Kawasaki Z1000-Z750-Z750S Plaza Deel 52

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo allemaal,

Al een tijdje lees ik mee hier op het Motor Forum en vind het wel zo netjes om mij voor te stellen.

Ik ben Gustaaf (29 jaar), heb 7 jaar mijn motorrijbewijs en woon in de regio Rotterdam.
Mijn Z is mijn 3e motorfiets na twee GSXR 600’s (model SRAD). Ik heb een groene Z750 gekocht met ABS uit 2007 (zie foto’s).

Na aanschaf van de Z750, is de Z voorzien van de volgende opties/accessoires:
- Originele Kawasaki belly pan (in kleur)
- Orginele Kawasaki bobbinset
- Orginele Kawasaki tankpad (van het vorige type, vind ik mooier)
- Orginele Kawasaki transparante knipperlichtglaasjes (Z750 model ’09)
- Rimstriping (kleur Kawasaki groen)
- Kentekenplaathouder met kentekenplaatverlichting van R&G
- Aansluiting voor Optimate acculader

De volgende opties zijn recent gemonteerd:
- Laser Hotcam einddemper
- Renthal stuur, type Ultra low
- Rizoma stuur trillingsdemper

Onderaan staan de foto's staan hieronder..... :D

Verder zijn er nog updates gepland voor wat betreft de wegligging van de Zet. Later meer hierover.....!

Groeten,

Gustaaf

Hé Gustaaf hoe heb jij die tankpad er zo netjes opgezet? Die van mij is mislukt (streepjes / klein beetje lucht). Dus ik heb inmiddels een nieuwe liggen, maar die wil ik er dit keer wel in een keer goed op hebben...
 
Zo ik ben ook even aan het hobbyen geslagen en heb een camerasteun in mekaar geflanst.

Leuk dat ik er perse een ander ruitje op wilde :X maar de camerasteunen in de winkel zijn dan niet meer toereikend. Allemaal te laag, of mn ruitje is te hoog O-) , en om heel de tijd windgeruis en beetje motorgebrul te horen en verder in een zwart gat te kijken is ook maar saai.

Dus na een paar weken bedenken hoe ik het wilde hebben en waar, is het eindelijk wat geworden *O*
Ziet er strak uit. En het motiveert je vast om op tijd te remmen. Die pin is zo ongeveer het tegenovergestelde van een airbag.
(komt een man bij de dokter met een videocamera aan z'n borst gespiest..).
 
wijs besluit, en precies omschreven zoals ik het ook ervaar.

als je eenmaal het nieuwe er vanaf hebt kun je vol op het gas terwijl je de bocht nog aan het uitkomen bent, het mooiste met zo'n 7,5k á 8k rpm dan trek je echt strepen op het asfalt.

niet aan te raden voor een beginner, bij jouw crawl heb ik er echter alle vertrouwen in je rijdt tenslotte al een paar jaartjes mee. O-)

8-) :+
Strepen trekken lukte volgens Rozz ook met de gewone 190/50 achterband ;)
Maar heb er ook een klein momentje mee gehad toen ik het gas er iets te vroeg op zette en de achterband een stap opzij deed. :X
Ben nu idd. benieuwd hoe vroeg je met de 55 op het gas kan O-)
 
Ha O.E.B

Ik heb veel gemeten en droog geprobeerd (dus met het witte papier nog achter de sticker). Uiteindelijk met schilderstape afgeplakt waar de drie losse stickers moesten komen. Daarna heb ze droog geplakt (dus zonder water) en tijdens het plakken goed aandrukken en wrijven naar de buiten kanten van de sticker. Ik ben trouwens zelf ook best tevreden met het resultaat.

Groeten,

Gustaaf
 
@ Iedereen

Bedankt voor het leuke en vriendelijke onthaal.
Ik had 12 juli al in de agenda gezet om mee te touren vanuit Vlaardingen.
Als ik nu naar buiten kijk..... Vind ik het eigenlijk niet zo erg dat de toer niet door ging.
Komende dagen wordt het gelukkig beter (zeggen ze) en dan maar hopen dat 30 augustus het wel goed weer is.

Groeten,

Gustaaf
 
Kan je mij wat informatie geven over de camera die je gebruikt ?
Hoe is de kwaliteit van de filmpjes/geluid ?
Wat voor memory-card zit er in ?

Ik wil er zelf namelijk een gaan gebruiken voor les-doeleinden (in combinatie met een mini-laptop), dus ben erg benieuwd hoe de filmpjes er uit zien.

De camera is een Oregon Scientific die ik via Ibood.nl heb gekocht voor 60 euro. Dit is de goedkope versie. Bij de duurdere uitvoering heb je achterop een display waar je kan zien wat je filmt bij deze is dat niet zo.
Hier een linkje waar beide camera's staan, Camera kopen? | Al vanaf € 49,00

Het beeld gaat wel maar verwacht er niet teveel van voor die 60 euro ;)
Het geluid is bagger maar dat hoor je wel in het filmpje.
De memorycard die erin gaat is een Mini SD.

Na lang uploaden dan eindelijk een eerste filmpje. Het stelt niet veel voor en best saai eigenlijk maargoed het is iig iets. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen hoe ik kan knippen in filmpjes en de saaie stukken eruit te halen.

Fftzz hier is dan het filmpje waar je geduldig op heb zitten wachten ;)
 
Heb ze tegelijk met de schokbreker update laten monteren.
Zag er makkelijk uit alleen hebben ze daar wel een takel waarmee ze de achterkant van de motor iets omhaag takelen.

Misschien dan idd wel verstandig dat te laten doen als er andere schokbrekers op komen. Wat hopelijk van de winter zal gebeuren.
Hoef ik zelf niet te klootzakken met de motor op te tillen.
 
Ziet er strak uit. En het motiveert je vast om op tijd te remmen. Die pin is zo ongeveer het tegenovergestelde van een airbag.
(komt een man bij de dokter met een videocamera aan z'n borst gespiest..).

Geen zorgen om die pin, hij heeft er namelijk een passend (dus beschermend) motorpak bij gekocht....
full
 
Ha O.E.B

Ik heb veel gemeten en droog geprobeerd (dus met het witte papier nog achter de sticker). Uiteindelijk met schilderstape afgeplakt waar de drie losse stickers moesten komen. Daarna heb ze droog geplakt (dus zonder water) en tijdens het plakken goed aandrukken en wrijven naar de buiten kanten van de sticker. Ik ben trouwens zelf ook best tevreden met het resultaat.

Groeten,

Gustaaf

Oke tnx. Ga ik het ook maar "droog" proberen. Zoals ik al zei: de mijne was kompleet mislukt. Dus heb maar een nieuwe gekocht. Dus nog maar een poging wagen...
En m'n vriendin: oh leuk zo'n doorzichtige tankpad. Dus die heeft er ook een gekocht voor d'r R6 en of ik die dan ook nog ff wil doen.... B|
 
Goedemorgen!
Even voorstellen...

Mijn naam is Neel, 27 jaar en ben woonachtig in Voorburg.
Ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Z1000 uit '03.

Hier wat foto's van mijn nieuwe fiets.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

HIervoor had ik een ninja zx6r uit '00, dit rijd echter stukken beter!
Moet alleen even wennen op de snelweg, vang namelijk behoorlijk wat wind. :)

Welkom en een mooie fiets zeg *O*
Ze hebben wel een spiegel gejat van je..... zeker uit jaloezie :Y
 
ik heb het s'morgens voor dat ik naar m'n werk ging even gauw gedaan 10 min. ongeveer

motor op de onderhoudsstandaard (soort van uit de kluiten gewassen middenbok) 2 bouten los risers uitwisselen en de bouten weer vast, afbokken en klaar.

dit verhaaltje schrijven is bijna meer werk. O-)

en vanwaar jij komt is het ongeveer net zo lang om naar mij toe te rijden als je het niet ziet zitten om zelf te doen.

Dat is erg vlot monteren :P
Ik hou het in gedachten als ik het toch niet aandurf alleen te doen ;)
Alvast bedankt voor het aanbod.
 
Ziet er strak uit. En het motiveert je vast om op tijd te remmen. Die pin is zo ongeveer het tegenovergestelde van een airbag.
(komt een man bij de dokter met een videocamera aan z'n borst gespiest..).

Op deze manier als er iets gebeurd hoef je niet meer 150 meter verderop te zoeken naar de berijder. Die zit netjes op de tank vast/gespiest :+

Ik weet dat het niet helemaal ideaal is :P
Maar je moet wat om toch een camera erop te hebben en no pain no game toch :? :+
 
Strepen trekken lukte volgens Rozz ook met de gewone 190/50 achterband ;)
Maar heb er ook een klein momentje mee gehad toen ik het gas er iets te vroeg op zette en de achterband een stap opzij deed. :X
Ben nu idd. benieuwd hoe vroeg je met de 55 op het gas kan O-)


met de 190/50 gaat het inderdaad ook, echter met de 190/55 heb ik nog geen uitstapjes gevoeld of andere eigenaardigheden, al met al een veel comfortabeler gevoel. *D

en inderdaad je moet het wel hebben van iemand die achter je aan rijdt en hier ook oog voor heeft, zelf ben ik nog niet in staat om gelijktijdig even achterom te kijken terwijl het gas er vol op staat. (misschien als ik wat meer ervaring krijg) O-)

})
 
Hallo,
ik zag op de eerste pagina een foto van de z750 van rvw30 (ex-Z750).


Wie kan mij vertellen wat voor windscreen hij voorop op z'n motor heeft, en waar zoéén te koop is???




(p.s. Ik ben bezig met het registreren bij imageschack, dus zal snel een foto posten om kleur te bekennen.)
 
Ziet er strak uit. En het motiveert je vast om op tijd te remmen. Die pin is zo ongeveer het tegenovergestelde van een airbag.
(komt een man bij de dokter met een videocamera aan z'n borst gespiest..).


2 zielen 1 gedachte, in had niet de moed om het stukje huisvleit gelijk al af te kraken daarop (ben blij dat jij dat wel doet)

zelf zou ik een positie kiezen onder het blok zo langs je wiel naar achteren, om de strepen te vereeuwigen.

en volgens mij zit er een afstand bediening bij welke je ergens met een stukkie klittenband o.i.d. kunt vast maken.

:Y
 
Goedemorgen!
Even voorstellen...

Mijn naam is Neel, 27 jaar en ben woonachtig in Voorburg.
Ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Z1000 uit '03.

Hier wat foto's van mijn nieuwe fiets.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

HIervoor had ik een ninja zx6r uit '00, dit rijd echter stukken beter!
Moet alleen even wennen op de snelweg, vang namelijk behoorlijk wat wind. :)

Welkom en Gefeliciteerd, en veel plezier met je Z-et.

En ach dat windvangen helpt alleen een beetje om wat meer de toegestane snelheid aan te houden O-)
 
@ Iedereen

Bedankt voor het leuke en vriendelijke onthaal.
Ik had 12 juli al in de agenda gezet om mee te touren vanuit Vlaardingen.
Als ik nu naar buiten kijk..... Vind ik het eigenlijk niet zo erg dat de toer niet door ging.
Komende dagen wordt het gelukkig beter (zeggen ze) en dan maar hopen dat 30 augustus het wel goed weer is.

Groeten,

Gustaaf


Ziet er nu al beter uit *O* , alleen een beetje laat -O-
 
De camera is een Oregon Scientific die ik via Ibood.nl heb gekocht voor 60 euro. Dit is de goedkope versie. Bij de duurdere uitvoering heb je achterop een display waar je kan zien wat je filmt bij deze is dat niet zo.
Hier een linkje waar beide camera's staan, Camera kopen? | Al vanaf € 49,00

Het beeld gaat wel maar verwacht er niet teveel van voor die 60 euro ;)
Het geluid is bagger maar dat hoor je wel in het filmpje.
De memorycard die erin gaat is een Mini SD.

Na lang uploaden dan eindelijk een eerste filmpje. Het stelt niet veel voor en best saai eigenlijk maargoed het is iig iets. Ik moet me er maar eens in gaan verdiepen hoe ik kan knippen in filmpjes en de saaie stukken eruit te halen.

Fftzz hier is dan het filmpje waar je geduldig op heb zitten wachten ;)


He he en ik maar wachten, vind 't beeld er goed uitzien.
Alleen zoals je zegt wat zonde van het geluid.
 
Oke tnx. Ga ik het ook maar "droog" proberen. Zoals ik al zei: de mijne was kompleet mislukt. Dus heb maar een nieuwe gekocht. Dus nog maar een poging wagen...
En m'n vriendin: oh leuk zo'n doorzichtige tankpad. Dus die heeft er ook een gekocht voor d'r R6 en of ik die dan ook nog ff wil doen.... B|


Schijnt juist zo te zijn dat vrouwen daar veel beter in zijn. :Y toch :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan