft bijna op alles een oplossing.
 
ben vandaag even langs motorhoek geweest, moest daar toch heen om me binnebandje te verwisselen...Uitboren zeiden ze eerst, maar na een goede inspectie van het kroonplaat zeiden ze toch maar opzoek gaan naar een 2e handsje....het zijn gewoon beunhazen geweest die aan de motor hebbe gewerkt bij de vorige eigenaar..ze kregen het voorwiel al bijna niet los, zo knoeperd hard vastegedraaid, de bougies zaten muurvast etc etc...

Het zijn toch al wat oudere motoren en waarschijnlijk is er weinig onderhoud aan gedaan zodat alles mega vast zit, eerst maar WD40 op een bout spuiten alvorens de boel los te draaien, bij mijn 600 wilden de bougies ook bijna niet los.
http://www.wd40.nl/marken_wd40_anwendungen_nl.php
 
ja, klopt...we hadden ze ook los gekregen na er wat op te spuite en weer bezig te gan...allles schoon gemaakt en hij lekt iig geen olie meer bij de bougies...alleen me kroonplaat dan en me ketting opnieuw spanne
 
kijk hier eens of het wat voor je is
spatbord en tanks en luchtfilter enz enz
R.S Design - Accueil
is niet te duur denk ik
en met 9 liter tank kom je een heel eind hoor ,ook al rij je met een groep mee de ritten zijn rond de 100 tot 130 km dus dat haal je makkelijk met een tank

gr ab
 
ik heb mijn voorvork verkocht aan een man hier die vaker onderdelen van een vt600 heeft
ik wil hem wel ff bellen of die er nog 1 heeft liggen
als ik wat weet laat ik het wel weten
 
oke ik heb hem gebeld hij heeft er nog 1 liggen voor 50 euro , hij is nog wel op vakantie tot volgende week zaterdag , ik denk inc verzenden zo 56 euro tot 60 euro kwijt ben
gr ab
 
oke ik heb hem gebeld hij heeft er nog 1 liggen voor 50 euro , hij is nog wel op vakantie tot volgende week zaterdag , ik denk inc verzenden zo 56 euro tot 60 euro kwijt ben
gr ab

Hmm oke...Ik bel vanmiddag een kennis van me vader op, die heeft er misschien ook 1 liggen..Als die niks heeft liggen is deze erg intressant!...Betreft het de orginele? dis met neutraal lamptje erin etc?

Iig bedankt!!! :Y :}
 
Zal ik doen! :Y heb inmiddels ook een nieuw chrome tandwiel besteld, 43 tands..Op de snelweg maakt hij zoveel toeren! :X Word wat minder dan :Y Mja, moet dan ook een nieuwe ketting, dus die ligt straks te wachten totdat ik een nieuw tandwiel + ketting nodig heb..is zo goedkoop nu!, aanbieding!! *O* en ben er ook uit welk achterkantje er van de winter op komt..dus gaat helemaal goed komen!..gaa zo strak fietsje worden! :9~
 
Als het goed is word het tandwiel morgen opgestuurd 8-) dan gaattie op de plank wachten tot er een nieuwe ketting nodig is (H) Was een koopje :o 20 eurrie inclusief verzendkosten! :o
 
Bladiebladiebla....chrome tandwiel besteld, 43 tands..Op de snelweg maakt hij zoveel toeren! :X Word wat minder dan :Y ..... bladiebladiebla


uuuh... leg dat is uit? ik dacht he.... kleiner achtertandwiel word dus meer toeren.. :? offe... snap ik het nou ff nie :+ Je had 45 tanden toch?

Maar nu twijfel ik toch wel heel erg aan mezelf... bedtijd denk ik -O-
 
Laatst bewerkt:
uuuh... leg dat is uit? ik dacht he.... kleiner achtertandwiel word dus meer toeren.. :? offe... snap ik het nou ff nie :+ Je had 45 tanden toch?

Maar nu twijfel ik toch wel heel erg aan mezelf... bedtijd denk ik -O-


kleiner achtertandwiel=minder toeren
kleiner voortandwiel= meer toeren

Denk maar aan de versnellingen van een mountainbike o.i.d.

Maar ff off-topic, waarom zou je dat überhaupt willen, je moet gewoon zo min mogelijk snelweg rijden. Kleiner achtertandwiel=langzamere acceleratie...
 
uuuh... leg dat is uit? ik dacht he.... kleiner achtertandwiel word dus meer toeren.. :? offe... snap ik het nou ff nie :+ Je had 45 tanden toch?

Maar nu twijfel ik toch wel heel erg aan mezelf... bedtijd denk ik -O-

Dacht ik ook eerst...mare, hij heeft orgineel 44 tands..Haha bed tijd, dat is het cker! :( je zou me nog bellen, L*L B|
 
kleiner achtertandwiel=minder toeren
kleiner voortandwiel= meer toeren

Denk maar aan de versnellingen van een mountainbike o.i.d.

Maar ff off-topic, waarom zou je dat überhaupt willen, je moet gewoon zo min mogelijk snelweg rijden. Kleiner achtertandwiel=langzamere acceleratie...

Nou, af en toe zal ik toche en snelweg moette pakke :+ enne, hij maakt echt veel toeren op hoge snelheid....dus word ietsje minder, en tsja, dat acceleratie verlies neem ik maar voor lief, zal niet zo heel veel zijn..ben toch bij de meeste van de motoren in mijn vrienden groep de langzaamste qua acceleratie :+ dus who cares
 
Laatst bewerkt:
Hmzz...blijkt dus dat de shadow nog een probleem heeft :? De ketting spant (het lijkt) zichzelf tijdens het rijden :? Samen met reib-flip de ketting vanmiddag gechecked + spanning goed gezet,,maar na een klein stukje gereden te hebben (lees geduwd) stond hij weer zo strak als maar kan ;( Iemand een ideetje hoe dat kan??
 
Dacht ik ook eerst...mare, hij heeft orgineel 44 tands..Haha bed tijd, dat is het cker! :( je zou me nog bellen, L*L B|
is dat zo? ben ik dan denk ik vergeten :o


snelweg rijden. Kleiner achtertandwiel=langzamere acceleratie...

owja zo was het indd! :P bedankt voor de opheldering!

maare G'jo...je gaat hem toch 25kw maken? dan word hij NOG slomer he... zou je dan niet beter kunnen kiezen voor een veel groter tandwiel zodat je lekker vlot weg kan komen met weinig toeren? En volgens mij gaat die brommer van jou 180 toch? (ongeveer) dan ben je dus niet te langzaamste ;) (als je naar de motor kijkt dan hé :+ )

was je nog langs de motorhoek geweest vandaag? wat was hun mening over die ketting?
 
is dat zo? ben ik dan denk ik vergeten :oowja zo was het indd! :P bedankt voor de opheldering!

maare G'jo...je gaat hem toch 25kw maken? dan word hij NOG slomer he... zou je dan niet beter kunnen kiezen voor een veel groter tandwiel zodat je lekker vlot weg kan komen met weinig toeren? En volgens mij gaat die brommer van jou 180 toch? (ongeveer) dan ben je dus niet te langzaamste ;) (als je naar de motor kijkt dan hé :+ )

was je nog langs de motorhoek geweest vandaag? wat was hun mening over die ketting?


Jua, eigenlijk wel...maar 1 tand verschil maakt niet zoveel uit, denk ik :? enn bijkomend die tandwielen zijn al weg geloof ik..aanbieding he, goedkoop....Maar hij is vet mooi!! :Y rond 6 uur issie aangekomen! *D

ne, ga morgen..wou wachten voor het tandwiel ;) miss als zij zeggen dat er een nieuwe ketting etc op moet, kan het tandwiel er meteen op, snappie ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoest btw afgelopen mt jou sjoppert! :o ? wat waren de kosten van je koppelings kabel en het ophalen? :o

Btw, dat ik gister bij jou achterop zat..allememaggies, dat was me een potje eng! :X Zat ook niet lekker ofzo..helemaal opgevouwe |( ...dus dat achterkantje komt er zeker ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan