XVS100 lui?

kleinedikken

Rookie
18 jun 2009
7
0
Brugge
Hallo beste mensen, na jaren met een Kawasaki VN800 gereden te heben liet ik me verleiden tot een tweedehands Yamaha Dragstar XVS100.
Prachtige moto, maar wat een slome luie bak vergeleken met de Kawa!
Vooral hetoptrekken vanuit stilstand is nul komma nul
Is dat normaal? Heeft maar 15 000 km en is 4 jaar oud en ziet er nieuw uit.

Na vervanging luchtfilter scheelde het al een pak. Nu wil ik ook even de bougies nazien, maar het schijnt dat je de tank ervoor moet demonteren. Klopt dit?
Boven de bougie zit een dekseltje dat met rubberjes vast zit, maar aan één zijde niet los te trekken is, zit er ergens een niet van opzij zichbare vijs in??

Van harte bedankt voor de toekomstige antwoorden:-)

Kleinedikken.
 
Je bedoelt waarschijnlijk de XVS1100, Als het luchtfilter vervangen al een hoop scheelt, zou ik de rest van dat hok een eens een beurt geven en dan kijken hoe die loopt.
 
De dragstar trekt flink op, dus ik vermoed dat je toch even naar je motor moet kijken.

Bougies zijn beide Makkelijk te vervangen zonder de tank te demonteren. Bij de voorste cillinder zit deze aan de linkerkant(gezien als je op de motor zit), en bij de achterste aan de rechterkant. De kappen op de cillinder zijn beide simpel weg te nemen.
Ben benieuwd waneer je motor een beurt heeft gehad, hou dit in de gaten de Yamaha heeft een kleine oliefilter en dat moet je regelmatig vervangen.
 
Mijn XVS 1100 is best rap hoor! een kawa VN 800 trekt als dikke stront vergeleken met die van mij...trek sommige 600cc supersportjes er ook uit dus denk dat je een probleem hebt. Misschien toch ook ff een owners manual van internet plukken, want als je de tank eraf sloopt om de bougies te vervangen ben je niet helemaal in de goede richting...
 
Mijn XVS 1100 is best rap hoor! een kawa VN 800 trekt als dikke stront vergeleken met die van mij...trek sommige 600cc supersportjes er ook uit dus denk dat je een probleem hebt. Misschien toch ook ff een owners manual van internet plukken, want als je de tank eraf sloopt om de bougies te vervangen ben je niet helemaal in de goede richting...

Motorrijders zijn als ouders. Hun kind is het mooiste van de wereld. ;)
Maar als jij zegt dat de XVS1100 beter trekt dan de VN800, dan is er beslist wat mis met de mijne. Het is hier net andersom en dat verwondert me wel een beetje gezien de zwaardere motor.
Dat van die tank had ik op een ander forum gelezen, en het verwonderde me eerlijk gezegd ook.

Allemaal bedankt vooor de reacties, ik ga op zoek naar de oorzaak.
 
Motorrijders zijn als ouders. Hun kind is het mooiste van de wereld. ;)
Maar als jij zegt dat de XVS1100 beter trekt dan de VN800, dan is er beslist wat mis met de mijne. Het is hier net andersom en dat verwondert me wel een beetje gezien de zwaardere motor.
Dat van die tank had ik op een ander forum gelezen, en het verwonderde me eerlijk gezegd ook.

Allemaal bedankt vooor de reacties, ik ga op zoek naar de oorzaak.

Is wel waar dat ik mijn brommert de beste vind, maar daarvan afgezien is een Dragstar echt wel rap hoor
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan